Supervuoro Verkkolehti »

Pattijoen Urheilijat 2023

Viestejä
393
Totta puhuen olihan tämä kuuluttaja rasite pelin seuraamiselle. Pääasia tuntui olevan muistutella yleisöä kannustamisesta. Toki, jos on pelko, että se unohtuisi, niin sittenhän on oikealla asialla.
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
3,082
Muistakaa kannustaa! Ei muuta kun amispoppia isommalle ja tälle apinalle kuuluttamoon lisää huutoa.
Apinoita on liikkeellä myös täällä palstan puolella. Lainaamani kirjoittaja näin yhtenä esimerkkinä.
Kyllä näitä idiootteja piisaa täällä(kin) palstalla.
Näistä varoitukset asiattomasta käytöksestä @Oulunpoika @Factory @Hupiukko

"Toi aloitti" ei kelpaa tällä foorumilla.
 
Viestejä
64
Totta puhuen olihan tämä kuuluttaja rasite pelin seuraamiselle. Pääasia tuntui olevan muistutella yleisöä kannustamisesta. Toki, jos on pelko, että se unohtuisi, niin sittenhän on oikealla asialla.
En minäkään ymmärrä, miksi siitä pitää yleisöä jatkuvasti muistutella. Paikoittain se on ok, mutta ei todellakaan joka pelaajan lyöntivuorolla.

En kuitenkaan lähtisi nimittelemään 'apinaksi' tuon perusteella.
 
Viestejä
174
En minäkään ymmärrä, miksi siitä pitää yleisöä jatkuvasti muistutella. Paikoittain se on ok, mutta ei todellakaan joka pelaajan lyöntivuorolla.

En kuitenkaan lähtisi nimittelemään 'apinaksi' tuon perusteella.
Ehkä meni yli kieltämättä.

Mutta kyllä tuo kuuluttaja on todella rasittava ja tekee ottelun seuraamisesta todella vastenmielistä. Menee samaan kastiin Kouvolan mölyäjän kanssa. Saman tekee myös myös rasittavan musiikin huudattaminen etenkin PattUn sisävuoron aikana. En tiedä yritetäänkö tällä luoda jotain hurmosta, vai mikä on homman "jujuna". Ennen Pattijoella oli kuitenkin miellyttävä ottelutapahtuma, vaikka Karjaluoto olikin kuuluttajana. Se kertonee paljon tämän hetken ottelutapahtumasta.
 
Viestejä
62
Ehkä meni yli kieltämättä.

Mutta kyllä tuo kuuluttaja on todella rasittava ja tekee ottelun seuraamisesta todella vastenmielistä. Menee samaan kastiin Kouvolan mölyäjän kanssa. Saman tekee myös myös rasittavan musiikin huudattaminen etenkin PattUn sisävuoron aikana. En tiedä yritetäänkö tällä luoda jotain hurmosta, vai mikä on homman "jujuna". Ennen Pattijoella oli kuitenkin miellyttävä ottelutapahtuma, vaikka Karjaluoto olikin kuuluttajana. Se kertonee paljon tämän hetken ottelutapahtumasta.

Paikan päällä usein istuvana minusta on myös ärsyttävää, et joka väliin huudetaan et "kättä yhteen" tai "saa kannustaa!" Muutenhan hänellä on oikein kuuluttamiseen sopiva ääni ja perusasiat kunnossa, mut ton yleisön piiskaaminen vois jättää vähemmälle
 
Viestejä
5
Ei ollut kepissä oikeen kenelläkään lyönnit eilen. Mäkeläkin taisi päästä löymällä kaksi kertaa kentälle ja loput vapailla. En tiedä miksi varsinkin ekalla jaksolla kiiskinen ei löynyt pomppua millä on tällä kaudella mäkelää juoksuttanut monesti. Karjaluodolla alkaa olemaan tuskaa tällä hetkellä kun ei sisällä eikä ulkona tule onnistumisia. Suuresti kyllä ihmettelen sitä kun ollaan tappiolla ettei rajoja ja läpilyöntejä uskalleta hakea.
 
Viestejä
22
Pelissähän voi istua vaikka Peltorit päässä jos kuuluttajan ääni ei ole omaan mieleen. Uskon myös, että kuka tahansa kuuluttajista tai musiikinsoittajista ottaa mielellään palautetta vastaan ihan kasvotusten pelin aikana. Lompsii vain koppiin juttusille ja käy kertomassa miten haluaa hommaa parannettavan.
 
Viestejä
251
Pelissähän voi istua vaikka Peltorit päässä jos kuuluttajan ääni ei ole omaan mieleen. Uskon myös, että kuka tahansa kuuluttajista tai musiikinsoittajista ottaa mielellään palautetta vastaan ihan kasvotusten pelin aikana. Lompsii vain koppiin juttusille ja käy kertomassa miten haluaa hommaa parannettavan.
En usko, että mielellään ottaisivat negatiivista (rakentavaa) palautetta vastaan kasvotusten. Mitään ei ainakaan muutettaisi palautteesta huolimatta. Ja jos palautteen antaisi liian suorasanaisesti, järkkärit heittäisivät pelistä ulos.
 
Viestejä
22
En usko, että mielellään ottaisivat negatiivista (rakentavaa) palautetta vastaan kasvotusten. Mitään ei ainakaan muutettaisi palautteesta huolimatta. Ja jos palautteen antaisi liian suorasanaisesti, järkkärit heittäisivät pelistä ulos.
Höpö höpö. Siellä on täysijärkisiä ihmisiä talkootöissä ja osaavat kyllä käsitellä palautteen. Toki ymmärrän että se on haasteellista jos on nimimerkin takana tottunut vain huutelemaan.
 
Viestejä
251
Höpö höpö. Siellä on täysijärkisiä ihmisiä talkootöissä ja osaavat kyllä käsitellä palautteen. Toki ymmärrän että se on haasteellista jos on nimimerkin takana tottunut vain huutelemaan.
Itse en uskaltaisi mennä päin naamaa sanomaan. Ja tuskinpa uskaltaisit sinäkään - eikä 99 % muistakaan katsojista. Ihmisellä on luontainen ja terve taipumus vältellä kiusallisia tilanteita - ja silti niihinkin elämässä silloin tällöin tahtomattaan joutuu.
 
Viestejä
22
Itse en uskaltaisi mennä päin naamaa sanomaan. Ja tuskinpa uskaltaisit sinäkään - eikä 99 % muistakaan katsojista. Ihmisellä on luontainen ja terve taipumus vältellä kiusallisia tilanteita - ja silti niihinkin elämässä silloin tällöin tahtomattaan joutuu.
Ymmärrän että se on haasteellista, mutta siihenkin voi harjoitella ja sen sitten sitä kautta oppii. Eihän se aluksi mieluisaa ole, koska täällä se on paljon helpompaa. Koitetaan kuitenkin nauttia nykyisestä sarjasijoituksesta ja kannustaa PattU yhdessä pudotuspeleihin.
 
Viestejä
251
Nimenomaan! Ja minusta nykyinen kuuluttaja on aivan hyvä roolissaan. Tuollaisessa roolissa kuuluukin herätellä yleisöä ja koittaa pitää tunnelmaa yllä. Ja siinäkin roolissa on aivan mahdotonta miellyttää kaikkia. Muutaman vuoden takainen kuuluttaja sen sijaan ampui pahasti niin sanotusti yli. Jokainen sen muistaa, ja sitä tyyliä ei voi asiallisesti puolustella.
 
Viestejä
393
Nimenomaan! Ja minusta nykyinen kuuluttaja on aivan hyvä roolissaan. Tuollaisessa roolissa kuuluukin herätellä yleisöä ja koittaa pitää tunnelmaa yllä. Ja siinäkin roolissa on aivan mahdotonta miellyttää kaikkia. Muutaman vuoden takainen kuuluttaja sen sijaan ampui pahasti niin sanotusti yli. Jokainen sen muistaa, ja sitä tyyliä ei voi asiallisesti puolustella.
Muistetaan kannustaa! Kuuluttajaakin.
 
Viestejä
105
Itse en uskaltaisi mennä päin naamaa sanomaan. Ja tuskinpa uskaltaisit sinäkään - eikä 99 % muistakaan katsojista. Ihmisellä on luontainen ja terve taipumus vältellä kiusallisia tilanteita - ja silti niihinkin elämässä silloin tällöin tahtomattaan joutuu.
En tiiä missä pumpulissa oot kasvanu jos väität että 99% ihmisistä ei uskalla mennä päin naamaa sanomaan toiselle ihmiselle missä asiassa olisi parantamisen varaa.

Kuulutko siis niihin ihmisiin jotka selän ja nimimerkin takaa puhuu paskaa, mutta kasvotusten ylistäisit ja kehut kuinka hyvin homman hoitaa?

Palautteenhan voi aina antaa rakentavasti, ilman että palautteen vastaanottaja siitä mieltään pahoittaa. Ja voihan sitä käydä itse vaikka näyttään malliesimerkin miten homma hoidetaan, uskon että nykyinen kuuluttaja luovuttaa yhdeksi peliksi mikrofonin esimerkiksi just sulle niin pääset näyttään millaista on täydellinen kenttäkuulutus joka kaikkia miellyttää.
 
Viestejä
105
Joo just taas tää hyvä, että tee ite paremmin tai ole hiljaa 🥴
Lähinnä eniten särähti korvaan tuo "99% ihmisistä ei uskalla mennä sanomaan päin naamaa."

Ja toisaalta kieltämättä helppohan se täältä nimimerkkien takaa on huudella ja arvostella välillä aikä törkeälläki kielellä muiden kenttäkuulutusta ja kenttäkuuluttajia, siinä asiassa voin allekirjoittaa tuon että ei muuta ku itse kokeilemaan ja näyttään miten homma toimii paremmin.

Ja myönnän ettei munkaan korvaa kaikkien joukkueiden kenttäkuuluttajat miellytä, mutta en kyllä ala heitä nimitteleen apinaksi ja ties millä muilla nimityksillä, ensinnäkin siksi että se nyt on helvetin ala-arvoista käytöstä ja toiseksi just siksi että en varmasti itse ees pystyis hoitaan hommaa sen paremmin kuin nyky kenttäkuuluttajat.

Sellaista kenttäkuuluttajaa ei varmasti oo olemassakaan joka kaikkia katsojia miellyttää🤔
 
Viestejä
251
En tiiä missä pumpulissa oot kasvanu jos väität että 99% ihmisistä ei uskalla mennä päin naamaa sanomaan toiselle ihmiselle missä asiassa olisi parantamisen varaa.

Kuulutko siis niihin ihmisiin jotka selän ja nimimerkin takaa puhuu paskaa, mutta kasvotusten ylistäisit ja kehut kuinka hyvin homman hoitaa?

Palautteenhan voi aina antaa rakentavasti, ilman että palautteen vastaanottaja siitä mieltään pahoittaa. Ja voihan sitä käydä itse vaikka näyttään malliesimerkin miten homma hoidetaan, uskon että nykyinen kuuluttaja luovuttaa yhdeksi peliksi mikrofonin esimerkiksi just sulle niin pääset näyttään millaista on
En tiiä missä pumpulissa oot kasvanu jos väität että 99% ihmisistä ei uskalla mennä päin naamaa sanomaan toiselle ihmiselle missä asiassa olisi parantamisen varaa.

Kuulutko siis niihin ihmisiin jotka selän ja nimimerkin takaa puhuu paskaa, mutta kasvotusten ylistäisit ja kehut kuinka hyvin homman hoitaa?

Palautteenhan voi aina antaa rakentavasti, ilman että palautteen vastaanottaja siitä mieltään pahoittaa. Ja voihan sitä käydä itse vaikka näyttään malliesimerkin miten homma hoidetaan, uskon että nykyinen kuuluttaja luovuttaa yhdeksi peliksi mikrofonin esimerkiksi just sulle niin pääset näyttään millaista on täydellinen kenttäkuulutus joka kaikkia miellyttää.
Minä en ole nykyistä kuuluttajaa moittinut enkä moiti. En harrasta paskan puhumista selän enkä nimimerkin takaa. Ehkä oikea prosenttiluku on 95, mutta edelleen suurin osa meistä on mykkiä pelkureita, jos jokin hankala asia tarvitsisi puuttumista. Ja tämä yleisnäkemykseni ei siis liity pesäpallon kuuluttamiseen yhtään mitenkään. Tästähän saa helposti aiheen minua moittia, että no miksi sitten tänne kirjoittelet. Tai jostain muusta kirjoittamastani, jos ja kun haluaa olla eri mieltä.
 
Viestejä
23
Hyvä nosto @wale ! Oon itse myös aika varma, että palautetta kestää antaa kasvotusten.

Jos kynnys kasvotusten on liian korkea, niin oman kokemuksen mukaan sitä voi antaa esimerkiksi Patun sosiaalisen median kanavissa. Itse olen kesken pelin lähettänyt instagramissa viestillä ehkä vähän liiankin kuuman palautteen, mutta se vastaanotettiin.

Mitä kuuluttajaan/kuuluttajiin tällä kaudella tulee, hoitavat postinsa hyvin. On mukava seurata paikanpäällä tai Ruudussa. Uskon, että kannustustamiseen kannustaminen voi olla joukkueenkin kanssa sovittu juttu. Viime pelissäkin huomasin pelaajien reagoivan samalla hetkellä käsiään nostellen.

Pesiksessä tunne merkkaa paljon ja varmasti kaikki meistä on nähneet, kun joukkue lietsoo katsomoa. Miksei siis kuuluttajakin.

Itse kuulun niihin, jotka on pääasiassa hiljaa, mutta koen hyvänä sen, että muistutetaan. Tässäkin asiassa on menty eteenpäin, kuten ilmeisesti yleisömäärissäkin. Asiassa saattaa kuuluttajan toiminnan myötä tapahtua (mielestäni toivottavaakin) kehitystä, jolloin kannustamisesta tulee sisäsyntyisempää.

Ottelutapahtuma on mennyt eteenpäin monella tapaa. Esim. tarjoilupuoli on etäkannattajan silmään monipuolistunut huimasti vuosien saatossa. Nostona esimerkiksi se Pattuleivos. On hyvää.

Palautetta saa antaa nimimerkinkin suojista, mutta minä toivoisin, että täällä annettuihin palautteisiin liitettäisiin toive, mitä pitäisi muuttua. Muuten se valitettavasti on aika nollatason palautetta.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös