Supervuoro Verkkolehti »

Hyvinkään Tahko 2022

Viestejä
530
Itse olen viihtynyt hyvin kakkospuolen katsomossa ihan ilman katoksia.
Niin kauan kuin joukkueet saavat viedä otteluita Helsinkiin jalkapallokentille, on turha kenenkään tulla valittamaan siitä, että Hyvinkäällä ei olisi kunnon olosuhteita. Ja onhan siellä sitä katettua katsomonosaa niille, jotka pelkäävät ulkoilmaa.


Sitä katettua katsomoa on kovin vähänlaisesti. Ja ensimmäisille riveille (katetussa katsomossa) tuuli paiskaa sadetta niin ettei kastumiselta ole suojassa. Toki aito lajiniilo istuu katsomossa vaikka ottelun aikana sattuisi maanjäristys, mutta luulen että moni peruspetteri jää sateella kotiin. Kakkospuolen kattaminen olisi asiaa.
 
Viestejä
234
Kaikki fanituotteet oli siinä kolmospesän takana kontissa. Ei millään grillipisteellä,mikä on ymmärrettävää,kun sinne ne pitää aina kuljettaa
Kaikki tavarahan sinne grillipisteillekin pitää kuljettaa.

Grillipiste nyt ei varmaan paras paikka kuitenkaan mitään tekstiilejä ole myydä, mutta paljon sitä tavaraa jää myymättä kyllä sen takia, että ainoa myyntipiste on paikassa, jossa vähintää puolet katsojista ei käy pelin aikana. Enkä tarkoita, että koko repertuaaria tarvitsisi tuoda muuallekin, mutta yleisimmät ja edullisimmat tavarat olisi sellaisia, jotka tarttuisivat helpommin mukaan, jos niitä olisi näkyvillä/saatavilla myös muualla. Toki voi olla, että fanituotteet ei tee kauppaansa muutenkaan, jolloin niitä ei kannatakaan kaupata muualla. Itselläkin on vain lippis...tilattu tahkon putiikista, sekä imukupilla kiinnitettävä paita... taisi olla leidien tuote.
 
Viestejä
917
Fanitavaroista sen verran, että vuodesta toiseen ihmettelen (ja olen saattanut ihmetellä täälläkin), että käytännössä kaikkien asusteiden yms pohjaväri on musta, kun Tahko niin sillä keltaisella ylpeilee. Ihan äkkiä niistä tavaroista ei erota, että onko nää nyt Koplan.

Ymmärrän, että koska keltaisessa näkyy lika ja se on muutenkin erottuva, isolle osalle kansasta se ei siksi käy kaupaksi, eikä noita kannata sen takia keltaisena tehdä. Mutta mulle se on juuri päinvastoin. Muu väri kuin keltainen ei kiinnosta. "Keltainen sydän -tuotteet" muistuttavat kolesterolista ja margariinista enemmän kuin pesiksestä. Lippikset taitavat olla lähinnä Tahkon oikeaa väritystä, niissäkin eniten "Tahkon ruskeaa".

Kattamisesta olen mielipiteeni sanonutkin. Itse en halua seurata peliä "sisältä" kuin korkeintaan rankkasateella ja sitä pääsen keltaiseen telttaan karkuun. Vaatteet sään mukaan. Ymmärrän toki, jos isot massat kaipaavat, mutta mistä ne rahat, ja lisäisikö se oikeasti yleisömäärää, se on pelkkää spekulointia.

Teltassa alkaa sade painaa kattoa pussille ja taitaa siinä jo pari reikääkin olla. Uudesta teltasta on ollut puhetta pitkään.

Virvoituskioskeja voisi toki olla toinenkin, mutta en ole ihan varma, mitä lainsäädäntö nykyään sanoo anniskelupisteistä. Kovin paljoa tuota k18-aluetta ei ole mahdollista laajentaa niin, että virvokkeita juodessa näkisi peliä samalla.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
452
Jos kaljakatsomo uusitaan, se pitää siirtää kauemmas kentästä. Säännöt on aika tiukat.
Kaupungilla on iso säästöohjelma, vaikea nähdä katsomon kattaminen lähitulevaisuudessa. Seuralla ei siihen ole rahaa eikä edes valtaa. Pihkalan rakennukset on kaupungin.
 
Viestejä
234
Ymmärrän, että koska keltaisessa näkyy lika ja se on muutenkin erottuva, isolle osalle kansasta se ei siksi käy kaupaksi, eikä noita kannata sen takia keltaisena tehdä. Mutta mulle se on juuri päinvastoin. Muu väri kuin keltainen ei kiinnosta. "Keltainen sydän -tuotteet" muistuttavat kolesterolista ja margariinista enemmän kuin pesiksestä. Lippikset taitavat olla lähinnä Tahkon oikeaa väritystä, niissäkin eniten "Tahkon ruskeaa".

Kattamisesta olen mielipiteeni sanonutkin. Itse en halua seurata peliä "sisältä" kuin korkeintaan rankkasateella ja sitä pääsen keltaiseen telttaan karkuun. Vaatteet sään mukaan. Ymmärrän toki, jos isot massat kaipaavat, mutta mistä ne rahat, ja lisäisikö se oikeasti yleisömäärää, se on pelkkää spekulointia.
Nuo keltainen sydän vaatteet on ihan kivan näköisiä - vaikkakin tuo luonnehdintasi oli kyllä erittäin osuva - mutta ongelma on mielestäni siinä, että se ei kerro kenellekään ulkopuoliselle, että minkä joukkueen vaatteita on.... ei varmasti edes kaikille kannattajille.

Kattaminen ei välttämättä tuo katsojia takaisin, mutta huonolla säällä ei vähännä niitä niin paljon. Itsekin olen vuosia..tai oikeammin jo vuosikymmeniä tullut säällä, kuin säällä katsomaan pelejä, mutta iän myötä sitä on tullut nössömmäksi ja ruutu tarjoaa välilä lämpöisen vaihtoehdon pelin seuraamiseen.
 
Viestejä
1,551
Miksiköhän Yli-Saunamäen sopparia ei ole vielä julkistettu? Onko sopimuksen teko vielä kesken? Tietääkö Janski tai Esso tai joku muu miten asian kanssa on?
 
Viestejä
809
Jos miettivät kakkos pelinjohtajaa.antti kuitenkin muutaman pelin kiellossa.tai antavat puheoikeuden kakkoselle
 
Viestejä
130
Nyt kun Hokkasen sopimus Manseen julkaistiin (korvannee ulkona Tuohisaaren), niin tulipahan mieleen sellainen skenaario, että olisiko Manse tehnyt tarjouksen, johon Tahkolla vaan ei ollut mahdollisuutta/järkeä taloudellisesti vastata. Eli ei niin etteikö Tahko olisi mielellään Hokkasta pitänyt. Juttua, kun on liikkunut, että keskivertopelaajien palkat olisivat nousussa. Jos asia on mennyt jotenkin näin, niin mielestäni Tahko on toiminut järkevästi tehdessään sopimuksia nuorten lupaavien pelaajien kanssa.
 
Viestejä
1,507
Nyt kun Hokkasen sopimus Manseen julkaistiin (korvannee ulkona Tuohisaaren), niin tulipahan mieleen sellainen skenaario, että olisiko Manse tehnyt tarjouksen, johon Tahkolla vaan ei ollut mahdollisuutta/järkeä taloudellisesti vastata. Eli ei niin etteikö Tahko olisi mielellään Hokkasta pitänyt. Juttua, kun on liikkunut, että keskivertopelaajien palkat olisivat nousussa. Jos asia on mennyt jotenkin näin, niin mielestäni Tahko on toiminut järkevästi tehdessään sopimuksia nuorten lupaavien pelaajien kanssa.
Eilisen Puhtimäen instagram/TV:n mukaan Tuohisaari pitää pientä aikalisää urhentelusta. Eli ei ole harkinnassa siirrot. Tuomashan on ollut todellinen kansan suosikkipoju! - Hokkasen tulo on otettu myös ilolla vastaan.
 
Viestejä
809
Empä usko että rahalla mitään tekemistä hokin lähdön kanssa.miks noin rauhallinen kaveri lähtee vähä ovet paukkuen.oisko jotain tekemistä kankaanpään loppuratkaisun kanssa
 
Viestejä
277
On, ja tästä on täälläkin ollut useampaan otteeseen puhetta. Tosin seurat on käsittääkseni saaneet liitolta aika hövelistikin näitä poikkeuslupia jolla Tahkokin operoi.

Pesäpalloliitto sitten varmaan antaa myös rahat kattojen rakentamiseen.
Koronavuoden jälkeen seuroilla ei niitä ole, ja voi olla kunnillakin rahat tiukassa.

Miksi ei suoraan muuteta sääntöjä niin, että superpesistä saa pelata vain yli 60 000 asukkaan kaupungeissa joiden nimet alkavat joko He tai Ta.
 
Viestejä
1,822
Pesäpalloliitto sitten varmaan antaa myös rahat kattojen rakentamiseen.
Koronavuoden jälkeen seuroilla ei niitä ole, ja voi olla kunnillakin rahat tiukassa.

Miksi ei suoraan muuteta sääntöjä niin, että superpesistä saa pelata vain yli 60 000 asukkaan kaupungeissa joiden nimet alkavat joko He tai Ta.
Tuolla Etekä-Pohjanmaalla on kunta, jossa on vajaa 3000 asukasta, ja siellä on ollut katettu katsomo yli 15 vuotta. Kunnan nimi alkaa Vi.
 
Viestejä
1,500
Nyt kun Sotkamoon saadaan katettu katsomo, taitaa Kankaanpäätä ja Hyvinkäätä lukuun-ottamatta olla jokaisella muulla miesten superin kentällä vähintään yli 1000 katettua paikkaa.
 
Viimeksi muokattu:

LBC

Viestejä
3,688
Niin ja eikös Kankaanpäälläkin ole katettuja paikkoja ja luulen että ilmoitettu 500 pitää paikkansa. Hyvinkäällä ei todellisuudessa ole, vaikka sekin on Superin kenttäesittelyissä 500.

Ja kyllä, katsomotilat alkaa olla Hyvinkäällä todella aikansa eläneet. Taloustilanne on varmasti haastava, mutta ykkösurheilulaji Hyvinkäällä ja Uudenmaan ainoa miesten yläsarjojen joukkue ansaitsisi parempaa.

Jostain olen lukenut, että armonaikaa alkaa olla vähän, sen jälkeen ei liitto enää luista
 
Viestejä
429
Nyt kun Sotkamoon saadaan katettu katsomo, taitaa Kankaanpäätä ja Hyvinkäätä lukuun-ottamatta olla jokaisella muulla miesten superin kentällä vähintään yli 1000 katettua paikkaa.

Näin on, kun Hamina tippui ja Siilinjärvi luopui. Tämän päivän Savon Sanomissa liiton vt. toimitusjohtaja Jonne Kemppainen kertoo, että kaudelle 2024 vaatimus 1500 katsojan katetusta katsomosta otetaan käyttöön. Hyvinkäällä suunnitelmat ovat hänen mukaansa pitkällä.
 
Viestejä
1,500
ei kuulu hyvinkään palstalle, mutta siinä mielessä 1500 katetun katsojapaikan vaatimus on huvittava, että milloinkohan viimeksi Kankaanpäässä on ollut yli 1500 katsojaa, mikäli ilmaispelejä ei huomioida. Ei varmaan ihan äsken.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös