Supervuoro Verkkolehti »

Fugepesis 2024

Viestejä
469
No mutta, Jussi Markkanen ruoriin, ja rahantekomatkal Milanoon! Siitäkö se lähtee...? 😁
Melekonen maisteri seki, mutta tohon Fugeen, niin olis kyl kohta hyvä jos tulis ihan oikeeta tietoa?
Ketkä (muut kuin Veto) siel on, vai onko kettää? Ja missä tuo vapun alus viikonloppu oli vahvistettu? Vai oliko viel virallisesti missään? :unsure:

Viimeistään tammikuun alus olis kiva, kun vihdoin meinattii tonne lähteä! Jos vaan hyvät ja kivat joukkueet osuu...
Veto olis miesten puolel just semmonen, ja naisten puolel Fera, SMJ, ni menoks! (y)
 
Viestejä
3,269
No mutta, Jussi Markkanen ruoriin, ja rahantekomatkal Milanoon! Siitäkö se lähtee...? 😁
Melekonen maisteri seki, mutta tohon Fugeen, niin olis kyl kohta hyvä jos tulis ihan oikeeta tietoa?
Ketkä (muut kuin Veto) siel on, vai onko kettää? Ja missä tuo vapun alus viikonloppu oli vahvistettu? Vai oliko viel virallisesti missään? :unsure:

Viimeistään tammikuun alus olis kiva, kun vihdoin meinattii tonne lähteä! Jos vaan hyvät ja kivat joukkueet osuu...
Veto olis miesten puolel just semmonen, ja naisten puolel Fera, SMJ, ni menoks! (y)
Mihin pesäpallo tarvitsee Fugea? Vai onko vaan turhaa resurssien haaskausta?
 
Viestejä
469
Mihin pesäpallo tarvitsee Fugea? Vai onko vaan turhaa resurssien haaskausta?
Niin, ei varmaan mihinkään... Kuten mä oon sanonu aiemmin, toi olis vaan semmonen kevätretki, täyttä hömppää.
Pikkuviineissä, aurinkoa, lokoilua ja pari pesispeliä, hyvässä seurassa! Ei sen kummempaa... 😁

Jos sä haet nyt veristä vääntöä, niin voit unohtaa. Mulle tuo ei ole elämää suurempi asia. Mutta jos toi järkätään, niin hyvin mahdollisesti menos, kun on aikasemminki ollu jo tarkotus...

Käydäänhän siellä etelän leireillä muutenkin! :)
 
Viestejä
3,269
Niin, ei varmaan mihinkään... Kuten mä oon sanonu aiemmin, toi olis vaan semmonen kevätretki, täyttä hömppää.
Pikkuviineissä, aurinkoa, lokoilua ja pari pesispeliä, hyvässä seurassa! Ei sen kummempaa... 😁

Jos sä haet nyt veristä vääntöä, niin voit unohtaa. Mulle tuo ei ole elämää suurempi asia. Mutta jos toi järkätään, niin hyvin mahdollisesti menos, kun on aikasemminki ollu jo tarkotus...

Käydäänhän siellä etelän leireillä muutenkin! :)
Ymmärrän kyllä, mihin sinä tai muu suuri yleisö tarvitsee Fugea ja viihtyminen on ihan paikallaan aina välillä, mutta kysymys olikin, mihin pesäpallo tarvitsee.
 
Viestejä
10
Ymmärrän kyllä, mihin sinä tai muu suuri yleisö tarvitsee Fugea ja viihtyminen on ihan paikallaan aina välillä, mutta kysymys olikin, mihin pesäpallo tarvitsee.
Niin kuin osa sanoo joukkueet/urheilijat käy paljon etelässä lämpimissä oloissa treenaamassa ennen kauden alkua. Saa laadukkaampia lajinomaisia harjoituksia lämpimissä oloissa ja varmasti myös virkistävää pitkän talven puurtamisen jälkeen päästä lämpöön ja aurinkoon nauttimaan. Toki viikko on minimaalisen lyhyt aika harjoituksellisesti viettää aikaa kun ymmärtääkseni joukkueet eivät paljoa kauempaa siellä ole, mutta ymmärrän palloilujoukkueen osalta resurssit, koska paljon henkilöitä ja hinta kipuaisi pidemmältä ajalta äkkiä tosi isoksi jos pari viikkoa olisi mikä yhä omassa ajatusmaailmassa olisi lyhyt aika harjoitusleirillä.

Mihin pesäpallo tarvitsee Fuengirolaa? Oma ajatus on että kun kerran siellä etelässä käydään treenaamassa muutenkin ja kyseisessä paikassa ja lähistöllä asuu paljon Suomalaisia niin miksi ei järjestää tämmöistä tapahtumaa sitten joukkueiden treenileirien yhteyteen niin pääsee ainakin moni katsomaan pesäpalloa kerran kesässä jotka eivät välttämättä muuten kävisi ja ehkä sitä kautta saattaisivat myöhemminkin innostua katsojiksi. Myös itse kävin katsomassa pari ensimmäistä tapahtumaa, koska kyseisellä seudulla olin omalla harjoitusleirillä ja muuten en pesäpalloa ollut käynyt katsomassa vuosikausiin. Käsittääkseni myös yleisömäärät ollut vähintään ihan kiitettäviä ja ainakin ihan täyttä ollut kun itse paikalla olin. Harvassa muussa etelänkohteessa vastaava onnistuisi jotta yleisö löytäisi paikalle joten täysin looginen paikka ja ajankohta järjestää tapahtuma siltä osin, jos sen ulkomailla järjestää ja haluaa yleisöä.
 
Viestejä
80
Itse pelaaminen varmasti aivan turhaa.

Mutta joukkueille todella tärkeä viikko etelässä. Lajiharjoittelun puolesta ei ehkä niin vaan joukkueen yhtenäisyyden ja hengen takia.
 

ARG

Viestejä
104
Itse pelaaminen varmasti aivan turhaa.

Mutta joukkueille todella tärkeä viikko etelässä. Lajiharjoittelun puolesta ei ehkä niin vaan joukkueen yhtenäisyyden ja hengen takia.
Heh, hyvä vitsi.

Mites ne jotka siellä ei käy? Joukkueen yhtenäisyys ja henki on huonompi?

Ei tuo virkistysreissu ole kuin sponsorien rahastusta ilman, että he sais siitä mitään takaisin. Jos etelään on pakko mennä, niin hankkikoot töitä tekemällä pelaajat rahansa sinne, mutta kyllä ilman tuota etelän hömpötystäkin pärjää oikein hyvin.

Alkaa olla tää markkinointitempaus jo aikansa nähnyt, jotain muuta tilalle.
 
Viestejä
111
Veto-JoMa pelataan Fuengirolassa 28.4.

Tällä hetkellä vaikuttaisi myös siltä, että tulevalla kaudella pelataan kaksinkertainen runkosarja ilman lisäotteluita.
 
Viestejä
80
Heh, hyvä vitsi.

Mites ne jotka siellä ei käy? Joukkueen yhtenäisyys ja henki on huonompi?

Ei tuo virkistysreissu ole kuin sponsorien rahastusta ilman, että he sais siitä mitään takaisin. Jos etelään on pakko mennä, niin hankkikoot töitä tekemällä pelaajat rahansa sinne, mutta kyllä ilman tuota etelän hömpötystäkin pärjää oikein hyvin.

Alkaa olla tää markkinointitempaus jo aikansa nähnyt, jotain muuta tilalle.
Mainitseppa joku superin joukkue joka ei käy. Divarissakin suurin osa käy.
 
Viestejä
106
Heh, hyvä vitsi.

Mites ne jotka siellä ei käy? Joukkueen yhtenäisyys ja henki on huonompi?

Ei tuo virkistysreissu ole kuin sponsorien rahastusta ilman, että he sais siitä mitään takaisin. Jos etelään on pakko mennä, niin hankkikoot töitä tekemällä pelaajat rahansa sinne, mutta kyllä ilman tuota etelän hömpötystäkin pärjää oikein hyvin.

Alkaa olla tää markkinointitempaus jo aikansa nähnyt, jotain muuta tilalle.



Kyllä se tänä päivänä sponsoreiden mahdollistamana on monella ainut mahdollisuus osallistua joukkueen mukana etelän leirille, oli mielipide sen suhteen mikä tahansa, että pitääkl seuran vai pelaajan itse kustantaa nämä reissut. Superin ja ykköspesikseen noustaan kokoajan entistä nuorempana, jolloin tietysti elämäntilanne on se, että siellä töissä ei käydä, kun opiskelut on vaiheessa jne. 👍
 
Viestejä
916
Kysehän on nimenomaan siitä, että markkinoidaan lajia jotenkin erikoisella kulmalla. Sen ymmärsi vielä pari ensimmäistä järjestelykertaa, ja silloin mediakin tästä tempauksesta normaalia enemmän innostui. Saatiin näkyvyyttä. Nyt alkaa olla markkinoinnin näkökulmasta eväät varmaan jo pikkuhiljaa syöty, ei herätä enää samalla lailla intoa oikein kenessäkään, tuntuu. Onhan maailmantilannekin tietysti muuttunut ja rahahommat sen myötä.

En olisi keneltäkään kieltämässä ulkomaanleiritystä, jos tuntuu että tarvetta sellaiselle on, ja etenkin jos kassa kestää. Silloinhan se on seurojen oma asia.

Se, mitä olen tässä hommassa alusta asti sanonut, että pelien pitäisi olla näytösotteluita. Kun otetaan sarjapisteet mukaan, silloin pitää pelikentillä olla standardit, ei pelkästään niin että mitat ovat oikein ja vehnäjauhot on maassa oikeassa kohtaa, vaan että kentän pinnoite ei ole jalkapallosta tuttua kumirouhetta, vaan pesäpallolle tehtyä hiekkatekonurmea.

Tämä pätee yhtä lailla, pelattiin sitten Helsingissä HJK:n areenalla,siellä joidenkin unelmoimassa Olympiastadionissa, tai ulkomailla. Pelen olosuhdevariantit pitää saada mahdollisimman lähelle toisiaan koko kilpailukauden aikana. Eikä sitä hiekkatekonurmivaadetta ylemmille sarjatasoille ole tyhjästä keksitty.

Keihäsmatkat on tehnyt konkurssin jo seitkytluvun puolivälissä. Kyseenalaistan sitä, tarvitseeko sen perintöä tällä tavoin muistella ja jäljitellä.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös