Supervuoro

Manse PP 2020

Viestejä
6,241
Taitaa suuri osa superin soppareista olla työsuhdepohjaisia vai onko kaikki. Urheilijan palkkio taitaa olla enemmin yksilölajien juttu. Mutta olikohan niin, että työeläkemaksut olivat alempia vai oliko niitä lainkaan ja lisäksi osan palkasta voi laittaa urheilija(?)rahastoon jolloin verotuskin iskee myöhemmin. Eli sivukuluja on mutta ne ovat merkittävästi pienemmät kuin normi työsuhteisen sivukulut. Tosin on sitten turvakin pienempi.
 
Viestejä
340
Jos joku seura ensisijaisesti myy (ja joku maksaa) jotain takarajan mainostauluja, ovat molemmat jossain 80-luvun haminoilla - ja kumppanuuden sijaan puhutaan hyväntekeväisyydestä. Ei sillä mainostaululla siellä ole mitään arvoa, kun kukaan ei niitä siellä katsele tai siltä etäisyydeltä edes erota. Ehkä jossain syksyn pudotuspelien monikameralähetyksissä televisiossa ainoa arvo. Kyllä myyjän pitää kyetä tarjoamaan ostajalle jotain, millä on ostajan bisnekselle oikeasti hyötyä. Tai sitten hankkia niitä hyväntekijöitä.
 
Viestejä
786
Melkoisen ärhäkkä keskustelija tämä @Viuhka . Jos asioista ollaan vähänkään eri mieltä, alkaa tulla kommenttia sinä sanoit, jne. Tämä on kuitenkin mielipidepalsta - ei keskustelupalsta, joten ei kannattaisi alkaa käydä henkilökohtaista debattia.

Tämä, vaikka vieressä on Tampere, jossa on paljon suurempi määrä yrityksiä kuin muilla Superpesispaikoilla lähialueilla.
Manse PP pelaa Tampereella. Toki Tampereen naapurissa on elinvoimaisia paikkakuntia ihan kasapäin, ja tiedän, että Manse PP:llä on yhteistyösopimuksia naapurikunnissa olevien yritysten kanssa. Otan esimerkiksi Nokian Panimon. Aika hyvin Keisari-katsomo on kuvioissa mukana.

Kaiken kaikkiaan annan arvoa @Viuhkan huolesta seuran varainhankinnasta ja toiminnasta muutenkin. Ei muuta kuin yhteys seuran johtoon, niin ihan varmasti noin viisaita ajatuksia esittävä henkilö otettaneen ilomielin mukaan aktiiviseen toimintaan. Sanoin otettaneen, kun en tiedä valintaprosesseja.
 
Viestejä
729
Aha, joo, just. No hei, sähän voit mennä kertoon ton vaikka siellä Hyvinkäällä Intersportille, EABille ja Konecranesille, että niiden mainokset Pihkalassa on kuin suoraan 80-luvulta.
Niinhän ne. Kuten täällä Sotkamossakin. Eniten merkitystä niillä on paikkakuntien pienyrityksille, joissa joku "Pentin pumppu ja pilssi" voi mainoksella osoittaa muille paikkakuntalaisille, että mukana tukemassa ollaan. Millä toki on tärkeä arvo silläkin. Kuitenkaan yksikään vierasfani ei mainoksen takia yrityksessä vieraile ja paikalliset käyvät siellä muutenkin, jos käyvät.

Jos itse olisin yrittäjä, niin ihan mielelläni sijoittaisin 200-500 euroa, jotta saisin mainosplakaatin Hiukan takarajalle. Näyttäisin, että mukana ollaan. Mutta oikeasti, pesäpallossa keskitytään nappikauppaan kun pitäisi nähdä isommin. Joensuu on tämän ymmärtänyt, että taloudellisesti vähemmän mutta isompia sponsseja on paljon parempi kuin enemmän mutta pieniä.
 
Viestejä
56
Melkoisen ärhäkkä keskustelija tämä @Viuhka . Jos asioista ollaan vähänkään eri mieltä, alkaa tulla kommenttia sinä sanoit, jne. Tämä on kuitenkin mielipidepalsta - ei keskustelupalsta, joten ei kannattaisi alkaa käydä henkilökohtaista debattia.


