Supervuoro Verkkolehti »

Oulun Lippo 2024

Viestejä
53
Lipon somevastaava lukenut tätä palstaa ja pitää nyt jännityksessä. Kyllä täällä jaksellaan mut kait ny tällä viikolla uutisia tulee nii ei ihan näytä hassulta touhu.
Tietty jämäkkyys viestinnässä on kyllä suotavaa. Jos kerrotaan "uutisia tulossa" oletus on että ne julkistetaan kahden, kolmen päivän sisällä ilmoitetussa mediassa muuten tulee luotua mielikuva epätietoisuudesta.
Jos taas on kyse julkistamistilaisuudesta niin selkeästi esille ajankohta, ei liian aikaisin eikä liian viime tipassa.
 
Viestejä
36
Toivottavasti on ihan koko joukkue paikalla, tietenki Tonto puuttuu.
Korjatkaa jos olen väärässä, mun mielestä Lippo ei ole pitänyt Tontolle hiljaistahetkeä?
 
Viestejä
1,951
Korjatkaa jos olen väärässä, mun mielestä Lippo ei ole pitänyt Tontolle hiljaistahetkeä?
Sellainen muistikuva itselläkin on, että ei pidetty hiljaista hetkeä. Tonto kuoli tammikuussa 2017, eli sarjakausi ei ollut käynnissä. Jos kuolema olisi sattunut sarjakauden ollessa käynissä, hiljainen hetki olisi todennäköisesti pidetty.
 
Viestejä
531
Lippo pesäpallon kulta - aikana 1990 -luvulla.

Empä arvannut sitä silloin syksyllä 1989 mitä seuraava vuosikymmen toisi tullessaan. Lippo oli juuri varmistanut nousunsa Superpesikseen kaudellle 1990 voitettuaan ratkaisuottelussa Juvan 5-2 Oulussa. Seuraavan päivän Kaleva näytti kuvan Lipon joukkueen villistä intiaanitanssista nousun ratkettua. Riemu oli ylimmillään.

Tuota samaa näkyä sai seurata läpi 1990 -luvun. jo 1993 tuli pronssia ja vuonna 1994 tuli mestaruus josta siis tänä kesänä tulee kuluneeksi 30 vuotta. Nyt kesällä tuo kultajoukkue tulee vielä kerran yhteen Raksilaan 19.6.2024 pelattavan Lippo - Simo ottelun yhteydessä. 1995 tuli hopeaa ja 2000 pronssia. Siinä välissä tuli Lipon viimeisin mestaruus tähän mennessä. Kaisaniemen Tiikerit kaatui 6 200 katsojan edessä Raksilassa v 1998. Näin siis molempia mestaruuksia saatiin juhlia kotikentällä Oulussa. V 1998 mestaruutta varjosti kesällä esiintulleet sopupelit. Ne eivät kuitenkaan Lippoa niin koskeneet että mestaruus olisi ollut vaarassa.

Kaiken kaikkiaan huima oli Lipon 1990 luku tunnelmaltaan ja yleisömääriltään Keskuskentällä ja myös Raksilassa (v 1997 alkaen). Katselen lehtileikkeitäni noilta ajoilta niin mieleen tulee että jospa Lippo vielä nousisi Superiin ja menestykseen. Samanlaisia yleisömääriä kuin silloin on turha odottaa. Lipon voimassa oleva yleisöennätys on 7 280 katsojaa vuodelta 1995 Lippo - Jymy pelistä. Lehtileikkeestä paljastuu että ennen tuon pelin alkua oli kymmenien metrien jono katsojia. Lipon johto teki kovan ratkaisun "kaikki sisään vaan" ja heidät sijoitettiin takarajalle seisomaan tai istumaan. Onneksi näin tehtiin. Saatiin komea yleisöennätys ja kaikki halukkaat saivat nähdä superottelun 1990 luvun malliin. Keskuskentän katotkin olivat täynnä katsojia ja siitä todistuksena minulla on muutamia lehtileikkeitä tuolta illalta ja muistakin otteluista. Kelpaa kyllä katsella!

Kaikki vaan sitten 19.6 seuraamaan Lippo - Simo peliä ja tapaamaan vanhoja mestareita 30 vuoden takaa!
 
Viestejä
1,951
Viestejä
1,951
Miksi pelaa sitten edelleen Lipossa? Kova käsihän miehellä on. Ja pallokin tarttuu, ainakin Ykköspesiksessä.
– Olen ottanut elämän tavoitteekseni, että Lippo pitää saada Superpesikseen tavalla tai toisella. Monesti on harmittanut syksyn viimeisen ottelun jälkeen, mutta uskon tähän juttuun. Lippo on minulle tärkeä.
Ari Lankinen 25.4.2023
 
Viestejä
174
– Olen ottanut elämän tavoitteekseni, että Lippo pitää saada Superpesikseen tavalla tai toisella. Monesti on harmittanut syksyn viimeisen ottelun jälkeen, mutta uskon tähän juttuun. Lippo on minulle tärkeä.
Ari Lankinen 25.4.2023
Toivottavasti seurajohdolla on sama tavoite.

Ja Kekiä Lankinen kuitenkaan ei vahvistaisi niin paljoa, että siihen kannattaisi rahaa sijoittaa. Nykypäivän Lankinen on kuitenkin katsomaton kortti Superin tasolla. Mutta varmasti Lankisella on jossain vaiheessa ainakin ollut kosijoita Superin puoleltakin. Tuskin kärkijoukkeista kuitenkaan. Ehkä parempi pelata Lipossa, kuin selviytyä jossain Seinäjoella. Iso kala pienessä lammessa vs. pieni kala isossa lammessa.
 
Viestejä
72
Toivottavasti seurajohdolla on sama tavoite.

Ja Kekiä Lankinen kuitenkaan ei vahvistaisi niin paljoa, että siihen kannattaisi rahaa sijoittaa. Nykypäivän Lankinen on kuitenkin katsomaton kortti Superin tasolla. Mutta varmasti Lankisella on jossain vaiheessa ainakin ollut kosijoita Superin puoleltakin. Tuskin kärkijoukkeista kuitenkaan. Ehkä parempi pelata Lipossa, kuin selviytyä jossain Seinäjoella. Iso kala pienessä lammessa vs. pieni kala isossa lammessa.
Kekin koppariosastoa vahvistaisi kuka tahansa🤣. Onhan Saloranta varmasti kysellyt Lankista, turhaan.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös