Supervuoro

Ruutu+

Toivottavasti seurat saavat tästä diilistä tällä kertaa myös jotain itselleen, kun Pyysalo ei ollut tekemässä sopimuksia.
Jotenkin siten, että rahnat suoraan seuran tilille jollain koodilla. Tietysti Ruudulle joku prosentti, mutta siltikin siten, että katselun perusteella priorisoituu. Miten ikinä tuo sitten toteutuukaan, mutta varmasti keinot on.

Jotenkin siten, että rahnat suoraan seuran tilille jollain koodilla. Tietysti Ruudulle joku prosentti, mutta siltikin siten, että katselun perusteella priorisoituu. Miten ikinä tuo sitten toteutuukaan, mutta varmasti keinot on.
Eiks noi Ruutu+ paketit ole olleet koko Ruutu+ eikä vain pesäpallo? Katselijoina varmaan sellaisiakin jotka eivät ole ottaneet pakettia pesisavaimella.

Taitaa olla melkoinen valtiosalaisuus noi seurakohtaiset katsojaluvut.

Eiks noi Ruutu+ paketit ole olleet koko Ruutu+ eikä vain pesäpallo? Katselijoina varmaan sellaisiakin jotka eivät ole ottaneet pakettia pesisavaimella.

Taitaa olla melkoinen valtiosalaisuus noi seurakohtaiset katsojaluvut.
Ylipäätään tarkoitinkin sitä, että Ruutu tietää mitä ostajat katsoo niin se maksu menisi siten, jota sitten sillä seurakohtaisella koodilla kiihdytettäisiin kannattamalleen joukkueelle.

Ylipäätään tarkoitinkin sitä, että Ruutu tietää mitä ostajat katsoo niin se maksu menisi siten, jota sitten sillä seurakohtaisella koodilla kiihdytettäisiin kannattamalleen joukkueelle.
No mä tarkoitin sitä, että jonkun joukkueen Ruutu-katsojista voi olla esim 80% muutenkin Ruutu+ asiakkaita ja jollan toisella 20%.

Kun ei sen sopparin arvosta ole mitään käsitystä niin pirun vaikea arvioida paljon siinä olisi jaettavaa. Tämän päivän Kymen Sanomissa FC KTP:n puheenjohtaja sanoi, että kaudella 2015 Veikkausliigassa FC KTP sai Veikkausliigalta 100 000 €:n seuratuki ja että ensi kaudelle tavoitellaan 3,5 miljoonan seuratukipottia joka tekisi noin 300 000 € per seura. Kyl pesiksellä riittää vielä duunia luulen mä.

No mä tarkoitin sitä, että jonkun joukkueen Ruutu-katsojista voi olla esim 80% muutenkin Ruutu+ asiakkaita ja jollan toisella 20%.

Kun ei sen sopparin arvosta ole mitään käsitystä niin pirun vaikea arvioida paljon siinä olisi jaettavaa. Tämän päivän Kymen Sanomissa FC KTP:n puheenjohtaja sanoi, että kaudella 2015 Veikkausliigassa FC KTP sai Veikkausliigalta 100 000 €:n seuratuki ja että ensi kaudelle tavoitellaan 3,5 miljoonan seuratukipottia joka tekisi noin 300 000 € per seura. Kyl pesiksellä riittää vielä duunia luulen mä.
Sm liigassa kuulin että tv sopimus on 800000€ per kausi per seura

Toi Veikkausliiga oli toki koko paketti ei pelkkä TV. Mutta toi Liigan luku kertoo vain jääkiekon (käsittämättömästä) arvostuksesta Suomessa.
Näin Ilveksen tj sano. 400000€ kevät ja syksy. Sanoma vetäytyi pois kun tekivät miljoonatolkulla tappioo kun ei ollut tarpeeksi tv tilaajia. No itse.tilaan nyt juuri pyörii Ilves vs Tappara

Mutta kyllähän tämä tv maailma vois mahdollistaa kovankin rahan liikkeen. Muistan lukenee jutun että La kings Nhl myi suoraan jonkun pelin täyteen ja 30000 katsojaa vielä kotona kaapelin kautta. Siinä on yhteen peliin aika hyvä liikevaihto!!

Loppu viimein se kova raha liikkuu, kun saadaan yleisö katsomoihin, siinä on kyllä seuroilla tekemistä ryhdistäytymistä. Ruutu on tuonut loistavasti lajia esille ja kai siitäkin heidän täytyy jollain tapaa hyötyä. Nyt on seurojen vuoro kehittää tapahtumaa superpesiksen tuotetta, niin eiköhän se raha liiku. Turha odottaa kädet ristissä pikavoittoja. Kovalla työllä asiat menee eteenpäin, mutta jos toivotaan, että TV-katselijoilta tulee rahat, niin noutaja tulee.

Tahkon harjoitusotteluista kotiottelut näkyvissä Ruutu+ -palvelussa. Ylihuomenna olisi Tahko - KPL vuorossa.
Ihanaa on, että harkkapeleistä tulee fanikameralähetyksiä. Huoli ja epäluulo vain nousevat pintaan, kun ei tuota Ruudun tulevissa lähetyksissä vielä näy.

Pesäpallon onni vs. jalkapallo ja jääkiekko on se, että pelistä ei televisiosta saa mitään käsitystä. Ei ole TV-laji, ainakaan nykytekniikalla ja TV-tuotannolla. Pesis on parasta paikanpäällä.

Joka vuosi mainitsen - siinä toivossa että joku Ruutu+ edustaja lukee - että isompi resoluutio ja kuvataajuus olisi nannaa kun pallo on niin pieni ja kulkee kovaa.

Muuten olen tuotantoon enemmän kuin tyytyväinen.

Olisi hauska nähdä kerran fanikameralähetys 4k tai edes full hd resoluutiolla.

Joku voisi joskus kokeilla harjoituspelissä ja laittaa vaikka YouTubeen.

Ylläolevaan ( "Kaisaniemen Tiikeri" ) nähden osin eri mieltä.
Tottakai laji kuin laji on parasta nautintoa seurata katsomossa, mutta kun
sinne paikalle niin harvoin ja rajatusti pääsee! Itse katselen hyvin mieluusti lähes kaikki valtakunnan matsit mitä
missäkin pelataan, ja niihin on mm. Ruutu ollut se yhteyksien tekijä. :)
Pesis on todella vaikea saada kokonaisuutena hyvin ja selkeästi kuvaruudulle, mutta kyllä ylipäätään
televisiointi on siitä huolimatta paljon parempi vaihtoehto kuin kuvaa ei tulisi ollenkaan.
Kyllä telkkaristakin pelin kulusta ja -hengestä jotain aistii, mutta tietysti itse tunnelma jää vähemmälle.

Olisi hauska nähdä kerran fanikameralähetys 4k tai edes full hd resoluutiolla.

Joku voisi joskus kokeilla harjoituspelissä ja laittaa vaikka YouTubeen.
Se on kyllä jännä miten Ykköspesiksen seurat saavat omana tuotantonaan tehtyä 1080p-lähetyksen ja Ruutu ei sitten pysty 720p:stä parantamaan. Vissiin ei vaan kiinnosta tarpeeksi panostaa laitteistoon.

Se on kyllä jännä miten Ykköspesiksen seurat saavat omana tuotantonaan tehtyä 1080p-lähetyksen ja Ruutu ei sitten pysty 720p:stä parantamaan. Vissiin ei vaan kiinnosta tarpeeksi panostaa laitteistoon.
Täälläkin on mainittu joskus että kentällä oleva laitteisto sinänsä kyllä tallentaa/lähettää 1080p kuvaa, mutta se on tuo Ruutu+ palvelu itsessään joka ei striimaa asiakkaille sitä 720p tarkempaa kuvaa ja kaipaisi kehitystä.

Tulipa vaan taas mieleen kun on tullut katsottua Liigaa ja samalla miettinyt että olispa pesäpalloakin saatavilla samalla laadulla.

Ylläolevaan ( "Kaisaniemen Tiikeri" ) nähden osin eri mieltä.
Tottakai laji kuin laji on parasta nautintoa seurata katsomossa, mutta kun
sinne paikalle niin harvoin ja rajatusti pääsee! Itse katselen hyvin mieluusti lähes kaikki valtakunnan matsit mitä
missäkin pelataan, ja niihin on mm. Ruutu ollut se yhteyksien tekijä. :)
Pesis on todella vaikea saada kokonaisuutena hyvin ja selkeästi kuvaruudulle, mutta kyllä ylipäätään
televisiointi on siitä huolimatta paljon parempi vaihtoehto kuin kuvaa ei tulisi ollenkaan.
Kyllä telkkaristakin pelin kulusta ja -hengestä jotain aistii, mutta tietysti itse tunnelma jää vähemmälle.
Heikkokin streamlähetys on totta kai tyhjää tai radiota parempi. Vaikeinta pesiksessä on saada juoksija ja lyöty pallo samaan kuvaan.

Mielestäni taas pesäpallo soveltuu hyvin myös tähän fanikameratoteutukseen, kun yhdellä kiinteällä kamerallakin pärjää.
Katselukokemuksen kannalta hyvä olisi, että:
- kamera on sivuttaissuunnassa keskellä kenttää
- kamera on riittävän korkealla
- kamera on sopivalla etäisyydellä pelikentästä
- kuvan tarkkuus on hyvä

Vartti sitten Tahko kommentoi Facebookissa omaan päivitykseensä: "Ottelu ei näy vielä Ruudun ohjelmatiedoissa. Tilannetta selvetetään ja sen pitäisi näkyä kohta".

Otin vähän selvää tästä asiasta... Ensiksikin kaikilla lajeilla, joiden striimejä Ruutu lähettää, on samat boxit eli lähetyslaitteet. Laite itsessään lähettää Full HD tasoista kuvaa, mutta se lähetetään verkkoon HD (720p) tasoisena, koska suuri osa käyttäjäkunnasta käyttää mobiilia ja ovat alueilla, joissa HD ei ala jumittamaan, mutta Full HD alkaisi. Siis hyvin yksinkertaista. Lisäksi tuli ilmi, että monille kentille on vedetty valokuitu eli sieltä saisi helposti 4K -kuvaa, mutta jo edellä mainitusta syystä sitä ei kannata lähettää niin tasokkaasti.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.