Manse PP pelaa Tampereella. Toki Tampereen naapurissa on elinvoimaisia paikkakuntia ihan kasapäin, ja tiedän, että Manse PP:llä on yhteistyösopimuksia naapurikunnissa olevien yritysten kanssa. Otan esimerkiksi Nokian Panimon. Aika hyvin Keisari-katsomo on kuvioissa mukana.

Kaiken kaikkiaan annan arvoa @Viuhkan huolesta seuran varainhankinnasta ja toiminnasta muutenkin. Ei muuta kuin yhteys seuran johtoon, niin ihan varmasti noin viisaita ajatuksia esittävä henkilö otettaneen ilomielin mukaan aktiiviseen toimintaan. Sanoin otettaneen, kun en tiedä valintaprosesseja.
Ideat ottavat varmasti vastaan mutta onko muuten henkilöllä käyttöä!
 
Viestejä
627
Niinhän ne. Kuten täällä Sotkamossakin. Eniten merkitystä niillä on paikkakuntien pienyrityksille, joissa joku "Pentin pumppu ja pilssi" voi mainoksella osoittaa muille paikkakuntalaisille, että mukana tukemassa ollaan. Millä toki on tärkeä arvo silläkin. Kuitenkaan yksikään vierasfani ei mainoksen takia yrityksessä vieraile ja paikalliset käyvät siellä muutenkin, jos käyvät.

Jos itse olisin yrittäjä, niin ihan mielelläni sijoittaisin 200-500 euroa, jotta saisin mainosplakaatin Hiukan takarajalle. Näyttäisin, että mukana ollaan. Mutta oikeasti, pesäpallossa keskitytään nappikauppaan kun pitäisi nähdä isommin. Joensuu on tämän ymmärtänyt, että taloudellisesti vähemmän mutta isompia sponsseja on paljon parempi kuin enemmän mutta pieniä.
Luuletko, että Joensuussa on keksitty sponssihankinnassa joku viisastenkivi, jota muut eivät hoksaa? Kaikkihan sitä haluaisi saada "vähemmän mutta isompia sponsseja". Ymmärtääköhän kirjoittaja varmuudella, kuinka vaikeaa on saada huonossa jamassa olevalle joukkueelle esim. 10 k€ tai isompia yhteistyösopimuksia tehtyä? Läähe on ollut yksinkertainen ja tässä järjestyksesssä: mesenaatti, investoinnit joukkueeseen, menestys, yleisön kiinnostus, lisää menestystä, yhteistyökumppanien kiinnostus, olosuhteet, lisää menestystä, lisää mesenaatteja... Eli oli tarkoitus sanoa, että tarvitaan jotain muutakin kuin pelkästään ymmärrys, että kannattaa hankkia isoja kumppaneita.
 
Viestejä
774
Luuletko, että Joensuussa on keksitty sponssihankinnassa joku viisastenkivi, jota muut eivät hoksaa? Kaikkihan sitä haluaisi saada "vähemmän mutta isompia sponsseja". Ymmärtääköhän kirjoittaja varmuudella, kuinka vaikeaa on saada huonossa jamassa olevalle joukkueelle esim. 10 k€ tai isompia yhteistyösopimuksia tehtyä? Läähe on ollut yksinkertainen ja tässä järjestyksesssä: mesenaatti, investoinnit joukkueeseen, menestys, yleisön kiinnostus, lisää menestystä, yhteistyökumppanien kiinnostus, olosuhteet, lisää menestystä, lisää mesenaatteja... Eli oli tarkoitus sanoa, että tarvitaan jotain muutakin kuin pelkästään ymmärrys, että kannattaa hankkia isoja kumppaneita.
ja ei se ole vain mitä myyt vaan miten myyt. JoMan myyntiprosessit on hiottu. Nähnyt kerran sen mallin, miten asia esitetään. On kyllä myyvä ja pätevä sapluuna.

it ain’t what you do, it’s how you do..
 
Viestejä
340
Aha, joo, just. No hei, sähän voit mennä kertoon ton vaikka siellä Hyvinkäällä Intersportille, EABille ja Konecranesille, että niiden mainokset Pihkalassa on kuin suoraan 80-luvulta.
Niinhän ne. Kuten täällä Sotkamossakin. Eniten merkitystä niillä on paikkakuntien pienyrityksille, joissa joku "Pentin pumppu ja pilssi" voi mainoksella osoittaa muille paikkakuntalaisille, että mukana tukemassa ollaan. Millä toki on tärkeä arvo silläkin. Kuitenkaan yksikään vierasfani ei mainoksen takia yrityksessä vieraile ja paikalliset käyvät siellä muutenkin, jos käyvät.

Jos itse olisin yrittäjä, niin ihan mielelläni sijoittaisin 200-500 euroa, jotta saisin mainosplakaatin Hiukan takarajalle. Näyttäisin, että mukana ollaan. Mutta oikeasti, pesäpallossa keskitytään nappikauppaan kun pitäisi nähdä isommin. Joensuu on tämän ymmärtänyt, että taloudellisesti vähemmän mutta isompia sponsseja on paljon parempi kuin enemmän mutta pieniä.
Näinhän se menee. Tämän maan sotkamoissa se ei välttämättä ole pelkkää hyväntekeväisyyttä, vaan se on yritykselle liki pakollinen erä näyttää olevan paikallisen seuran kannattajia.

En usko, että sitten vähän isommalla Hyvinkäällä Konecranesin kumppanuuden ainoa, tärkein tai edes viidenneksi tärkein osa on se, että on plakaatti takarajalla.

Sarjan isoimmassa kaupungissa olisi paljon muitakin mahdollisuuksia kuin se kasarimeininki. Osaamista se toki vaatii. "Pistetäänkö tollanen mainostaulu, viis hunttia?" on simppeliä, mutta siitä ei kumpikaan osapuoli kostu oikein mitään.
 
Viestejä
689
Mutta oikeasti, pesäpallossa keskitytään nappikauppaan kun pitäisi nähdä isommin. Joensuu on tämän ymmärtänyt, että taloudellisesti vähemmän mutta isompia sponsseja on paljon parempi kuin enemmän mutta pieniä.
Pesäpallon "syvätaskuilla" Joensuulla, Kouvolalla ja Sotkamolla on kaikilla isoja konserneja tukemassa ja yhtä lailla iso kasa pieniä firmoja verkostossaan.

Ovat muutkin seurat varmasti ymmärtäneet että isommilta firmoilta voi saada enemmän rahaa mutta milläs valtilla myyt kun ei ole menestystä, medianäkyvyyttä eikä yleisöä?

Eikä ole silloinkaan bisneksen kannalta järkeä alkaa valikoimaan seuran tukijoita, eurot ovat samanarvoisia antajasta riippumatta ja se kertoo ylimielisyydestä jos aletaan nyrpistelemään paikallisille kumppaneille koska menestyksen vuoksi juuri nyt sattuu olemaan isompiakin tarjolla.

Hajautettu tulonlähde on aina parempi kuin yksi iso hana joka voi mennä koska tahansa kiinni. Liigassa ollaan vähän pidemmällä näissä asioissa kuin missään pesäpalloseurassa (edes Jomassa) ja sieltä voi kysyä miten tärkeä laaja kumppaniverkosto on, siellä pirisee puhelimet jatkuvasti sekä isoihin että pieniin firmoihin kun varainkeruu on käynnissä.

Jomassa tämä jo tiedetään, siellä on aloittamassa toimitusjohtajana mies joka näistä tietää vielä enemmän ja on varmasti henkilökohtaisestikin soitellut "pikkutekijöille" että olisiko heittää jokunen lantti meidän KooKoolle. Itse olen yrittäjänä näitä puheluita monta saanut eikä ole koskaan katsottu pitkin nenänvartta vaikka ei olisi heti 10k€ tai 100k€ laittaa, tonnikin kelpaa ja sille saa vastinetta.

Luuletko, että Joensuussa on keksitty sponssihankinnassa joku viisastenkivi, jota muut eivät hoksaa? Kaikkihan sitä haluaisi saada "vähemmän mutta isompia sponsseja". Ymmärtääköhän kirjoittaja varmuudella, kuinka vaikeaa on saada huonossa jamassa olevalle joukkueelle esim. 10 k€ tai isompia yhteistyösopimuksia tehtyä? Läähe on ollut yksinkertainen ja tässä järjestyksesssä: mesenaatti, investoinnit joukkueeseen, menestys, yleisön kiinnostus, lisää menestystä, yhteistyökumppanien kiinnostus, olosuhteet, lisää menestystä, lisää mesenaatteja... Eli oli tarkoitus sanoa, että tarvitaan jotain muutakin kuin pelkästään ymmärrys, että kannattaa hankkia isoja kumppaneita.
Joo juuri näin, ei joku Coca-Cola anna miljoonaa euroa Koskenkorvalle vain siksi että niillä on samat värit ja myyntimies on mukava, ellei toimitusjohtajalla satu olemaan henkilökohtaista sidettä joukkueeseen / paikkakuntaan ja haluaa upottaa rahaa rakkaaseen seuraan (ks. TPS ja Supercellin omistajat jotka ovat nekin jo kyllästyneet tappioiden kuittaamiseen). Pitää pystyä tarjoamaan jotain vastinettakin kun bisnestä siinä loppujen lopuksi tehdään.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
6
Päivitetyt sisäpelitilastot:

0-1
Torppa 79,4%
Tuohisaari 72,4%

1-2
Myllyniemi 76,7%

2-3
Carlson 63,9%
Hotakainen 66,7%

Kotiutus:
Niemi: 42,4%
Malinen 42,6%
Hotakainen 44,4%








Katselin tilastoja sisäpelistä:

Kentällemeno:
Torppa 79,4 %,
Tuohisaari 61.4 %

1-2 väli
Myllyniemi 75%
Carlson 67.4%

2-3 väli
Carlson 63.6%
Hotakainen 70.6%

3-Kotiin
Niemi 50%
Malinen 41.9 %
Hotakainen 25%, (tosin vain 8 yritystä)

Mitä ajatuksia? Peräkkäiset onnistumiset sisäpelistä, takapesien täytöt jne. on vaikeuttanut peliä. Ja lisäksi ulkona annetaan aika iso määrä juoksuja.
 
Viestejä
264
Tämä on kuitenkin mielipidepalsta - ei keskustelupalsta
Okei, hyvä tietää. Ihan luulin, että:
1596186032341.png


Melkoisen ärhäkkä keskustelija tämä @Viuhka .
Sä heität jonkin tällaisen provokatiivisen ja henkilökohtaisen kommentin:
Eikö olekin mukava ottaa kantaa "tietäjänä" asioihin, mistä itse ei tiedä mitään?
A. En ole väittänyt olevani tietäjä
B. Siltikin uskoisin kyseisestä asiasta jotain tietäväni, kun itse tilaan tuota keskustelussa ollutta tuotetta.

Sitten sä ihmettelet, jos tollaiseen vastataan ärhäkällä tyylillä ja sanot, että ei kannattaisi käydä henkilökohtaista debattia.
”Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.”

Kaiken kaikkiaan annan arvoa @Viuhkan huolesta seuran varainhankinnasta ja toiminnasta muutenkin. Ei muuta kuin yhteys seuran johtoon, niin ihan varmasti noin viisaita ajatuksia esittävä henkilö otettaneen ilomielin mukaan aktiiviseen toimintaan. Sanoin otettaneen, kun en tiedä valintaprosesseja.
Ideat ottavat varmasti vastaan mutta onko muuten henkilöllä käyttöä!
Ei ole itselläni aikaa muuta kuin tämä heinäkuu seurata tarkemmin Manse PP:n toimintaa. Pelit luultavasti kyllä katson loppukaudelta ja ehkä jotain kirjoitan tänne.

Sanotaan nyt vielä kuitenkin lopuksi @Viuhkamies , että osa kommenteistasi on mielestäni hyvinkin järkeviä, jopa erittäin hyviä ja olen niistä samaa mieltä. Ja ei itselläni ole sinua vastaan mitään, mutta tuo kirjoitustyylisi menee välillä itselläni vähän ihon alle.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
5
Tommi Seppälä twiittaa, että Pirkanmaan maakuntakeskuksessa ovat "harmaat eminenssit" ja taustalla vaikuttavat "massimiehet" aktivoitumassa. Tähtäimessä nimet tyyliin Puhtimäki ja Jussila.

Täytyyhän sitä metropolin kirkkaissa valoissa toki olla nähtävää ja näytettävää.
Tästä kyllä kuulee nyt monenlaista "tietoa" ja huhua.. Kyllä Joensuulla varmasti on intressi Puhtimäki pitää, mutta halutaanko pitää hinnalla millä hyvänsä? Varmaan aika tuhti palkkapussi tiedossa, jos herrat Manseen tulevat.
 
Viestejä
689
Vielä oma pennoseni tuohon mainosjuttuun - jos kentänlaitamainokset tuntuvat vanhoilta niin aina voi panostaa moderniin tekniikkaan samalla idealla.

JoMa on hankkinut LED-taulut kentälleen ja näyttää siellä mainoksia.

KPL ei ole hommannut vielä kentälle tauluja, mutta on ostanut yhdessä KooKoon ja Kouvojen kanssa kaksi LED-taulua parhaille paikoille Kouvolan keskustaan, ja jakaa mainostulot tasan keskenään - sen lisäksi että tauluilla promotaan näiden seurojen ottelutapahtumia, kausikortteja ym.


Muutenkin yhteistyö seurojen välillä on aktiivista.
Tampereellakin voisi olla saumoja yhdistää voimia ja tehdä yhteistyötä jääkiekko- ja koripalloporukoiden kanssa?
 
Viestejä
39
Päivitetyt sisäpelitilastot:

0-1
Torppa 79,4%
Tuohisaari 72,4%

1-2
Myllyniemi 76,7%

2-3
Carlson 63,9%
Hotakainen 66,7%

Kotiutus:
Niemi: 42,4%
Malinen 42,6%
Hotakainen 44,4%
Tuohisaari on parantanut huimasti kentällemenoaan sekä osoittanut kyllä röyhkeää etenemistä. Joskus tosin näyttää kun pikkasen väsyttäisi itseään vastustajan "härnäämisellä". Pieni korjaus tuohon eli Tuohisaarella 0->1 72,7%.

Niemi vaihtanut myös 2->3 väliä 53,6% varmuudella, 28 yritystä. En nyt mistään tarkistanut mut en muista et Niemi olisi ykköskärkeä siirrellyt eteenpäin vaan pikemminkin pakon edessä.
 
Viestejä
56
Ideat ottavat varmasti vastaan mutta onko muuten henkilöllä käyttöä!
Enkä @Viuhka tarkoittanut tässä henkilökohtaisesti sinua vaan yleisesti, "onko muuten henkilölle käyttöä"
Olen ymmärtänyt, että seurassa joitain asioita käytetään ominaan vaikka joku muu ne sinne olisikin tuonut.
 
Viestejä
264
Enkä @Viuhka tarkoittanut tässä henkilökohtaisesti sinua vaan yleisesti, "onko muuten henkilölle käyttöä"
Olen ymmärtänyt, että seurassa joitain asioita käytetään ominaan vaikka joku muu ne sinne olisikin tuonut.
Omasta näkökannastani mulle on aivan sama kuka ottaa kunnian mistäkin ja kuka oli oikeassa ja kuka väärässä, kunhan seura menestyisi. Toki ymmärrän pointtisi ja olen samaa mieltä, että jos on seuran työssä lähemmin mukana, niin silloin se, joka on tehnyt varsinaisen työn jonkin asian eteen, ansaitsee/ansaitsisi myös kunnian siitä.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
28
Pesäpallon "syvätaskuilla" Joensuulla, Kouvolalla ja Sotkamolla on kaikilla isoja konserneja tukemassa ja yhtä lailla iso kasa pieniä firmoja verkostossaan.

Ovat muutkin seurat varmasti ymmärtäneet että isommilta firmoilta voi saada enemmän rahaa mutta milläs valtilla myyt kun ei ole menestystä, medianäkyvyyttä eikä yleisöä?

Eikä ole silloinkaan bisneksen kannalta järkeä alkaa valikoimaan seuran tukijoita, eurot ovat samanarvoisia antajasta riippumatta ja se kertoo ylimielisyydestä jos aletaan nyrpistelemään paikallisille kumppaneille koska menestyksen vuoksi juuri nyt sattuu olemaan isompiakin tarjolla.

Hajautettu tulonlähde on aina parempi kuin yksi iso hana joka voi mennä koska tahansa kiinni. Liigassa ollaan vähän pidemmällä näissä asioissa kuin missään pesäpalloseurassa (edes Jomassa) ja sieltä voi kysyä miten tärkeä laaja kumppaniverkosto on, siellä pirisee puhelimet jatkuvasti sekä isoihin että pieniin firmoihin kun varainkeruu on käynnissä.

Jomassa tämä jo tiedetään, siellä on aloittamassa toimitusjohtajana mies joka näistä tietää vielä enemmän ja on varmasti henkilökohtaisestikin soitellut "pikkutekijöille" että olisiko heittää jokunen lantti meidän KooKoolle. Itse olen yrittäjänä näitä puheluita monta saanut eikä ole koskaan katsottu pitkin nenänvartta vaikka ei olisi heti 10k€ tai 100k€ laittaa, tonnikin kelpaa ja sille saa vastinetta.

Joo juuri näin, ei joku Coca-Cola anna miljoonaa euroa Koskenkorvalle vain siksi että niillä on samat värit ja myyntimies on mukava, ellei toimitusjohtajalla satu olemaan henkilökohtaista sidettä joukkueeseen / paikkakuntaan ja haluaa upottaa rahaa rakkaaseen seuraan (ks. TPS ja Supercellin omistajat jotka ovat nekin jo kyllästyneet tappioiden kuittaamiseen). Pitää pystyä tarjoamaan jotain vastinettakin kun bisnestä siinä loppujen lopuksi tehdään.
Se on fakta, että mikään urheiluseura ei voi lähteä kääntämään selkäänsä näille pienemmille firmoille, mutta seuroissa olisi tärkeää myös miettiä mihin rajalliset resurssinsa käyttää. Jos otetaan Mansen tilanne esimerkiksi, niin seurassa on kaksi myyjää ja jos molemmilla on käytössään viikossa esimerkiksi 30 työtuntia ja he voivat ottaa niiden aikana 15 kontaktia, niin näen järkevämpänä, että niistä 15 kontaktista esimerkiksi 5 tehdään näille pienille paikallisille firmoille ja 10 isommille, josta voitaisiin saada isompi potti kerralla. Se on fakta, että kaikki eivät lähde mukaan ja varsinkaan isoista, mutta jos niitä ei edes yritä niin niitä ei edes saa. Urheilumarkkinointi on paljon kekseliäisyyttä ja seurat ovat mielestäni piristyneet kekseliäisyyden saralla. En näe mitenkään mahdottomana, että Coca-Cola lähtisi tukemaan esimerkiksi Koskenkorvaa, jos sieltä löytyy oikea kulma ja hyvä ehdotus. Samat värit ja ihmisten mukavuus ei riitä, mutta nykypäivänä hyvät ideat ja konkreettiset tulokset merkkaavat. Ja uskon, että tämä tulee kasvamaan merkittävästi tulevaisuudessa ja jopa henkilökohtaiset suhteet tulevat muuttumaan pienempään rooliin. Tämän takia Mansekin pitäisi ehdottomasti kiinnittää huomiota siihen, että saisi isompia kumppaneita ja sitä kautta referenssejä sekä samalla kehittää omaa toimintaansa eteenpäin.

Lisäyksenä vielä: Tuon menestyksen ja medianäkyvyyden käyttäminen selityksenä miksi sponsoreita ei tule on mielestäni todella huono. Se on toki helppoa käyttää, mutta ei se menestys ole ainoa tekijä mikä ihmisiä kiinnostaa. Suomessa vaan usko tuntuu olevan, että sitten kun menestytään niin kaikki sujuu itsestään. Se helpottaa mutta ei siihen voi tuudittautua. Ja nykyään tuo mediapeitto on helpompaa hoitaa seuran itsensä toimesta kun ikinä ennen. Hyvin hoidettu sosiaalinen media ja pesäpallossa Fanikamera antaa sellaisen mediapeiton, josta monet voivat vain haaveilla. Tämäkin on valitettavan retuperällä monella seuralla.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös