Supervuoro Verkkolehti »

Manse PP 2020

Viestejä
3,507
Pari superpesistasoista kopparia manse tarvis, Alanen pärjää tulevaisuudessakin lautasen äärellä.
Valtteri Hämäläinen ei saanut Mansessa peliaikaa ja pelaa nyt KaMassa. Sisäpelissä tehot Jukka Tuomiston luokkaa: Hämäläinen 2, lyötyä (3 yr), 20 kärkkäriä 48 %:n tehoilla, 2 tuotua ja Tuomisto 0 (2), 24 (43 %) ja 5. Sisäpelissä molemmat kakkoskärjen pelaajia. Hämäläisellä erinomainen pomppu. Mutta se ulkopeli. Tänään Tuomisto pääsi vauhdista heittämään kotipesään. Pallo ei lentänyt pesään asti ja juoksu. Hämäläisellä on erittäin kova käsi eli oli Koplan testeissä Luoman jälkeen toinen. Hämäläinen 24 v ja Tuomisto 31 v.
 
Viestejä
727
Saman suuntaista itsekin kuullut jo muutamia viikkoja sitten. Vähän hirvittää. Totta kai olisi hienoa saada kovat pelimiehet Manseen, mutta jonkun massimiehen rahoilla homma ei ole kovinkaan järkevää. Pitkäjänteisesti tehty nousu saattaa muutamassa vuodessa kaatua talouteen, jos nyt lähdetään mopolla moottoritielle. Suomen urheilusta löytyy valitettavan paljon näitä esimerkkejä, kun on luotettu "kummisedän" rahoihin ja sitten on kääntynyt rahahanat kiinni yhtäkkiä.
Ei massimiehen rahat ekstrana haittaa tekisi, kunhan toimintaa ja myyntiä silti kehitettäisiin pitkäjänteisesti, pikku hiljaa pitkäaikaisia yhteistyökumppaneita lisäämällä. Siinä olen samaa mieltä, että siihen ei voi alkaa nojata, että joku massimies lyö seuralle jatkuvasti rahaa. Kovia on mahdolliset hankinnat, jos nuo edellä mainitut pitää paikkansa, tai edes joku niistä.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
112
Ei massimiehen rahat ekstrana haittaa tekisi, kunhan toimintaa ja myyntiä silti kehitettäisiin pitkäjänteisesti. Siinä olen samaa mieltä, että siihen ei voi alkaa nojata, että joku massimies lyö seuralle jatkuvasti rahaa.
No tämä kävisi tietenkin paremmin kun hyvin, mutta jotenkin epäilyttää, että se toiminta ei juuri kehity siinä pitkäjänteisesti. Tällä hetkellä seuralla ei ole edes toiminnanjohtajaa, joka veisi hallituksen määrittämää pitkäjänteistä linjaa eteenpäin. Upi Antikaisen aikana Manse teki mielestäni pitkäjänteisiä suunnitelmia, joka tuotti lopulta nousun, mutta nyt on lähdetty hakemaan jackpottia Helimon johdolla todella kiireellä. Mutta mielelläni olen tässä asiassa väärässä.

Sitten peliin. Ihan koko peliä en ehtinyt katsomaan, mutta kyllä tuo Tuohisaaren röyhkeys miellyttää. Tuntuu itseluottamus olevan kohdillaan, kun karkailuja tulee tämän tästä. Mansen ongelmat tuleekin heti jos ykköskärki vähänkin sakkaa ja kotiutus on tällä hetkellä pahasti jäässä. Lisäksi vastustajat ovat tajunneet Mansen heikoimmat paikat eli Tuomiston sekä etukentän. Tärkeä viikonloppu edessä loppukautta ajatellen.
 
Viestejä
4,118
Ei massimiehen rahat ekstrana haittaa tekisi, kunhan toimintaa ja myyntiä silti kehitettäisiin pitkäjänteisesti. Siinä olen samaa mieltä, että siihen ei voi alkaa nojata, että joku massimies lyö seuralle jatkuvasti rahaa.

Kouvolassa huomattiin kantapään kautta vuosikymmenen taitteessa mitä käy kun massimiehen (Aslak Kaikko) rahoilla ei mestaruutta tullut vaikka ostettiin Kohoset, Joukaiset ja muut ykkösmiehet - ja massimies vetää yhtäkkiä hanat kiinni.

Ihan konkurssiin ei menty mutta lähellä se oli.
 

jhr

Viestejä
303
Ruudusta sen verran, että pesäpallon sopparista en tiedä mitään mutta Vaahteraliigan seurat joutuvat maksamaan tv-tuotannosta 1000 euroa / kotipeli. Eli tilanne on juuri tuo Kummelin "kyllä mää jouduin maksamaan näistä tarroista". Vastineena sitten tv-näkyvyyttä yhteistyökumppaneille ja varmaan liitto saa sitten jonkun korvauksen? Pesäpallo on siinä mielessä onnellisessa tilanteessa, että tuotannosta selviää paljon halvemmalla kun laittaa vaan kameran kotipesän taakse ja siinä kaikki. Vielä jos saa myytyä omia mainoksia saa kulutkin katettua.
 
Viestejä
4,118
Seeti Surakka on Joensuun omia junioreja ja pelasi jo pari ottelua kun Puhtimäkeä lepuutettiin. Sen kauempaa heidän ei lukkaria tarvitse hakea Puhtimäen seuraajaksi.

Seetillä oli kyllä ihan hyvät otteet, jos vain on superiin valmis jo ensi kaudeksi niin miksipäs ei.
 

olihansepalo

Tänään Myllyniemi näytti sitten Nick Kyrgios -luonteesta sen toisen puolen. Kun peli ei oikein sujunut, niin sitten lönköteltiin kolmoselta kotiin. Toivottavasti ensi pelissä taas huvittaa paremmin.

Niin näytti. Toivottavasti itseään harmittaa esitys edes sen verran että lauantaina räiskyy paikallisessa. Mielummin vaikka sitten kortti kun tommosta tahdotonta läpsyttelyä.
 
Viestejä
727
No tämä kävisi tietenkin paremmin kun hyvin, mutta jotenkin epäilyttää, että se toiminta ei juuri kehity siinä pitkäjänteisesti.
Tällä hetkellä seuralla ei ole edes toiminnanjohtajaa, joka veisi hallituksen määrittämää pitkäjänteistä linjaa eteenpäin. Upi Antikaisen aikana Manse teki mielestäni pitkäjänteisiä suunnitelmia, joka tuotti lopulta nousun, mutta nyt on lähdetty hakemaan jackpottia Helimon johdolla todella kiireellä. Mutta mielelläni olen tässä asiassa väärässä.
Mä taas en näe sitä toiminnanjohtajan titteliä mitenkään olennaisena tässä organisaatiorakenteessa. Oikeastaan päinvastoin. Aiemminhan siinä oli Ärnfors ja se tuli liian kalliiksi pitää erillistä toiminnanjohtajaa siinä käsittääkseni ja YT:llä ulos. Jos Helimo pystyy itse puheenjohtajana järjestämään nuo ottelutapahtumat ym. toiminnanjohtajan tehtäviin kuuluvat, niin ok. Mun mielestä se toiminnanjohtaja ei voi olla vain sellainen Mansen kokoisessa seurassa, että se järjestää vain tapahtumia ja nostaa koko ajan palkkaa. Se tulee kalliiksi. Sen pitäisi tehdä myös myyntityötä mielestäni, jos siinä olisi joku toiminnanjohtaja.
Ei esim. KPL:lläkään ainakaan nettisivujen perusteella ole mitään erillistä toiminnanjohtajaa:

Mä en itse näe, että pelkkään kehittämistoimintaankaan tarvitaan erillistä henkilöä. Suunnitelmat uudesta stadionista, ym. on nyt varmaankin pitkälti jo tehty. Toimiston osalta mielestäni tärkeintä on saada tuota yhteistyökumppanimyyntiä nostettua.
Mun mielestä organisaatiorakenne on ihan hyvä Mansella (puheenjohtaja, myynti, junioripuoli, viestintä), myynnissä pitää olla resursseja riittävästi kahdella (miehet ja naiset) pääsarjatason joukkueella. Se sitten tietty, että onko siellä oikeat henkilöt ja saako ne mitään aikaan siellä jää nähtäväksi.

Kouvolassa huomattiin kantapään kautta vuosikymmenen taitteessa mitä käy kun massimiehen (Aslak Kaikko) rahoilla ei mestaruutta tullut vaikka ostettiin Kohoset, Joukaiset ja muut ykkösmiehet - ja massimies vetää yhtäkkiä hanat kiinni.

Ihan konkurssiin ei menty mutta lähellä se oli.
Joo, tällaista ei saisi päästää tapahtumaan, että tullaan riippuvaiseksi massimiehestä, vaan se pitäisi tosiaan olla ekstraa.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
727
Kysytään vielä että mistä tiedät ja kuinka paljon tuo summa on. Sama kaikille ym.?
Siis ilmeisesti se prosessi menee tällä hetkellä niin, että Superpesis Oy tekee Nelosen (Sanoma Media Finland Oy:n) kanssa sopimuksen, jossa se myy kuvausoikeudet Neloselle tiettyyn "könttäsummahintaan" ilman suurempia rajoitteita. Nelonen saa sitten tehdä ihan minkälaisia tv-paketteja se itse haluaa ja myydä niitä kuluttajille itse määrittämällään hinnalla. Superpesis Oy käyttää Neloselta saamansa rahat ilmeisesti omaan toimintaansa, ei jaa niitä seuroille.

Mun ehdotus oli, että samassa kuvausoikeuksien myyntisopimuksessa Superpesis Oy rajoittaisi Nelosen oikeutta päättää millaisia paketteja se voi myydä kuluttajille ja mihin minimikuluttajahintaan Nelonen niitä voisi myydä (nuo mainitsemani "passit" minimikuluttajahinnoilla) ja siitä korvauksena voisi myydä oikeudet jopa vähän halvemmalla Neloselle.

Mutta ei tästä nyt enempää, kun Manse PP:n palsta.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
1,822
Kouvolassa huomattiin kantapään kautta vuosikymmenen taitteessa mitä käy kun massimiehen (Aslak Kaikko) rahoilla ei mestaruutta tullut vaikka ostettiin Kohoset, Joukaiset ja muut ykkösmiehet - ja massimies vetää yhtäkkiä hanat kiinni.

Ihan konkurssiin ei menty mutta lähellä se oli.
Vimpelissä on menossa sama suuntaus. Nykyisin ei ole enää varaa tehdä täsmähankintoja, kun Rannilan rahahanat menivät tukkoon. Ensin lähti Puputti, Haukkala ja Arttu Ruuska - sitten Haapakoski. Isoketo ja Heimonen protestoivat palkanalennuksia pelaamalla suomensarjaa. Vimpelin onni on ollut se, että Alajärveltä, Halsualta ja Vetelistä on noussut hyviä pelimiehiä omien kasvattien lisäksi.

Oma veikkaukseni on, että Vimpelin Veto pelaa Ykköspesistä viimeistään kaudella 2024. Vimpelin nykyisestä "vaikutuspiiristä" Superin tasoinen joukkue voisi muodostua joko Alajärveltä tai Kokkolasta. Jos Järviseudun (Alajärvi, Vimpeli, Lappajärvi, ym) lisäksi Kuortane päättäisivät tehdä yhteistyötä, alueelta voisi tulla Superin, tai ainakin Ykköspesiksen tasoinen joukkue. Joukkue ei olisi Vimpeli vaan Alajärvi.

Kokkola ei ollut vitsi. Kaupunkiin on saatu tälle kaudelle hiekkatekonurmi, eikä kaupungissa ole tainnut tätä ennen olla edes kunnollista hiekkakenttää pesäpalloilijoille. Kokkolan luonnolliseen vaikutuspiiriin kuuluisivat ainakin Kannus, Halsua, Veteli - ehkä myös Haapajärvi ja Ylivieska.

Onko näin - kuka tietää?
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
107
Seuran johtaja on tylsyttänyt aikaisempia pelinjohtajia ja sählännyt jopa joukkueen peluuttamisen kanssa.
Saas nähdä koska Iivarinen löytää pöydältänsä ekan kerran valmiiksi kirjoitetun lyöntijärjestyksen, melkoinen hajota ja hallitse virtuoosi on tämä seuran kärsä.
 

olihansepalo

Seuran puheenjohtaja voisi keskittyä täysin olosuhteiden parantamiseen kyttäämisen sijaan. Ensimmäisenä Manse tarvitsee kunnon stadionin. Kaikki muu on toissijaista tulevaisuutta ajatellen jos yleisöä halutaan paikalle. Toinen on hyvä juniorityö josta aidosti nousee jokavuosi joku ylös. Sitten tulee kaukana nää "salaperäset massimiehet puhtimäkineen" jos vielä lompakosta löytyy jotain.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös