Supervuoro Verkkolehti »

Oulun Lippo 2017

Viestejä
2,813
Vs: Oulun Lippo 2017

Lipon taso on niin huono kuin sarjataulukko näyttää. Lipon taso Pöytyää vastaan oli niin huono kuin tulostaululla luki. Lippo olisi pisteenkin KaMalta ottamalla viimeisessä pelissä pudottanut KaMan ykköseen ja samalla KeKi olisi päässyt pelaamaan SiiPeä vastaan. KaMa saa kiittää Lippoa pääsystään jatkoon. KeKistä en tiedä kiitteeleekö se Lippoa!
Itse olen seurannut pesäpalloa jo Oulun keskuskentällä, nähnyt mestaruusjuhlia, sopupelejä, konkursseja, Kiekkoa, Poltetta, kuumotusta. Epäonnistunutta taloudenpitoa, suuria luuloja ja uhoa ja ennenkaikkea palavaa intoa nousta huipulle. Huvittavaa on seurata näiden sepien ja fanien jakomielitautista, muutamien päivien sisällä tapahtuvaa mielialojen pomppimista laidasta laitaan. Joukkueurheilussa ei nimilappu selässä takaa joukkueelle menestystä. Siellä selässä voi lukea kovankin pelaajan nimi ja joukkue kyntää kuitenkin syvällä. Minä en epäile pätkääkään että Hylkilä tai pelaajat velttoilevat tahallaan tai tekevät virheitä tahallaan kuten eilisessä pelissä. Miksi KeKi tippui vaikka ennakkoon piti olla Lippoa paljon kovempi joukkue? Tippuiko KeKi tahallaan ihan vaan fanien kiusaksi?
Voihan sinne katsomoon mennä odottamaan Lipon joukkueen maagisia esityksiä ja sitten itkeä tihrustaa kun pudotuspelissä tulee voitto mutta väärällä tavalla. Itse olen tyytyväinen pelkästään sarjapaikan uusimiseen, peliesityksellä ei ole mitään väliä. Tietenkin toivoisi pelaajien itsensä kannalta onnistumisia, osalla pelaajista pelit ovat peliuran viimeisiä. Minun sympatiani ovat kaikkien Lipon pelaajien puolella. Niin kokoonpanossa olevien kuin muidenkin ryhmässä olevien. Uusi kausi on alkamassa ja oppia on tullut lisää raskaimman kautta.
 
Viestejä
3,533
Vs: Oulun Lippo 2017

Pettyneiden kannattajien analysoima yleisin syy omiin odotuksiin nähden heikkoon sijoitukseen tai yksittäisiin huonoihin peleihin näyttää olevan pelinjohto: Lippo, AA, KeKi, Kossu, KaMa, Tahko...Jopa KPL:n Pitkästäkin on usein haukuttu, mutta jostain syystä ei tällä hetkellä.... Ulkopuolisen silmin katsottuna voisi todeta, että Hylkilä on onnistunut toistaiseksi taikomaan käytössä olevasta materiaalistaan useissa peleissä maksimitehot. Mistähän löytyisi Taikajimejä kaikkiin niihin joukkueisiin, joilla on "pelinjohto-ongelma"? Niitä kun on kannattajien mukaan niin paljon. Pystymetsästäkö? Kukaan ei pysty koskaan sanomaan varmasti, pärjäisikö uusi pelinjohtaja uudessa seurassa ja uudessa tilanteessa, oli hän sitten kuka ansioitunut velho tahansa. Sen verran henkimaailman hommaa pelinjohto usein on.
 
Viestejä
40
Vs: Oulun Lippo 2017

En kyllä lähtisi ensimmäisenä Markkua syyllistämään heikoista otteista. Joskus vaan joukkue valmistautumisesta huolimatta pelaa pahasti alakanttiin. Syitä voi olla monia, esim. ennakkoasenteet heikommasta vastuksesta tai paineet onnistumisesta ja liiallinen pelko epäonnistumisesta. Pakkovoittojen sarjahan tämä kuitenkin periaatteessa on. Esitys oli aneeminen ja surkea, sitä ei voi kiistää kukaan. Otteisiin on löydyttävä rentoutta ja asennetta, tai noutaja tulee. Sunnuntaina on uusi mahdollisuus näyttää kuka osaa ja haluaa voittaa tosissaan näitä pelejä.
 

Vieras

Vs: Oulun Lippo 2017

baseline sanoi:
En kyllä lähtisi ensimmäisenä Markkua syyllistämään heikoista otteista. Joskus vaan joukkue valmistautumisesta huolimatta pelaa pahasti alakanttiin. Syitä voi olla monia, esim. ennakkoasenteet heikommasta vastuksesta tai paineet onnistumisesta ja liiallinen pelko epäonnistumisesta. Pakkovoittojen sarjahan tämä kuitenkin periaatteessa on. Esitys oli aneeminen ja surkea, sitä ei voi kiistää kukaan. Otteisiin on löydyttävä rentoutta ja asennetta, tai noutaja tulee. Sunnuntaina on uusi mahdollisuus näyttää kuka osaa ja haluaa voittaa tosissaan näitä pelejä.
Juuri näin. Vaikka en miesten superia seuraa kovin paljoa, pätee nuo sanat kyllä naispesikseenkin. Suurin peikko taitaa olla tuo epäonnistumisen pelko, joka useimmiten tulee pelaajan omasta päästä, ei niinkään pelinjohdon aiheuttamista paineista. Naisilla tämä mielestäni näkyy erityisesti sisäpelissä. Lyöntipelistä tulee varovaista ja varovaisuudella ei pärjää.
 
Viestejä
2,813
Vs: Oulun Lippo 2017

Sunnuntaina 27.8. on Pöytyällä sen historian "ensimmäinen Superpesiksen kotiottelu"! Ilmaista suklaata jaetaan, ämpäreitä jaetaan, ilmaisia lippuja 200 ensimmäiselle...yleisöennätykset aiotaan pistää uusiksi. Lipon pojilla on varmasti mukava pelata täyden katsomon edessä.

http://www.poytyanurheilijat.fi/pesapallo/ajankohtaista/pesapallo/poytyalla-pesiksen-supersunnuntai
 
Viestejä
186
Vs: Oulun Lippo 2017

Observer sanoi:
Minä en epäile pätkääkään että Hylkilä tai pelaajat velttoilevat tahallaan tai tekevät virheitä tahallaan kuten eilisessä pelissä. Miksi KeKi tippui vaikka ennakkoon piti olla Lippoa paljon kovempi joukkue? Tippuiko KeKi tahallaan ihan vaan fanien kiusaksi?
Voihan sinne katsomoon mennä odottamaan Lipon joukkueen maagisia esityksiä ja sitten itkeä tihrustaa kun pudotuspelissä tulee voitto mutta väärällä tavalla. Itse olen tyytyväinen pelkästään sarjapaikan uusimiseen, peliesityksellä ei ole mitään väliä. Tietenkin toivoisi pelaajien itsensä kannalta onnistumisia, osalla pelaajista pelit ovat peliuran viimeisiä. Minun sympatiani ovat kaikkien Lipon pelaajien puolella. Niin kokoonpanossa olevien kuin muidenkin ryhmässä olevien. Uusi kausi on alkamassa ja oppia on tullut lisää raskaimman kautta.

Kuka on väittänyt, että tahallaan häviävät tai pelaavat huonosti?

Meitä on monenlaisia. Varmaan ymmärrät, että joitain kiinostaa myös se miten joukkue pelaa. Jos minua kiinostaisi pelkät lopputulokset, niin mitä järkeä minun olisi katsoa peleistä muuta kuin tulos.

Varmaan saa katsoja myös olla pettynyt, jos joukkue pelaa täysin alta riman. Jos ei saa, niin sitten pitää opetella olemaan aina tyytyväinen. Hylkilä on mielestäni tehnyt maksimisuorituksen. Pelaajistossa on kuitenkin peiliinkataomisen paikka. Monessa pelissä selkäranka on mennyt poikki liian helpolla ja vastustaja on saanut ilmaiseksi kauhean määrän juoksuja&paloja. Nyt selkäranka ei mennyt poikki, mutta joukkue alisuoritti alusta loppuun kauden tärkeimmässä paikassa.
 
Viestejä
1,951
Vs: Oulun Lippo 2017

baseline sanoi:
En kyllä lähtisi ensimmäisenä Markkua syyllistämään heikoista otteista. Joskus vaan joukkue valmistautumisesta huolimatta pelaa pahasti alakanttiin. Syitä voi olla monia, esim. ennakkoasenteet heikommasta vastuksesta tai paineet onnistumisesta ja liiallinen pelko epäonnistumisesta.
Markku sanoi eilen lehdistötilaisuudessa että hän kantaa itse vastuun siitä ettei pystynyt valmistamaan joukkuetta nähtyä parempaan.
 

Lippolainen

Vs: Oulun Lippo 2017

Eilisessä pelissä paljon peliä rikkovia pieniä isompia hirveitä. Joukkueessa mielestäni rakenteellinen ongelma, sillä jalkoja ei vain ole tarpeeksi. Lankinen mailanvarressa hyvä, mutta ei sovi kärkeen kun nopeus ei todellakaan kunnossa.
 

Kakkosluukku

Vs: Oulun Lippo 2017

Pystymaila sanoi:
Observer sanoi:
Minä en epäile pätkääkään että Hylkilä tai pelaajat velttoilevat tahallaan tai tekevät virheitä tahallaan kuten eilisessä pelissä. Miksi KeKi tippui vaikka ennakkoon piti olla Lippoa paljon kovempi joukkue? Tippuiko KeKi tahallaan ihan vaan fanien kiusaksi?
Voihan sinne katsomoon mennä odottamaan Lipon joukkueen maagisia esityksiä ja sitten itkeä tihrustaa kun pudotuspelissä tulee voitto mutta väärällä tavalla. Itse olen tyytyväinen pelkästään sarjapaikan uusimiseen, peliesityksellä ei ole mitään väliä. Tietenkin toivoisi pelaajien itsensä kannalta onnistumisia, osalla pelaajista pelit ovat peliuran viimeisiä. Minun sympatiani ovat kaikkien Lipon pelaajien puolella. Niin kokoonpanossa olevien kuin muidenkin ryhmässä olevien. Uusi kausi on alkamassa ja oppia on tullut lisää raskaimman kautta.

Kuka on väittänyt, että tahallaan häviävät tai pelaavat huonosti?

Meitä on monenlaisia. Varmaan ymmärrät, että joitain kiinostaa myös se miten joukkue pelaa. Jos minua kiinostaisi pelkät lopputulokset, niin mitä järkeä minun olisi katsoa peleistä muuta kuin tulos.

Varmaan saa katsoja myös olla pettynyt, jos joukkue pelaa täysin alta riman. Jos ei saa, niin sitten pitää opetella olemaan aina tyytyväinen. Hylkilä on mielestäni tehnyt maksimisuorituksen. Pelaajistossa on kuitenkin peiliinkataomisen paikka. Monessa pelissä selkäranka on mennyt poikki liian helpolla ja vastustaja on saanut ilmaiseksi kauhean määrän juoksuja&paloja. Nyt selkäranka ei mennyt poikki, mutta joukkue alisuoritti alusta loppuun kauden tärkeimmässä paikassa.

Samaa mieltä, viimeiset pari peliä ,KaMa ja Pöytyä todella heikkoja esityksiä. Ja juuri noissa ratkaisevissa peleissä alkaa jäätyminen.


Lippolainen sanoi:
Eilisessä pelissä paljon peliä rikkovia pieniä isompia hirveitä. Joukkueessa mielestäni rakenteellinen ongelma, sillä jalkoja ei vain ole tarpeeksi. Lankinen mailanvarressa hyvä, mutta ei sovi kärkeen kun nopeus ei todellakaan kunnossa.

Kyllähän Lankisen suoritus eilen, jos sitä tarkoitat, oli todella surkea ja Pirin peluuttaminen vielä toisellakin jaksolla n:eek: 2 oli ihmeellistä, vaikkapa V-P :n siirtäminen hänen tilalle olisi ollut kokeilemisen arvoinen.

M.Korhoselle pitää hattua nostaa, kun jaksaa vaativalla paikalla peli peliltä suorittaa sen oman tasonsa mukaisen suorituksen.
 
Viestejä
531
Vs: Oulun Lippo 2017

Sunnuntain peli Pöytyällä on jo ratkaisevan oloinen jos Lippo sieltä voiton hakee. Vaikea olisi silloin kuvitella että Pöytyä ottaisi peräkkäin 3 voittoa Liposta.
Mutta sen voiton ottaminen onkin toinen juttu jos torstaisella pelillä Lippo siellä pelaa. Pitääkö Hylkilä Pirin yhä kakkosena ja ottaako hän JM Kurkelan Luhtavaaran tilalle? Tärkeitä kysymyksiä ja itse muuttaisin em. asiat.
Lippo lähtee pitkälle reissulle hyvissä ajoin ja rentoutuu lauantaina Härmän kylpylässä sekä yrittää laittaa pääkopan kuntoon. Jospa se auttaisi.
 
Viestejä
11
Vs: Oulun Lippo 2017

Kurkela ei ole vahvistus millään tavalla. Ei ole kentällemeno lyöntiä, ei nopeita jalkoja ja pesiltä lähdöt on suomarin tasolla.
 
Viestejä
186
Vs: Oulun Lippo 2017

Lippofani sanoi:
Sunnuntain peli Pöytyällä on jo ratkaisevan oloinen jos Lippo sieltä voiton hakee. Vaikea olisi silloin kuvitella että Pöytyä ottaisi peräkkäin 3 voittoa Liposta.
Mutta sen voiton ottaminen onkin toinen juttu jos torstaisella pelillä Lippo siellä pelaa. Pitääkö Hylkilä Pirin yhä kakkosena ja ottaako hän JM Kurkelan Luhtavaaran tilalle? Tärkeitä kysymyksiä ja itse muuttaisin em. asiat.
Lippo lähtee pitkälle reissulle hyvissä ajoin ja rentoutuu lauantaina Härmän kylpylässä sekä yrittää laittaa pääkopan kuntoon. Jospa se auttaisi.

Pitäisiköhän Piri laittaa kärjeksi, on kuitenkin paras etenijä tuosta poppoosta. Lankinen kakkoskärkeen ja keulasta pykälän pienempi numero kaikille. Tämä vaatisi kuitenkin sen, että käytössä olisi se etenijäjokeri. Muuten menisi liian paljon Pirin kentällemenon varaan.
 
Viestejä
1,951
Vs: Oulun Lippo 2017

DIOZutHXgAApB2l.jpg:large
 

Sepi

Vs: Oulun Lippo 2017

Mahtava voitto Lipolle :)Hylkilä antoi varmaan rajua palautetta viime pelin jälkeen.Nyt onnistui ainakin tilastojen mukaan pelaajat, jotka viime pelissä olivat aivan ulapalla.Nyt vielä yks voitto ja ensi kauden joukkuetta rakentaan.Osaan sitä minäkin antaa positiivista palautetta.Ei Lipon taso ollut se mitä viime pelissä esittivät, vaikka tämä Observer kuinka mitä väittää.Asenne oli viimeksi ihan hukassa, tänään onneksi tilanne korjattiin
 
Viestejä
531
Vs: Oulun Lippo 2017

Pöytyä - sarjan ratkaisu oli varmaan tuo eka peli jossa Lippo alisuoritti oikein urakalla ja Pöytyän voitto oli hyvin lähellä. Kun Lippo sillä pelillä kuitenkin otti niukan voiton taisi Pöytyällä mennä usko vaikka päinvastoin olisi luullut käyvän toisinpäin. Tänään Lippo pelasi tasollaan ja selvä voitto tuli. Paljon parjattu Piri teki tehot 2kunnaria, 2 lyötyä ja neljä tuotua. Eli Hylsy teki sittenkin oikein kun antoi Pirin olla entisellä paikalla. Jallu Kurkela pelasi hyvin ja löi yhden kunnarin. Pöytyällä oli tänään 1 000 katsojaa joten hieno meininki sen suhteen.
Näyttää siltä että tällä kokoonpanolla pelataan keskiviikkona ja Burre Vihtkari on vaan varalla jos loukkaantumisia sattuu.

Lipon supersarjapaikka näyttää varmalta mutta viime kotiottelu näytti että loppuun saakka pitää pelata. Ja näin uskon Lipon tekevän ja voiton myötä katsojille hyvä mieli todella vaikean kauden jälkeen.
 

Kakkosluukku

Vs: Oulun Lippo 2017

Tosi tärkeä voitto( 2 "konttaamisen" jälkeen) seuraavaa peliä ajatellen, jossa siis mahdollisuus ratkaista sarjapaikan säilyminen.

Eka jaksolla Piri ollut näkymättömissä, mutta toisella jaksolla tosi jämäkkää suorittamista! Jokeriosastokin saanut vihdoin osumia oikeaan paikkaan. Toivotaan, että asenne säilyy samana koko joukkueella seuraavassa pelissä,mottona: "Paikalle tuleminen ei riitä. Pelata pitää!" M.Hylkilä
 

KekkiLÄ

Vs: Oulun Lippo 2017

Eiköhän äijät kauden viimeisessä pelissä pistä kaiken likoon. Tai noh voikait sitä rennomminkin pelata. Tuskin enää minnekään Pöytyälle haluavat lähtä toista peliä pelaamaan. Kaikkiaan vaikea kausi ja usko on ollut välillä koetuksella, varsinkin heinäkuun alussa. Normaalitilanteessa tuolla joukkueella olisi taisteltu pleijaripaikasta, mutta kakkoslukkari plus muut loukkaantumiset, niin enempää ei ansaittu. Kuitenkin hattua saa Masalle nostaa, ei ole kovinkaan helppoa hypätä lyöjäjokerin paikalta lukkariksi. Esimerkiksi Koskenkorvalla kausi 2015 meni täysin putoamistaisteluun, kun Itävalo oli loukkaantuneena ja kausi vietiin läpi nuorella Hakomäellä. Muutoinhan sekin joukkue oli ehdottomasti puolivälierä kamaa.
Toinen hatunnosto on Huuskosen linjaan siirto ja siellä onnistuminen.
Uusista pelaajista Posti on erittäin tärkeä palanen sisä- ja ulkopeliin. V-P saadaan vapautettua linjaan omalle pelipaikalle ja Lankinen on ensi kaudella valmiimpi ulkopeliin. Muutoinkin nämä ensimmäisen täyden kauden pelanneet ovat nyt vuoden kokeneempia. Virkkalassa lienee potentiaalia kovasti, kun on kuitenkin laadukkaan Halsuan kasvatteja.
Mielenkiinnolla jäädään odottamaan joukkueen rakentumista. Eiköhän sitä saada taloudellisesti ja urheilullisesti järkevä kokonaisuus jälleen kasaan.

Nyt vain pitää kehittää koko toimintaa siten, että saadaan hyödynnettyä tämä iso kaupunki ja sen potentiaali. Hylsy ja Toni menevät syksyllä koulunpenkille urheilumarkkinoinnin puolelle, joten siinä valossa näyttää hyvältä, että taustoihin saadaan lisätietoa ja osaamista.
 
Viestejä
2,813
Vs: Oulun Lippo 2017

Molemmat eiliset karsintapelit kertovat jälleen sen että vaikeaa on ykkösestä karsintojen kautta nousta. Ensimmäisessä pelissä on yllätysmahdollisuuksia superissa taapertaneita joukkueita vastaan, sen jälkeen mahdollisuudet pienenevät. Hylkilä otti syksyllä 2016 jossain puheeksi Lipon tuloskunnon heikkenemisen ratkaisuhetkillä. "Bensa" loppui pelaajilta kesken kauden. Hylkilä lupasi tehdä harjoitteluun muutoksia, kunnon pitäisi olla kovimmillaan syksyllä ratkaisupelien aikaan. Syyskausi on mennytkin Lipon osalta parhaiten. KeKin ja esimerkiksi SiiPen totaalinen sammuminen heinäkuun alussa lienee harjoituksellista perua. Fysiikka romahti ja päänuppi on myös kovilla sen jälkeen. Lipon eilinen peli on Vimeolta katsottuna jo vähän sinne päin, vastus ei tietenkään ole mikään todellinen mittari.

https://vimeo.com/231333126
 

Jep

Vs: Oulun Lippo 2017

Siihen olen Hylsyn aikana luottanut, että parasta peliä pelataan nimenomaan oikealla hetkellä. Ehkä viimeisimmillä kausilla peli on alkanut hivenen tökkimään. Divarissa pelatesssa Lippo pelasi pääsääntöisesti parasta peliänsä syyskaudella, joskin tuolla nousukaudella loput pelit pelattiin melko vapautuneesti vaihtelevilla kokoonpanoilla. Tänä vuonna voidaan todeta, että Lippo voitti pelinsä oikeaan aikaan ja oikeat pelit. Kyllähän tässä annettiin kuitenkin muille aika paljon tasoitusta, joten siinä mielessä on oltava tyytyväinen. Aina ei urheilullinenkaan tulos ole optimaalinen.

Mielestäni Hakkaraisen ja Vikströmin lähtöönkin reagoitiin oikealla tavalla. Joukkueen hidastumisen seurauksena joukkuetta piti "nopeuttaa" hieman riskilläkin, liekö tosi se sitten ollut syynä, että esim Möykky Korhosella ei paikat kestäneet enää ulkopeliä loppukaudesta. Kuitenkin Möykyn tasoiselle etenijälle tuo tuotujen juoksujen määrä on aika kova :D Ehkä vähemmästäki tilttaa takareidet.

Kenet Observer näkisi Kekistä vahvistuksina? Määttä ja Savikoski tai Lassila? Onko tuo Pohjola siis nyt jo tulevalla kaudella ykköslukkari?
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös