Ketjun Siilinjärven Pesis 2020
häntäpäässä pohditaan myös yhteistyökuvioita ja lajin tulevaisuutta Pohjois-Savossa.
[/QUOTE]
Ajatuksia hatusta vedeltynä:
Kauemmin eläneet varmasti muistavat ajan, jolloin miesten pääsarjatasolla on ollut kaksi savolaisjoukkuetta...? Vai muistavatko? Minä en muista. Onko? Mitä jos olisi...?
Siipen ja Pupen paikallisväännöt ykköspesiksessä ovat olleet(olivat) aina hienoa ja yleisörikkaita matseja. Minusta olisi hienoa nähdä nämä vääntämässä keskenään myös Superissa.
Onko mahdoton ajatus, että tällä kilpailuasetelmalla saataisiin kehitystä aikaan molemmissa seuroissa? Jos on tai ei, niin perusteluja kaipaisin. Onko yhdistyminen ainoa vaihtoehto kilpailuasetelman tehostaminen?
Onko oikein mustamaalata toista osapuolta "pyytäessään" yhteistyöhön? On keskustelutaitojen puutetta molemmin puolin, jos ei saa halutessaan oikeata dialogia aikaiseksi.
Jos mietitään yritysmaailmaa näin esimerkkinä, niin yleensä isompi on neuvotteluissa se hallitseva osapuoli. Olisiko tässä syy miksi Siipessä ei ole lämmitty yhteistyöehdotuksille, jos/kun Puijo haluaa sanella ehdot? En tiedä, sillä kysyn. Näin olen kuullut käyneen aikanaan, kun toimintoja yhdistettiin ja stadionia tornin juurelle rakennettiin.
Junnuyhteistyö toimii meillä pääsääntöoisesti hemmetin hyvin. Olen siitä todella iloinen ja sitä vain vahvistetaan ikäluokkatasolla jatkuvasti. Siellä ainakin kilpailuasetelma ajaa kehittymään myös muihin nähden.
Tähän ei vastaukseksi tosiaankaan "se ei vaan toimi" ja "siipessä/pupessa ei vaan haluta"-tyyppisiä jänkkäyksiä, vaan rakentavia perusteluja. Muista, että nämä ovat heittoja, joita pohtimalla voidaan kehittää ajatusta eteen päin. Tiedä vaikka siihen yhteen pääsarjaseuraan. Tiedäppä vaikka!