Supervuoro Verkkolehti »

Oulun Lippo 2022

Viestejä
53
Mitä mieltä @Ylläpito on. Olisiko aiheellista perustaa ketju näillä pahanolon purkajille niin ei menisi tämä ketju pelkästään näiden muutamien nimimerkkien Lipon haukkumiseen?

Itse mielellään kirjoittaisin enemmänkin pesäpallosta, mutta olen kyllästynyt tämän palstan negatiiviseen tulokulmaan.
 
Viestejä
3,241
Mitä mieltä @Ylläpito on. Olisiko aiheellista perustaa ketju näillä pahanolon purkajille niin ei menisi tämä ketju pelkästään näiden muutamien nimimerkkien Lipon haukkumiseen?

Itse mielellään kirjoittaisin enemmänkin pesäpallosta, mutta olen kyllästynyt tämän palstan negatiiviseen tulokulmaan.
Anna palaa vaan! Kyllä tänne mahtuisi enemmänkin viestejä joukkueesta ja pelaamisesta, siis pesäpallosta. Viimeisimmät on kirjoitettu päiväyksillä 9.3., 26.2. ja 13.2. Näyttää, että itse peli tuntuu kiinnostavan harvoja Lipon kannattajia. Minä en ainakaan ota syytä niskoilleni siitä.
 
Viestejä
106
Anna palaa vaan! Kyllä tänne mahtuisi enemmänkin viestejä joukkueesta ja pelaamisesta, siis pesäpallosta. Viimeisimmät on kirjoitettu päiväyksillä 9.3., 26.2. ja 13.2. Näyttää, että itse peli tuntuu kiinnostavan harvoja Lipon kannattajia. Minä en ainakaan ota syytä niskoilleni siitä.
Muut urheilusarjat vielä pahasti kesken ja hallikausi päättynyt pelien osalta, joten odotellaan rauhassa lumien sulamista. Jos olet @Pystärilaaka huomannut, niin kovin on hiljaista näin talvikaudella pelien kommentointi joukkueiden sivuilla. Vaikka ei oltais aktiivisesti kommentoimassa niin se ei tarkoita etteikö pelit kiinnosta.
 
Viestejä
3,241
Muut urheilusarjat vielä pahasti kesken ja hallikausi päättynyt pelien osalta, joten odotellaan rauhassa lumien sulamista. Jos olet @Pystärilaaka huomannut, niin kovin on hiljaista näin talvikaudella pelien kommentointi joukkueiden sivuilla. Vaikka ei oltais aktiivisesti kommentoimassa niin se ei tarkoita etteikö pelit kiinnosta.
Kyllä joidenkin joukkueiden sivuilla kommentointi harkkapeleistä ja kokoonpanospekuloinnit yms. ovat hyvinkin aktiivisia.
 
Viestejä
106
Kyllä joidenkin joukkueiden sivuilla kommentointi harkkapeleistä ja kokoonpanospekuloinnit yms. ovat hyvinkin aktiivisia.
Niin joidenkin.... Mutta esim ykköspesis joukkueiden harjoitusotteluista todella vähän kommentointeja. Mutta ei todellakaan johdu siitä etteikö pelit kiinnosta. Muut sarjat vielä kesken ja seurataan ne ensin. 💪💪
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
963
No kommentoinpas sitten pesisasiaa. Pelejä ei ole oikein ollut joten aloitetaan uutistapauksella jossa Jimi alkoi toimitusjohtajaksi. Tämähän on ihan hieno juttu koska Jimi on uskottava pesis-nimi joka tietää senkin mitä vaaditaan jotta selvitään vaikkapa sinne ihan päätyyn saakka. Lisäksi Jimi poikkeaa persoonana valtaosasta pelaajia: hän ei ole ujo vaan puhelias, mukavan oloinen ja helposti lähestyttävä henkilö. Minun arvaukseni on että tulevalla kaudella Jimi ei montaa peliä pelaa, suurimpana syynä on vaikeus sopia pelaavaan kokoonpanoon ainakin siinä tapauksessa että joukkue on terve. Toivottavasti on, kukapa loukkaantumisia kenellekään toivoo mutta tokkopa niiltä vältytään tulevallakaan kaudella.

Joukkue voi kehittyä edelliseen kauteen verrattuna joko siksi että loukkaantumisia tulee vähemmän kuin aiemmin taikka siksi että jotkut yksittäiset pelaajat kehittyvät. Lipon joukkueesta kehittymispotentiaali on helpoin nähdä viime kauden tulokkailla Hiltunen sekä Alaspää. Kehitystä voi tulla myös hankintojen / menetysten kautta - mun silmiini kauden 2022 Lippo näyttää suunnilleen yhtä vahvalta kuin kauden 2021 Lippo. Joukkueeseen liittyi Marko Pelkonen jonka voi käsitellä samassa yhteydessä Markus Hallasuon poistumisen kanssa. Molemmat ovat pääosin kotiuttajia ja vaikka ovatkin erityyppisiä, realismia lienee olettaa että runkosarjassa Pelkonen tekee jotakuinkin saman kuin Hallasuo teki menneellä kaudella. Perusteetonta ei ole olettaa että runkosarjan jälkeisissä peleissä Pelkonen on vahvempi kuin Hallasuo oli. Lisäksi Hallasuohon verrattuna Pelkosessa on se plus että hänet voi laittaa myös ulkopeliin.

Muita muutoksia oli O. Salmelan seuranvaihto ja Pirin lopettaminen (varustetaan tämä toiveikkaalla kysymysmerkillä, hänestä ei ole kuulunut yhtään mitään). Salmela oli Lipon runkopelaajia niin ulkona kuin myös sisällä kantaen numeroa 2 vähintäänkin kohtuullisen hyvin. Kuitenkin voidaan ajatella että Salmela on korvattavissa jollakin jota joukkueessa jo on, antaen jollekin pelaajalle entistä enemmän vastuuta. Piri taas ei ole korvattavissa kenelläkään ajateltavissa olevalla ja tämä muodostaakin pienoisen ongelman. Jonkin aikaa ehdittiin jo elätellä toivetta Antti Hartikaisen liittymiselle joukkueeseen mutta tälle toiveelle laitettiin piste. Hartikaisen ei olisi tarvinnut olla 100% itsensä ja silti positiivinen vaikutus joukkueen tekemiselle olisi ollut huomattava.

Minä nyt taidan ottaa ensi kauden projektiksi käydä myös kakkosjoukkueen peleissä jonkin verran niin voi paremmin arvella olisiko sieltä saatavilla mahdollisia apuja. Viime kaudella Alaspää ja Hiltunen tulivat itselleni ihan puskista. Enkä ole hahmottanut sitäkään, onko jotakin ja jos on niin mitä odotettavissa kolmikolta Pöyry, Savusalo, Ruokojärvi.

Vielä yksi kappale jonka omistan yhdelle pelaajalle joka taitaakin olla ykkössuosikkini Lipon joukkueesta. Jaakko Kemppainen, minä niin tykkään seurata Jaskan tekemistä. Haluaisin nähdä miehen pelaavassa kokoonpanossa ottelusta toiseen joskaan asia ei välttämättä mene toivomallani tavalla. Nämä Muhoksen miehet tapaa olla laatujätkiä.
 
Viestejä
182
Kyllä Lipon kokoonpano näyttää ensi kaudelle hyvältä. Mielenkiintoinen kausi on edessä. Mielenkiintoisia, kokeneita pelimiehiä ja lisänä nuorta voimaa on tulossa. Itse Seuraan V-P Jokisen otteita. Toivotaan eheää kesää hänelle ja muillekin👍👍
 
Viestejä
21
Hyvää pohdintaa zalalta. Pelkosen saapumisen ja Hiltusen hienon viime kauden myötä näyttää pitkästä aikaa siltä, että kotiuttaminen voi olla jopa Lipon vahvuus. Oskari Salmelan, Pirin ja Toikan lähdön myötä pelaajia tosiaan poistuu ja on olennaista, että nykyjoukkueesta löytyy pelaajia, jotka ottavat isompaa roolia. Omat katseeni kääntyvät Jonneen ja Niko Korhoseen, joista ei saatu riittävästi irti viime kesänä. Korhosella toki loukkaantumiset vaikuttivat asiaan. Molemmilta löytyy kyllä kyvyt nousta Lipon avainpelaajiksi.

Isoimpana kysymysmerkkinä pitäisin ykköstilanteen purkua sisällä. Oskari oli varma valinta numerolle 2 ja nyt pitäisi löytää uusi mies tuohon rooliin. Luulen, että Korhonen on ykkösvaihtoehto tähän, ja pidän häntä jopa Oskaria potentiaalisempana sisäpelaajana. Hyvää onnistumista ja ehjänä pysymistä se kuitenkin vaatii.

Toinen mielenkiintoinen kysymys on etukentän koostumus. Kolehmainen pelaa varmastikin edessä ja toiseksi etumieheksi lienee lähtökohtaisesti tarjolla Alaspää ja Kemppainen. Kemppainen pelasi hallissa todella hyvin edessä, joten minä laittaisin aluksi hänet etukentälle Kolehmaisen pariksi, jolloin Alaspää pääsisi käsittääkseni luontaisemmalle pelipaikalle linjaan. En oikein jaksa uskoa, että nuorista saataisiin ainakaan tälle kaudelle uusia avauksen pelaajia, vaan heidän aikansa on myöhemmin. Kierrätystä tullaan varmasti silti harrastamaan ja eiköhän uusiakin Lipon kasvatteja nähdä kesällä edustusjoukkueen riveissä.
 
Viestejä
3,241
Hyvää pohdintaa zalalta. Pelkosen saapumisen ja Hiltusen hienon viime kauden myötä näyttää pitkästä aikaa siltä, että kotiuttaminen voi olla jopa Lipon vahvuus. Oskari Salmelan, Pirin ja Toikan lähdön myötä pelaajia tosiaan poistuu ja on olennaista, että nykyjoukkueesta löytyy pelaajia, jotka ottavat isompaa roolia. Omat katseeni kääntyvät Jonneen ja Niko Korhoseen, joista ei saatu riittävästi irti viime kesänä. Korhosella toki loukkaantumiset vaikuttivat asiaan. Molemmilta löytyy kyllä kyvyt nousta Lipon avainpelaajiksi.

Isoimpana kysymysmerkkinä pitäisin ykköstilanteen purkua sisällä. Oskari oli varma valinta numerolle 2 ja nyt pitäisi löytää uusi mies tuohon rooliin. Luulen, että Korhonen on ykkösvaihtoehto tähän, ja pidän häntä jopa Oskaria potentiaalisempana sisäpelaajana. Hyvää onnistumista ja ehjänä pysymistä se kuitenkin vaatii.

Toinen mielenkiintoinen kysymys on etukentän koostumus. Kolehmainen pelaa varmastikin edessä ja toiseksi etumieheksi lienee lähtökohtaisesti tarjolla Alaspää ja Kemppainen. Kemppainen pelasi hallissa todella hyvin edessä, joten minä laittaisin aluksi hänet etukentälle Kolehmaisen pariksi, jolloin Alaspää pääsisi käsittääkseni luontaisemmalle pelipaikalle linjaan. En oikein jaksa uskoa, että nuorista saataisiin ainakaan tälle kaudelle uusia avauksen pelaajia, vaan heidän aikansa on myöhemmin. Kierrätystä tullaan varmasti silti harrastamaan ja eiköhän uusiakin Lipon kasvatteja nähdä kesällä edustusjoukkueen riveissä.
Ykköstilanteen purku ei ole luontaisin pelitilanne Korhoselle, joka on ollut uransa varrella melko puhdas etenijä, mutta ehkä ykkösen tasolla voisi onnistuakin. Nousua tavoittelevalle joukkueelle roolissa onnistuminen on elintärkeää, se ei saa sakata. Myös Kolehmaista voisi siihen istuttaa. Kakkostilanne on jo paljon helpompi ratkaista ja siihen löytynee vaihtoehtoja?
 
Viestejä
21
Ykköstilanteen purku ei ole luontaisin pelitilanne Korhoselle, joka on ollut uransa varrella melko puhdas etenijä, mutta ehkä ykkösen tasolla voisi onnistuakin. Nousua tavoittelevalle joukkueelle roolissa onnistuminen on elintärkeää, se ei saa sakata. Myös Kolehmaista voisi siihen istuttaa. Kakkostilanne on jo paljon helpompi ratkaista ja siihen löytynee vaihtoehtoja?
Juuri näin. Viime kauden perusteella Korhonen on Ykköspesikseen ihan monipuolinen sisäpelaaja, joten ainakin katsoisin tämän kortin. Ajattelen, että olisi hyvä saada Kolehmaisen eteen toisetkin nopeat jalat. Kakkostilanteen purkuun on Kolehmaisen lisäksi tosiaan muitakin vaihtoehtoja: Luhtavaara, Keski-Petäjä ja ehkä myös VP Jokinen, mielestäni tuossa järjestyksessä. Tarvittaessa siis Kolehmainen voidaan kyllä laittaa numerolle 2, mutta toiveissa varmaankin on, että kakkoseksi löytyy muukin ratkaisu, esim. Korhonen tai jopa Tino Alaspää. Onnistuminen tuossa roolissa on elintärkeä juttu, viime syksynä SiiPeä vastaan nimenomaan ykköstilanteen purku tuotti isoja vaikeuksia.

Lankinen on siinä mielessä kiinnostava tapaus, että pidän häntä yhtenä Lipon parhaista sisäpelaajista, mutta vielä ei ole löytynyt vakioroolia ykköskärjestä. Toisaalta Ari sopii mielestäni hyvin ykköskärjen kotiuttajaksi ja kakkoskärjeksi.
 
Viestejä
963
Juuri näin. Viime kauden perusteella Korhonen on Ykköspesikseen ihan monipuolinen sisäpelaaja, joten ainakin katsoisin tämän kortin. Ajattelen, että olisi hyvä saada Kolehmaisen eteen toisetkin nopeat jalat. Kakkostilanteen purkuun on Kolehmaisen lisäksi tosiaan muitakin vaihtoehtoja: Luhtavaara, Keski-Petäjä ja ehkä myös VP Jokinen, mielestäni tuossa järjestyksessä. Tarvittaessa siis Kolehmainen voidaan kyllä laittaa numerolle 2, mutta toiveissa varmaankin on, että kakkoseksi löytyy muukin ratkaisu, esim. Korhonen tai jopa Tino Alaspää. Onnistuminen tuossa roolissa on elintärkeä juttu, viime syksynä SiiPeä vastaan nimenomaan ykköstilanteen purku tuotti isoja vaikeuksia.

Lankinen on siinä mielessä kiinnostava tapaus, että pidän häntä yhtenä Lipon parhaista sisäpelaajista, mutta vielä ei ole löytynyt vakioroolia ykköskärjestä. Toisaalta Ari sopii mielestäni hyvin ykköskärjen kotiuttajaksi ja kakkoskärjeksi.
Jos tuossa on puhe J. Luhtavaarasta niin minusta hän ei ole vaihtoehto jos asenne ei muutu ammattimaisemmaksi jollaista ei ikävä kyllä ole mieheltä nähty aikoihin. Jos joukkueessa ei ole loukkaantumisia niin minusta Jonne ei kuulu avauskokoonpanoon.

Pidän ihan potentiaalisena 1-2-tandemina kaksikkoa Alaspää, Salmela kummassa tahansa järjestyksessä. Salmela pystyy kuitenkin lyömään kovia siivuja polttolinjaan toisin kuin Keski-Petäjä. Sitten on se vaihtoehto jossa kärkenä on jompikumpi noista ja häntä seuraavat Kolehmainen sekä Jokinen. VP on ollut hyvä tuossa tehtävässä jopa Superissa, viime kauden vaisut esitykset johtunevat siitä että edeltävä harjoitusjakso oli huono. Todella varma kolmostilanteen tekijä olisi Pelkonen mutta se on kotiutuksista pois joten ei mielellään häntä.

Lankisesta täysin samaa mieltä kuin edellä. Ehkäpä ja miksi ei voisi olla myös vaihtolyöjä ykköskärjessä? Tällöin läpilyöntiyritykset pitäisi jättää lähestulkoon kokonaan pois ja keskittyä yhden pesävälin vaihtoon. En epäile etteikö Ari siihen pystyisi kohtuu hyvälläkin prosentilla.
 
Viestejä
528
Toivottavasti Lipolla on asiat kunnossa. Harkkapelejä ei tosiaan ole tänä keväänä juuri ollut. Tietysti ulkomaan leiri oli hyvä juttu joten eiköhän Jimin johdolla tiedetä miten homma hoituu.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös