Supervuoro Verkkolehti »

Joni Rytkösen häirintätapaus

Mr. Orange

Itse olen sitä mieltä, että tässä on hyvin mahdollisesti joku/jotkin potentiaaliset partneriehdokkaat/sussut avautuneet yksityisasioista julkisuuteen ymmärrettyään jotakin pahan kerran väärin. #Metoo.
 
Viestejä
1,407
Itse olen sitä mieltä, että tässä on hyvin mahdollisesti joku/jotkin potentiaaliset partneriehdokkaat/sussut avautuneet yksityisasioista julkisuuteen ymmärrettyään jotakin pahan kerran väärin. #Metoo.
Kannattaako kirjoittaa tällaisia täysin omasta päästä keksittyjä juttuja?

Jos tällä tapauksella ei olisi pohjaa, niin Rytkönen pelaisi jo. Nyt ei pelaa ja siihen on syynsä.
 
Viestejä
11,883
Itse olen sitä mieltä, että tässä on hyvin mahdollisesti joku/jotkin potentiaaliset partneriehdokkaat/sussut avautuneet yksityisasioista julkisuuteen ymmärrettyään jotakin pahan kerran väärin. #Metoo.

Kannattaako kirjoittaa tällaisia täysin omasta päästä keksittyjä juttuja?

Jos tällä tapauksella ei olisi pohjaa, niin Rytkönen pelaisi jo. Nyt ei pelaa ja siihen on syynsä.

Tämä asia etenee urheilujärjestöjen yhteisen toimijan prosessissa ennalta sovitulla tavalla. Asia ottaa sen ajan kuin ottaa ja valitettavasti SUEK:lla ei ole rajattomia resursseja ja tutkinta/selvitys perustuu osapuolten vapaaehtoisuuteen.

Tossa Hesarin jutussa vuodelta 2020 todetaan, että SUEK:lla on yksi työntekijä joka tekee tutkimukset, onko nykyään niin en tiedä. Mutta niin kauan aikaa kun SUEK ei tiedota asiasta mitään en ehkä itse lähtisi arvaamaan tutkimuksen lopputulosta. Se, että asia on tutkinnassa tarkoittaa että asia on katsottu sellaiseksi että se pitää selvittää mutta se ei vielä välttämättä indikoi lopputulemasta mitään.

Ilman mitään faktaa en esittäisi mitään oletuksia mihinkään suuntaan yhdestäkään osapuolesta. Tutkittava asia on minusta niin vakava, että jos ei ole stand-up koomikko ja lavalla niin esittäisi edes huonoa huumoria asiasta. Huumori ei vain mielestäni toimi niin.


 

Mr. Orange

Tämä asia etenee urheilujärjestöjen yhteisen toimijan prosessissa ennalta sovitulla tavalla. Asia ottaa sen ajan kuin ottaa ja valitettavasti SUEK:lla ei ole rajattomia resursseja ja tutkinta/selvitys perustuu osapuolten vapaaehtoisuuteen.

Tossa Hesarin jutussa vuodelta 2020 todetaan, että SUEK:lla on yksi työntekijä joka tekee tutkimukset, onko nykyään niin en tiedä. Mutta niin kauan aikaa kun SUEK ei tiedota asiasta mitään en ehkä itse lähtisi arvaamaan tutkimuksen lopputulosta. Se, että asia on tutkinnassa tarkoittaa että asia on katsottu sellaiseksi että se pitää selvittää mutta se ei vielä välttämättä indikoi lopputulemasta mitään.

Ilman mitään faktaa en esittäisi mitään oletuksia mihinkään suuntaan yhdestäkään osapuolesta. Tutkittava asia on minusta niin vakava, että jos ei ole stand-up koomikko ja lavalla niin esittäisi edes huonoa huumoria asiasta. Huumori ei vain mielestäni toimi niin.


Täysin samaa mieltä ja ok.

Kuten sanottua, tällaiset asiat urheilujulkisuuden henkilöiden kanssa täytyy tutkia ja tutkimusten tulokset julkaista. Se taitaa olla proseduurin henki. Tässä ei nyt vain vielä ole käsittääksemme mitään tietoa siitä, mistä varsinaisesti edes on kyse - joten?

Kohtuuden rajoissa olisi kuitenkin toivottavaa, että Rytkösen lajitaidoista ja pelillisestä osaamisesta on luvallista sanoa historian valossa mitä vain ja missä tahansa yhteydessä.

Näin kyllä katsoisin voitavan olla tai sitten on huonommin asiat.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Viestejä
11,883
Kohtuuden rajoissa olisi kuitenkin toivottavaa, että Rytkösen lajitaidoista ja pelillisestä osaamisesta on luvallista sanoa historian valossa mitä vain ja missä tahansa yhteydessä.

Toki, en tosin ymmärrä miten lajitaidot ja pelillinen osaaminen liittyvät tämän ketjun otsikkoon. Mutta ei tarvitse avata miten ne mahdollisesti liittyisivät. Keskustelupqlstoilla yleisesti pyritään pysymään otsikon aiheessa koska muuten on vaikea tehdä valintoja mitä juttuja haluaa seurata.

Nopealla vilkaisulla tämänpäiväisiin kommentteihisi ennen viimeisintä (kolme kappaletta) kahdessa ei puhuta lajitaidoista ja pelillisestä osaamisesta mitään. Siinä ekassa näistä kolmesta ollaan sitten niissä osaamisissa ja taidoissa jotka eivät minusta siis liity otsikkoon mitenkään tai ainakaan otsikon lopputulemaan mutta myös otsikon aiheessa suht yleisellä tasolla.

Tää on hankala ketju koska aikalailla kaikki taitaa täällä mennä aiheen suhteen mutu-tuntumalla. Sen takia tässä ketjussa ei varmaan olekkaan juurikaan tapahtunut mitään kesän aikana. Ekat 14 sivua tulivat täyteen toukokuun loppuun mennessä, sitten sivu kesäkuun lopussa ja muutama viesti nyt.
 

Mr. Orange

Toki, en tosin ymmärrä miten lajitaidot ja pelillinen osaaminen liittyvät tämän ketjun otsikkoon. Mutta ei tarvitse avata miten ne mahdollisesti liittyisivät.

Nopealla vilkaisulla tämänpäiväisiin kommentteihisi ennen viimeisintä (kolme kappaletta) kahdessa ei puhuta lajitaidoista ja pelillisestä osaamisesta mitään. Siinä ekassa näistä kolmesta ollaan sitten niissä osaamisissa ja taidoissa jotka eivät minusta siis liity otsikkoon mitenkään tai ainakaan otsikon lopputulemaan mutta myös otsikon aiheessa suht yleisellä tasolla.

Tää on hankala ketju koska aikalailla kaikki taitaa täällä mennä aiheen suhteen mutu-tuntumalla. Sen takia tässä ketjussa ei varmaan olekkaan juurikaan tapahtunut mitään kesän aikana. Ekat 14 sivua tulivat täyteen toukokuun loppuun mennessä, sitten sivu kesäkuun lopussa ja muutama viesti nyt.
Ok

Juu, lajitaitoihin viittasin vain sanoessani että mikäli mies olisi vapaa lähtemään ja sovittavissa niin olisi ensi kauden ryhmään melkoinen vahvistus.

Mutta kuten sanottua, varmasti asianosaiset ja pesäpalloyleisö odottavat tiedonantoa siitä mistä varsinaisesti on kyse ja näin varmasti käynee: jonkinmuotoinen tiedonanto ennen pitkää myös julkaistaan ja asiaa avataan tarvittavan verran julkisesti.

Sen jälkeen voi tehdä johtopäätöksiä kuinka mielii.

Mutta kuten sanottua, Rytkönenhän tunnutaan julkisesti jo teilatun. Tiedä sitten onko teilaajilla enemmin tietoa keissistä. Mitä tahansa ilmiantoja ja rikosilmoituksia on helppo kenen tahansa millä tahansa verukkeilla panna vireille, kuten myös varmasti myös laajasti tapahtuu.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Viestejä
11,883
uu, lajitaitoihin viittasin vain sanoessani että mikäli mies olisi vapaa lähtemään ja sovittavissa niin olisi ensi kauden ryhmään melkoinen vahvistus

Vielä kerran otsikon vierestä, mut sit ei kyllä ainakaan tässä ketjussa.

Viittaat ilmeisesti, että olisi HP:lle vahvistus? Eikö oikeampi paikka olisi sitten HP:n ketju niin joku jota HP:n asiat kiinnostavat saattaisi huomatakin näkemyksesi. Tätä siis yritin sanoa kun ouhuin otsikossa puhumisesta
 

Mr. Orange

Vielä kerran otsikon vierestä, mut sit ei kyllä ainakaan tässä ketjussa.

Viittaat ilmeisesti, että olisi HP:lle vahvistus? Eikö oikeampi paikka olisi sitten HP:n ketju niin joku jota HP:n asiat kiinnostavat saattaisi huomatakin näkemyksesi. Tätä siis yritin sanoa kun ouhuin otsikossa puhumisesta
✌️
 
Viestejä
919
Itse olen sitä mieltä, että tässä on hyvin mahdollisesti joku/jotkin potentiaaliset partneriehdokkaat/sussut avautuneet yksityisasioista julkisuuteen ymmärrettyään jotakin pahan kerran väärin. #Metoo.
Onpahan ala-arvoista kutsua alaikäisiä tyttöjä sussuiksi ja potentiaalisiksi partnereiksi.

Luojan kiitos, että heidän nimensä ovat julkisuudesta pysyneet poissa.
 

Mr. Orange

Jessus.

Kysyinkin onko tietoa kuka, mitä, missä ja milloin.

No comments, no more. Chill it.
 

Mr. Orange

Vielä kerran otsikon vierestä, mut sit ei kyllä ainakaan tässä ketjussa.

Viittaat ilmeisesti, että olisi HP:lle vahvistus? Eikö oikeampi paikka olisi sitten HP:n ketju niin joku jota HP:n asiat kiinnostavat saattaisi huomatakin näkemyksesi. Tätä siis yritin sanoa kun ouhuin otsikossa puhumisesta
Vierestä viedään niin että hippulat vinkuu. Lajitaidot kateissa ja järki jäässä, näkemyksistä nyt puhumattakaan.

Aiheettomasti on nykypäivän vitsaus, mutta pitkäjänteisellä lajiharjoittelulla siitäkin on päästävissä eroon. Siirtoa en harkitse.

Toivottavasti oikeus voittaa. Kyllä tämänkaltaisella foorumilla ja tässä yhteydessä mielestäni olisi pystyttävä keskustelemaan myös aiheista jotka saattavat olla problemaattisempia. Se ainakin olisi toivottavaa. Rakentavassa ja analysoivassa hengessä.

Kiitos.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Viestejä
186
No poikkeaisko vaikka sillä, että kyseessä ammattiurheilija, joka sitoutunut noudattamaan kansainvälisiä urheilulakeja sun muita. Muurari juttua ei tutki suek koska hän on ihan tavallinen kansalainen ja kansalaisten asioita tutkii poliisi.

Ei tuommoisia ole olemassakaan kuin "kansainväliset urheilulait sun muut".

Ihan samalla tavalla rikosasiassa poliisi tutkii ja oikeus tuomitsee oli kyseessä muurari, pesäpalloilija tai vaikka jääkiekkoilija. Ainakin tietääkseni pahoinpitelyt (Semir Ben-Amor), rattijuopumukset, seksuaaliset rikokset ja kaikki on urheilijoidenkin osalta poliisi tutkinut ja ihan Suomen lait tuominnut.

Olisi metkaa kun Suomessa muut tuomittaisiin Suomen lain mukaan, mutta ammattiurheilijat kansainvälisten urheilulakien sun muiden mukaan.

Sitten kiisteltäisiin, että onko raksalla töissä käyvä pesäpalloilija Suomen lain vai kansainvälisten urheilulakien sun muiden piirissä.
 
Viestejä
120
Itse olen sitä mieltä, että tässä on hyvin mahdollisesti joku/jotkin potentiaaliset partneriehdokkaat/sussut avautuneet yksityisasioista julkisuuteen ymmärrettyään jotakin pahan kerran väärin. #Metoo.
Ei vaadi kovin syvällistä perehtymistä tapaukseen ihan julkisuudessa olleiden tietojen valossa, kun tietää millaisista asioista tässä tapauksessa on kyse tai ainakin epäilys, joten siinä valossa melko oksettava kommentti. Tällaisten asenteiden takia sille meetoollekin on paikkansa. #U2
 

Mr. Orange

Ei vaadi kovin syvällistä perehtymistä tapaukseen ihan julkisuudessa olleiden tietojen valossa, kun tietää millaisista asioista tässä tapauksessa on kyse tai ainakin epäilys, joten siinä valossa melko oksettava kommentti. Tällaisten asenteiden takia sille meetoollekin on paikkansa. #U2
Mielenkiintoista. En kyllä itse ole kyennyt "julkisuudessa olleiden tietojen" perusteella ymmärtämään mitä oikeasti on tapahtunut, mutta voi hyvin olla että olen väärässäkin. Yhtä kaikki juu, sitähän siellä kai tällä erää tutkitaan ja sen mukaan sitten menevät eteenpäin yhtäällä asianomistaja, sitten Rytkönen ja perässä koko valtiovalta. Kyllähän tuo varmasti siitä ajan kanssa selviää. Vaan josko maine?
 

Mr. Orange

Sitä vastoin kylläkin on tietoinen siitä että ammutaanhan sitä hevosiakin. Ja aikoinaan noitia. Poltettiin roviolla. Ja maailma ol litteä.

Mutta eiköhän nykyään ole paremmin asiat.
 
Viestejä
120
Mielenkiintoista. En kyllä itse ole kyennyt "julkisuudessa olleiden tiedoista" perusteella ymmärtämään mitä oikeasti on tapahtunut, mutta voi hyvin olla että olen väärässäkin. Yhtä kaikki juu, sitähän siellä kai tällä erää tutkitaan ja sen mukaan sitten menevät eteenpäin, asianomistajat, Rytkönen ja koko valtiovalta (?). Kyllähän tuo varmasti siitä selviää.
Et siis tiedä mistä epäilyssä on oikeasti kyse, mutta pystyt silti kertomaan, miten asiassa on hyvin mahdollisesti käynyt. Mielenkiintoista.
 

Mr. Orange

Et siis tiedä mistä epäilyssä on oikeasti kyse, mutta pystyt silti kertomaan, miten asiassa on hyvin mahdollisesti käynyt. Mielenkiintoista.
No en tiedä ja ehkä sanavalintani tuossa kohtaa saattoi olla väärä. Pahoittelen tapahtunutta kaikille asianosaisille. En sentään minäkään ole aivan prikuulleen täydellinen, vaikkakin jonninverran lähellä. 🇸🇪
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös