Vs: Oulun Lipottaret 2018
Mesi sanoi:
Gunnari sanoi:
Suomessa on äärettömän harvoin nähty kaksi varteenotettavaa seuraa ylemmillä sarjatasoilla, jotka ovat maantieteellisesti 20 km päässä toisistaan
Jos piirät Lapualta 50km säteisen ympyrän niin sen sisällä on. NSP Lapua, SMJ ja LAVE. NYP Jalasjärvi, Nurmo ja Vaasa. MSP Kossu, Jussit, Ankkurit ja Veto
MYP Vävi
Pohjanmaalla ”näin on ollut ja tulee aina olemaan” lainaten profeettoja
Pahoittelen epäselvää argumentointia. Puhuin lähinnä naisten Superista ja varteenotettavista (kovista) joukkueista. Seinäjoen seudulle varmaan voitaisiinkin saada kaksi lähekkäin olevaa kovaa joukkuetta, mutta edellyttäisi kyllä laajempaa yhteistyötä/yhdistymistä. Ja vähääkään pohjalaisia tuntien tiedän, että tämä on ainakin puritaaneille mahdoton ajatus.
Onnea kuitenkin Lipottarille - jälkikasvu on ainakin kovaa, kun tänä vuonna tuli taas b-tyttöjen SM-kultaa. Toivotaan, että paikka vakiintuu naisten Superissa.
En silti puhuisi Korpelan ja Linnan "kaappaamisesta" muihin seuroihin. Eiköhän siinä tytöilläkin ole ollut sanansa sanottavana siirroissa. Kyllä lahjakkaat pelaajat yleensä hakeutuvat niihin seuroihin, missä näkevät omat kehittymismahdollisuutensa parhaina (tällaisen kuvan sai myös tyttöjen haastatteluista seurojen nettisivuilta). Omapaikkakuntalaisia tietty aina harmittaa, kun kova nuori pelaaja vaihtaa seuraa, mutta kannattaa asettua myös itse nuoren asemaan. Kun katselee Suomen parhaita naispelaajia tänä päivänä, niin itse ainakin olen iloinen, että monet ovat joskus aikoinaan kasvattajaseurastaan lähteneet - eivät kyllä kasvattajaseuroissaan pelaisi tänään tällä tasolla missä nyt ovat.