Supervuoro Verkkolehti »

Keskustelua moderoinnista

Viestejä
251
Saako muuten nykyään urheilijoiden ulkonäköä kehua keskustelupalstoilla tai somessa? Onko sallittua sanoa urheilijaa kauniiksi tai komeaksi? Eikö se olisi vain positiivista, eikä se olisi keltään pois?
 
Viestejä
1,482
Saako muuten nykyään urheilijoiden ulkonäköä kehua keskustelupalstoilla tai somessa? Onko sallittua sanoa urheilijaa kauniiksi tai komeaksi? Eikö se olisi vain positiivista, eikä se olisi keltään pois?
Mitä vain saa sanoa ja kommentoida. Kommentin vastaanotto riippuu hyvin pitkälti esitystavasta sekä asiayhteydestä, joten sikäli kysymykseesi ei ole ihan yksiselitteistä vastausta.

Lähtökohtaisesti vieraan ihmisen ulkonäön kommentointi on aika tarpeetonta, ja tuollaisen henkilökohtaisen asian kommentointi koetaan herkästi tungettelevaksi. Urheilijakin halunnee mieluummin palautetta tekemästään työstä eikä henkilökohtaisista ominaisuuksistaan.
 
Viestejä
251
Mitä vain saa sanoa ja kommentoida. Kommentin vastaanotto riippuu hyvin pitkälti esitystavasta sekä asiayhteydestä, joten sikäli kysymykseesi ei ole ihan yksiselitteistä vastausta.

Lähtökohtaisesti vieraan ihmisen ulkonäön kommentointi on aika tarpeetonta, ja tuollaisen henkilökohtaisen asian kommentointi koetaan herkästi tungettelevaksi. Urheilijakin halunnee mieluummin palautetta tekemästään työstä eikä henkilökohtaisista ominaisuuksistaan.

No joo. En silti usko, että kukaan urheilija kokisi sitä tunkeiluna, jossain netissä kehaistaan ulkonäköäkin. Tuskinpa urheilijat näitä palstoja tarkkaan lukevatkaan. Eri asia olisi jos laittaisi viestejä urheilijalle suoraan. Ja sitäkin varmasti tapahtuu.
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
3,043
Pesäpallofoorumilla on tarkoitus kirjoittaa n. ensisijaisesti pesäpallosta. Pelaajien ulkonäön arvostelu harvemmin siihen liittyy. Poikkeus voisi olla jokin keskustelu, missä on erikseen keskitytty siihen miten eri pelaajilla on mahdollisuus saada vaikka henkilökohtaisia sponsoreita tai esiintyä mainoksissa.

Noin keskimäärin siis kannattaa pitää mielipiteensä mahassaan. Se ei tarkoita, että tuollainen välttämättä rangaistavaa olisi tai ylläpito siihen puuttuisi, mutta ei se fiksuakaan useimmiten ole. Tuntemattomat ihmiset harvoin kaipaavat jonkun ulkonäkökehuja, tai varsinkaan ottavat niitä vastaan kiitollisina.
 
Viestejä
251
En ajatellutkaan tänne kirjoittaa, että se ja se pelaaja on hyvännäköinen. Mutta jos minä livekatsomossa sanon kaverilleni, että katso, miten upea ja urheilullinen pelaaja - kuten moni on - niin ei taatusti kaverini sano, että ”hyi! Ei tuollaista saa sanoa ääneen!” Urheilu itsessään on kaunista, ja moni urheilijakin on kaunis, eikä minusta niiden ääneen sanominenkaan väärin minusta ole, vaikka sitä ei nettiin kirjoitakaan.
 
Viestejä
1,482
En ajatellutkaan tänne kirjoittaa, että se ja se pelaaja on hyvännäköinen. Mutta jos minä livekatsomossa sanon kaverilleni, että katso, miten upea ja urheilullinen pelaaja - kuten moni on - niin ei taatusti kaverini sano, että ”hyi! Ei tuollaista saa sanoa ääneen!” Urheilu itsessään on kaunista, ja moni urheilijakin on kaunis, eikä minusta niiden ääneen sanominenkaan väärin minusta ole, vaikka sitä ei nettiin kirjoitakaan.
"Upea ja urheilullinen pelaaja" on aivan eri kommentti kuin "kaunis/komea pelaaja". Tilannekin on täysin erilainen, jos sanot asian kaverillesi, kuin että kirjoittaisit someen tai nettiin sen tuntemattomien nähtäväksi. Alkuperäiseen kysymykseesi tämä antamasi esimerkkitilanne ei vastaa oikein mitenkään.
Korkeintaan siitä käy ilmi, miten paljon mainitsemani esitystapa ja asiayhteys merkitsevät. Eli mitä, miten ja missä sanoo.
 
Viestejä
3,218
Onpa kummalliseksi mennyt maailma. Positiivista palautetta ei saa antaa? Ja aikuiset ihmiset keskustelevat netissä, onko positiivisen palautteen antaminen toiselle vaikka sitten ulkonäöstä sopivaa? C'mon!
 
Viestejä
347
Onpa kummalliseksi mennyt maailma. Positiivista palautetta ei saa antaa? Ja aikuiset ihmiset keskustelevat netissä, onko positiivisen palautteen antaminen toiselle vaikka sitten ulkonäöstä sopivaa? C'mon!
Juu määkään en ymmärrä kun myöhään eilen illalla näin kaupungilla nätin naisen joten huusin sille kuinka hyvältä se näytti. No se rupes juokseen karkuun niin ajattelin että se ymmärsi jotain väärin ja lähdin perään jatkaen kehumista. Soitti perhana poliisit mun kimppuun ja kirjoitan tätä nyt putkasta. Ei käy järkeen, annoin vain positiivista palautetta ja kehuin ja tässä lopputulos. Yhteiskunnan vika!
 
Viestejä
251
Juu määkään en ymmärrä kun myöhään eilen illalla näin kaupungilla nätin naisen joten huusin sille kuinka hyvältä se näytti. No se rupes juokseen karkuun niin ajattelin että se ymmärsi jotain väärin ja lähdin perään jatkaen kehumista. Soitti perhana poliisit mun kimppuun ja kirjoitan tätä nyt putkasta. Ei käy järkeen, annoin vain positiivista palautetta ja kehuin ja tässä lopputulos. Yhteiskunnan vika!

No, kunhan se nainen hoksaa, kuinka upea, komea ja urheilullinen olet, niin se tulee hakemaan sinut putkasta, ja kohta olette onnellisesti kihloissa😀
 
Viestejä
251
Onpa kummalliseksi mennyt maailma. Positiivista palautetta ei saa antaa? Ja aikuiset ihmiset keskustelevat netissä, onko positiivisen palautteen antaminen toiselle vaikka sitten ulkonäöstä sopivaa? C'mon!

Joo. Upeaksi saa sanoa, mutta ei kauniiksi, koska se on tunkeilua 😀 Ja aina pitää miettiä ensin asiayhteys, missä sanoo. Se on niin kuin nuorena diskossa mietti, mitä sanoisi nätille tytölle, eikä lopulta sanonut mitään. No ilmankos ei olekaan vaimoa eikä lapsia nyt. Ja nyt olen kaukana aiheesta pesäpallo!
 
Viestejä
507
Kaisaniemen Tiikeri sanoi:
Kopla tuskin jatkaa puolivälieristä ja Manse pelaa Vimpeliä vastaan finaaleissa. Saa ottaa talteen.

Ihan jatkoa ajatellen kysyn että tuliko yllä olevasta varoitus? Osaan omalta kohdaltani jättää veikkailut vähemmälle jatkossa mikäli yllä oleva kielletty.

kiitos jo etukäteen asiallisesta vastauksesta.
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
3,043
Vastataan nyt asiallisesti, vaikka kysymys on mielestämme tilannetta tahallisesti vääristelevä.

Varoitus näkyy ketjussa tästä viestistä:
"Pääongelma oli kouvolalaisten sikamainen käytös eli itse asiassa ei ole mikään muuttunut."

Tällä ja lainaamallasi viestillä oli eroa minuutteja. Lainaamasi viestin luonnehdinta veikkaukseksi ei vastanne normaalilla luetun ymmärtämisellä tulkintaa, kun se on pelkkää provosointia.

Nämä kaksi viestiä JA kyseisen nimimerkin kaikki muut viestit kyseisessä huutelutapauksen ketjussa JA aamulla ketjuun laitettu varoitus JA kyseisen nimimerkin kaikki aiemmat varoitukset ja kirjoituskiellot JA hänen säännöllinen kinastelunsa KPL-kannattajien kanssa, oli huili selvyys, eikä se liity mitenkään veikkaamiseen.
 
Viestejä
698
Turha hyökkäys ja vitun huutaminen
No mutta, täällähän itse Kalja- Keisari kirjoittaa ulkonäköön kohdistuvia loukkauksia vertaamalla KPL -johtajaa Britannian ex-pääministerin näköiseksi . No, voihan seolla kohteliasuuskin, onhan Boris komea mies....tukevahkokin. Luulen ,että Keisari ei kuitenkaan kirjoittanut kohteliaisuuttaan moista vertausta. Ja sieltä eturivistähän taidettiin eräälle vimpeliläisellekin pelaajalle huudella rumia....mutta ei tietenkään itse Keisari niin tehnyt. Keiltäköhän ne KPL:n pallopojille menneet huudot olivatkaan? Toki eihän ne Taula-Pekan pojitteluhuudot aina niin "kilttejä" olleet.....
En ollut enää tähän topikkiin kirjoittamassa, mutta tää nyt on sellaista paskaa ettei mitään järkeä. Mä otan sitten ennemmin vaikka itse lopullisen kirjoituskiellon tällä nimimerkillä, mutta tälläinen paska ei käy. Kahden ihmisen ulkonäöllinen vertailu ei liene mikään loukkaus ketään kohtaan, jos heissä on samaa näköä ja jos sillä vertauksella todennetaan tunnistettavuus. Ja tuon vimpeliläisen pelaajan huutelun suhteen voit suksia vittuun! Tämä kyseinen vimpeliläinen sai melkoisen isot suosionosoitukset ja kannustushuudot sieltä Keisari-katsomosta. Niin minulta, kuin kaikilta muiltakin. KPL:n pallopoikien kohtelusta ei minulla ole mitään tietoa.

Tämä on ihan vitun naurettava postaus, ja kyllä, meni tunteisiin. Hienoa jos tälläinen provo nimimerkiltä joka kirjoittaa kaksi kertaa viidessä vuodessa menee läpi ilman sen suurempia huomioita palstan @Ylläpito osalta. Mulle voi saatana antaa ihan loputtoman kirjoituskiellon tästä jos siltä tuntuu.

Nyt vedän tämän topikkin omalta osaltani kiinni ja keskityn juttelemaan asiallisuudesta toisissa topikeissa. Nää provoilijat voi mun puolesta hakata päätään Kouvolan betoniin!
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
3,043
Raportointi-toiminto. Tätä varten on raportointi-toiminto. Ei tarvitse kuin painaa sitä ja voi jättää sivun mittaisen viestin kirjoittamatta.

Yllä oleva viestisi ei myöskään liity mitenkään ko. otsikon aiheeseen, joten siirsimme sen tänne mihin se kuuluu.

Muutenkaan viesti ei ole mitenkään hyödyllinen järkevän keskustelun kannalta, näine vitun naurettavuuksineen.

Se että ylläpito ei ole esim. parissa tunnissa jotenkin näkyvästi reagoinut viestiin - jota ei ole edes raportoitu meille - ei ole koskaan merkki yhtään mistään. Ei siitä että viestin sisältö olisi meidän hyväksymäämme tai mitään muutakaan. Se tarkoittaa vain sitä, että emme valvo jokaista viestiä vuorokauden joka sekunti.

Raportointi-toiminto > sivun verran huutaminen vittuineen. Ihan joka kerta.
 
Viestejä
698
Eli… Jos Ylläpito tägätään kirjoitukseen, se tarkoittaa sitä, että kirjoittaja vaatii ylläpidon läsnäoloa 24/7? Ei tarkoita, se tarkoittaa sitä että teidän toimintanne vaikuttanee tulevaisuudessa asioihin.

Ylläoleva teksti liittyy ihan tasan yhtä paljon siihen topikkiin kuin alkuperäisen kirjoittajan provokin.

Mä en jaksa kitistä täällä asioista, nyt mentiin vaan niin pahasti vyön alle että ”vittu-saatana” oli kohtuullisen aiheellista. Jos @Ylläpito on sitä mieltä että vastaus vittuineen ylittää kynnyksen tarttua asioihin ennemmin kuin se että joku random-nimimerkin kerran viidessä vuodessa postaama naurettava syytös, niin pistäkää mun tili kiinni!
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
3,043
Hienoa jos tälläinen provo nimimerkiltä joka kirjoittaa kaksi kertaa viidessä vuodessa menee läpi ilman sen suurempia huomioita palstan @Ylläpito osalta.
Kyllä me oletamme, että tässä syytettiin meitä siitä ettemme olleet viestiin reagoineet.
 
Viestejä
698
Kyllä me oletamme, että tässä syytettiin meitä siitä ettemme olleet viestiin reagoineet.
Eikös juuri teidän pitäisi omata kunnolla sellainen ”lukutaito”? Tällä nimenomaan herätettiin teidän kiinnostus, ei sen ihmeemmin syytelty. Normaali kirjoittaja ottaa itseensä tuollaisesta, Ylläpidon olettaisin näkevän tuon herättäjänä, eikä suinkaan vittuiluna!
 
Viestejä
698
Mutta ratkaisua odottaisin tästä tapauksesta. Joko mut lyödään hyllylle ja hyväksytään että vastaavanlainen kusipäisyys on ok, tai sitten puututaan siihen mihin ylläoleva vastaus oli kohdistettu.
 

Mr. Orange

Olisiko syytä jakaa Supervuoron rekisteröityneet kirjoittajat eri tasoille/foorumeille hieman kuten itse pelissä: parhaat Superiin, ookoot divariin, ja siitä alaspäin niin että mentäisiin ihan sinne maakuntasarjaan ja rupusakkeihin saakka?

Olisiko mahdollista?

Jos näin tulisi hieman tolkkua/tasoa/rauhaa niiden omimpien ajatusten julkaisuun, tai ainakin ne näin ollen julkaistaisiin tasoisessaan seurassa? Ihan niin kuin seuratkin pelaavat sillä tasolla jonne sillä erää kuuluvat?

Ylläpito voisi jakaa skribentit leireihinsä ja toimia näin ylituomarina.

Arkana tiedustelee nimim. "Älkää kysykö mistä johtuu väkivalta, älkää kysykö mistä johtuu päihdeongelma"

:unsure::oops:
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös