Supervuoro Verkkolehti »

Miesten Ykköspesis 2014

Viestejä
11,883
Vs: Miesten Ykköspesis 2014

No ei siellä sarjataulukossa ole muutenkaan seurojen nimiä. Sitävastoin Sijais-Leija käytti seurojen nimiä samoin kuin ykköspesiksen sivut kun listaa sarja-ohjelman alussa sarjasssa pelaavat joukkueet

http://www.pesis.fi/ykkospesis/miesten-sarjaohjelma/

Ja molemmat käyttivät seurojen nimiä kaikista joukkueista.
 
Viestejä
3,478
Vs: Miesten Ykköspesis 2014

Minä pyydän anteeksi, kuin rock-toimittaja Hirn aikanaan.... En muista olenko itse ees käyttänyt moista nimitystä, pyydän silti!

Pyydän sitäkin anteeksi, etten voi kuvitella, miten moisesta asiasta syntyy noin iso poru? Etenkin kun siellä ykköspesiksen sivuilla, johon Mie vaan linkin laittoi, todella lukee Kuopion Seudun Pesäpalloilijat....
 
Viestejä
11,883
Vs: Miesten Ykköspesis 2014

Kuinka kovaa nykymailoilla palloa oikein lyödään?

Mä olin kuvitellut, että yli 160 km/h lyönnit ovat satunnaisia. Nyt kuitenkin HP:n joukkuekuulumisissa referoidaan lyhyesti mailatestejä ja joukkueesta kaksikin pelaajaa löi tutkaan yli 170 km/h http://haminanpalloilijat.net/index.php?option=com_content&view=article&id=258:lajiharjoittelua-ja-mailatestauksia&catid=36:edustusjoukkueen-uutiset&Itemid=223?

Kyse on tietty harjoitus- ei pelitilanteesta mutta silti.
 
Viestejä
130
Vs: Miesten Ykköspesis 2014

On nuo kyllä todella kovia lukemia! Itse en ole koskaan ajatellutkaan, että kuinka kovaa se pallo lähtee, mutta yllätys oli. No kaikki kehittyy.
 
Viestejä
2,659
Vs: Miesten Ykköspesis 2014

Onhan nuo Jyri Toikan lyönnit silmämääräisestikin arvioituina aikamoisen kovia. IPV ei ilmoittanut lukemia mutta kolmen kärki oli Leppälä, Nieminen ja Päivinen. Lieneekö sitten Kurki Kolehmainen ollut mukana?

Mutta kuten Mansikka sanoi, tarkkuus on lyönnissä tärkempää kuin nopeus.
 
Viestejä
11,883
Vs: Miesten Ykköspesis 2014

Juurikin noin. Tarkkuus, ajoitus ja kovuus lienee järjestys. Baseballin japesiksen eroahan lienee että toisessa on kyse osuuko palloon jatoisessa minne ja miten sitä lyö.
 
Viestejä
11,883
Vs: Miesten Ykköspesis 2014

Mutta takaisin asiaan, kuinka paljon nykymailoilla palloon saa vauhtia? Ihan tollasella tutkamittauksella eikä tarttee olla tieteellisen tarkkaa.
 
Viestejä
3,478
Vs: Miesten Ykköspesis 2014

En osaa sanoa tarkkoja lukemia.... MUTTA, kun täällä nyt tämmösiä puidaan lumettoman talven keskellä, niin heitänpä jatkokysymyksen? Koska puumailat väistyvät lopullisesti näitten lasikuitu- ja hiilikuitumailojen tieltä? Siis SM-sarjassa? Kun itte junnuna meillä oli toki puumailoja, mutta myös jo Karhun catapultteja käytössä 80-luvun puolivälissä.... Sillon kuitenkin jo SM-sarjaa äijät veti catapulteilla? Mie vaan ja muut ikinuoret, pelattiinko vielä 70-luvulla puumeloilla?
 
Viestejä
11,883
Vs: Miesten Ykköspesis 2014

No minä ainakin pelasin 8)

Wikipedian mukaan karhu toi komposiittimailat 80-luvulla ja se kyllä vastaa muistikuvaani. Tenava-aikoina meillä oli kyllä puukomposiittimailoja "tenavanuijia" aivan hermottoman paksuja ja sisältä onttoja mailoja. Taisivat olla baseball junioripeleissä käytettäviä. Mutta sitten ne kiellettiin, mikä oli kyllä ihan hyvä juttu lyönnin oppimisen kannalta. Sen jälkeen tuhosimme loput seuran mailat lyömällä pieniä kiviä niillä. Mä taisin olla silloin jo "kärppä"mailan omistaja.

Ja se linkki http://fi.wikipedia.org/wiki/Karhu_%28yritys%29

Itse ostin ekan ja ainoan ja yhä käytössä olevan kakkoslaatuluokan katapulttini 80-luvun lopulla kaveriltani, joka leikkasi vesisuihkuleikkauslaitteistollaan Karhulle suksien profiileja Kareltekissa. Oli ostanut sen omien sanojensa mukaan Karhun tehtaalta. Niin tai näin - hinta oli halpa ja mun pelaamismäärillä maila on kestänyt hyvin :p
 
Viestejä
14
Vs: Miesten Ykköspesis 2014

Lippo Pesis julkistaa tänään ilmeisesti virallisesti jotain uusia pelaajasopimuksia. Isoin nimi lienee Matti Korhonen listalla. Saapas nähdä tuleeko ylläreitä sieltä päin.
 
Viestejä
3,478
Vs: Miesten Ykköspesis 2014

Jepu! Korhosen siirto vahvistettiin ja hänen lisäkseen Vaasan Mailasta siirtyy Jani Pylkkä. Pylkkä ei sano mulle mitään, Konsta Pylkän poika?? ;) No joo, kuulemma viime vuonna ykkösvitjan kavereita, lahjakas ja kovakätinen koppari! Oulukin siis liittyy ykkösen suosikkeihin, jos/kun vielä vahvistanee kevään mittaan lisää rosteriaan....
 
Viestejä
2,659
Vs: Miesten Ykköspesis 2014

Korhosta ja Pylkkäähän asiantuntijapiireissä huhuttiinkin jo kauan sitten. Korhonen on tietysti erittäin kova vahvistus lyöntipuolelle. Pylkän näytöt ovat toki sarjaporrasta alempaa mutta ilmeisesti ihan kehno pelaaja ei kuitenkaan ole kyseessä. Ei Lippo minusta vieläkään ole ainakaan selkeästi vahvistunut mutta ehkä sinne on vielä porukkaa tulossa.

Viittasellahan on myös sopimus voimassa, vaikka haluaisi kuulemma siitä irti. Korhonen ja Viittanen olisi kyllä varsin mainio kotiutuskaksikko ykkössarjaan.
 

buffks

Vs: Miesten Ykköspesis 2014

Mielestäni ihan onnistuneita hankintoja Lipolta. Nyt on ikähaarukkakin oikean suuntainen. Sirviö ja Pylkkä kuulostaa hyvältä koppariparilta. Kuulemma Pylkällä on tuo heittokäsi ykkösen kovimpia. Vielä jos pallot pysyy hanskassa niin hyvä homma. Varmaankin ihan plusmerkkinen vaihto. Linjaankin löytyy pallovarmoja liikkuvia kavereita. Kaudelle 2012 Kilpeläisen piti pelata etulukijana mutta myko sotki kuviot. Liekkö mies nyt istutetaan samalle paikalle? Ja mikä on Haimin ulkopelipaikka? Pystyy pelaamaan käytännössä millä tahansa paikalla. Etukentällä varmaankin Manninen ja Piri on sellaisia ketä siihen vois laittaa. Manninen pelas loistavasti kaudella 2012, mutta viime kaudella oli vähän loukkaantumisia. Kuulemma Joma olis etsimässä etumiestä, niin näinköhän Eikka palaa Lippoon ;) ?
Ymmärsin että Korhonen saattaisi pelata jopa ulkona? Jostain kuulin että kenties linjaan? Sinne on jo nyt laittaa Kilpeläinen,Markus,Rautio, Haimi ja Puputti. Puputti ehkä kuitenkin etenijäjokeriksi, koska on ulkopelaajana noista ehkä heikoin. Rautiolle ei oikein ole sisäpelissä hirveänä käyttöä. Potentiaalia tosin olisi varmaankin myös sisäpeliin.
Vielä kun saisi tuon Jampan jatkamaan niin olisi todella hyvä tilanne kotiuttajien osalta. Mutta uskon että vielä tulee pari kovaa hankintaa, niin voi luottavaisin mielin lähteä tulevaan kauteen. Tosin onhan tuo nykyiselläänkin ihan hyvä koostumus.
 
Viestejä
350
Vs: Miesten Ykköspesis 2014

Minulla taas on semmoinen tieto ettei Viittanen tule missään tapauksessa pelaamaan Lippo pesiksessä. Joko pelaa Kempeleessä tai ei pelaa ollenkaan. Käsittääkseni mies on Kirin treeneissä jo useasti käynnyt. Korhonen on ihan mukiinmenevä paikkaaja tuohon paikkaan.
 

Diggari

Vs: Miesten Ykköspesis 2014

Terve!
Onneksi Lippo uutisoi lopulta ja voimme suhteellisen levollisin mielin odotella hallikautta, jonka peleistä ei jostakin syystä ole seurat informoineet! Tuo Viittasen tilanne lienee se että jos pelaa niin pelaa Kempeleessä, mikä sinänsä kuulostaa oudolta sillä hän on perus Lippolainen, joku nyky Lipossa on suututtanut hänet! Toisaalta Viittanen valittiin viime kauden Lipon pelaajaksi! Olisin ymmärtänyt valinnan jos Viittanen olisi ratkaissut kauden viimeisen Superin karsintapelin voitokkaasti!
Korhonen on nuorenpolven pelaaja ja samalla saadaan isä Korhonen sitoutettua taas remmiin. Vaasan nuorimies vaikuttaa lupaavalta, joten takakentältä ei mene helpolla läpilyöntejä ensi kesänäkään, jos pojat pysyvät terveinä.

Diggari
 

Koppari

Vs: Miesten Ykköspesis 2014

Minua oikein kiinnosti nuo Lipon vahvistukset eli Korhonen ja Pylkkä. Ja entuudestaanhan jo tiedämme Korhosen olevan varsin suuren luokan pelimies ja onkin kova vahvistus Lipolle.
Toisena minua kiinnosti Pylkkä kun nimi oli aivan outo ja olihan kysymyksessä varsin nuori kaveri Vaasasta.
No selasin tilastoja hiukan aikani kuluksi ja löysin suomarin tehotilastosta seuraavaa.
Pelaaja Joukkue OTT K L T Yht.
5. Jani Pylkkä Vaasa 19 6 + 26 + 38 = 70

Kiinnosti kun huomasin et tuo suomari onkin hyvin epätasainen ja sieltä löysinkin että Pylkkä oli saanut tehot 53 kahdeksassa ottelussa neljää joukkuetta vastaan SMJ,ViVe, RePi ja Peto tehoilla 6,5 per peli. No nuo joukkueet olivatkin sarjan viimeisiä ja osa pelasi täysin B-pojilla.
Nousukarsinnoissa hän pelasi viisi peliä kahdeksasta tehoilla ott: 5 lyödyt: 1 tuodut: 5 kl.pros: 44.44%
Tuosta voi päätellä että Pylkkä ei ehkä ole vielä Lippoon valmis vahvistus ainakaan lyönti puolella mutta toki tulevaisuus vielä edessä ja ehkä ulkopelissä kopparin tontilla onkin hänen paikkansa.
No toki tämä kaikki on spekulaatiota eikä oikeastaan kerro mitään muuta kuin historiaa
 

LippoLippo

Vs: Miesten Ykköspesis 2014

No toivotaan että Jamppa ei olis kovin pitkävihainen.Joku vois käydä varmaankin anteeksi pyytämässä? Kyllähän Korhosella on aika rautaiset hermot, Jampalta en ihan niin kovia suorituksia ole nähnyt, ainakaan viime vuosina. Se paikka mikä Jampallla oli ratkaista se viides peli, se oli juuri se, mitä varten oli tehty koko syksy, talvi ja kesä töitä. Paloton ajolähtö Lippotaustaisen pelaajan harteilla. Kauden tärkeimmät kolme lyöntiä, ja tuloksena oli puolen metrin palo :/ Mutta tänä vuonna on uusi mahdollisuus ja erityisesti Kankaanpäätä vastaan on mahdollisuuksia. Ensin pitää pelata kuitenkin vahva runkosarja. Kankaanpäätä on turha mennä vähättelemään, vaikka materiaalin puolesta onkin tällä hetkellä superin heikoin joukkue. Vielä jos tuo pomppuspesialisti Ristimäki jatkaa, niin tilanteita Kama kyllä tulee ainakin karsinnoissa tekemään. Pulkkinen on myös varma pompun lyöjä. Mutta pitkä on vielä matka kauden alkuun tai karsintoihin. Toivotaan että Lipon kausi on taas tuloksellisesti hyvä. Kyllä se nousu sieltä tulee, ennemmin tai myöhemmin.
 

kivenkovakeki

Vs: Miesten Ykköspesis 2014

Elkää Lippolaiset elätelkö turhaan Viittasen tulolla. Se mies ei enää koskaan tule Lippoon. Syynä on järkyttävä kohtelu. Vaihtakaa taustartyhmää, jos aiotte joskus saada jotain aikaan. Virta on valitettavasti muualle kuin lippoon. Uusimäki ja Viitasalo saavat katsoa itse peiliin, miksi pelaajat karsastavat Lippoa. Pelaajille tiedoksi, että kannattaa ensin vaikka soittaa Viittaselle. Saatte tärkeää tietoa, joka voi vaikuttaa halukkuuteenne siirtyä Lippoon.
Tuossa on teidän rehellisen Heikki Uusimäen CV:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10404341
 
Viestejä
3,478
Vs: Miesten Ykköspesis 2014

Ohoh! Aika velmu. Ostaisitteko tältä kaverilta talopaketin? :)
 

Keijo

Vs: Miesten Ykköspesis 2014

Eli siis Lipon heikko lenkki on tuo taustalla vaikuttava Uusimäki? Jos kaverin vaikutus on negatiivinen seuran kannalta, niin mitä sellaisella tekee? Toisaalta kannatan itse seuraa, en välttämättä puhuisi "meidän" Uusimäestä, koska en kyseistä kaveria tunne, enkä kannattajana voi myöskään valita sitä, että ketä seuran taustalla häärii. Tärkeintä minulle on lähinnä se, että kaikki sovitut palkkiot hoidetaan ajallaan ja että pelaajia kohdellaan oikeudenmukaisesti. Tosin vähän näyttäs siltä että siellä sun täällä on seuroilla ongelmia.
Jos alueelta nousee vaikkapa Keki superiin, niin en näe mitään ongelmaa Kekin kannattamiselle, varsinkin jos pelaisivat kotipelit raksilassa. Viimeistään kun Kempele pakolla liitetään Ouluun, niin Keki on virallisesti Oululainen joukkue. Näyttäs bittilähteen sivuillakin hienolta: Kempeleen kiri, Oulu
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös