Supervuoro Verkkolehti »

Ruutu+

Viestejä
1,291
Hienoa kun on aina vaan enemmän seuroja, jotka ymmärtävät, että lähetysten tuoma lisäarvo on nykyaikaa, ja ne kannattaa hoitaa hyvin.
 
Viestejä
3,253
Hienoa kun on aina vaan enemmän seuroja, jotka ymmärtävät, että lähetysten tuoma lisäarvo on nykyaikaa, ja ne kannattaa hoitaa hyvin.
Niin kannattaa. Sitä suurempi osa porukasta siirtyy katsomosta kotisohvalle, mitä laadukkaampia lähetyksiä tehdään joko talkoolaisten selkänahasta tai sitten riihikuivalla. Se on sitä lisäarvoooooo!
 
Viestejä
1,252
Niin kannattaa. Sitä suurempi osa porukasta siirtyy katsomosta kotisohvalle, mitä laadukkaampia lähetyksiä tehdään joko talkoolaisten selkänahasta tai sitten riihikuivalla. Se on sitä lisäarvoooooo!
Negatiivisillä löytyy ongelma jokaiseen hyvänkin ratkaisuun.
kehitystä ei voi pysäyttää ja kääntää takaisinpäin on vaan löydettävä uusia ratkaisuja tulonmuodostukseen.
monet täällä marisevat ei ole tottunut maksamaan Ylen palveluista ja olettevat kaikkien tuotantojen olevan verovaroin tuotettavia.
kohdennettu mainonta tulee nousemaan merkittäväksi tulon muodostajaksijoukkueille. Osa toimijoista on siinä jo hyvin onnistunutkin, mutta kaikille siitäkään ei riitä parhaat vie kermat.
Esimerkkinä Kempele on saanut hienot lähetykset ja kovasti mainosaikaa myydyksi. Lähetysten katsojamäärät ovat korkeita johtuen myös hyvästä toteutuksesta. Katsojamäärä on se mistä maksetaan.
 
Viestejä
27
Niin kannattaa. Sitä suurempi osa porukasta siirtyy katsomosta kotisohvalle, mitä laadukkaampia lähetyksiä tehdään joko talkoolaisten selkänahasta tai sitten riihikuivalla. Se on sitä lisäarvoooooo!
Menneen maailman ajattelua - tietysti nuo tuotannot kannattaa toimittaa mahdollisimman hyvin ja myydä niihin paljon mainosaikaa. Samalla laajentaa myös yhteisöä ja luo joukkueelle brändiä - ja lopulta voi hyvinkin parantaa myös niitä katsojalukuja. Ei kannata jäädä vanhoihin poteroihin purnaamaan. Asenne mikä liian paljon leimaa pesäpalloväkeä. Maailma muuttuu ja lajin pitää muuttua sen mukana.
 
Viestejä
305
Menneen maailman ajattelua - tietysti nuo tuotannot kannattaa toimittaa mahdollisimman hyvin ja myydä niihin paljon mainosaikaa. Samalla laajentaa myös yhteisöä ja luo joukkueelle brändiä - ja lopulta voi hyvinkin parantaa myös niitä katsojalukuja. Ei kannata jäädä vanhoihin poteroihin purnaamaan. Asenne mikä liian paljon leimaa pesäpalloväkeä. Maailma muuttuu ja lajin pitää muuttua sen mukana.

Niin maailma muuttuukin, mutta se mikä on iso ongelma, että seura ei hyödy suoraan rahallisesti mitenkään panostuksesta noihin lähetyksiin. Ei latin latia. Eri asia olisi jos tuo Ruudun soppari olisi rahakkaampi. Eihän sitä brändiä kannata Ruutu-lähetyksen kautta rakentaa, kun se syö suoraan maksavia lipputuloja. Brändiä kyllä sinänsä kannattaa rakentaa, mutta ihan eri kanavissa.
 
Viestejä
2,565
Niin maailma muuttuukin, mutta se mikä on iso ongelma, että seura ei hyödy suoraan rahallisesti mitenkään panostuksesta noihin lähetyksiin. Ei latin latia. Eri asia olisi jos tuo Ruudun soppari olisi rahakkaampi. Eihän sitä brändiä kannata Ruutu-lähetyksen kautta rakentaa, kun se syö suoraan maksavia lipputuloja. Brändiä kyllä sinänsä kannattaa rakentaa, mutta ihan eri kanavissa.
Kuka saa mainostulot lähetysten välissä näytettävistä mainoksista? Näyttäisi olevan suurimmaksi osaksi kotijoukkueen omia sponsoreita.
 
Viestejä
305
Kuka saa mainostulot lähetysten välissä näytettävistä mainoksista? Näyttäisi olevan suurimmaksi osaksi kotijoukkueen omia sponsoreita.
Seura, mutta kuinka moni on myynyt puhtaasti Ruutu+-mainoksia tai saanut isomman summan sponsorirahaa, koska mainokset näkyy myös Ruutu+-lähetyksissä?
 
Viestejä
68
Niin maailma muuttuukin, mutta se mikä on iso ongelma, että seura ei hyödy suoraan rahallisesti mitenkään panostuksesta noihin lähetyksiin. Ei latin latia. Eri asia olisi jos tuo Ruudun soppari olisi rahakkaampi. Eihän sitä brändiä kannata Ruutu-lähetyksen kautta rakentaa, kun se syö suoraan maksavia lipputuloja. Brändiä kyllä sinänsä kannattaa rakentaa, mutta ihan eri kanavissa.
Sitä en tiedä hyötyykö seura tai sponsori, mutta Ruutu-lähetysten myötä tiedän Kankaanpäästä Esan levykalusteen, T.Roskalan, Eurohamsterin ja Taksi Leponiemen, vaikken paikkakunnalla ole koskaan käynyt.😂😂
 
Viestejä
424
Ja mun seuraavat lasit tulee Optikko Kangasniemeltä 😀

Juuri näin! Jotenkin on tullut Kankaanpäästäkin useampaa peliä katsottua kun tämä liike alkaa kuulostaa ihan markkinajohtajalta. Ilmeisesti kuitenkin paikallinen perheyritys.

Minä uskon, että Ruutu-kokonaisuus tulee kääntymään merkittävissä määrin pesiksen eduksi. Ensimmäisessä vaiheessa laadukkaisiin lähetyksiin on mahdollista myydä erikseen kumppanuuksia/mainoksia. Seuraavassa vaiheessa sopimuksen kokonaisarvon täytyy nousta, jos kaikki seurat toteuttaisivat lähetyksiä laadulla. Siinä vaiheessa todella olettaisi sopimusten tuottavan myös suoraa rahaa seuroille. Hintaansa nähden palvelu on jo nyt aivan hyvä, mutta jos kaikki nostaisivat lähetysten laadun parhaiden tasolle oltaisiin jo huipputasolla.

Ymmärtääkseni katsojia on parhaissa fanikameralähetyksissäkin 5-numeroisia määriä. Tämä on erityisen iso mahdollisuus valtakunnallisesti toimiville kumppaneille. Epäilen, ettei mahdollisuutta riittävästi hyödynnetä.
 
Viestejä
251
Pattijoen peleistä on jäänyt mieleen mm. Taksi Keijo Martikkala, Matin sähköpalvelu, Siikalatvan ja Siikajoen kunnat, Kotikeittiö Mahottoman Makia ja Rannikon Homekoirat! 😀 Ja Kempeleen peleistä se, kun Sami Haapakoski on vaihtanut sähköön ja kehottaa minuakin tekemään niin! 😀
 
Viestejä
1,483
Katsoin Ruudusta eilisen LP:n ja KPL:n kakkosjoukkueen pelin lähetyksen, jonka toteutusta on kehuttu. Täytyy sanoa, että toteutus voitti muutamat Ruudun päälähetykset (joissa kameratyöskentely on ajoittain ollut surkeaa kameran kuvatessa ajolähdössä kakkoselle lönköttelevää pelaajaa). Eli (näin olettaisin) melko pienelläkin budjetilla voi saada näyttävää jälkeä aikaan, kun vaan seurasta löytyy osaavaa talkooväkeä.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
4,372
Seinäjoella laittomiksi menevät pallot takaisin peliin kierrättää Lakeuden Etappi. Pirjon Pakari, Keskustaksi sekä EePee. Atria.

Tokihan Seinäjoella on myös Minimani joka siis joka kerta myös voittaa kauppavalintaa tehdessä.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
287
Sitä en tiedä hyötyykö seura tai sponsori, mutta Ruutu-lähetysten myötä tiedän Kankaanpäästä Esan levykalusteen, T.Roskalan, Eurohamsterin ja Taksi Leponiemen, vaikken paikkakunnalla ole koskaan käynyt.😂😂
Itselle tuo Eurohamsteri on jopa tuttu ja siellä on tullut poikettua useasti kun on etelästä perheen kanssa ajeltu valtatie 12:sta pitkin Seinäjoen suuntaan. Tuohan on Parkanossa ja Kankaanpäässä ja Parkanossa hyvin päätien varrella. Että kyllä mainostaminen kannattaa vaikka on tuttu kauppa muutenkin :)
 
Viestejä
526
Kankaanpäässä ja monessa muussa paikassa sponssit tulee sopivasti esille "tämänkin pallon maksoi Optikko Kangasniemi" tyyliin, mutta joillain kentillä on myyty jopa pesien nimet ja niitä toistetaan _koko pelin läpi_. Ei siis vain ekassa vuorossa tms.
Esim. Feran peleissä kun kuulee riittävän monta kertaa "Puolakka vapaan turvin Porimiitinki ykköselle. Lyömään Essi Kesti Rauman Tehopakkaus. Puolakka UPM:n kakkospesälle, Kesti Porimiitinki ykköselle." niin alkaa jossain vaiheessa kypsyttää.

Kenttäpesät pitäisi pysyä ihan vaan ykkösenä, kakkosena jne. Samaten stadionien nimien kauppaaminen pitäisi omasta puolesta kieltää, mutta se on eri juttu se.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös