Supervuoro Verkkolehti »

JoMa Naiset 2023

Viestejä
70
Oona Majoinen tuolta superin potentiaalisista suomarin avuista puuttui ainakin ja hänellä olisi ollut seuran sisäinen kaksoisedustus pelatakin suomaria. Oona kuitenkin pelasi Yseissä ykköstä.
 
Viestejä
2,565
Mahtuuko Oona JoMan linjaan ensi kesänä, eli onko siellä täyttämättä vielä yksi vai kaksi ruutua? Nythän sinne on julkistettu Roiha ja Huotari.
 
Viestejä
2,565
Sanokaas te tietäjät, olisiko JoMan joukkue tässä:

Lukkari Toikka

Etukenttä Nupponen, Liimatainen, Oona Tuononen (KPK) (uusi kärki).

Linja Roiha, Huotari, Majoinen, Tiia Jokela KPK (uusi vaihtaja).

Kopparit Haataja - uusi haku.

Jokerit Toivanen, Varonen ja uusi kotiuttaja.
 
Viestejä
19
Sanokaas te tietäjät, olisiko JoMan joukkue tässä:

Lukkari Toikka

Etukenttä Nupponen, Liimatainen, Oona Tuononen (KPK) (uusi kärki).

Linja Roiha, Huotari, Majoinen, Tiia Jokela KPK (uusi vaihtaja).

Kopparit Haataja - uusi haku.

Jokerit Toivanen, Varonen ja uusi kotiuttaja.
Luulen että Pirskaselle on maksettu sen verran että jää vielä vuodeksi. KPK:n pelaajista en ole kuullut, mutta onhan se mahdollista että Jurvakainen on sieltä pelaajia houkutellut. Hamina ei julkaissut Pasin sopimusta, joten varmaan hänkin jää Jomaan. Uusi kotiuttaja tulee toisesta superin joukkueesta.
 
Viestejä
2,565
Luulen että Pirskaselle on maksettu sen verran että jää vielä vuodeksi. KPK:n pelaajista en ole kuullut, mutta onhan se mahdollista että Jurvakainen on sieltä pelaajia houkutellut. Hamina ei julkaissut Pasin sopimusta, joten varmaan hänkin jää Jomaan. Uusi kotiuttaja tulee toisesta superin joukkueesta.
Kiitos päivityksestä. Siinä puhui selvästi sisäpiirin ääni.

Itse en kyllä näe järkeä pitää Pirskasta rahalla yhden vuoden ajan. Jos tavoite ja hinku on muualle, niin parempi antaa mennä nyt eikä vasta vuoden päästä, ja ottaa heti joku uusi nouseva kyky tilalle kasvamaan samaan rooliin. Vaikka sitten se KPK:n Tuononen, jonka kentällemeno oli ykkösessä Pirskasen tasoa 83 %.

Jos Pirskanen jäisi vaikka opiskelemaan Joensuuhun, niin sitten kahden vuoden paperi ja sen verran rahaa, että ei tarvitse käydä muissa töissä. Sama Toikalle.
 
Viestejä
2,565
Pirskasen kovasti kehutut kentällemenot superissa 120/150=80 %.

Oona Tuononen KPK ykkösessä 54/65=83 %.

Sarjatasossa on eronsa, mutta väittäisin, että kentällemenossa ero ulkokentässä ei kuitenkaan ole kovin suuri.

Itse suosisin sellaisia pelaajia, jotka ovat kiinnostuneita sitoutumaan JoMan kehitysprojektiin yhtä vuotta pidemmäksi aikaa.
 
Viestejä
3,255
Pirskasen kovasti kehutut kentällemenot superissa 120/150=80 %.

Oona Tuononen KPK ykkösessä 54/65=83 %.

Sarjatasossa on eronsa, mutta väittäisin, että kentällemenossa ero ulkokentässä ei kuitenkaan ole kovin suuri.

Itse suosisin sellaisia pelaajia, jotka ovat kiinnostuneita sitoutumaan JoMan kehitysprojektiin yhtä vuotta pidemmäksi aikaa.
Oma veikkaukseni on, että Tuonosen kentällemenot tulevat olemaan superissa (jos sinne päätyy) n. 60-65%.
 
Viestejä
19
Kiitos päivityksestä. Siinä puhui selvästi sisäpiirin ääni.

Itse en kyllä näe järkeä pitää Pirskasta rahalla yhden vuoden ajan. Jos tavoite ja hinku on muualle, niin parempi antaa mennä nyt eikä vasta vuoden päästä, ja ottaa heti joku uusi nouseva kyky tilalle kasvamaan samaan rooliin. Vaikka sitten se KPK:n Tuononen, jonka kentällemeno oli ykkösessä Pirskasen tasoa 83 %.

Jos Pirskanen jäisi vaikka opiskelemaan Joensuuhun, niin sitten kahden vuoden paperi ja sen verran rahaa, että ei tarvitse käydä muissa töissä. Sama Toikalle.
Ei kai näillä foorumeilla yhtään oikeasti sisäpiiriin kuuluvaa ole. Nuo sopimukset on vaan nykyään yleensä 1v tai 1+1 joka käytännössä lähes sama asia. Tuosta kentällemenosta olen sitä mieltä että kyllä siinä vielä eroa on sarjojen välillä. Esim Terhi Värri PöU:ssä ykkösessä 79% ja superissa 53% vaikka pelasi myös superissa hyvän kauden.
 
Viestejä
2,565
Luulen että Pirskaselle on maksettu sen verran että jää vielä vuodeksi. KPK:n pelaajista en ole kuullut, mutta onhan se mahdollista että Jurvakainen on sieltä pelaajia houkutellut. Hamina ei julkaissut Pasin sopimusta, joten varmaan hänkin jää Jomaan. Uusi kotiuttaja tulee toisesta superin joukkueesta.
Kotiuttajaksi en keksi muuta superissa vielä ilman sopimusta olevaa kuin Vaasan Henna Suominen 0+35 40 % teholla. Tosin Suominen ei ollut niiden poislähtijöiden joukossa, joita Mailattaret tänään kiitteli.

Ellei sitten JoMa kaivaisi kuvettaan ja kaappaisi Linnan sisarukset Joensuuhun. Siinä olisi kyllä kova kaappaus. Puuttuva koppari ja linjapelaaja sekä kaksi kovaa lyöjää samassa paketissa. Mutta rahaakin varmaan hulahtaisi naispesiksen mitassa aika pino.
 
Viestejä
70
Sanokaas te tietäjät, olisiko JoMan joukkue tässä:

Lukkari Toikka

Etukenttä Nupponen, Liimatainen, Oona Tuononen (KPK) (uusi kärki).

Linja Roiha, Huotari, Majoinen, Tiia Jokela KPK (uusi vaihtaja).

Kopparit Haataja - uusi haku.

Jokerit Toivanen, Varonen ja uusi kotiuttaja.

Joensuun Pallo-Kerho. Enemmän kajaanilaisia kuin joensuulaisia. Varosen uran kannalta pitäisi kyllä pikkuhiljaa saada enemmän ulkopelivastuuta.
Sivonen, Kuronen ja Koistinen pelaavat luultavasti pääasiassa Yseissä, mutta kaksi viimeisintä saattaa jonkun pelin käydä Superiakin kokeilemassa. Ja jos Varonen ei ulkopelistä paikkaa saa, niin hänenkin kehityksen kannalta olisi ehkä järkevämpää hakea ulkopeliroolia Yseistä. B-ikäisissä ja suomarissa Elli Timonen on paukutellut parina viime vuonna juoksuja mukavasti, joten hieman yllättävää, että häntä ei edustuksen rinkiin ole nimetty. Samoin Minea Martikaisella olisi potentiaalia lyöjäjokeriksi. Kotiutusvoimaa tuo porukka vielä huutaa kuten Jippokin jokeriosastolle kaipaili.
 
Viestejä
2,565
Joensuun Pallo-Kerho. Enemmän kajaanilaisia kuin joensuulaisia. Varosen uran kannalta pitäisi kyllä pikkuhiljaa saada enemmän ulkopelivastuuta.
Sivonen, Kuronen ja Koistinen pelaavat luultavasti pääasiassa Yseissä, mutta kaksi viimeisintä saattaa jonkun pelin käydä Superiakin kokeilemassa. Ja jos Varonen ei ulkopelistä paikkaa saa, niin hänenkin kehityksen kannalta olisi ehkä järkevämpää hakea ulkopeliroolia Yseistä. B-ikäisissä ja suomarissa Elli Timonen on paukutellut parina viime vuonna juoksuja mukavasti, joten hieman yllättävää, että häntä ei edustuksen rinkiin ole nimetty. Samoin Minea Martikaisella olisi potentiaalia lyöjäjokeriksi. Kotiutusvoimaa tuo porukka vielä huutaa kuten Jippokin jokeriosastolle kaipaili.
Voihan nämä Tuonoset ja Jokelat mennä myös Kempeleeseen, jos Pirskanen jatkaakin JoMassa ja jos linjaan löytyy vahvistusta muualta.
 
Viestejä
124
"Samoin Minea Martikaisella olisi potentiaalia lyöjäjokeriksi." Eikös Minea ole, Viinijärvellä ainakin, pelanneen Hanne Asikaisen tytär? Geenit ainakin kohdillaan lyöjäjokeriksi olisi. Hanne oli kyllä yks kovimmista lyöjistä.
 
Viestejä
469
Voihan nämä Tuonoset ja Jokelat mennä myös Kempeleeseen, jos Pirskanen jatkaakin JoMassa ja jos linjaan löytyy vahvistusta muualta.
Tuonosen ja Jokelan ei tarvitse mennä välttämättä minnekään. Rupesit speguloimaan näillä nimillä sen jälkeen, kun olin KPKn ykkkössarjajoukkueen osiossa todennut, että KPK on julkistanut jatkosopimuksia ensi kaudelle, mutta Tuonosen ja Jokelan sopimusta ei ole julkistettu. Totesin myös, että nämä pelaajat voisivat pärjätä myös jossain superin joukkueessa, tuskin kuitenkaan kärkipään joukkueissa.
 
Viestejä
2,565
Tuonosen ja Jokelan ei tarvitse mennä välttämättä minnekään. Rupesit speguloimaan näillä nimillä sen jälkeen, kun olin KPKn ykkkössarjajoukkueen osiossa todennut, että KPK on julkistanut jatkosopimuksia ensi kaudelle, mutta Tuonosen ja Jokelan sopimusta ei ole julkistettu. Totesin myös, että nämä pelaajat voisivat pärjätä myös jossain superin joukkueessa, tuskin kuitenkaan kärkipään joukkueissa.
Ei tarvitse lähteä, se on selvä. Se, että joukkueen kaksi parasta pelaajaa ei vielä ole tehnyt sopimusta mutta melkein koko muu joukkue on, kertoo kuitenkin siitä, nämä kaksi kyttäävät mahdollisuutta päästä superiin. Jotain kiinnostusta superin seuroista siis ilmeisesti on. Mutta johtaako se mihinkään vai jäävätkö KPK:hon, niin aika näyttää.

Kuten olen todennut, niin on harmi, jos KPK:sta kupataan parhaat pelaajat superiin, koska Kajaanistakin voisi olla joukkue superissa.
 
Viestejä
2,565
Taitaa Pirskanen tosiaan jatkaa JoMassa, jos Kirittäret korvaa Korpelan Tahkon Eveliina Rantosella ja minun JoMaan arvailemani KPK:n kärki Oona Tuononen teki jatkon Kajaaniin.
 
Viestejä
60
Pirskasen jatko on loistojuttu JoMa:lle, toki huomionarvoinen asia on että sopimus on vain yksivuotinen.
Nyt vielä Toikalta nimi paperiin niin näyttää tosiaan jo ihan hyvältä (y)
 
Viestejä
2,565
Hieno homma, että Pirskanen pystyttiin pitämään. Ulkopeliroolilla on tiedotteessa paljon spekuloitu antamatta vastausta. Itse toivoisin, että jostain tulisi toinen koppari, ja Pirskanen palaisi linjaan polttajaksi Roihan ja Huotarin rinnalle.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös