Supervuoro Verkkolehti »

Sotkamon Jymy 2023

Viestejä
565
Nämähän eivät sinänsä ole vertailukelpoisia, kun eri tutkaan on lyöty. Tänään Anttila löi 176,1 km/h. Itse kysyin, että olisiko top 20, mutta ehkä se oli liikaa. Väitän silti, että Vihannon heitto on miesten lyöntikovuudessa mediaanin paremmalla puolella ja kohtuullisen pitkällä. Näitähän ei ikinä saada absoluittisesti tietää, ellei jatkossa jokainen superin pelaaja käy samaan tutkaan lyömässä ja heittämässä.
Juu, kyllähän se tutkan kalibrointi on iso juttu. Naisten kisoissakin joka mimmi tuntui tekevän ennätyksiä sekä heitossa että lyönnissä ja vielä isolla marginaalilla. Sanoivatkohan esimerkiksi Mäki-Maukolalla ennätykseen olleen 122 ennen kisaa ja painoi kuitenkin 130 tiskiin ja käytännössä kaikilla heitoilla yli vanhan ennätyksen.

Mä väittäisin myös, että ei riitä Vihannolla edes mediaaniin, vaan joka jengistä löytyy helposti yli kuusi vähintään 162 km/h lyövää jannua. Esimerkiksi KPL:ssä ainakin nämä herrat ovat lyöneet omissa testeissä yli 170 saati ketkä kaikki yli tuon Vihannon lukeman.
Wahlsten
Nikkanen
Hämäläinen
Pitkänen
Ruuska
V. Luoma
 
Viestejä
326
Mä väittäisin myös, että ei riitä Vihannolla edes mediaaniin, vaan joka jengistä löytyy helposti yli kuusi vähintään 162 km/h lyövää jannua.

Tähän ei ikinä saada totuutta tietää ellei jokainen pelaaja käy lyömässä samaan tutkaan, mihin Vihanto käy heittämässä. Itse mietin sitä kautta, että 15 pelaajaa on superissa rinki millä pelataan. No eihän se lopulta ole muuta kuin kikkelimiekkailua ja ei poista tosiasiaa, että tuo 161,5km/h kädestä on ihan järkyttävän kova luku ja Vihanto tuolla varmisti ettei vapaata kumuraa hänen eteen enää paljoa lyödä.

Vihannolla oli myös hienoinen etu kisassa, mistä kävin aiemmin tuonne Tähtien kisan ketjuun seuraavan viestin laittamassa:
Ja yksi huomio, että kopparille on paljon luonnollisempaa pelisuorituksessa heittää vauhdista kovaa. Esim eilisessä kisassa toiseksi tullut Raidasoja ei kovin montaa heittoa juoksusta suorita.

Onhan tuo 161km/h todella kova. Onneksi Vihanto osallistui kisaan, kun alun perin oli jäämässä kisan ulkopuolelle.
 
Viestejä
227
Löysin Oulun Lipon jutun vuodelta 2022, missä kerrottiin jymyläistenkin heittotuloksia. Oulun parhain heittäjä oli Kasperi Salmela 138km/h. Jymyn pelaajista on mainittu Iivari Vihanto 152km/h, Jussi Korhonen 144km/h, Niko Korhonen 151km/h sekä Kalle Kuosmanen 142km/h.
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
3,054

– Sotkamo on ainoa, jolla on ihan realistinen mahdollisuus haastaa Veto. Sen jälkeen kun Vikström liittyi porukkaan, sitten tulivat loukkaantumiset. Sisäpeliä Jymy ei ole päässyt pelaamaan sillä parhaalla kokoonpanollaan, potentiaalia on parempiaan.
 
Viestejä
1,308
Tomi Niskanen myös ilmoitti, että jos Roopella oli viimeinen taisi olla myös minun. Jännä nähdä tarkoittaa tää sitä, että jatkaako ens kaudella enää Vedon viuhkas vai lopettaako.
Tuskin lopettaa. Luulen että jättäytyy mieluummin pois näistä karkeloista, kun Tompalla tuli nyt 3 Itä-Länsi putkeen.
 
Viestejä
2,842
Tuskin lopettaa. Luulen että jättäytyy mieluummin pois näistä karkeloista, kun Tompalla tuli nyt 3 Itä-Länsi putkeen.
Sopimus loppuu tähän kauteen ja voi olla ettei käytä optiota ens kaudesta. Jos haluaa keskittyä siviilielämään.

Luonnollisesti tällä voi spekuloida kun ei ole tietoa jatkosta. Toisaalta ei taida paljon pj vapailla markkinoilla olla, nii ehkä voikin jatkaa.
 
Viestejä
367
Roope pelasi viimeisen itä-lännen, mutta toivottavasti innostuisi jatkamaan vielä uraansa.
Mä olen jotenkin joka syksy olettanut, että totta kai Roope jatkaa vielä yhden vuoden. Nyt oikeastaan ensimmäistä kertaa kolahti, että jos tämä onkin se viimeinen kausi. Helppoa olisi ajatella, että kun on tullut/tulossa näitä ennätyksiä ja jos vielä tulisi mestaruuskin, niin lopettamispäätös olisi todennäköinen. Siksi pitäisi fanina yrittää nauttia joka pelistä vielä entistä enemmän, jos näin lopulta käy. Varmasti Jymylle tulee vielä hienoja lyöjäjokereita, mutta Roopeahan me tullaan muistelemaan vielä vuosikymmenten päästä kaikkien aikojen parhaana.

Tuo Roopen hyvä vire jopa Itä-Lännessä voisi ennustaa tosi hyvää Jymyn loppukaudelle. Aiemmin on tullut itselle vähän sellainen kuva, ettei häntä ole kauheasti napanneet nämä arvoedustukset ja kun ei syty peliin, niin ei oikein tule hyviä suorituksiakaan. Toki nyt oli ”kotipeli”, mutta tuli tosi hyvää tulostakin. Haastatteluista on jäänyt rivien välistä tunne, että asiat ovat elämässä balanssissa ja että on kova näytönhalu lähipiirille (incl. tämä ihana pieni poika, joka kulkee kaikkialla hänen mukanaan) sekä muulle pesismaailmalle. Jos nyt tulisi Roopelle se ihan nappikausi, niin se antaisi Jymylle mahdollisuudet jopa Vetoa vastaan.
 
Viestejä
51
JOS Roope nyt lopettaisi kauden jälkeen sehän tarkoittaisi sitä että olis tultava jostain samantasoinen jokeri tilalle sillä tasoitusta vastustajille ei saa antaa yhtään menestyksen kustannuksella , aivan sama mitä selässä lukee nimen kohdalla mutta taso ja tehot pitää säilyä sen verran kova pelote ja syömähammas Roope on ja ollut vastustajille
 
Viestejä
227
Veikkaisin, että Roope jatkaisi vielä yhden kauden, jolloin Mese Heikkinen pistettäisiin lainalle jo superin seuraan ja sitten ehkä kaudella 2025 Mese on Jymyn lyöjäjokeri. Tämän kaiken saman voisi tehdä Valtteri Virtasellekkin, ei mitenkään hänen taitojaan vastaan, mutta saisi enemmän kokemusta jos Jymyssä on tulevaisuus.

Rönköstä en usko koskaan tulevan Jymyn ainutta lyöjäjokeria, joka menisi aina samaan kohtaan lyömään kuin Roope. Sen sijaan Mesellä ja Virtasella näen tulevaisuutta.

Toki Mesehän haluaisi olla myös ulkokentällä..
 
Viestejä
428
Kun täällä nyt Roopesta puhutaan, niin tajusin vasta viikonloppuna, että Roope Korhonen on oikeasti Mikko Korhonen. Roope tulee toisesta nimestä Robert. Aina näköjään oppii jotain uutta sellaisistakin pelaajista, jotka ovat pelanneet yli 20 vuotta superia.

Luulisin, että Roope lopettaa tähän kauteen, kun saavuttaa lyöjätilaston ykköspaikan. Hän mainitsi haastattelussa, että ainakin Itä-Lännet olivat tässä. Työ kiinteistönvälittäjänä, perhe-elämä ja pesis ovat aikaa vievä yhdistelmä.
 
Viestejä
2,842
Kun täällä nyt Roopesta puhutaan, niin tajusin vasta viikonloppuna, että Roope Korhonen on oikeasti Mikko Korhonen. Roope tulee toisesta nimestä Robert. Aina näköjään oppii jotain uutta sellaisistakin pelaajista, jotka ovat pelanneet yli 20 vuotta superia.

Luulisin, että Roope lopettaa tähän kauteen, kun saavuttaa lyöjätilaston ykköspaikan. Hän mainitsi haastattelussa, että ainakin Itä-Lännet olivat tässä. Työ kiinteistönvälittäjänä, perhe-elämä ja pesis ovat aikaa vievä yhdistelmä.
Juontaakohan tuo juurensa siihen kun Jymyssä on aiemmin pelannut toinen Mikko Korhonen eli nykyisin valmentaja. Nii sitten Roopelle on keksitty lempinimi, ettei mee pelaajat sekasin. Muistaakseni jossain Jymyn pelissä joku kutsu mikko robert.

Mutta tälläiseen päätelmään olen itse tullut😀
 
Viestejä
38
Juontaakohan tuo juurensa siihen kun Jymyssä on aiemmin pelannut toinen Mikko Korhonen eli nykyisin valmentaja. Nii sitten Roopelle on keksitty lempinimi, ettei mee pelaajat sekasin. Muistaakseni jossain Jymyn pelissä joku kutsu mikko robert.

Mutta tälläiseen päätelmään olen itse tullut😀
Risto Ojanperä muuten usein sanoo Ruutu+ peleissä "Roopertiksi" 😁
 
Viestejä
86
Veikkaisin, että Roope jatkaisi vielä yhden kauden, jolloin Mese Heikkinen pistettäisiin lainalle jo superin seuraan ja sitten ehkä kaudella 2025 Mese on Jymyn lyöjäjokeri. Tämän kaiken saman voisi tehdä Valtteri Virtasellekkin, ei mitenkään hänen taitojaan vastaan, mutta saisi enemmän kokemusta jos Jymyssä on tulevaisuus.

Rönköstä en usko koskaan tulevan Jymyn ainutta lyöjäjokeria, joka menisi aina samaan kohtaan lyömään kuin Roope. Sen sijaan Mesellä ja Virtasella näen tulevaisuutta.

Toki Mesehän haluaisi olla myös ulkokentällä..

On noilla pojilla vielä muutama maili matkaa Superpesikseen varteenotettavaksi pelaajaksi. Kumpikaan ei ole toistaiseksi vakuuttanut, ei sinne päinkään. Jymyn on käännyttävä muille apajille siinä vaiheessa kun Roope soittaa Iso-T:lle ja sanoo, että tämä oli tässä.
 
Viestejä
67
Juontaakohan tuo juurensa siihen kun Jymyssä on aiemmin pelannut toinen Mikko Korhonen eli nykyisin valmentaja. Nii sitten Roopelle on keksitty lempinimi, ettei mee pelaajat sekasin. Muistaakseni jossain Jymyn pelissä joku kutsu mikko robert.

Mutta tälläiseen päätelmään olen itse tullut😀
Nape on oikeassa tässä asiassa. Mikko Robert on oikea nimi.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös