Supervuoro Verkkolehti »

Manse PP 2020

Viestejä
1,360
Aha, joo, just. No hei, sähän voit mennä kertoon ton vaikka siellä Hyvinkäällä Intersportille, EABille ja Konecranesille, että niiden mainokset Pihkalassa on kuin suoraan 80-luvulta.

Niinhän ne. Kuten täällä Sotkamossakin. Eniten merkitystä niillä on paikkakuntien pienyrityksille, joissa joku "Pentin pumppu ja pilssi" voi mainoksella osoittaa muille paikkakuntalaisille, että mukana tukemassa ollaan. Millä toki on tärkeä arvo silläkin. Kuitenkaan yksikään vierasfani ei mainoksen takia yrityksessä vieraile ja paikalliset käyvät siellä muutenkin, jos käyvät.

Jos itse olisin yrittäjä, niin ihan mielelläni sijoittaisin 200-500 euroa, jotta saisin mainosplakaatin Hiukan takarajalle. Näyttäisin, että mukana ollaan. Mutta oikeasti, pesäpallossa keskitytään nappikauppaan kun pitäisi nähdä isommin. Joensuu on tämän ymmärtänyt, että taloudellisesti vähemmän mutta isompia sponsseja on paljon parempi kuin enemmän mutta pieniä.
 
Viestejä
113
Melkoisen ärhäkkä keskustelija tämä @Viuhka . Jos asioista ollaan vähänkään eri mieltä, alkaa tulla kommenttia sinä sanoit, jne. Tämä on kuitenkin mielipidepalsta - ei keskustelupalsta, joten ei kannattaisi alkaa käydä henkilökohtaista debattia.


Manse PP pelaa Tampereella. Toki Tampereen naapurissa on elinvoimaisia paikkakuntia ihan kasapäin, ja tiedän, että Manse PP:llä on yhteistyösopimuksia naapurikunnissa olevien yritysten kanssa. Otan esimerkiksi Nokian Panimon. Aika hyvin Keisari-katsomo on kuvioissa mukana.

Kaiken kaikkiaan annan arvoa @Viuhkan huolesta seuran varainhankinnasta ja toiminnasta muutenkin. Ei muuta kuin yhteys seuran johtoon, niin ihan varmasti noin viisaita ajatuksia esittävä henkilö otettaneen ilomielin mukaan aktiiviseen toimintaan. Sanoin otettaneen, kun en tiedä valintaprosesseja.
Ideat ottavat varmasti vastaan mutta onko muuten henkilöllä käyttöä!
 
Viestejä
3,179
Niinhän ne. Kuten täällä Sotkamossakin. Eniten merkitystä niillä on paikkakuntien pienyrityksille, joissa joku "Pentin pumppu ja pilssi" voi mainoksella osoittaa muille paikkakuntalaisille, että mukana tukemassa ollaan. Millä toki on tärkeä arvo silläkin. Kuitenkaan yksikään vierasfani ei mainoksen takia yrityksessä vieraile ja paikalliset käyvät siellä muutenkin, jos käyvät.

Jos itse olisin yrittäjä, niin ihan mielelläni sijoittaisin 200-500 euroa, jotta saisin mainosplakaatin Hiukan takarajalle. Näyttäisin, että mukana ollaan. Mutta oikeasti, pesäpallossa keskitytään nappikauppaan kun pitäisi nähdä isommin. Joensuu on tämän ymmärtänyt, että taloudellisesti vähemmän mutta isompia sponsseja on paljon parempi kuin enemmän mutta pieniä.
Luuletko, että Joensuussa on keksitty sponssihankinnassa joku viisastenkivi, jota muut eivät hoksaa? Kaikkihan sitä haluaisi saada "vähemmän mutta isompia sponsseja". Ymmärtääköhän kirjoittaja varmuudella, kuinka vaikeaa on saada huonossa jamassa olevalle joukkueelle esim. 10 k€ tai isompia yhteistyösopimuksia tehtyä? Läähe on ollut yksinkertainen ja tässä järjestyksesssä: mesenaatti, investoinnit joukkueeseen, menestys, yleisön kiinnostus, lisää menestystä, yhteistyökumppanien kiinnostus, olosuhteet, lisää menestystä, lisää mesenaatteja... Eli oli tarkoitus sanoa, että tarvitaan jotain muutakin kuin pelkästään ymmärrys, että kannattaa hankkia isoja kumppaneita.
 
Viestejä
1,232
Luuletko, että Joensuussa on keksitty sponssihankinnassa joku viisastenkivi, jota muut eivät hoksaa? Kaikkihan sitä haluaisi saada "vähemmän mutta isompia sponsseja". Ymmärtääköhän kirjoittaja varmuudella, kuinka vaikeaa on saada huonossa jamassa olevalle joukkueelle esim. 10 k€ tai isompia yhteistyösopimuksia tehtyä? Läähe on ollut yksinkertainen ja tässä järjestyksesssä: mesenaatti, investoinnit joukkueeseen, menestys, yleisön kiinnostus, lisää menestystä, yhteistyökumppanien kiinnostus, olosuhteet, lisää menestystä, lisää mesenaatteja... Eli oli tarkoitus sanoa, että tarvitaan jotain muutakin kuin pelkästään ymmärrys, että kannattaa hankkia isoja kumppaneita.

ja ei se ole vain mitä myyt vaan miten myyt. JoMan myyntiprosessit on hiottu. Nähnyt kerran sen mallin, miten asia esitetään. On kyllä myyvä ja pätevä sapluuna.

it ain’t what you do, it’s how you do..
 

Pallo muuntajalle

Aha, joo, just. No hei, sähän voit mennä kertoon ton vaikka siellä Hyvinkäällä Intersportille, EABille ja Konecranesille, että niiden mainokset Pihkalassa on kuin suoraan 80-luvulta.
Niinhän ne. Kuten täällä Sotkamossakin. Eniten merkitystä niillä on paikkakuntien pienyrityksille, joissa joku "Pentin pumppu ja pilssi" voi mainoksella osoittaa muille paikkakuntalaisille, että mukana tukemassa ollaan. Millä toki on tärkeä arvo silläkin. Kuitenkaan yksikään vierasfani ei mainoksen takia yrityksessä vieraile ja paikalliset käyvät siellä muutenkin, jos käyvät.

Jos itse olisin yrittäjä, niin ihan mielelläni sijoittaisin 200-500 euroa, jotta saisin mainosplakaatin Hiukan takarajalle. Näyttäisin, että mukana ollaan. Mutta oikeasti, pesäpallossa keskitytään nappikauppaan kun pitäisi nähdä isommin. Joensuu on tämän ymmärtänyt, että taloudellisesti vähemmän mutta isompia sponsseja on paljon parempi kuin enemmän mutta pieniä.
Näinhän se menee. Tämän maan sotkamoissa se ei välttämättä ole pelkkää hyväntekeväisyyttä, vaan se on yritykselle liki pakollinen erä näyttää olevan paikallisen seuran kannattajia.

En usko, että sitten vähän isommalla Hyvinkäällä Konecranesin kumppanuuden ainoa, tärkein tai edes viidenneksi tärkein osa on se, että on plakaatti takarajalla.

Sarjan isoimmassa kaupungissa olisi paljon muitakin mahdollisuuksia kuin se kasarimeininki. Osaamista se toki vaatii. "Pistetäänkö tollanen mainostaulu, viis hunttia?" on simppeliä, mutta siitä ei kumpikaan osapuoli kostu oikein mitään.
 
Viestejä
4,096
Mutta oikeasti, pesäpallossa keskitytään nappikauppaan kun pitäisi nähdä isommin. Joensuu on tämän ymmärtänyt, että taloudellisesti vähemmän mutta isompia sponsseja on paljon parempi kuin enemmän mutta pieniä.

Pesäpallon "syvätaskuilla" Joensuulla, Kouvolalla ja Sotkamolla on kaikilla isoja konserneja tukemassa ja yhtä lailla iso kasa pieniä firmoja verkostossaan.

Ovat muutkin seurat varmasti ymmärtäneet että isommilta firmoilta voi saada enemmän rahaa mutta milläs valtilla myyt kun ei ole menestystä, medianäkyvyyttä eikä yleisöä?

Eikä ole silloinkaan bisneksen kannalta järkeä alkaa valikoimaan seuran tukijoita, eurot ovat samanarvoisia antajasta riippumatta ja se kertoo ylimielisyydestä jos aletaan nyrpistelemään paikallisille kumppaneille koska menestyksen vuoksi juuri nyt sattuu olemaan isompiakin tarjolla.

Hajautettu tulonlähde on aina parempi kuin yksi iso hana joka voi mennä koska tahansa kiinni. Liigassa ollaan vähän pidemmällä näissä asioissa kuin missään pesäpalloseurassa (edes Jomassa) ja sieltä voi kysyä miten tärkeä laaja kumppaniverkosto on, siellä pirisee puhelimet jatkuvasti sekä isoihin että pieniin firmoihin kun varainkeruu on käynnissä.

Jomassa tämä jo tiedetään, siellä on aloittamassa toimitusjohtajana mies joka näistä tietää vielä enemmän ja on varmasti henkilökohtaisestikin soitellut "pikkutekijöille" että olisiko heittää jokunen lantti meidän KooKoolle. Itse olen yrittäjänä näitä puheluita monta saanut eikä ole koskaan katsottu pitkin nenänvartta vaikka ei olisi heti 10k€ tai 100k€ laittaa, tonnikin kelpaa ja sille saa vastinetta.

Luuletko, että Joensuussa on keksitty sponssihankinnassa joku viisastenkivi, jota muut eivät hoksaa? Kaikkihan sitä haluaisi saada "vähemmän mutta isompia sponsseja". Ymmärtääköhän kirjoittaja varmuudella, kuinka vaikeaa on saada huonossa jamassa olevalle joukkueelle esim. 10 k€ tai isompia yhteistyösopimuksia tehtyä? Läähe on ollut yksinkertainen ja tässä järjestyksesssä: mesenaatti, investoinnit joukkueeseen, menestys, yleisön kiinnostus, lisää menestystä, yhteistyökumppanien kiinnostus, olosuhteet, lisää menestystä, lisää mesenaatteja... Eli oli tarkoitus sanoa, että tarvitaan jotain muutakin kuin pelkästään ymmärrys, että kannattaa hankkia isoja kumppaneita.

Joo juuri näin, ei joku Coca-Cola anna miljoonaa euroa Koskenkorvalle vain siksi että niillä on samat värit ja myyntimies on mukava, ellei toimitusjohtajalla satu olemaan henkilökohtaista sidettä joukkueeseen / paikkakuntaan ja haluaa upottaa rahaa rakkaaseen seuraan (ks. TPS ja Supercellin omistajat jotka ovat nekin jo kyllästyneet tappioiden kuittaamiseen). Pitää pystyä tarjoamaan jotain vastinettakin kun bisnestä siinä loppujen lopuksi tehdään.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
7
Päivitetyt sisäpelitilastot:

0-1
Torppa 79,4%
Tuohisaari 72,4%

1-2
Myllyniemi 76,7%

2-3
Carlson 63,9%
Hotakainen 66,7%

Kotiutus:
Niemi: 42,4%
Malinen 42,6%
Hotakainen 44,4%








Katselin tilastoja sisäpelistä:

Kentällemeno:
Torppa 79,4 %,
Tuohisaari 61.4 %

1-2 väli
Myllyniemi 75%
Carlson 67.4%

2-3 väli
Carlson 63.6%
Hotakainen 70.6%

3-Kotiin
Niemi 50%
Malinen 41.9 %
Hotakainen 25%, (tosin vain 8 yritystä)

Mitä ajatuksia? Peräkkäiset onnistumiset sisäpelistä, takapesien täytöt jne. on vaikeuttanut peliä. Ja lisäksi ulkona annetaan aika iso määrä juoksuja.
 
Viestejä
727
Tämä on kuitenkin mielipidepalsta - ei keskustelupalsta
Okei, hyvä tietää. Ihan luulin, että:
1596186032341.png


Melkoisen ärhäkkä keskustelija tämä @Viuhka .

Sä heität jonkin tällaisen provokatiivisen ja henkilökohtaisen kommentin:
Eikö olekin mukava ottaa kantaa "tietäjänä" asioihin, mistä itse ei tiedä mitään?

A. En ole väittänyt olevani tietäjä
B. Siltikin uskoisin kyseisestä asiasta jotain tietäväni, kun itse tilaan tuota keskustelussa ollutta tuotetta.

Sitten sä ihmettelet, jos tollaiseen vastataan ärhäkällä tyylillä ja sanot, että ei kannattaisi käydä henkilökohtaista debattia.
”Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.”

Kaiken kaikkiaan annan arvoa @Viuhkan huolesta seuran varainhankinnasta ja toiminnasta muutenkin. Ei muuta kuin yhteys seuran johtoon, niin ihan varmasti noin viisaita ajatuksia esittävä henkilö otettaneen ilomielin mukaan aktiiviseen toimintaan. Sanoin otettaneen, kun en tiedä valintaprosesseja.
Ideat ottavat varmasti vastaan mutta onko muuten henkilöllä käyttöä!
Ei ole itselläni aikaa muuta kuin tämä heinäkuu seurata tarkemmin Manse PP:n toimintaa. Pelit luultavasti kyllä katson loppukaudelta ja ehkä jotain kirjoitan tänne.

Sanotaan nyt vielä kuitenkin lopuksi @Viuhkamies , että osa kommenteistasi on mielestäni hyvinkin järkeviä, jopa erittäin hyviä ja olen niistä samaa mieltä. Ja ei itselläni ole sinua vastaan mitään, mutta tuo kirjoitustyylisi menee välillä itselläni vähän ihon alle.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
18
Tommi Seppälä twiittaa, että Pirkanmaan maakuntakeskuksessa ovat "harmaat eminenssit" ja taustalla vaikuttavat "massimiehet" aktivoitumassa. Tähtäimessä nimet tyyliin Puhtimäki ja Jussila.

Täytyyhän sitä metropolin kirkkaissa valoissa toki olla nähtävää ja näytettävää.

Tästä kyllä kuulee nyt monenlaista "tietoa" ja huhua.. Kyllä Joensuulla varmasti on intressi Puhtimäki pitää, mutta halutaanko pitää hinnalla millä hyvänsä? Varmaan aika tuhti palkkapussi tiedossa, jos herrat Manseen tulevat.
 
Viestejä
4,096
Vielä oma pennoseni tuohon mainosjuttuun - jos kentänlaitamainokset tuntuvat vanhoilta niin aina voi panostaa moderniin tekniikkaan samalla idealla.

JoMa on hankkinut LED-taulut kentälleen ja näyttää siellä mainoksia.

KPL ei ole hommannut vielä kentälle tauluja, mutta on ostanut yhdessä KooKoon ja Kouvojen kanssa kaksi LED-taulua parhaille paikoille Kouvolan keskustaan, ja jakaa mainostulot tasan keskenään - sen lisäksi että tauluilla promotaan näiden seurojen ottelutapahtumia, kausikortteja ym.


Muutenkin yhteistyö seurojen välillä on aktiivista.
Tampereellakin voisi olla saumoja yhdistää voimia ja tehdä yhteistyötä jääkiekko- ja koripalloporukoiden kanssa?
 
Viestejä
159
Päivitetyt sisäpelitilastot:

0-1
Torppa 79,4%
Tuohisaari 72,4%

1-2
Myllyniemi 76,7%

2-3
Carlson 63,9%
Hotakainen 66,7%

Kotiutus:
Niemi: 42,4%
Malinen 42,6%
Hotakainen 44,4%

Tuohisaari on parantanut huimasti kentällemenoaan sekä osoittanut kyllä röyhkeää etenemistä. Joskus tosin näyttää kun pikkasen väsyttäisi itseään vastustajan "härnäämisellä". Pieni korjaus tuohon eli Tuohisaarella 0->1 72,7%.

Niemi vaihtanut myös 2->3 väliä 53,6% varmuudella, 28 yritystä. En nyt mistään tarkistanut mut en muista et Niemi olisi ykköskärkeä siirrellyt eteenpäin vaan pikemminkin pakon edessä.
 
Viestejä
113
Ideat ottavat varmasti vastaan mutta onko muuten henkilöllä käyttöä!
Enkä @Viuhka tarkoittanut tässä henkilökohtaisesti sinua vaan yleisesti, "onko muuten henkilölle käyttöä"
Olen ymmärtänyt, että seurassa joitain asioita käytetään ominaan vaikka joku muu ne sinne olisikin tuonut.
 
Viestejä
727
Enkä @Viuhka tarkoittanut tässä henkilökohtaisesti sinua vaan yleisesti, "onko muuten henkilölle käyttöä"
Olen ymmärtänyt, että seurassa joitain asioita käytetään ominaan vaikka joku muu ne sinne olisikin tuonut.
Omasta näkökannastani mulle on aivan sama kuka ottaa kunnian mistäkin ja kuka oli oikeassa ja kuka väärässä, kunhan seura menestyisi. Toki ymmärrän pointtisi ja olen samaa mieltä, että jos on seuran työssä lähemmin mukana, niin silloin se, joka on tehnyt varsinaisen työn jonkin asian eteen, ansaitsee/ansaitsisi myös kunnian siitä.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
111
Pesäpallon "syvätaskuilla" Joensuulla, Kouvolalla ja Sotkamolla on kaikilla isoja konserneja tukemassa ja yhtä lailla iso kasa pieniä firmoja verkostossaan.

Ovat muutkin seurat varmasti ymmärtäneet että isommilta firmoilta voi saada enemmän rahaa mutta milläs valtilla myyt kun ei ole menestystä, medianäkyvyyttä eikä yleisöä?

Eikä ole silloinkaan bisneksen kannalta järkeä alkaa valikoimaan seuran tukijoita, eurot ovat samanarvoisia antajasta riippumatta ja se kertoo ylimielisyydestä jos aletaan nyrpistelemään paikallisille kumppaneille koska menestyksen vuoksi juuri nyt sattuu olemaan isompiakin tarjolla.

Hajautettu tulonlähde on aina parempi kuin yksi iso hana joka voi mennä koska tahansa kiinni. Liigassa ollaan vähän pidemmällä näissä asioissa kuin missään pesäpalloseurassa (edes Jomassa) ja sieltä voi kysyä miten tärkeä laaja kumppaniverkosto on, siellä pirisee puhelimet jatkuvasti sekä isoihin että pieniin firmoihin kun varainkeruu on käynnissä.

Jomassa tämä jo tiedetään, siellä on aloittamassa toimitusjohtajana mies joka näistä tietää vielä enemmän ja on varmasti henkilökohtaisestikin soitellut "pikkutekijöille" että olisiko heittää jokunen lantti meidän KooKoolle. Itse olen yrittäjänä näitä puheluita monta saanut eikä ole koskaan katsottu pitkin nenänvartta vaikka ei olisi heti 10k€ tai 100k€ laittaa, tonnikin kelpaa ja sille saa vastinetta.

Joo juuri näin, ei joku Coca-Cola anna miljoonaa euroa Koskenkorvalle vain siksi että niillä on samat värit ja myyntimies on mukava, ellei toimitusjohtajalla satu olemaan henkilökohtaista sidettä joukkueeseen / paikkakuntaan ja haluaa upottaa rahaa rakkaaseen seuraan (ks. TPS ja Supercellin omistajat jotka ovat nekin jo kyllästyneet tappioiden kuittaamiseen). Pitää pystyä tarjoamaan jotain vastinettakin kun bisnestä siinä loppujen lopuksi tehdään.

Se on fakta, että mikään urheiluseura ei voi lähteä kääntämään selkäänsä näille pienemmille firmoille, mutta seuroissa olisi tärkeää myös miettiä mihin rajalliset resurssinsa käyttää. Jos otetaan Mansen tilanne esimerkiksi, niin seurassa on kaksi myyjää ja jos molemmilla on käytössään viikossa esimerkiksi 30 työtuntia ja he voivat ottaa niiden aikana 15 kontaktia, niin näen järkevämpänä, että niistä 15 kontaktista esimerkiksi 5 tehdään näille pienille paikallisille firmoille ja 10 isommille, josta voitaisiin saada isompi potti kerralla. Se on fakta, että kaikki eivät lähde mukaan ja varsinkaan isoista, mutta jos niitä ei edes yritä niin niitä ei edes saa. Urheilumarkkinointi on paljon kekseliäisyyttä ja seurat ovat mielestäni piristyneet kekseliäisyyden saralla. En näe mitenkään mahdottomana, että Coca-Cola lähtisi tukemaan esimerkiksi Koskenkorvaa, jos sieltä löytyy oikea kulma ja hyvä ehdotus. Samat värit ja ihmisten mukavuus ei riitä, mutta nykypäivänä hyvät ideat ja konkreettiset tulokset merkkaavat. Ja uskon, että tämä tulee kasvamaan merkittävästi tulevaisuudessa ja jopa henkilökohtaiset suhteet tulevat muuttumaan pienempään rooliin. Tämän takia Mansekin pitäisi ehdottomasti kiinnittää huomiota siihen, että saisi isompia kumppaneita ja sitä kautta referenssejä sekä samalla kehittää omaa toimintaansa eteenpäin.

Lisäyksenä vielä: Tuon menestyksen ja medianäkyvyyden käyttäminen selityksenä miksi sponsoreita ei tule on mielestäni todella huono. Se on toki helppoa käyttää, mutta ei se menestys ole ainoa tekijä mikä ihmisiä kiinnostaa. Suomessa vaan usko tuntuu olevan, että sitten kun menestytään niin kaikki sujuu itsestään. Se helpottaa mutta ei siihen voi tuudittautua. Ja nykyään tuo mediapeitto on helpompaa hoitaa seuran itsensä toimesta kun ikinä ennen. Hyvin hoidettu sosiaalinen media ja pesäpallossa Fanikamera antaa sellaisen mediapeiton, josta monet voivat vain haaveilla. Tämäkin on valitettavan retuperällä monella seuralla.
 
Viestejä
4,096
Se on fakta, että mikään urheiluseura ei voi lähteä kääntämään selkäänsä näille pienemmille firmoille, mutta seuroissa olisi tärkeää myös miettiä mihin rajalliset resurssinsa käyttää. Jos otetaan Mansen tilanne esimerkiksi, niin seurassa on kaksi myyjää ja jos molemmilla on käytössään viikossa esimerkiksi 30 työtuntia ja he voivat ottaa niiden aikana 15 kontaktia, niin näen järkevämpänä, että niistä 15 kontaktista esimerkiksi 5 tehdään näille pienille paikallisille firmoille ja 10 isommille, josta voitaisiin saada isompi potti kerralla. Se on fakta, että kaikki eivät lähde mukaan ja varsinkaan isoista, mutta jos niitä ei edes yritä niin niitä ei edes saa. Urheilumarkkinointi on paljon kekseliäisyyttä ja seurat ovat mielestäni piristyneet kekseliäisyyden saralla. En näe mitenkään mahdottomana, että Coca-Cola lähtisi tukemaan esimerkiksi Koskenkorvaa, jos sieltä löytyy oikea kulma ja hyvä ehdotus. Samat värit ja ihmisten mukavuus ei riitä, mutta nykypäivänä hyvät ideat ja konkreettiset tulokset merkkaavat. Ja uskon, että tämä tulee kasvamaan merkittävästi tulevaisuudessa ja jopa henkilökohtaiset suhteet tulevat muuttumaan pienempään rooliin. Tämän takia Mansekin pitäisi ehdottomasti kiinnittää huomiota siihen, että saisi isompia kumppaneita ja sitä kautta referenssejä sekä samalla kehittää omaa toimintaansa eteenpäin.

Tässä on olettamus että näitä isompia ei jo nyt yritettäisi kalastella seurassa kuin seurassa. Mutta se vaan nopeasti tulee seinä vastaan kun toiselta puolelta pöytää tulee kysymys "mikä teidän yleisömäärä / sitoutuminen somessa / näkyvyys mediassa on?" ja tarjolla on lähinnä ei oota.

Koplan (tai Joman, tai Sotkamon) on helppo sanoa että no meillä on 2000 katsojaa per peli, yli 10000 seuraajaa eri somekanavissa, Toni Kohonen telkkarissa kolme kertaa päivässä pelipaita päällä, ja lehdet / urheiluruutu / tulosruutu tekee juttuja kun pelataan aina pudotuspeleissä.

Tuolloin logo pelipaidassa, mainos näkyvällä paikalla kentän laidalla ja promokampanjat somessa voi ollakin oikeasti ison rahan arvoinen paketti yritykselle.

Pienellä seuralla ei noita myyntiargumentteja yhtä paljoa ole. Jostain vaan pitää nöyrästi kerätä rahaa, pelillistä menestystä ja sitä kautta lisää rahaa mutta se vaatii kovaa duunia ja voi joutua soittelemaan sinne Penan Autohuoltoon jos voisi antaa 2000€ niin laitetaan mainosaita kentälle.

Vaikka nyt on eri sävelet niin 2012-2015 ei Koplallakaan mennyt hirveän hyvin ja rahaa piti kuulemma kauhoa "ihan mistä vaan".
Yksi firma maksoi seuralle pari tonnia siitä että KPL:n fani tatuoi ko. firman logon pohkeeseensa - se on sitä sitoutumista.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
111
Tässä on olettamus että näitä isompia ei jo nyt yritettäisi kalastella seurassa kuin seurassa. Mutta se vaan nopeasti tulee seinä vastaan kun toiselta puolelta pöytää tulee kysymys "mikä teidän yleisömäärä / sitoutuminen somessa / näkyvyys mediassa on?" ja tarjolla on lähinnä ei oota.

Koplan (tai Joman, tai Sotkamon) on helppo sanoa että no meillä on 2000 katsojaa per peli, yli 10000 seuraajaa eri somekanavissa, Toni Kohonen telkkarissa kolme kertaa päivässä pelipaita päällä, ja lehdet / urheiluruutu / tulosruutu tekee juttuja kun pelataan aina pudotuspeleissä.

Tuolloin logo pelipaidassa, mainos näkyvällä paikalla kentän laidalla ja promokampanjat somessa voi ollakin oikeasti ison rahan arvoinen paketti yritykselle.

Pienellä seuralla ei noita myyntiargumentteja yhtä paljoa ole. Jostain vaan pitää nöyrästi kerätä rahaa, pelillistä menestystä ja sitä kautta lisää rahaa mutta se vaatii kovaa duunia ja voi joutua soittelemaan sinne Penan Autohuoltoon jos voisi antaa 2000€ niin laitetaan mainosaita kentälle.

Vaikka nyt on eri sävelet niin 2012-2015 ei Koplallakaan mennyt hirveän hyvin ja rahaa piti kuulemma kauhoa "ihan mistä vaan".
Yksi firma maksoi seuralle pari tonnia siitä että KPL:n fani tatuoi ko. firman logon pohkeeseensa - se on sitä sitoutumista.
Osut täysin naulan kantaan ja joo oletin kyllä, että isompia yrityksiä ei ole välttämättä koitettu kalastella. Toivotaan, että on koska ne vaativat yleensä pidemmän lämmittämisen. Mutta tuo mistä kannan huolta on, että Mansen pitäisi tehdä pitkäjänteisesti ja suunnitelmallisesti tuota kehitystyötä, jotta noihin mainitsemiisi vastauksiin saadaan lyötyä sellainen vastaus, että yritykset lähtevät mukaan. Esimerkiksi tuo Fanikameran parantaminen ja siellä mainonnan tarjoaminen olisi ehdoton lähtökohta, joka pitäisi saada jo nopealla aikataululla kuntoon. Niin pystyttäisiin näyttämään esimerkiksi ensi kautta varten varteenotettaville kumppaneille, että näin teimme viime kaudella. Noiden pienempienkin yritysten kanssa pitää pyrkiä oivaltamaan ja kehittämään uutta, jotta tulee huomiota ja hyviä esimerkkejä tulevaisuuden varalla. Sitä en ole valitettavasti Mansen toiminnassa nähnyt nyt viimeisen neljän vuoden aikana, kun olen seurannut. Ja nyt Superiin nousun myötä tilanne on jopa ottanut mielestäni takapakkia ykkösen vuosiin esimerkiksi somemarkkinoinnin osalta.

Ja Mansen eduksi on sanottava, että hehän ovat onnistuneet yhdessä markkinointitoimenpiteessä paremmin kuin oikeastaan kukaan Suomessa, kun seuran lempinimi on sponsorin mukaan Keisarit. Tämän parempaa integraatiota yhteistyökumppanin ja seuran välille on hankalaa saada. Sitä myötä saadaan pitkäaikaisia ja koko ajan kehittyviä kumppanuuksia, jotka ovat seuroille erittäin tärkeitä.
 
Viestejä
4,096
Osut täysin naulan kantaan ja joo oletin kyllä, että isompia yrityksiä ei ole välttämättä koitettu kalastella. Toivotaan, että on koska ne vaativat yleensä pidemmän lämmittämisen. Mutta tuo mistä kannan huolta on, että Mansen pitäisi tehdä pitkäjänteisesti ja suunnitelmallisesti tuota kehitystyötä, jotta noihin mainitsemiisi vastauksiin saadaan lyötyä sellainen vastaus, että yritykset lähtevät mukaan. Esimerkiksi tuo Fanikameran parantaminen ja siellä mainonnan tarjoaminen olisi ehdoton lähtökohta, joka pitäisi saada jo nopealla aikataululla kuntoon. Niin pystyttäisiin näyttämään esimerkiksi ensi kautta varten varteenotettaville kumppaneille, että näin teimme viime kaudella. Noiden pienempienkin yritysten kanssa pitää pyrkiä oivaltamaan ja kehittämään uutta, jotta tulee huomiota ja hyviä esimerkkejä tulevaisuuden varalla. Sitä en ole valitettavasti Mansen toiminnassa nähnyt nyt viimeisen neljän vuoden aikana, kun olen seurannut. Ja nyt Superiin nousun myötä tilanne on jopa ottanut mielestäni takapakkia ykkösen vuosiin esimerkiksi somemarkkinoinnin osalta.

Ja Mansen eduksi on sanottava, että hehän ovat onnistuneet yhdessä markkinointitoimenpiteessä paremmin kuin oikeastaan kukaan Suomessa, kun seuran lempinimi on sponsorin mukaan Keisarit. Tämän parempaa integraatiota yhteistyökumppanin ja seuran välille on hankalaa saada. Sitä myötä saadaan pitkäaikaisia ja koko ajan kehittyviä kumppanuuksia, jotka ovat seuroille erittäin tärkeitä.

Juuri näin, noista pienistä jutuistahan se on lähdettävä. Fanikameranäkyvyys on aika helppo porkkana mitä voi alkaa tarjoamaan, some kuntoon ja niin edelleen. Pikkuhiljaa jalkaa oven väliin ja isommille apajille, kyllä minä ainakin uskon että Tampereella on mahdollisuuksia vaikka mihin kun tuntuu olevan näitä rahoittajiakin taustalla joilla saa hommaa polkaistua käyntiin (y)

Toiselle kaudelle on jo varmasti muutenkin helpompaa kehittää toimintaa kun on päästy superin vauhtiin mukaan eikä ole mitään koronahässäköitä (toivottavasti) sotkemassa.
 
Viestejä
362
Viime päivinä Puhtimäkeä ollaan huhuiltu kovasti ensi kaudeksi Manseen. Mikä puoltaa moista siirtoa? Onko hintansa arvoinen hankinta, kun Pe Alasesta on nyt jo kasvamassa superin tason lukkari? Jos Puhtimäki tulee, niin Pe Alanen ottaa ja lähtee muualle. Toisella on kuitenkin pelivuosia jäljellä ~2 ja toisella ~20.
Onko Pe Alanen muuten käynyt jo armeijan?
 
Viestejä
727
Viime päivinä Puhtimäkeä ollaan huhuiltu kovasti ensi kaudeksi Manseen. Mikä puoltaa moista siirtoa? Onko hintansa arvoinen hankinta, kun Pe Alasesta on nyt jo kasvamassa superin tason lukkari?
Se, että silloin tuskin ainakaan tiputaan Superista, jos sarja on ensi kaudella auki ja antaa vuoden lisää aikaa kehittää esim. tuota yhteistyökumppanimyyntiä, mikä taas takaa sen, että enemmän resursseja tulevaisuudessa pitää hyviä pelaajia. Jos sitä nyt saadaan kehitettyä. Jos sarja olisi nyt auki ja sijat nämä, niin tällä nykyisellä sijalla oltaisiin karsinnoissa. Toki karsinnoista harvoin Superin joukkue tippuu, mutta on sekin HP-SiiPe -sarjassa kerran muistaakseni nähty.

En osaa sanoa, että mikä on oikea ratkaisu, mutta jos sieltä on oikeasti jokin iso rahasumma tulossa tukijalta, niin kyllä mäkin sillä huippulukkarin tuohon ensimmäisenä hankkisin. Jääkiekossa vanha sanonta on, että "maalivahti on puoli joukkuetta" ja vastaava pesiksessä voisi mielestäni olla hyvin, että "lukkari on puoli joukkuetta". Puhtimäki oli mielestäni viime kaudella Superin paras lukkari, toki monet ovat sitäkin mieltä, että se oli Kivipelto. Lisäksi Puhtimäen rooli sisäpelissä on merkittävä. Riippuu tietysti aina hinnasta onko hintansa arvoinen hankinta, mutta kyllä mun mielestäni lähtökohtaisesti on.
Voihan tietty Alasta aina välillä käyttää tuolla Superissa pelaamassa pelejä, jos jää seuraan tuossa tapauksessa, että tulisi uusi lukkari, ja vaikka ykköspesiksessä jossain muuten ja mahdollisesti sitä seuraavalla kaudella sitten ykköslukkari, jos taso riittää. Lassila valitettavasti ei ole päässyt näyttämään tasoaan tuossa tällä kaudella ilmeisesti tuon käsivamman takia, että ei tiedä yhtään, että kuinka paljon on tasoltaan Alasta edellä, vai onko edes edellä tällä hetkellä.

Mutta mielestäni se lukkarin rooli on kyllä niin merkittävä joukkueen menestyksen kannalta, että siinä ei voi ajatella, että "oma kasvatti" edellä mennään, vaan tasoltaan paras mahdollinen pelaaja siihen. Melkein mikä vaan muu rooli voisi olla, että jos oma kasvatti on tällä hetkellä niukasti heikkotasoisempi kuin mahdollinen hankittava vahvistus, mutta kehittymässä paremmaksi, niin antaisi silti pelata.
 
Viimeksi muokattu:
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös