Supervuoro Verkkolehti »

Kempeleen Kiri 2023

Viestejä
502
Voin vaikka laittaa pääni pantiksi, että enemmän olen ulkomailla pelejä nähnyt kuin sinä ja eri lajeja. Se että, jos ulkomailla buuataan kun vierasjoukkue saapuu kentälle on täysin eri asia, että Suomessa ja pesäpallossa niin pitäisi tehdä. Ja yleensä ulkomailla (jalkapallo), niin joukkueet tulevat samaan aikaan kentälle, ja kaikki taputtavat. Tosin jos seuraat vain jääkiekkoa, niin siellä myös buuataan kun vierasjoukkue saapuu jäälle, mutta sen selittää jääkiekkofanien vähäinen älykkyysosamäärä. Tunnetta pitää olla, mutta silti pitää myös kunnioittaa.
Epäilen vahvasti.
 
Viestejä
22
Täysin normaalia urheilukulttuuria euroopassa, suomessa ja maailmalla. Jos et ole ennen nähnyt, kun kotijoukkue buuaa vierasjoukkueelle kun tulee kentälle, niin epäilen ettet ole muita pelejä nähnyt kuin pesäpalloa.
Kiekkoa tullut seurattua paljonkin ja siellä olen havainnutkin eikä siinä mitään, kukin tyylillään. Mutta pesäpallopelissä en aiemmin ole moista tapaa huomannut ainakaan näin isossa mittakaavassa, niin sillä kysyin että onko kuinka yleistä? Lisätään vielä huomio että kumpikaan joukkue ei ole oma suosikkini, eikä tarkoitus ollut provota tai kenenkään mieltä pahoittaa mikäli @Ylläpito sitä ajatteli kohdallani?
 
Viestejä
197
Kiekkoa tullut seurattua paljonkin ja siellä olen havainnutkin eikä siinä mitään, kukin tyylillään. Mutta pesäpallopelissä en aiemmin ole moista tapaa huomannut ainakaan näin isossa mittakaavassa, niin sillä kysyin että onko kuinka yleistä? Lisätään vielä huomio että kumpikaan joukkue ei ole oma suosikkini, eikä tarkoitus ollut provota tai kenenkään mieltä pahoittaa mikäli @Ylläpito sitä ajatteli kohdallani?
Itse olen pesäpalloa enempi vähempi seurannut viimeiset 20 vuotta todella aktiivisesti. Lähtökohtaisesti aina, kun kuuluttaja kuuluttaa "tervetuloa vierasjoukkue x, niin yleisö hieman jopa taputtaa (muutamat vierasfanit). En itse muista koskaan, että yleisö buuaisi.
 
Viestejä
502
Voit epäillä maailman tappiin asti. Mutta kuten äskeisen viestiin laitoin, niin taisit tajuta että olin oikeassa 😊
Tsemppiä sinulle syksyyn!
Hieman irrelevantti toi sun vertaus, koska kyseistä asiaa tapahtuu Jalkapallossa. Mutta samapa se, ehkä ensi kerralla muistat pelin jälkeen jotain muutakin kuin lopputuloksen.
 
Viestejä
197
Hieman irrelevantti toi sun vertaus, koska kyseistä asiaa tapahtuu Jalkapallossa. Mutta samapa se, ehkä ensi kerralla muistat pelin jälkeen jotain muutakin kuin lopputuloksen.
Kerrotko, että millä tavalla irrelevantti? 😊 Mutta haluatko sinä, että pesäpalloon saadaan seuraavaksi semmoinen kulttuuri, että buuataan kun vierasjoukkue saapuu kentälle? Toisaalta, jos tykkää toisen haukkumisesta, niin jokainen tavallaan.
 
Viestejä
197
Sportin peleissä vierasjoukkue toivotetaan buuauksien kera tervetulleeksi helvettiin.
Jääkiekossa en yhtään epäile tuota käytäntöä. Tosin sportti ja sen fanit voisivat keskittyä omiaan enempi kannattaa, niin ehkä menestystä joskus tulisi sinnekin. Mutta ei sekoiteta jääkiekkofaneja ja pesäpallofaneja toisiinsa.
 
Viestejä
64
Jos tämän palstan lukijat eivät katkaise Ruutua talveksi,niin katsokaa joskus Sportin kotipelejä.
Samanlaisesta fanikulttuurista ei pesiksessä voi haaveillakaan,tukena on oltu huonoinakin aikoina.
Kempele on herännyt vasta nyt.
 
Viestejä
79
Heh! Palstalle on taas eksynyt mielensä pahoittajia. Se siitä. Itse peliin. KeKillä meni liika yrittämisen puolelle! Sojy ei ollut sen erinomaisempi! Juoksulla voitti! Jostain pitää löytää se rentoudu, että kumurat tippuu väliin ja toisaalta sojyn ulkokenttäkin oli ku reikäjuusto levällään sinne tänne! Sunnuntaina paremmin ja tiistaina hopea kaulassa!
 
Viestejä
197
Heh! Palstalle on taas eksynyt mielensä pahoittajia. Se siitä. Itse peliin. KeKillä meni liika yrittämisen puolelle! Sojy ei ollut sen erinomaisempi! Juoksulla voitti! Jostain pitää löytää se rentoudu, että kumurat tippuu väliin ja toisaalta sojyn ulkokenttäkin oli ku reikäjuusto levällään sinne tänne! Sunnuntaina paremmin ja tiistaina hopea kaulassa!
Anteeksi jos haluamme, että pesäpallossa kunnioitetaan vastustajaa 😊 mutta tehkää miten haluatte siellä Kempeleessä. Tsemppiä!
 
Viestejä
197
No ei nyt vittu. Kyllä minusta kuolee huudot on pikkusen loukkaavampia,kun joku onneton buu huuto!
Ja niistä myös kritisoidaan kyseiselle joukkueelle. Mut hei kaikki tavallaan. Hyvin te siellä Kempeleessä ainaki jätätte jäljen pesiskartalle. En osaa enää muuta sanoin, kuin tsemppiä ja suuta soukemmalle!

PS, onneksi suurin osa seuroista ja faneista osaa käyttäytyä asianmukaisesti, ja heittää tarpeen mukaan hyvää kuittia.
 
Viestejä
45
Siis pahotetaanko täällä oikeasti mielensä jostain buuauksesta, kun Sotkamossa huudellaan ”kuolee” minkä kerkiää. Mukavasti myös kuuluu usein lähetyksissä ”kolme kylmää kuolemaa”, jonka itse ajattelisin aika paljon pahemmaksi huudoksi kuin jonku buuauksen tai pelaajan nimen huutamisen. Nyt pelataan välieriä, hyvä että Kempeleessäkin on yleisö syttynyt peleihin! Sotkamossa ei ainakaan kameraan kuulunut e.m. lisäksi muuta kuin kempeleläisten fanien kannustushuudot, odotellaanko siellä jo finaaleja vai mikä mättää?
 
Viestejä
393
Provoahan tulee tänne, koska sotkamolaiset palstaveljet joutuvat tänä syksynä "alentumaan" kirjoittamaan Keki-ketjuun, kun ovat tottuneen syksyisin keskustelemaan asiantuntevien vimpeliläisten, kouvolalaisten, joensuulaisten ja jopa tamperelaisten kanssa. Koittakaa kestää vielä muutama päivä. Josko tämä olisi Kekiltä vain ainutkertainen suonenveto.
 
Viestejä
197
Älkää verratko itseänne mitenkään Sotkamoon tai heidän huuteluihin. Siellä kuitenkin osataan pelata, voittaa ja myös kunnioittaa vastustajaa sekä peliä.
Tyylikkäästä te hoidatte. Positiivista on kuitenkin se, että tiistaina pelataan Kempeleessä ja ehkä siihen mennessä on opittu (mitä tosin epäilen kirjoitusten perusteella)
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös