Supervuoro Verkkolehti »

Oulun Lippo 2016

joku

Vs: Oulun Lippo 2016

Etulukija sanoi:
Mitä oikein haet tässä takaa? Oletko katkera jostain minua kohtaan?

Ekaan kysymykseen vastauksena se että hommahan alkoi kertomastasi Huuskonen-jutusta. Vastasin siihen sillä perusteella jota itse tiedän ja jonka olen kuullut, tällä perusteella minun on todella vaikea uskoa todeksi sitä että Huuskonen olisi sanonut seurajohdolle kertomaasi asiaa. Kenties onkin mutta et kyllä toistaiseksi saanut minua vakuuttumaan asiasta.

Toiseen kysymykseen vastauksena: ei ole. Henkilökohtaisesti sinua vastaan. Mutta. Kun nyt olen vuosikausia seurannut Oulun talousalueen pesäpalloa katsomosta, myös Kempeleessä joka alueeseen kuuluu, minua vaivaa alueelle pesiintynyt tarve puhua perätöntä pahaa siitä toisesta paikallisjoukkueesta joka ei satu olemaan juuri se oma suosikki. En väitä etteikö tätä ilmiötä löytyisi molemmista leireistä mutta kyllä sitä löytyy nimenomaan KeKi:n kannattajien toimesta. Ymmärrän sen että joukkueiden välillä pitää olla jonkinlainen jännite, se takaa suuret yleisömäärät peleihin, mutta tuota jopa perättömän pahan puhumista en ymmärrä enkä hyväksy. Miksei pelin jälkeen voida taas olla ihan kavereita? Niinpä arvelin että olisiko joku tällainen kenties syynä myös tuohon Huuskonen-juttuun. Tai, voisiko teillä olla toiveena se että Huuskonen lopettaa.

Varmaan molemmissa joukkueissa, niin Lipossa kuin KeKi:ssäkin on arvostelemista mutta perättömien pahojen puhuminen ei vaan vie alueemme pesäpalloa yhtään eteenpäin. Olen kannattanut molempia joukkueita, helpointa se on silloin kun eivät pelaa vastakkain ja puolta ei tarvitse valita. Kun seurailin KeKi:n nousupelejä Lipon pelien oltua jo ohi, näin katsomossa Lipon vahvan taustavaikuttaja Kari Helasen vaimoineen kannustamassa innolla KeKi:ä. Tuollaisia henkilöitä tarvitsisimme alueellemme lisää, löytyykö tuollaisia KeKi:stä? Voiko kukaan kuvitella johonkin peliin Sami Salorantaa kannustamassa Lippoa, kun siis KeKi ei pelaa? Ei Lipon mahdollinen onnistuminen ole KeKi:ltä pois ja vastaavasti, ei KeKi:n onnistuminen ole mitenkään Lipolta pois. Meidän kaikkien yhteinen etumme on se että tällä alueella pelataan pesäpalloa mahdollisimman korkealla tasolla ja näin taataan alueemme pelaajille paikka pelata rakastamaansa lajia mahdollisimman korkealla tasolla. Nyt kävi niin että sekä Lippo että KeKi nousivat ja molemmat haluavat menestyä niin hyvin kuin suinkin joten liian ystävällisiä ja yhteistyöhaluisia ei kannata olla mutta kukapa tietää mikä on tilanne vaikka viiden vuoden kuluttua: kenties silloin kaikki alueemme parhaat kootaan yhteen joukkueeseen, jonka nimeä emme nyt tiedä. Mutta siinäkin tapauksessa me pesäpallon ystävät saamme seurata pesistä korkeimmalla sarjatasolla, ainakin toivottavasti. Mun lajiseuraaminen ei siihen lopu oli tuo seura sitten KeKi tai Lippo tai joku muu paikallinen. Jotkut Sotkamon Jymyn kannattajat on joskus tarjonneet mulle sitä että jospa kannattaisin Jymyä kun he kannattavat korvaukseksi Kärppiä mutta siihen tarjoukseen olen sanonut kiitos ei.
 
Viestejä
1,951
Vs: Oulun Lippo 2016

joku sanoi:
Kun seurailin KeKi:n nousupelejä Lipon pelien oltua jo ohi, näin katsomossa Lipon vahvan taustavaikuttaja Kari Helasen vaimoineen kannustamassa innolla KeKi:ä. Tuollaisia henkilöitä tarvitsisimme alueellemme lisää, löytyykö tuollaisia KeKi:stä? Voiko kukaan kuvitella johonkin peliin Sami Salorantaa kannustamassa Lippoa, kun siis KeKi ei pelaa? Ei Lipon mahdollinen onnistuminen ole KeKi:ltä pois ja vastaavasti, ei KeKi:n onnistuminen ole mitenkään Lipolta pois.

Saloranta vaihdatti viime syksynä Lipon miehillä autonsa renkaat Ouluhallin parkkipaikalla tukien näin samalla Lippoa.

B0Oc0NVCAAEqitz.jpg
 
Viestejä
350
Vs: Oulun Lippo 2016

joku sanoi:
Etulukija sanoi:
Mitä oikein haet tässä takaa? Oletko katkera jostain minua kohtaan?

Ekaan kysymykseen vastauksena se että hommahan alkoi kertomastasi Huuskonen-jutusta. Vastasin siihen sillä perusteella jota itse tiedän ja jonka olen kuullut, tällä perusteella minun on todella vaikea uskoa todeksi sitä että Huuskonen olisi sanonut seurajohdolle kertomaasi asiaa. Kenties onkin mutta et kyllä toistaiseksi saanut minua vakuuttumaan asiasta.

Toiseen kysymykseen vastauksena: ei ole. Henkilökohtaisesti sinua vastaan. Mutta. Kun nyt olen vuosikausia seurannut Oulun talousalueen pesäpalloa katsomosta, myös Kempeleessä joka alueeseen kuuluu, minua vaivaa alueelle pesiintynyt tarve puhua perätöntä pahaa siitä toisesta paikallisjoukkueesta joka ei satu olemaan juuri se oma suosikki. En väitä etteikö tätä ilmiötä löytyisi molemmista leireistä mutta kyllä sitä löytyy nimenomaan KeKi:n kannattajien toimesta. Ymmärrän sen että joukkueiden välillä pitää olla jonkinlainen jännite, se takaa suuret yleisömäärät peleihin, mutta tuota jopa perättömän pahan puhumista en ymmärrä enkä hyväksy. Miksei pelin jälkeen voida taas olla ihan kavereita? Niinpä arvelin että olisiko joku tällainen kenties syynä myös tuohon Huuskonen-juttuun. Tai, voisiko teillä olla toiveena se että Huuskonen lopettaa.

Minähän vain kerroin sitä mitä olen itse kuullut. Sekö, että kerroin kuulleeni Huuskosen lopettavan lähivuosina on perättömän pahan puhumista? Eli siis väität minun keksineen omasta päästäni kyseisen huhun ihan vain kiusatakseni lippofaneja tällä foorumilla? Totta on etten tunne Huuskosta henkilökohtaisesti ja itse miestä minulla ei ole mitään vastaan, mutta tässä nyt vain minulla on ollut tarkoituksena tuoda ihmisten tietoisuuteen asia minkä satuin kuulemaan. Uskoakseni myös aika montaa lippofania kiinnostaa tämmöiset asiat. Se että onko asia totta, tietää vain Hannu ja seurajohto itse.

Minulla taas itselläni ei ole mikään tarve mollata Lippoa tai muitakaan seuroja. Toki edesmennyt Oulun Lippo seurana teki paljon virheitä ja sitä myöten on varmasti myös osittain ansainnut kritiikkinsä laji-ihmisten keskuudessa. Ei sillä että KeKikään täydellinen seura olisi ja paljon sielläkin parannettavaa on, mutta oikeaan suuntaan se on mennyt viime vuosina. Katsomossa tuli oltua monta kertaa silloin kun Lippo viimeksi superpesistä pelasi ja varmasti tulen näin myös olemaan ensi kesänäkin, kuin myös Kempeleen katsomossa. Lajifanaatikko tässä kuitenkin ollaan joskin sydämmeltään kempeleläinen.
 
Viestejä
182
Vs: Oulun Lippo 2016

Tietenkin tällä palsatalla pitäisi keskittyä pesäpalloon eikä epäolennaiseen. Mutta pitää sen verran itsekin sotkeutua tuohon KeKi Lippo keskusteluun. Olen sitä mieltä että Oulun alueelle ei riitä pelaajia kahteen joukkueeseen superissa. Nyt Lipon tilanne näyttää hyvältä ja toivotaan että siellä tekemisen meininki pitkällä tähtäyksellä on kärppämäistä.

Itsellä on jonkinlainen kynnys mennä Lippo KeKi matseihin. Johtuu siitä että peleissä on henkilökohtaisuuksiin menevää ronskia huutelu ja muuta semmoista, etten viitsi sitä kuunnella.

Mutta jatkossa on tarkoitus keskittyä pesäpalloon. Ja odotellaanpa tietoja, minkälaiseksi alkaa ensi kesän joukkue muodostua. Tietoa kehiin
 

Kossi

Vs: Oulun Lippo 2016

Kyllähän noilla vahvistuksilla Vikström,Korhonen ja Pelkonen ollaan tiukasti pudotuspelitaisteluissa.Tosin Pelkosen siirron uskon vasta sitten kun tulee seuraava vihje tuonne Twitterin puolelle ja mahdollisesti tunnistan siitä Pelkosen. Toivotaan että näillä kaikilla olisi pitkä sopimus Lippoon, iän puolesta Korhonen ja Vikström ovat vielä kehityskykyisiä ,mutta kuitenkin jo huippupelaajia. Pelkonen on puolestaan jo huippupelaaja valmiiksi. Mielenkiintoinen on myös nähdä, missä Burtsi pelaa ulkokentällä. Onko se linjassa vai kopparina?

Menneellä kaudella tämä huutelijanisti oli pilata kyllä koko pelin Lippo-Keki pelissä Heinäkuussa. Onneksi Hannu iski pahimpaan mahdolliseen paikkaan ja löi kunnarin, niin loppui se älytön mölyäminen.
Aikanaan Kekillä oli moderoimaton foorumi, mihin kirjoitettiin aivan uskomatonta törkyä. Taisi olla kausilla 2011-2012 käytössä. Sinne kirjoitti kuitenkin sellaisia ihmisiä, joilla oli myös sisäpiiritietoa. Siellä haukuttiin paskaksi lähes jokainen Lipon pelaaja tai hankinta, puhumattakaan organisaatiosta. Vahingonilo oli voimakkaasti läsnä ja suorastaan vihamielinen ilmapiiri. Ei ihmekkään että kyseinen palsta suljettiin.
 

Vierailija

Vs: Oulun Lippo 2016

Kossi sanoi:
Menneellä kaudella tämä huutelijanisti oli pilata kyllä koko pelin Lippo-Keki pelissä Heinäkuussa. Onneksi Hannu iski pahimpaan mahdolliseen paikkaan ja löi kunnarin, niin loppui se älytön mölyäminen.

Itse olen kuullut että kyseinen "huutelijanisti" oli kekin puolesta tarkoituksella järkätty kyseiseen otteluun huutamaan ainoastaan Huuskoselle. Mies oli varmaan paikallisesta pubista haettu katsomaan ensimmäistä pesäpallopeliään ja käsketty huutaa. Heh. ;D
 

Elmo

Vs: Oulun Lippo 2016

Lisää vinkkejä tulevista pelaajista Lipon twitterissä, eli Tipsi nro 3: yksi uusista tulokkaistamme johtaa erästä "all time" -tilastoa 2000-luvulla pesäpallossa. Eli voitaneen sanoa, että kyseessä on Jere Vikström, joka on kaikkienaikojen poikien superpesiksen etenijätilaston ykkönen. Eli etukenttä on nyt kunnossa ja mielenkiinnolla odotamme, onko tuo kolmas vahvistus Marko Pelkonen.
 
Viestejä
4,784
Vs: Oulun Lippo 2016

Oulun Lippo julkaisee sopimukset perjantaina lehdistötilaisuudessa. https://twitter.com/oulunlippopesis/status/648498867697242113

Topi Kosonen vahvistaa Raahen Seudussa Antti Korhosen Ouluun siirtymisen. https://twitter.com/kupulisoja/status/648502504351735809

Jos Marko Pelkonen on 3 pelaaja niin näyttäis siltä, että Pekka Arffman tällä kertaa ties siirrot oikein.
 

jjjjussi

Vs: Oulun Lippo 2016

Kyllähän Kososta varmaan eniten harmittaa oma ratkaisunsa jäädä Raaheen. Ei hyvältä näytä, sääläreihinkin voi tehdä tiukkaa päästä.
 

Elmo

Vs: Oulun Lippo 2016

Onkohan Antin Ouluun siirtymiseen vaikuttanut Matin pelaaminen joukkueessa tai onkohan Isä-Jampalla myös ollut näppinsä pelissä? Matti ja Anttihan pelasivat superia PattUssa kaudella 2013. Ilmeisesti olivat molemmat kumuraa(tottakai!) lyömässä stadionilla joku päivä takaperin. Anttihan on tuossa etukentällä aika peloton kaveri. Täysillä jos lyöt kohti, niin kopiksi aika usein nasahtaa. Kuitenkin mahtava homma, että saatiin Lippo Junioreiden oma kasvatti joukkueeseen. Jos vielä Make tulee, niin siinä on myös Lippolaista ja vähän Muhoslaistakin kulttuuria kerrakseen.
 
Viestejä
350
Vs: Oulun Lippo 2016

Risti sanoi:
Oulun Lippo julkaisee sopimukset perjantaina lehdistötilaisuudessa. https://twitter.com/oulunlippopesis/status/648498867697242113

Topi Kosonen vahvistaa Raahen Seudussa Antti Korhosen Ouluun siirtymisen. https://twitter.com/kupulisoja/status/648502504351735809

Jos Marko Pelkonen on 3 pelaaja niin näyttäis siltä, että Pekka Arffman tällä kertaa ties siirrot oikein.

Arffman todellakin on oikeassa vahvistusten suhteen. Varmistuksen kuulin tänään. Onnittelut Lipolle kovista vahvistuksista. Jäädään siis odottelemaan Kekin vastaavia. Nokittaako Saloranta Pertti Mäkelän jatkosopimuksella?
 

Joopa joo

Vs: Oulun Lippo 2016

Aika vaisu on Salorannan vastaveto Lipolle jos puhutaan pelkästään Pertti Mäkelän pestaamisesta KeKiin. Kuulostaisi enemmänkin hätäratkaisulta ja antautumiselta. Voihan kysymys olla myös realiteettien tunnustamisesta. KeKi hävisi jo ykkössarjassa pelinsä Lipolle vaikka Mäkelä oli mukana näissä muutamissa keskinäisissä kohtaamisissa. Nyt Lippo vahvistuu rajusti ja sitä taustaa vasten mahdollinen Mäkelän tulo on kevyttä kamaa.
 
Viestejä
350
Vs: Oulun Lippo 2016

Joopa joo sanoi:
Aika vaisu on Salorannan vastaveto Lipolle jos puhutaan pelkästään Pertti Mäkelän pestaamisesta KeKiin. Kuulostaisi enemmänkin hätäratkaisulta ja antautumiselta. Voihan kysymys olla myös realiteettien tunnustamisesta. KeKi hävisi jo ykkössarjassa pelinsä Lipolle vaikka Mäkelä oli mukana näissä muutamissa keskinäisissä kohtaamisissa. Nyt Lippo vahvistuu rajusti ja sitä taustaa vasten mahdollinen Mäkelän tulo on kevyttä kamaa.

Joo tuskinpa samoista sijoituksista nämä kaksi joukkuetta taistelee lähtökohtaisesti. Mäkelä tosin olisi hyvä veto tähän väliin Kekiltä sillä tavoite ehdottomasti on sarjassa säilyminen ensimmäisenä vuonna.
 

jussi@jymynen

Vs: Oulun Lippo 2016

twitter.com/OulunLippoPesis/status/649210371547508736/photo/1
Pohjanmaalla eräällä kentällä ollut jo kolmatta vuotta käytössä ja hyväksi kehuttu ja todettu.
Tuo lisätilaa ja turvallisuutta pelikentälle .
Hieno homma myös Raksilan kentälle!
 

jjjjussi

Vs: Oulun Lippo 2016

Olisko tosiaan kaistaleet kentän laidoilla. Lieköhän PattU:n kentältä moiset puuttuneet. Mikko Vainionpää syöksyi pallon kiinni rajan ulkopuolelta ja upposi hiekkaan ja vähän loukkasikin, puheli 2-tuomarin kanssa siitä hetken.
 

Make is back

Vs: Oulun Lippo 2016

Viimeinen vinkki pelaajista tullut Lipon twitteriin ja Makehan se tuossa vasemmalla on :) Huomenna onkin sitten tiekkarin vuoro, niin selviää monenko vuoden sopimuksia ja onko kenties vielä hakusalla joku pelaaja ja jatkaako Hakkarainen etc..
Mutta jokerina tuskin tulee Make pelaamaan.
 
Viestejä
4
Vs: Oulun Lippo 2016

Nyt on etukenttä kunnossa ja lyönti- sekä etenemisvoimaa tuli myös kun Pelkosen, Vikströmin ja Antti Korhosen sopparit julkistettiin. Hakkarainen ja V-P Jokinenkin ilmoittivat jatkavansa Lipossa niin aika hyvä nippu alkaa olla ens kaudeks kasassa. Toivottavasti on käytetty järkeä kun on summia lupailtu pelaajille, kun ei se konkurssi varmaan houkuta ketään. Mutta jos kaikki pysyy ehjinä ainakin suurin piirtein ja saa treenattua kunnolla niin Lippo taitaa olla pudotuspelijoukkue ensi kaudella
 
Viestejä
2,813
Vs: Oulun Lippo 2016

Arffman oli jälleen vaihteeksi "ramannut oikeaan korttiin", ennakkotiedot Lipon vahvistuksista pitivät paikkansa. Lippo on mielestäni selkeästi pudotuspelijoukkue. Lippo pyörittää myös taustalla isoa ryhmää josta try outin kautta nousee nuoria pelaajia vielä Lipon ryhmään että MuPSin ykköspesisjoukkueeseen. Tällä farmiyhteistyöllä pystytään kehittämään nuoria pelaajia ja myös paikkajia löytyy loukkaantumisten kohdatessa.

http://www.urheilulehti.fi/pesapallo/oulun-lipolle-kovat-hankinnat-nyt-pakko-onnitella
 
Viestejä
375
Vs: Oulun Lippo 2016

Onnittelut Lipolle hienoista hankinnoista! Paljon hienoja miehiä joukkuessa ja kotiuttajaosasto yksi superin kovimmista
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös