Supervuoro

Lukeminen kannattaa aina!

Jep, luin keväällä jo tuon Räikkösen. Ihan ok, menetteli, mutta kaiken sen jälkeen mitä esim. kaverit hypetti sitä SoMessa yms, odotin enemmän.
Enemmän niitä railakkaita kohelluksia ja muuta draamaa... petyin 🙂

Nyt olis kesälukemisena taattua tavaraa, Eino Pietolaa! Kytösavun aukeilla mailla, Kohti sotaa ja Jääkärit eteenpäin!
Lukemisiin! (y)

Yksi parhaita urheilukirjoja on David Lagercrantzin Minä Zlatan Ibrahimovic. Se käsittelee paljon myös urheilun ulkopuolisia ulottuvaisuuksia kuten rasismia ja minkälaista on nousta Malmön Rosengårdin pohjalta maailman huipulle.

Jep, onpa tuo Zlatankin tullu aikoinaan luettua.
Kuten myös suositukset Theo Fleuryn Kovaa peliä-elämäntarinalle! Siinä kans käsitellään poikkeuksellisen rankkoja asioita...

Sitte vielä yks nosto tähän kategoriaan, eli Jarkko Ruudun Jumalainen näytelmä! (y)

Ohan noita nykyään yks sun toinenkin kirjoittanu tarinansa. Tavallaan noudattaa usein samaa kaavaa, eli vaikeuksien kautta voittoon.... mutta toki jokaisella se oma tarinansa. Kyllä noi usein on mielenkiintosia.

Urheilun ulkopuolelta on ittellä listalla muuten Vesa Keskisen tarina, mut ekaks vähän Pietolaa :)

Edesmenneen mäkikotkan, maailman parhaan sellaisen, eli Matti Nykäsen kirjoille vielä suositukset! Aika hyviä, ei tosikoille ;)

Wiikonloppuja!

Viimeksi muokattu:
Laitan vielä suosituksena Simo Rantalaisen kirjan Tarmo Uusivirrasta. Yksi parhaista suomalaisista nyrkkeilijöistä, ellei jopa paras. Mutta traaginen tarina.

Alista, maailman parhaasta nyrkkeilijästä, olen lukenut kaksikin elämänkertaa.

Vielä kun saisi luettavaksi maailma parhaan urheilijan, Alexander Karelinin elämänkerran.

Joo joo, kamppailu-urheilu on lähellä sydäntä.

Luin kyllä suurella innolla varhaisteininä
kirjan, Hyvät nyrkkeilyn ystävät... Muistelmia suomalaisesta ammattinyrkkeilystä
Elis Askin elämästä Ilmo Lounasheimon kirjoittamana.

Vahvasti samaa mieltä. Noin 20 000 sivua tänä vuonna luettu ja kaikki suomen kielellä. Ainakin minulle on parempi lukea Lapidukset ammattilaisen suomentamana kuin että tankkaisin pakkoruotsipohjalla alkuperäkieltä. Ja mitä ne Lapiduksen henkilöt puhuvat keskenään? Ruotsiako?
Niin, oli puhe ainoastaan James Ellroyn kirjojen lukemisesta alkuperäiskielellä. Toki ymmärrän että se voi olla vaikeaa jos Suomen kielen ymmärtäminenkin on noin vaikeaa😂😂

Niin, oli puhe ainoastaan James Ellroyn kirjojen lukemisesta alkuperäiskielellä. Toki ymmärrän että se voi olla vaikeaa jos Suomen kielen ymmärtäminenkin on noin vaikeaa😂😂
Nyt on kyllä tosi vahvaa tulkintaa.

Tuossa lainaamassasi vastauksessa kirjoitin: "Ainakin minulle..." joten minä puhuin vain omasta lukuharrastuksestani, en viitannun sinun tapoihisi millään tavalla. Puhumattakaan että olisin jotenkin kritisoinut.

Jops se vastaus oli toisen kirjoittajan viestiin.

Ei jumalaade! Jopa tämmöseen ohipesiksen ja muutenkin perin leppoisaan "lukunurkkaukseenkin" saatiin kinastelua!! Loistavaa!! Tää foorumi pysyy tyylilleen uskollisena.... :ROFLMAO::ROFLMAO:

Kireitä pipoja!! Mul on paremmat kirjat ku teillä, onpas! :LOL:

Miksi kommentoit noin ylimielisesti tässä aiheeltaan hyvin benignissa ketjussa?

On pakko sanoa, että itse luen kirjoja sattuneesta syystä kolmella kielellä, jotta et minuakin heti lyttäisi. Kyseisen Lapiduksen kirjoja olen lukenut ruotsiksi. Niiden kieli on murteellista ”stockholmskaa” eikä sovi alkuperäiskielellä luettavaksi kuin niille, jotka hallitsevat ruotsin (lähes) täysin.

Niiden kieli on murteellista ”stockholmskaa” eikä sovi alkuperäiskielellä luettavaksi kuin niille, jotka hallitsevat ruotsin (lähes) täysin.
Tuota olen vähin miettinytkin, Lapiduksen kirjoissahan kansallisuuksia riittää. Siis sitä että erotetaanko kirjoissa kroaatin puhuma ruotsi syyrialaisen ruotsista tai ruotsalaisen ruotsista. Suomen käännökset ovat ihan puhdasta suomea ja minulle se riittää hyvin.

Viimeksi muokattu:
Itse tykkäsin todella paljon tästä
Ilkka TurkkaVille Turkka
Icehearts
Joukkue kasvun tukena
Tässä kirjassa ei kerrota maaleista, miljoonista, kaukalo- tai katsomoväkivallasta, vaikka kirjoitetaankin jääkiekosta. Sen sijaan kerrotaan, miten joukkueurheilun avulla voi ehkäistä syrjäytymistä sekä lisätä tasa-arvoa ja hyvinvointia.
Jääkiekkoseura Vantaan Iceheartsista on tullut vuosien saatossa toimintamalli, joka on saanut useita tunnustuspalkintoja. Icehearts on filosofia siitä, miten ihmisestä kasvaa itseensä luottava ja toiset ihmiset huomioon ottava joukkueen jäsen. Tavoitteisiin päästäkseen kasvattajavalmentajat antavat omat tukiverkostonsa lasten ja nuorten käyttöön. He ottavat vastuun lasten kehityksestä yhdessä kodin, koulun ja muiden tukiverkoston ihmisten kanssa. Tukiverkostosta tulee joukkue, jolta saa elintärkeää tukea, kun kasvaminen ja kehittyminen tekevät kipeää.
Kirjan tuotosta lahjoitetaan osa Vantaan Icehearts ry:n tukemiseen. Puutu peliin ja estä syrjäytyminen!

Erittäin hyvin kirjoitettu. Ja sitten pesisnoviisina tykkäsin tietty Annukka Koskelan Pesis-kirjasta. Öh, ja onks kukaan lukenut pikkuisen pöhköhköä mutta pesisaiheista lastenkirjaa Väärät pois Vatanen? Sain sen kirjastosta, kun kaipasin pesiskirjallisuutta.. (-:

Itse tykkäsin todella paljon tästä
Ilkka TurkkaVille Turkka
Icehearts
Joukkue kasvun tukena
Tässä kirjassa ei kerrota maaleista, miljoonista, kaukalo- tai katsomoväkivallasta, vaikka kirjoitetaankin jääkiekosta. Sen sijaan kerrotaan, miten joukkueurheilun avulla voi ehkäistä syrjäytymistä sekä lisätä tasa-arvoa ja hyvinvointia.
Jääkiekkoseura Vantaan Iceheartsista on tullut vuosien saatossa toimintamalli, joka on saanut useita tunnustuspalkintoja. Icehearts on filosofia siitä, miten ihmisestä kasvaa itseensä luottava ja toiset ihmiset huomioon ottava joukkueen jäsen. Tavoitteisiin päästäkseen kasvattajavalmentajat antavat omat tukiverkostonsa lasten ja nuorten käyttöön. He ottavat vastuun lasten kehityksestä yhdessä kodin, koulun ja muiden tukiverkoston ihmisten kanssa. Tukiverkostosta tulee joukkue, jolta saa elintärkeää tukea, kun kasvaminen ja kehittyminen tekevät kipeää.
Kirjan tuotosta lahjoitetaan osa Vantaan Icehearts ry:n tukemiseen. Puutu peliin ja estä syrjäytyminen!

Erittäin hyvin kirjoitettu. Ja sitten pesisnoviisina tykkäsin tietty Annukka Koskelan Pesis-kirjasta. Öh, ja onks kukaan lukenut pikkuisen pöhköhköä mutta pesisaiheista lastenkirjaa Väärät pois Vatanen? Sain sen kirjastosta, kun kaipasin pesiskirjallisuutta.. (-:
Tuosta Annukka Koskelan Pesis-kirjasta tuli mieleen, kun vaimoni oli sitä kirjakaupasta etsimässä joskus toissa joulun alla. Kirjaa ei hyllystä löytynyt. Vaimoni meni myyjän luo, joka palveli englantia puhuvaa asiakasta. Kun myyjä vapautui, kysyi vaimoni, onko teillä Annukka Koskelan Pesis-kirjaa? Myyjä kysyi, miten se kirjoitetaan? Vaimo tavasi naama peruslukemilla P-E-S-I-S. Sitten tais vähän naurattaa. Kirjakin löytyi purkamattomasta kuormasta.

Pesisaiheisia suosituksia muuten Juha Riikosen "Karra".
Oon tätä vissiin joskus aikoja sitten, aikasemminkin jo kehunu....
Kertoo siis Kuusiniemen Karrasta, tästä pesiskenttien herrasmiehestä. Joka on joskus mullekin rähjänny, kun toimin hänen mielestään väärin, ollessani junnuna pallopoikana pelis.... :D ;) :ROFLMAO: