Supervuoro Verkkolehti »

Oulun Lippo 2023

Viestejä
540
Zalalta hyvä kirjoitus tuossa ylempänä. Itsekin olen seurannut Lippoa vuodesta 1967 ja käynyt peleissä. Ja monenlaista on tullut koettua.
Lipon mestaruudet 1971 ja 1972 ovat jo aika kaukainen muisto mutta Zalan mainitsema vuosi 1991 vie minut suoraan pesäpallon kulta-aikaan 1990 - luvulle. Hyvä aloitus Lipon seuraamiselle jos on aloittanut 1990 -luvun alusta. Se vuosikymmen on mielestäni Top 1 Lipon toiminnassa ja paljon on saanut hyviä muistoja jos sen vuosikymmenen kävi Lipon peleissä. Niitä kelpaa muistella. Itsellä on lisäksi paksu pino lehtileikkeitä tuolta ajalta muistojeni tueksi.
 
Viestejä
970
Muutama vuosi sitten Lipon kokoonpanossa oli Joonas Jyrkkä niminen kaveri. En tiedä pelasiko missään peleissä mutta hänestä keskusteltiin tällä foorumilla siksi että kaveri osallistui myös pikajuoksukisoihin. Viime lauantaina Jyrkkä juoksi 100 metrillä ajan 10.69. Jos hän säilyttää tuon tason läpi kauden niin selviää Kalevan Kisoissa finaaliin mutta kenties hän jopa parantaa tästä.
 
Viestejä
87
Muutama vuosi sitten Lipon kokoonpanossa oli Joonas Jyrkkä niminen kaveri. En tiedä pelasiko missään peleissä mutta hänestä keskusteltiin tällä foorumilla siksi että kaveri osallistui myös pikajuoksukisoihin. Viime lauantaina Jyrkkä juoksi 100 metrillä ajan 10.69. Jos hän säilyttää tuon tason läpi kauden niin selviää Kalevan Kisoissa finaaliin mutta kenties hän jopa parantaa tästä.
Joonas Jyrkkä on pelannut myös Kannuksen Urassa Ykköspesistä. Jyrkkä on Veteli Pesiksen kasvatti.
 
Viestejä
328
Triviaalitietoa tietysti, mutta mahtaako tämä pikapinkoja Joonas Jyrkkä olla sukua Halsuan Toivossa ainakin ykkössarjaa ja Seinäjoen Maila-Jusseissa SM-sarjaa pelanneelle Kari Jyrkälle?
 
Viestejä
6
Perjantain pelissä Lippo-Ura yleisö huuteli sekä tuomareille että vastustajan pelaajille. Osa huudoista oli suorastaan törkeitä. Onko tämä uutta vai vanhaa oululaista pesiskulttuuria? Itse olin paikalla ensimmäistä kertaa ja todrnnäköisesti myös viimeistä, sen verran epämiellyttävää oli huutelu, vaikka kotijoukkuetta kannatinkin.
 
Viestejä
82
Kannattaa käydä esim Lohen tai Vedon peliä katsomassa niin tiedät mikä on törkeää huutelua. Aiheesta pitää tuomareille antaa palautetta. Tuossa pelissäkin ainakin kolme törkeää tuomarivirhettä, kaikki kotijoukkuetta vastaan.
 
Viestejä
189
Perjantain pelissä Lippo-Ura yleisö huuteli sekä tuomareille että vastustajan pelaajille. Osa huudoista oli suorastaan törkeitä. Onko tämä uutta vai vanhaa oululaista pesiskulttuuria? Itse olin paikalla ensimmäistä kertaa ja todrnnäköisesti myös viimeistä, sen verran epämiellyttävää oli huutelu, vaikka kotijoukkuetta kannatinkin.
Kyllä se taitaa olla tätä Hylkilän luomaa kulttuuria, jossa suuta soitetaan ja prvosoidaan kentällä niin vastustajia kuin tuomareitakin. Voittaessa keskitytään vastustajalle lällättelemiseen omien onnistumisien sijaan. Näinhän eri Lipoissa on toimittu jo ainakin kymmenen vuotta. Joku arvostaa, joku ei. No, eipä ole tarvinnut viime vuosina Lipon paljoa vastustajille lällätellä, kun itse on sulanut joka syksy kerta toisensa jälkeen. Onko se sitten karma vai mikä? Mene ja tiedä.
 
Viestejä
299
Mikä teidän mielestä on törkeää huutelua? Tästä varmaan ei yhteistä linjaa ole, koska jokainen sen kokee omalla tavallaan. Tuolla aiemmin mainittiin Lohen pelit esimerkkinä törkeästä huutelusta. Valitettavasti minulla on sen verran vähän kokemusta ihan viime vuosilta muilta kentiltä, että en osaa verrata.

Ajattelen sen jotenkin niin, että pelisuorituksiin liittyvä huutelu on sallittua. Esim. viime kesältä muistaakseni Loimaan (voin olla väärässä) pelaaja tuskastui omiin lyönteihinsä, vetäisi viimeisen reilusti kakkospuolelta jokeen ja heitti mailansa tämän jälkeen. Seuraavalla kerralla tämän pelaajan tullessa lyömään huudetaan "heitä maila, heitä maila". Minusta ei törkeää vaan vastustajan psyykkaamista. Joku on varmaan eri mieltä. Siitä varmaan ollaan yhtä mieltä, että pelaajan henkilökohtaisiin ominaisuuksiin menevä huutelu on kielletty aihe.
 
Viestejä
335
Kannattaa käydä esim Lohen tai Vedon peliä katsomassa niin tiedät mikä on törkeää huutelua.
Vedosta en tiedä, mutta olis ihan kiva kun heittäisit tähän muutaman valaisevan esimerkin Lohen peleissä kuultavista "törkeyksistä"

Meinaatko et joku pelaaja pahoittaa oikeasti mielensä esim "Löyly Kauhanen" tyylisistä huuteluista?
 
Viestejä
2
Perjantain pelissä Lippo-Ura yleisö huuteli sekä tuomareille että vastustajan pelaajille. Osa huudoista oli suorastaan törkeitä. Onko tämä uutta vai vanhaa oululaista pesiskulttuuria? Itse olin paikalla ensimmäistä kertaa ja todrnnäköisesti myös viimeistä, sen verran epämiellyttävää oli huutelu, vaikka kotijoukkuetta kannatinkin.
Myös itse ko.pelissä olleena, en huomioinut mitenkään merkittävää tuomareihin/ pelaajiin kohdistuneita huutoja. Todella " siisti" peli kaikinpuolin
 
Viestejä
1,954
Perjantain pelissä Lippo-Ura yleisö huuteli sekä tuomareille että vastustajan pelaajille. Osa huudoista oli suorastaan törkeitä. Onko tämä uutta vai vanhaa oululaista pesiskulttuuria? Itse olin paikalla ensimmäistä kertaa ja todrnnäköisesti myös viimeistä, sen verran epämiellyttävää oli huutelu, vaikka kotijoukkuetta kannatinkin.
Huutelu on nykyään aika siveellistä, kun vertaa 1990-luvulle keskuskentälle, jossa kotipesän takaa huudeltiin vastustajille ja tuomareille aika lailla roisimpia juttuja.
 
Viestejä
160
Karra Kuusiniemi sanoi jossain radio jutussa että yleisön joukossa on niin kovia koiranleukoja että niitten kanssa ei kannata huudella.Mutta kun tinttaat pallon pöpelikköön niin hiljaista tulee,.
 
Viestejä
970
Tuore Juha Mäntylän haastattelu osa 2. Tehty entisen keskuskentän kulmilla.


Mäntylä on yksi harvoista Lippo-pelaajista ellei jopa ainoa joka on säännöllisesti peliuransa jälkeen seurannut pelejä katsomon puolelta. Yksittäisissä peleissä joitakin ex-pelaajia on näkynyt aina väliin mutta ei säännöllisesti.
 
Viestejä
2,847
Lipon kakkospelinjohtajana kaarella oli tänään Immo Rautiainen. Toivottavasti Immo pääsee useamminkin joukkueen mukaan pelipäivinä. Kemppainen ja Korvola ovat jo lajitreenejä tehneet, sairastupa lienee pian tyhjenemässä.
 
Viestejä
540
Oli kyllä hyvä peli Lipolta tänään. Lukkari Pohjola pelasi taktisesti lähes täysosumapelin saaden PuPe:n jokerin Lukkarin hyvin kuriin. Vielä kun saadaan Korvola, Kemppainen ja Kokko taas mukaan niin voi olla että loppukesä on hyvinkin positiivinen.
Hyvä Lippo!
 
Viestejä
82
Veeti Kokkoa vielä kaipaa tuo peli. Ulkopeli hyvää, mutta sisälle pitää saada tappomeininkiä. Vähän on heikkoa vielä lyöntien laatu, mutta kehittyy kokoajan.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös