Supervuoro Verkkolehti »

Keskustelua moderoinnista

Mr. Orange

Tämä palsta ei ole, eikä tämän pidäkään olla, mikään suoli24-kirotuspaltsa, jonne jokainen voi tarjota oman oksennuksensa täysin suodattamattomassa muodossa.

Jos mikä tahansa menisi läpi, niin kohta voisi alkaa nuorison tapaan kirjoittaakaikkiviestityhteennopeuttamiseksiturhienväli lyöntientaipisteidenkohdallakuneitarvitseaikaakuluttaaniidennäpyttelyynjotenopetelkaalukemaanjakirjoittamaanvähäntehokkaammintämähänvastaalähesläpi lyöntiätosinyhdys sanatvoiainakirjoittaaerikseeneisekristianvaantoineneriksen.
😂

Se on juuri näin.
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
3,057
"Hyvinkääläistä fania joukkueen pelaaminen ei kiinnosta juuri lainkaan. Fokus on kaljakatsomon tapahtumissa."
"Vimpeliläistä fania joukkueen pelaaminen ei kiinnosta juuri lainkaan. Fokus on kaljakatsomon tapahtumissa."
"Joensuulaista fania joukkueen pelaaminen ei kiinnosta juuri lainkaan. Fokus on kaljakatsomon tapahtumissa."

Näistä kaikista seuraisi varoitus. Varsinkin jos tuo on viestin ainoa sisältö, kyseisen joukkueen kausiketjussa.

Mutta on vain yksi seura, jonka ketjuihin näitä muiden joukkueiden kannattajat säännöllisesti ilmestyvät kirjoittamaan. Mansen ketjut työllistävät foorumin ylläpitoa ylivoimaisesti eniten, ja siitä työstä hyvin pieni osa kohdistuu Mansen kannattajiin.
 
Viestejä
977
"Hyvinkääläistä fania joukkueen pelaaminen ei kiinnosta juuri lainkaan. Fokus on kaljakatsomon tapahtumissa."
"Vimpeliläistä fania joukkueen pelaaminen ei kiinnosta juuri lainkaan. Fokus on kaljakatsomon tapahtumissa."
"Joensuulaista fania joukkueen pelaaminen ei kiinnosta juuri lainkaan. Fokus on kaljakatsomon tapahtumissa."

Näistä kaikista seuraisi varoitus. Varsinkin jos tuo on viestin ainoa sisältö, kyseisen joukkueen kausiketjussa.

Mutta on vain yksi seura, jonka ketjuihin näitä muiden joukkueiden kannattajat säännöllisesti ilmestyvät kirjoittamaan. Mansen ketjut työllistävät foorumin ylläpitoa ylivoimaisesti eniten, ja siitä työstä hyvin pieni osa kohdistuu Mansen kannattajiin.
Yllättääkö tämä jotenkin? Manse on lyhyessä ajassa noussut puheisiin niin hyvässä kuin varsinkin pahassa. Eräs tuntemani ahkera pesäpallon suurkuluttaja on tehnyt pienen kyselyn siitä, mitä mieltä on Mansesta. Ei ollut paljoa hyvää sanottavaa. Vaikka karsisi pois ne "ostojoukkuepuheet". Manse on ahkerasti johdon puolelta toitottanut, että "älä riko urheilua". Ei ole mennyt aivan putkeen.
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
3,057
Emme keksi miten tämä viesti nyt liittyi moderointiimme. Vai niin, että koska niin moni ei tykkää Mansesta, pitäisi antaa heidän olla noudattamatta foorumin sääntöjä? Ei kai sentään.
 
  • Tykkää
Reaktiot: LBC
Viestejä
698
Yllättääkö tämä jotenkin? Manse on lyhyessä ajassa noussut puheisiin niin hyvässä kuin varsinkin pahassa. Eräs tuntemani ahkera pesäpallon suurkuluttaja on tehnyt pienen kyselyn siitä, mitä mieltä on Mansesta. Ei ollut paljoa hyvää sanottavaa. Vaikka karsisi pois ne "ostojoukkuepuheet". Manse on ahkerasti johdon puolelta toitottanut, että "älä riko urheilua". Ei ole mennyt aivan putkeen.
Taitaa olla melkoisen pieni kysely tuo… Vai onko tuosta tarkempia tuloksia myös jakaa?
 

kontiola

"Hyvinkääläistä fania joukkueen pelaaminen ei kiinnosta juuri lainkaan. Fokus on kaljakatsomon tapahtumissa."
"Vimpeliläistä fania joukkueen pelaaminen ei kiinnosta juuri lainkaan. Fokus on kaljakatsomon tapahtumissa."
"Joensuulaista fania joukkueen pelaaminen ei kiinnosta juuri lainkaan. Fokus on kaljakatsomon tapahtumissa."

Näistä kaikista seuraisi varoitus. Varsinkin jos tuo on viestin ainoa sisältö, kyseisen joukkueen kausiketjussa.

Tuota. Jos Joman ketjussa ei olisi teoreettisten finaalien aikaan oikein mitään kommenttia tai minkäänlaista analyysintynkää tai tunteenilmaisuja itse pelistä tai pelisuorituksista eikä kukaan meistä Joman ketjun muutoin hyvin aktiivisista vakihahmoista olisi kommentoinut niitä oikein mitenkään myöskään ottelukeskustelussa, pitäisin tuota aivan asiallisena ja oikeutettuna ja oikeaanosuvana kommenttina Joman ketjussa.

Olisin noin yleisemminkin pikkuisen sitä mieltä, että ylläpidolla on hetkittäin ehkä hivenen liian varpaillaan oleva linja Manse-kommentoinnin suhteen. Mutta arvostan kyllä ylläpidon moderointia noin isosti tosi paljon enkä sitä hetkeäkään usko, että siellä olisi jotkut erityiset manselasit, mieluummin vain halua tukahduttaa tulevat tulipalot mahdollisimman alkuunsa. Mutta toivoisin kuitenkin pikkuisen höllennystä tiukimpaan linjaan ja pikkuisen enemmän luottamusta muiden ketjujen jäsenten omaa kohtuudentajua kohtaan. :)
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
3,057
Tässä on, usein toistuva, väärinymmärrys. Saan rikkoa foorumin sääntöjä ja provosoida joukkueen X kannattajia, koska Y. Ei, ihan vaan yksinkertaisesti ei.
 
Viestejä
977
Taitaa olla melkoisen pieni kysely tuo… Vai onko tuosta tarkempia tuloksia myös jakaa?
Ei ole. Mutta varmaan yhtä pätevä kuin jonkun esittämä toteamus, että kaikki Mansen pelaajat, lehdistö ja Ruudun väki ovat kiitelleet tunnelmaa. Sehän nyt olisikin jo varsinainen pohja, jos Mansen pelaajat menisivät tunnelmaa kehnoksi haukkumaan. Tosin en minä siitäkään yllättyisi.
 

Mr. Orange

Tässä on, usein toistuva, väärinymmärrys. Saan rikkoa foorumin sääntöjä ja provosoida joukkueen X kannattajia, koska Y. Ei, ihan vaan yksinkertaisesti ei.
Kyllä älylliseen, sivistyneeseen, keskustelukumppania kunnioittavaan, taitavaan debatointiin kuuluu oleellisena osana myös määrätyn kaltainen keskustelun provosointi. Kysykään vaikka Sokratekselta.

Tosiasia lie myös, että sanan säilän käyttäminen on taitolaji ja mauttomuudet tulee raakata ja niiltä istumin lähettää sinne minne kuuluvat eli sanataiteen maailmojen alimpaan helvettiin, kadotukseen.

Ugh. Olen puhunut.

:rolleyes:

:)
 
Viestejä
251
Vieläkin minä ihmettelen tätä foorumia. Kuka tai mikä tätä ylläpitää? Saako ylläpitäjät palkkaa työstään? Ilman palkkaa en itse ainakaan ehtisi, jaksaisi enkä haluaisi seurata, yrittää ymmärtää ja tulkita eri kirjoittajien erilaisia kirjoituksia eri ketjuissa. Ja vielä jakaa niistä rangaistuksia. Mihin nuo rangaistukset perustuvat? Onko jokin sääntökirja, missä ne on lueteltu? Kiertävätkö rangaistut rangaistuksia usein keksimällä uuden nimimerkin?
 

Mr. Orange

Vieläkin minä ihmettelen tätä foorumia. Kuka tai mikä tätä ylläpitää? Saako ylläpitäjät palkkaa työstään? Ilman palkkaa en itse ainakaan ehtisi, jaksaisi enkä haluaisi seurata, yrittää ymmärtää ja tulkita eri kirjoittajien erilaisia kirjoituksia eri ketjuissa. Ja vielä jakaa niistä rangaistuksia. Mihin nuo rangaistukset perustuvat? Onko jokin sääntökirja, missä ne on lueteltu? Kiertävätkö rangaistut rangaistuksia usein keksimällä uuden nimimerkin?
Kenttätutkimuksen nimissä olisi mielenkiintoista kuulla perusteellinen vastaus @Entinen etenijäjokeri -nimimerkin tiedusteluun/ihmettelyyn.

:oops:
 
Viestejä
445
Tuota. Jos Joman ketjussa ei olisi teoreettisten finaalien aikaan oikein mitään kommenttia tai minkäänlaista analyysintynkää tai tunteenilmaisuja itse pelistä tai pelisuorituksista eikä kukaan meistä Joman ketjun muutoin hyvin aktiivisista vakihahmoista olisi kommentoinut niitä oikein mitenkään myöskään ottelukeskustelussa, pitäisin tuota aivan asiallisena ja oikeutettuna ja oikeaanosuvana kommenttina Joman ketjussa.

Mansen ketju on tosiaan vähän hiljainen. Mutta näin niinku mielestäni ihan asiallisesti itse pelistä ja sen vierestä aika paljonkin viime aikoina kirjoitelleena, niin kyllähän se nyt vituttaa kun jatkuvasti on näitä viestejä että kaikki manse-fanit on tällaisia tai tuollaisia. Kyllä meitä on ihan yhtä lailla moneen junaan kuin teitä muitakin. Vaikuttaa kyllä, että tamperelaisista pesäpallon ystävistä ylipäätään muita joukkueita harvempi on tälle foorumille löytänyt. Tai ehkä eivät vain viitsi sit täällä olla kun koko ajan vaan vittuillaan & sitä vielä 1-2 idioottia manselaista omalla toiminnallaan kannustaa.
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
3,057
Vieläkin minä ihmettelen tätä foorumia. Kuka tai mikä tätä ylläpitää? Saako ylläpitäjät palkkaa työstään? Ilman palkkaa en itse ainakaan ehtisi, jaksaisi enkä haluaisi seurata, yrittää ymmärtää ja tulkita eri kirjoittajien erilaisia kirjoituksia eri ketjuissa. Ja vielä jakaa niistä rangaistuksia. Mihin nuo rangaistukset perustuvat? Onko jokin sääntökirja, missä ne on lueteltu? Kiertävätkö rangaistut rangaistuksia usein keksimällä uuden nimimerkin?
Ylläpitäjien henkilöllisyys ei ole julkista tietoa. Tämä on ihan tarkoituksellista. Kokemuksesta tiedämme, että jos olisi, ne nyt la-su-yönä klo 03 sähköpostiin ja FB-sivulle tulevat avautumiset tulisivat puhelinsoittoina. Lisäksi henkilöllisyys nähtäisiin jokaisen moderointiratkaisun takana ja moderoijia vaadittaisiin vaihdettavaksi kuin naisten finaalisarjassa konsanaan...

Tämän ja muiden foorumien ylläpitämisestä ei varsinaisesti palkkaa makseta, mutta nämä kaikki sivustot ovat meidän omistuksessamme - ja sitä kautta mainostuotot tietysti tulevat hyväksemme. Teknisellä puolella ylläpitoon osallistuville henkilöille maksetaan työstään ihan tuntiliksaa.

Rangaistukset perustuvat tietysti foorumin sääntöihin sekä vuosien aikana syntyneeseen "oikeuskäytäntöön". Lopulta se on kuitenkin aina tulkintaa - kuka kirjoittanut, missä ketjussa, mikä historia, mitä aiempia varoituksia mahdollisesti kerännyt jne.

Ylläpidolla on hyvä kyvykkyys saada kiinni henkilöt, jotka pyrkivät luomaan useita nimimerkkejä. Nämä poikkeuksetta jäävät jo rekisteröitymisvaiheeseen.
 

kontiola

Mansen ketju on tosiaan vähän hiljainen. Mutta näin niinku mielestäni ihan asiallisesti itse pelistä ja sen vierestä aika paljonkin viime aikoina kirjoitelleena, niin kyllähän se nyt vituttaa kun jatkuvasti on näitä viestejä että kaikki manse-fanit on tällaisia tai tuollaisia. Kyllä meitä on ihan yhtä lailla moneen junaan kuin teitä muitakin. Vaikuttaa kyllä, että tamperelaisista pesäpallon ystävistä ylipäätään muita joukkueita harvempi on tälle foorumille löytänyt. Tai ehkä eivät vain viitsi sit täällä olla kun koko ajan vaan vittuillaan & sitä vielä 1-2 idioottia manselaista omalla toiminnallaan kannustaa.
Ihan hyviä pointteja ja uskon, että just näin on. Ja joo, kyllä nää mainitsemasi 1-2 manselaista on sen verran rasittavia, että ei käy kateeksi ja herättää vilpitöntä myötätuntoa.
Muutenkin todella ilmaapuhdistava kommentti, kiitos!

Sen verran vielä kuitenkin (vähemmän tärkeästä), että ei tuossa varoituksen saaneessa Sepon viestissäkään ollut noita superturhauttavan yleistäviä sanoja "kaikki" tai "aina" - kunhan nyt vain oli kommentti siihen, että ihmeen paljon ulkopelilliset pointit taas kerran kiinnostaa, vaikka kauden pelillinen kohokohta käynnissä. Ja oma tarkoitukseni oli sitten vain sanoa, että jos näin sanotaan aiheesta ketjussa x, niin en minä loukkaantuisi tai ainakaan varoitusta haluaisi vaikka tuo ketju sitten olisi omani. Esim. Joman ketjussa käytiin joku vuosi sitten kiihkeää finaalilippuvääntöä sivutolkulla. Ja jos joku sitten kommentoi, että "oishan tässä teillä ne finaalipelitkin, josta puhua", kyllä se on lähinnä vain ihan tervetullut herätys, jota ei ole mitään syytä nähdä kamalan skandalöösinä. Ainakaan musta.
 
Viestejä
445
Juu no itse en siis edes tarkoittanut viitata mihinkään yksittäiseen viestiin vaan yleisfiilikseen. Enkä halua moderointiin lähteä puuttumaan mitenkään... Mutta esimerkkinä tästä, mikä vituttaa, niin tuolla moni kirjoittelee ikään kuin oletuksella, että kaikki Mansen fanit olisivat puolustelleet Vihtkarin touhuja, vaikka itse olen nähnyt tasan yhden näin tekevän.
 
Viestejä
1,291
Maailma on täynnä provosointia ja mölinää, joten hyvä että tämä foorumi pyritään pitämään siistinä paikkana, jota kylätappelijoiden ei anneta vallata. Monet vapaammat foorumit ovat hukkuneet paskanheittoon, eikä normaalisti käyttäytyviä kiinnosta käydä mölyäjien valtaamalla hiekkalaatikolla. Ei vaadi mitään älynlahjoja heittää joku provosoiva tölväisy ja sekoittaa asiallinen keskustelu pitkäksi aikaa.

Jos joku kaipaa pesiksen omaa ylilautaa, jossa saa provota ilman sensuuria, sellaisen saa kuka tahansa perustaa.
 

Mr. Orange

Maailma on täynnä provosointia ja mölinää, joten hyvä että tämä foorumi pyritään pitämään siistinä paikkana, jota kylätappelijoiden ei anneta vallata. Monet vapaammat foorumit ovat hukkuneet paskanheittoon, eikä normaalisti käyttäytyviä kiinnosta käydä mölyäjien valtaamalla hiekkalaatikolla. Ei vaadi mitään älynlahjoja heittää joku provosoiva tölväisy ja sekoittaa asiallinen keskustelu pitkäksi aikaa.

Jos joku kaipaa pesiksen omaa ylilautaa, jossa saa provota ilman sensuuria, sellaisen saa kuka tahansa perustaa.
Asiapuhetta.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös