Supervuoro

Oulun Lippo 2019

Viestejä
16
Jos Lippo haluaa stadionin täyteen tai edes saman määrän (noin 1500 kausikorttia) myytyä mitä viime kaudella, niin ei siihen riitä pelkästään se että laitetaan omille sivuille pieni ilmoitus. Kyllä se vaatii aktiivista suoramarkkinointia ja yhteydenottoa Lipon puolelta.Itse ostin viime kaudella firmalle yhden kortin, mutta olen huvikseni odotellut josko Lipon puolelta joku edes jollain tavalla yrittäisi myydä kortin ensi vuodeksi.Ei oo vielä kuulunut.Aikaisemmat "Lipot" käsittääkseni kaatuivat osaltaan siihen, että raakaa myyntityötä ei kehdattu tehä, koska se on vaativaa hommaa.Ottakaahan Lipon nykyjohto nyt eri ote kuin edeltäjät, jos meinaatte saada homman pelittään.Haaveilemalla ei mitään saada aikaan.
 
Lipon kausikortin ostan ilman muuta. Halpa hinta koko kesän peleistä ja sillä näkee lukkarilegenda Kohosen viimeisen (?) kauden pelit.
Jotkut tuttavani ovat hieman kritisoineet sitä kun kausikortin hinta nousee vuodenvaihteessa. Viime vuonnahan kampanjan hinta 50e oli voimassa kauden alkuun asti. Tuohon en ota kantaa mutta joillekin 20e korotus voi olla suurikin raha.
 

Sivusilmäilijä

Jos Lippo haluaa stadionin täyteen tai edes saman määrän (noin 1500 kausikorttia) myytyä mitä viime kaudella, niin ei siihen riitä pelkästään se että laitetaan omille sivuille pieni ilmoitus. Kyllä se vaatii aktiivista suoramarkkinointia ja yhteydenottoa Lipon puolelta.Itse ostin viime kaudella firmalle yhden kortin, mutta olen huvikseni odotellut josko Lipon puolelta joku edes jollain tavalla yrittäisi myydä kortin ensi vuodeksi.Ei oo vielä kuulunut.Aikaisemmat "Lipot" käsittääkseni kaatuivat osaltaan siihen, että raakaa myyntityötä ei kehdattu tehä, koska se on vaativaa hommaa.Ottakaahan Lipon nykyjohto nyt eri ote kuin edeltäjät, jos meinaatte saada homman pelittään.Haaveilemalla ei mitään saada aikaan.
Varauksia 1500, joista vissiin puolet jotain trolleja tai jätti muuten vaan ostamatta... Forumissa annettu tänään tavoitteeksi 600 myytyä. Hyvä olla realismia pelissä.
 
Viestejä
16
Minä ainakin ottaisin ensin yhteyttä noihin jotka lunastivat viime vuonna kausikortin.Eiköhän suurin osa ostaisi kortin uudestaan.Ja jos noita joku Lipon toimesta möisi/markkinoisi pitkin talvea yrityksille/yksityisille, niin kyllähän noita kortteja markkinoille menisi.Mutta jos vain johonkin laitetaan ilmoitus ja passiivisesti odotellaan, niin ei varmaan montaa sataa myydä.Käsitin, että Lippo on palkannut jonkin markkinointihenkilön.Eli puhelin käteen ja sopimaan tapaamisia.Ei se sen kummenpaa ole.Ja noitahan saa puhelimessakin myytyä suoraan.Toivotaan tsemppiä Lipolle:)
 
Läpilyönti Oy:n toimitusjohtaja Mika Lähteenmäki antaa päivän Forum24:ssä kovan lupauksen : Sen voin luvata että
kaudelta 2019 Lippo ei jää velkaa kenellekään. Minkä sanon, sen pidän.

Onhan tuossa tekemisen meininki erilainen kuin Lippo Pesiksen aikana.
 
Minä ainakin ottaisin ensin yhteyttä noihin jotka lunastivat viime vuonna kausikortin.Eiköhän suurin osa ostaisi kortin uudestaan.Ja jos noita joku Lipon toimesta möisi/markkinoisi pitkin talvea yrityksille/yksityisille, niin kyllähän noita kortteja markkinoille menisi.Mutta jos vain johonkin laitetaan ilmoitus ja passiivisesti odotellaan, niin ei varmaan montaa sataa myydä.Käsitin, että Lippo on palkannut jonkin markkinointihenkilön.Eli puhelin käteen ja sopimaan tapaamisia.Ei se sen kummenpaa ole.Ja noitahan saa puhelimessakin myytyä suoraan.Toivotaan tsemppiä Lipolle:)
Ainakin minuun on tänään otettu yhteyttä sähköpostin kautta..
 
Noiden asiakas/jäsenrekistereiden siirto toimijalta toiselle ei aina ole niin yksinkertaista. Monenlainen lainsäädäntö on otettava huomioon. Itse pidän vanhan kausikorttirekisterin käyttöön saamista hyvänä asiana, suoramarkkinointi henkilökohtaiseen s-postiin tuo tehokkuutta toimintaan.
 
Miten voi olla mahdollista, että uusi Lippo on lähestynyt kaikkia viimevuotisia kausikortin ostajia. Nyt GDPR-aikana asiakastietojen luovuttaminen toiselle toimijalle on rikollista. Vai onko konkurssipesä pyytänyt kaikilta suostumusta tietojen luovuttamiseen? :D Sitähän kaikki Lippo-fanit ovat täällä toitottaneet, että nyt on kyseessä täysin eri toimija, jolla ei ole mitään tekemistä entisen Lipon kanssa.
 
Viestejä
4,294
Käyhän kieltämässä tietojesi luovutus, niitähän voidaan kaupata muuten.

Tietojen luovutuksen kieltäminen - Väestörekisterikeskus
Tuo linkki on Väestörekisterikeskusta ja sen toimintaan liittyvä. Se että sinne asettaa suoramarkkinointikiellon ei tarkoita/takaa sitä, että joku yritys/yhdistys ei saisi markkinoida. Ja toisaalta yritykseltä/yhdistykseltä voi kieltää tiedon pitämisen vaikkei olekkaan tehnyt suoramarkkinointikieltä Väestörekisterikeskuseen. Toki senkin takana on EU:n tietosuoja-asetus GDPR joka säätelee sitten myös yritysten ja yhdistysten rekisterien käyttöä.

Mutta samalla tavoin yritykseltä/yhdistykseltä voi pyytää tietojen poistamista mutta kolikon toinen puoli on se, että kun rekisteri on luotu ja sitä ei enää tarvita niin lähtökohtaisesti se pitäisi tuhota ellei sille ole perusteltua GDPR:n sallimaa käyttöä tulevaisuudessakin.

Voisi kuvitella, että kausikorttien markkinointi seuraavalla kaudella on moinen mutta silloinkin käsittääkseni on pitänyt mainita, että tietoja käytetään myös tulevaan suoramarkkinointiin ja melko varmasti on pitänyt mainita jos tiedot aiotaan myydä eteenpäin.

Kun en tullut ostaneeksi Lippo-Pesiksen kausaria viime kaudelle niin en tiedä mitä siinä yhteydessä todettiin tietojen käytöstä niin en ota kantaa onko tietojen siirtyminen uuteen yhtiöön ollut GDPR:n sallimaa vai ei. Positiivista on, että jos nykyisessa infomailissa on ollut mahdollisuus poistattaa itsensä listalta eli asioita tehdään niinkuin pitääkin.
 
"Tarjoamme aikaisemmille asiakkaillemme ensimmäisenä tiedon..." näin lukee Lipon lähettämässä sähköpostissa. Postissa on myös mukana linkit tietojensa poistamiseen tai tietojensa päivittämiseen. Tämä sama s-postikanava toimi myös edellisen kauden tiedotuskanavana, jatkanee myös tulevalla kaudella samassa tehtävässä.
 
Ylös