Supervuoro Verkkolehti »

Pesäpallon ylimmillä sarjatasoilla lanseerataan alkavalla kaudella uusi tulospalvelu

Viestejä
349
Yrittäähän tuo asettua mobiiliystävällisesti, jotkut framet menee alakkain jne. Muttei ihan täydellisesti onnistu. Ja oliko sattumaa että koko joukkueen tilastot ottelusta mahtui oman luurin näytölle kokonaisuudessaan. Anyaway ne listat on tällä hetkellä harmittavan isoilla riviväleillä ja jopa minun lukunäkööni turhan isolla fontilla. ainakin minun makuuni.
Mulle enemmän merkitsisi jonkinnäköiset push-ilmoitukset, niiden takia Pesislivestä tykkäsin. Hajamielisenä ihmisenä on kiva että tulokset tulee näkyviin ilman että niitä erikseen etsii.
 

LBC

Viestejä
3,679
on kiva että tulokset tulee näkyviin ilman että niitä erikseen etsii.

ok no se. Mulle ne taas olisi myrkkyä. Usein katson jälkeenpäinkin myöhemällä illalla noita matseja ja pushit saattaisi pilata jänskätyksen. Jopa jumankauta pesisliven hälärit jotain muuta ottelua katsellessa saattaa antaa liikaa vihiä.
 
Viestejä
11,874
Lähdetään siitä, että homma kehittyy jaa uusia ominaisuuksia tulee sitä mukaa kun on mennytvtestquksen ja hyväksynnän läpi. Tuoltahan ei näy versiota (kait) eikä taida olla mitään about sivuakaan joten uudet ominaisuudet jos ja kun niitä tulee pitää sit vain honata.
 
Viestejä
103
Lähdetään siitä, että homma kehittyy jaa uusia ominaisuuksia tulee sitä mukaa kun on mennytvtestquksen ja hyväksynnän läpi. Tuoltahan ei näy versiota (kait) eikä taida olla mitään about sivuakaan joten uudet ominaisuudet jos ja kun niitä tulee pitää sit vain honata.
Muutoksia näyttää tapahtuvan. Nyt ainakin kenttätilanteessa nimet on isommalla ja pelaajien numeron on näkyvissä. Kentän nimieä ei vähän aikaa sitten minun mielestäni näkynyt, mutta nyt näkyy.
 
  • Tykkää
Reaktiot: LBC
Viestejä
11,874
Hyvä juttu, vielä kun saisi ne numerot sinne tekwtiinkin, tai tiedon monta lyöjää jäljellä.
 

LBC

Viestejä
3,679
Hyvä että parannetaan. Noista tapahtumistakin voisi tehdä tiiviimmän. Ja kenttien tulostaulun kaltainen info olis plussaa, esim viimeinen lyöjä ja jäljellä olevat jokerit. Tai mahtuisihan tuohon vuoron pöytäkirjakin, jos se olisi edelleen taustalla saatavissa, kai ne edellen sitä sähköisesti kuitenkin täyttää?
 
Viestejä
11,874
No tosta datasta saa kyllä pöytäkirjan varmasti, mutta pitäs olla sellanen olio joka näyttää ton. Vanha bittilähteen härpäke uusiokäyttöön?

Jos tekee uuden ni vois näyttää myös monennella lyönnillä jutut tapahtu. Käytännössä sama kama kuin mistä toi teksti generoidaan.
 

LBC

Viestejä
3,679
Näin luulisi. Bittilähteen versio ei tainnut tallentua, vai enkö vaan ikinä löytänyt, katselin pesiksenmaailmasta niitä.

Sen puoleen tämä seurantahan tallentuu, mutta ei ole ihan helppo koko vuoroa tai ottelua kliksutella. Toki johonkin tarkistettavaan kohtaan löytää jo ihan helposti ja sehän näkyy ihan havainnollisesti sitten. HMM tosin: Palot (ristit kentän yläpuolella) eivät enää vanhoissa peleissä elä. Samoin voisin luulla että valitun hetken juoksutilannekin olis aika helposti tallennettavissa ja näytettävissä (se kentän tulostaulumalli paras)

Mutta varovainen plussa tästä kuitenkin, varsinkin kun kenttäkin suureni ja numerot näkyy jo grafiikassa.
 
Viestejä
11,874
Mietin hetken lisää. Se pöytäkirjahan onnistuu ihan normaalilla näkyvillä freimeillä olevalla talukolla jossa käytetään sopivaa kirjasinta ja sitten vain kannasta haettaessa muunnetaan kannasta tuleva tieto sopivaan arvoon per taulukon solu. Tällai itsevarmasti ICT konsultin kokemuksella speksaten, taustalla vahva yhden kotisivun hötömölö osaaminen korkeakoulussa 90-luvun alusta.
 
Viestejä
103
Pöytäkirja on kyllä käytössä kirjurin näkymässä. Sitä voi käydä testaamassa osoitteessa Pesäpallon kirjausohjelma . Pöytäkirjaa on myös täydennetty uusilla symboleilla ja välistäjätetyt ovat näkyvissä.

(esimerkkikuva kirjattu väärin, ohjelma ei näytä valittavan jos merkinnät ovat sääntöjen vastaisia)

1621525982623.png
 
Viestejä
11,874
Kyllä meidät olisi @LBC pitänyt pestata tekemään vaatimusmäärittely ja sitten @mikkov kirkoittamaan siitä speksi, ku se taitaa osatakin tai hmm taidat sinäkin kyllä ...

Kyl ois tullut hyvä ja ehkä myös kallis.
 
  • Tykkää
Reaktiot: LBC
Viestejä
11,874
Pöytäkirja on kyllä käytössä kirjurin näkymässä. Sitä voi käydä testaamassa osoitteessa Pesäpallon kirjausohjelma . Pöytäkirjaa on myös täydennetty uusilla symboleilla ja välistäjätetyt ovat näkyvissä.

(esimerkkikuva kirjattu väärin, ohjelma ei näytä valittavan jos merkinnät ovat sääntöjen vastaisia)

katso liitettä 899

No sit vaam sormet kyynärpäitä myöten ristiin, että ton saisi halutessaan loppukäyttäjän Käyttöliittymänäytölle kellumaan.
 
Viimeksi muokattu:

LBC

Viestejä
3,679
Mielenkiintoista. Mut pointti kun sais näkyville mitä kirjuri tekee. Harhalla eteneminen ei ollut paletissa, kai se kuitenkin on olemassa? kärpäset hyvä lisäys, lyönnit ei tule näkyviin (eli monesko lyönti vei kärkeä) . Vai oliko asetuksissa?

Lis: tai joo harras toive eli sormet ristiin, että ilmestyy. Mutta noistahan se koneluettu selostus tosiaan kai syntyy kokonaisuudessaan. Pallonkin sijoittaminen. Ihan veikeä peli (y)

Vaatimusmäärittelyt ja speksit on kyllä hitosti vaikeampia kuin tällainen yleisöstä huutelu. Kokemusta on, molemmista.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
103
Tässä on uudet merkinnät. Lyönnin numero ei ole tuossa esitystavassa näkyvissä, mutta toki se tieto on siellä olemassa, kuten otteluseurannastakin näkyy.

Koska tuo pöytäkirjäkymä on totetutettu kirjauspuolelle, niin se on loppukäyttäkällekin varmasti helposti toteutettavissa, jos se tarpeellikseksi nähdään. Ja toki toivotaan että nähtäisiin.

1621527137378.png
 
Viestejä
11,874
Vaatimusmäärittelyt ja speksit on kyllä hitosti vaikeampia kuin tällainen yleisöstä huutelu. Kokemusta on, molemmista.

Tollasta olen vähän uumoillutkin. Siksi mä meille valitsinkin vaativuusmääritelyn, se on jotenkin musta helpompaa kuin speksaus.

Harhat oli jo vanhassa totetutuksessa, joten eiköhän ne siellä ole. Tai siis jo lyönti- ja etenemistilastojen takia pakko olla.

Muoks: ja juu, huutelu on helpompaa. Minneköhän saisi laittaa toiveen että toi kirjurinnäkymä yleisölle tarjolle. Vai onko niin, että vain lajiniilot sitä haluavat.

Pitääköhän tässä mennä ihan itse ihmettelemään sitä pöytäkirkaa. Mahtaako pädiltä toimia vai pitääköhän käyttää huomenna työaika moiseen.
 

LBC

Viestejä
3,679
Cheers @mikkov Nuo olikin hyvä saada listattua kaikki. Siitä harjoitelmasta puuttui tosiaan osa.

Lyönnin numero ei ole tuossa esitystavassa näkyvissä, mutta toki se tieto on siellä olemassa, kuten otteluseurannastakin näkyy.
Jees siellähän oli painikkeet lyöntien numeroille ja menikö laittomaksi/kopiksi + se lyönnin suuntaus ja onko maahantulo/kinniottopaikka se mihin kirjuri klikkaa lyönnin?

Tuossa joutuu kirjuri kyllä seuraamaan peliä niin intensiivisesti, että ei kerkiä peliä seurata :p
Mutta niin se oli osaksi ennenkin.
 
Viestejä
11,874
Näyttäähän toi padilla toimivan, ehkä tökkimiseen pitäs olla kynä mut silti.
 

LBC

Viestejä
3,679
Tollasta olen vähän uumoillutkin. Siksi mä meille valitsinkin vaativuusmääritelyn, se on jotenkin musta helpompaa kuin speksaus.
Täytyy nyt tarkentaa, että kokemustahan on tietenkin kaikista kolmesta.

Minneköhän saisi laittaa toiveen...
Niin tänne palstalle nyt ryöpsähti palautetta varsinkin parilta jäärältä, mutta osaatko @mikkov sanoa, onko jotain palauttenantokanavaa muuten olemassa? siitä voisi antaa palautetta että sellainen olisi hyvä saada vaikka sinne sivustolle linkkinä.
 
Viestejä
103
Jees siellähän oli painikkeet lyöntien numeroille ja menikö laittomaksi/kopiksi + se lyönnin suuntaus ja onko maahantulo/kinniottopaikka se mihin kirjuri klikkaa lyönnin?
Luin vähän kirjurin ohjeita ja rajojen sisällä olleille lyönneille merkitään lyönnin paikaksi kiinniottokohta Pesistulokset / kirjausohjelma

Niin tänne palstalle nyt ryöpsähti palautetta varsinkin parilta jäärältä, mutta osaatko @mikkov sanoa, onko jotain palauttenantokanavaa muuten olemassa? siitä voisi antaa palautetta että sellainen olisi hyvä saada vaikka sinne sivustolle linkkinä.
Jaa, olisko tekstari Arffamannllle ja juttu Elmoon tehokkain :) No vakavasti ottaen, en tiedä onko mitään virallista kanavaa. Varmaan normaalit somekanavat pesäpalloliitolle toimivat.
 
Viestejä
11,874
Nyt kun vilkaisi tuota pöytäkirjaa niin eihän tässä tarttee kuin odottaa jotain tilastojenluontityökalua. Ihan hyvät eväät ovat olemassa. Toivottavasti raha ohjaa sen verran, että ei ihan kaikkia nörttien ideoita tehdä jotta luettavuus ja käytettävyys säilyy.

Palautekanava ois kyllä kiva olla olemassa.

Ohi aiheen osio: Mä en kyllä koodaa kuin pakon edestä yön pimeinä tunteina just ennen starttia jotain hätäpaikkoja. Nekin yleensä kannan päälle eikä missään tapauksessa käyttöliittymää. En vain osaa tapeeksi, olen aika puhdas pisnesrosessikonsulentti.

En vaikka sainkin ekasta koskaan tekemästäni c-ohjelmasta palkkaa ja vielä ihan tuntiperustaisesti :) luki standardin:stä ebcdiciä ja ulosti asciita. Joku lisurintekijä oli kuulemma iloinen. Se lähes ainut kerta kun olen koodannut, jonkun toisen tekemään speksiin. Enemmän on tullut tehtyä vaativuusmäärittelyjä ja speksejä ja jonkin verran jopa toteutussuunnittelua. En ole tainnut sen jälkeen c:tä koodata ja tostakin on aikaa hmm 30 v + luulen että vahvin ohjelmointikieleni on edelleen Fortran 77. Tosin ei tuo koodaamattomuus ole estänyt palkan saamista tietojärjestelmätoimituksista ja ylläpidosta pöydän molemmilta puolilta.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös