Supervuoro Verkkolehti »

Mansen ja Kohosen sopimusriita

Viestejä
362
Täytyy huomenna käydä lounaalla käräjäoikeuden Sodexolla ja samalla katsoa näkyykö tuttuja.
Onko tuollaiset käräjäoikeuden istunnot avoimia myös yleisölle? Jos vaikka sattuisi olemaan sopivasti lounasaikaan?
 
Viestejä
1,485
Toni osoittaa pelisilmää käymällä lehtien kautta jupinoita juuri oikeudenkäynnin edellä. - Hienoa Toni.

En usko, että tuomarit juuri kyseistä lehteä lukevat. Tonin kannattaisi kyllä olla melko lailla hiljaa ja säästää energia oikeudenkäyntiin. Itse en usko, että Manse voittaisi tätä oikeudenkäyntia ihan puhtaasti. Kuten joku kirjoitti Suomessa työntekijän irtisanomisturva on aika jämäkkä. Toisaalta Tonin tilanne Mansen selvitysten perusteella on aika horjuvalla pohjalla. Työtä ei olla hoidettu niin kuin Manse olisi toivonut. Kyllä tässä todennäköisesti joku nahkapäätös syntyy.

Minua kyllä ihmetyttää, että urheilijana aivan esikuvallisen ammattimainen ja luotettava ihminen ainakin Mansen selvitysten mukaan hoiti valmennusta aika leväperäisesti. Miten te muut käsitätte tämän ristiriidan?
 
Viestejä
11,817
Onko tuollaiset käräjäoikeuden istunnot avoimia myös yleisölle?

Lähtökohtaisesti käräjäoikeuden istunnot ovat julkisia. Istunnon pitäminen suljetuin ovin päätetään erikseen eikä ole mikään automaatio vaikka istunnon osapuoli sitä pyytäisi. Eli jokin syy kait sitten pitää olla. Miten homma käytännössä toimii niin sitä en tiedä mutta paikanpäältä selvinnee.
 
Viestejä
1,344
Sovittelua yritettiin mutta ratkaisua ei löytynyt. TK väitti että ei itse maksa jos häviää oikeudenkäynnin kuluja. Onkohan joku pelaaja yhdistys tms maksajana? Se on varmaa oleellista onko työnantajalla ollut perusteltu syy varoituksen jälkeen irtisanoa TK. Lait on tehty työntekijämyönteiseksi.
 
Viestejä
1,344
Jos mä lähtisin irtisanoon työnantajana niin pitäis olla kiistaton näyttö että työntekijä tekee edelleen väärin varoituksen jälkeen eli esim vaikka varastaa, tekee töitä muualle työaikana tms
 
Viestejä
895
Toivon asiallista oikeudenkäyntiä enkä mitään teatteria. Eikö yleensä käsittelypäivien jälkeen käräjäoikeus ota jonkinlaisen miettimisajan jonka jälkeen tuomio julistetaan?
Suomen oikeusjärjestelmässä ei tavata teatteria pitää, joten en kyllä keksi yhtäkään syytä miksi sellaista olisi nytkään. Ja kyllä, ensi viikolla ei tuomiota vielä kuulla.

En usko, että tuomarit juuri kyseistä lehteä lukevat.
Itse taas pitäisin lähes varmana, että tamperelainen käräjäoikeuden tuomari lukee Aamulehteä. Sen sijaan tuomareiden näkemyksiin eivät lehtijutut vaikuta, mutta alkamalla käydä oikeutta ennakolta median välityksellä antaa kyllä kuvan, että oma asetelma ei kovin hyvä ole.

TK väitti että ei itse maksa jos häviää oikeudenkäynnin kuluja. Onkohan joku pelaaja yhdistys tms maksajana?
Missä tällainen väite on ollut?

Ja varmasti mikään pelaajayhdistys ei latiakaan maksa, kun kyse ei ole edes pelaajan asiasta.
 
Viestejä
1,344
Suomen oikeusjärjestelmässä ei tavata teatteria pitää, joten en kyllä keksi yhtäkään syytä miksi sellaista olisi nytkään. Ja kyllä, ensi viikolla ei tuomiota vielä kuulla.


Itse taas pitäisin lähes varmana, että tamperelainen käräjäoikeuden tuomari lukee Aamulehteä. Sen sijaan tuomareiden näkemyksiin eivät lehtijutut vaikuta, mutta alkamalla käydä oikeutta ennakolta median välityksellä antaa kyllä kuvan, että oma asetelma ei kovin hyvä ole.


Missä tällainen väite on ollut?

Ja varmasti mikään pelaajayhdistys ei latiakaan maksa, kun kyse ei ole edes pelaajan asiasta.
Hän ilmoittaa AL että hänen ei ole tarvinnut miettiä oikeudenkäynnin taloudellista riskiä lainkaan.
 
Viestejä
528
Täytyy huomenna käydä lounaalla käräjäoikeuden Sodexolla ja samalla katsoa näkyykö tuttuja.
Onko tuollaiset käräjäoikeuden istunnot avoimia myös yleisölle? Jos vaikka sattuisi olemaan sopivasti lounasaikaan?
Käräjäoikeuden istunnot ovat normaalisti yleisölle avoimia. Siitä vain "draamaa" seuraamaan!
 
Viestejä
1,210
Sovittelua yritettiin mutta ratkaisua ei löytynyt. TK väitti että ei itse maksa jos häviää oikeudenkäynnin kuluja. Onkohan joku pelaaja yhdistys tms maksajana? Se on varmaa oleellista onko työnantajalla ollut perusteltu syy varoituksen jälkeen irtisanoa TK. Lait on tehty työntekijämyönteiseksi.
Vakuutus?
 
Viestejä
445
Hän ilmoittaa AL että hänen ei ole tarvinnut miettiä oikeudenkäynnin taloudellista riskiä lainkaan.
Minä ainakin ymmärsin tämän kohdan siten, että taloudellinen riski ei ole hänellä painanut päätöksenteossa lainkaan - vaikka vähän erikoisesti se olikin tuossa ilmaistu. En usko, että sellaista tahoa tai vakuutusta on joka kaiken korvaa mikäli hän sattuu häviämään. Hyvä että tästä saadaan kohta joku ratkaisu.
 
Viestejä
895
Juu, ei Kode kyllä tuossa sitä sanonut, että joku muu hänen laskunsa kuittaisi. Oli vaan niin voitonvarma, ettei edes tarvinnut harkita sitä puolta, muka. Kuuluu varmaan pelimiehen luonteeseen, mutta soveltuu tälle pelikentälle huonommin.
 
Viestejä
93
Vakuutus, joka kattaa myös oikeudenkäyntikulut, on aika yleinen. Voi olla henkilökohtainen tai esim pelaajayhdistyksen kautta.

Kuinkahan tarkkaan reissuvalmentajien läsnäolo talvikauden harjoituksissa on soppareissa yleensä määritelty? Hyvinkin tarkkaan vai jätetty treenikuviot (pää)valmentajan itsensä organisoinnin varaan. Oma käsitykseni on, että jälkimmäinen on aika yleinen käytäntö. Voin toki olla väärässäkin.
 
Viestejä
260
Vakuutus, joka kattaa myös oikeudenkäyntikulut, on aika yleinen. Voi olla henkilökohtainen tai esim pelaajayhdistyksen kautta.

Kuinkahan tarkkaan reissuvalmentajien läsnäolo talvikauden harjoituksissa on soppareissa yleensä määritelty? Hyvinkin tarkkaan vai jätetty treenikuviot (pää)valmentajan itsensä organisoinnin varaan. Oma käsitykseni on, että jälkimmäinen on aika yleinen käytäntö. Voin toki olla väärässäkin.
Eiköhän se kuitenkin ole niin, että ne tehtävät ja toimet mihin on palkattu ja mistä on sovittu tulee hoitaa, eikä suinkaan mennä jonnekin muualle töihin samaan aikaan.
Tuskin oltaisiin täällä spekuloimassa mikäli työt olis tehty työnantajan edellyttämällä tavalla, eikä jätetty tekemättä.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös