Supervuoro Verkkolehti »

KPL 2020

LBC

Viestejä
3,658
Mitä mahtaa Korhosen Topi nykyään puuhailla?

No niin, Mertarannasta Korhosen Toivoon.

Kysymykseesi minulla ei ole vastausta, mutta taas muutama muistelo.

Taisin olla todistamassa hetkeä, jolloin Topi (tai Toivo oikeammin) antoi näytteen rekrytointiin KPL:ään 79 - 81 jossain niillä main. Olin silloin liiton alempien sarjojen tuomarina, kun Topi pelasi lukkarina ja melkoisena avainpelaajana sisälläkin KPL:n kakkosjoukkuetta vastaan. Olisiko Topi ollut silloin Mäntyharjun joukkueessa, tai jostain sieltä päin joka tapauksessa.

Syötönvalvojana pääsin jopa omilla vajavaisilla kyvyillä huomioimaan, että Topi oli ihan eri tasolla, kuin kukaan muu pelaaja ottelussa. Jostain ihme syystä muistan, kun kaveri oli lyömässä viimeistä lyöntiään vaihtotilanteessa, kuiskasi pelinjohtajalle että otanko riskin. Joo, sanoi pelinjohtaja. Kakkosrajaleikkuri ja läpilyönti. Syytä en voi ymmärtää, mutta tällainen muistijälki oikeasti on…omituista ja pelottavaa.

Mielestäni sitten seuraavan vuoden keväällä uutisoitiin, että Topi pelaakin jatkossa Koplassa. Taisi tulla alkuun aloittamaan kakkoseen, mutta tähtäin oli takuulla päästä mestaruussarjaan.

Topi muuten on vetänyt minullekin jokusen liikuntatunnin sijaisena, ja olenpa pelannut sarjapelinkin kaveria vastaan.

Topin uralle osuu Koplan menestynein kausi 80-luvulla, 1985. Silloinhan hätyyteltiin jopa mitaleita Ahvenaisen Jorman johdolla. Siinä joukkueessa pelasi muuten toinenkin erehtymättömään kykyjenetsijän silmääni osunut pelaaja, eli Mikkolan Vesu, joka oli junnuna jo ihan toiselta planeetalta, kuin muut niiden kulmien pelaajat. Mitalitoiveethan kaatoi sitten se Topin nuhalääke, joka vei muistaakseni Topilta pelioikeuden ja veikö jopa yhden ottelun pisteetkin. Onkohan muuten muuta doping-tapausta pesiksessä käynyt? Tätä ehkä on kysytty ennenkin täällä.

Oli kyl mainio persoona, siinä lyhyes miittingis jäi mieleen eniten, kun Topi painotti, notta pesiksen ohella on tosi tärkeetä myös hoitaa kouluhommat huolella!!
No just samat fiilikset kaverista! Sekin sai kirjoittamaan
 
Viestejä
3,478
No nytpä tuli mieleen myös tuo doping-juttu! Se oli sama vuosi, kun olin aiemmin kesällä ollu hänen kanssaan siin miittingissä.

Ja laittohan se pienen pesisjunnun mietteliääks. Miten se mukava Korhosen Topi ny semmoosta?? Sitä kun siinä iässä, siihen aikaan ajatteli tuonkin jonain suurempanakin rikoksena.... :)

Kyllä mää siitä sitte toivuin ja arvostus säilyi edelleen! ;) 👍

Että terveiset vaan! Nimikirjotus on muuten vieläkin tallessa! Ne oli aarteita. Sillonhan ei otettu selfieitä, kun lankaluuris ei ollu semmosta ominaisuutta! 😄
 
Viestejä
674
Mutta kuka on nähnyt Vipusen pelaavan? Itselläni on ensimmäinen hämärä muistikuva KPL:stä, kun pikkunatiaisena näin kuumana kesäpäivänä vanhalla urheilukentällä (nykyinen KSS Energia Areena) pelatussa pesisottelussa lukkarina häärivän miehen, jolla oli jalassaan siihen aikaan yleisurheilijoiden yleisesti kilpailuissa käyttämät mustat silkkishortsit. Hän oli Myllykosken Kilpa-Veikoista KPL:ään siirtynyt Antero Viherkenttä. Arvelen, että vuosi oli 1962, koska sen jälkeenhän Vipu siirtyi Puna-Mustiin.
Mä olen nähnyt Vipun pelaavan samoihin aikoihin, myös pikkunassikkana.
 
Viestejä
674
No niin, Mertarannasta Korhosen Toivoon.

Kysymykseesi minulla ei ole vastausta, mutta taas muutama muistelo.

Taisin olla todistamassa hetkeä, jolloin Topi (tai Toivo oikeammin) antoi näytteen rekrytointiin KPL:ään 79 - 81 jossain niillä main. Olin silloin liiton alempien sarjojen tuomarina, kun Topi pelasi lukkarina ja melkoisena avainpelaajana sisälläkin KPL:n kakkosjoukkuetta vastaan. Olisiko Topi ollut silloin Mäntyharjun joukkueessa, tai jostain sieltä päin joka tapauksessa.

Syötönvalvojana pääsin jopa omilla vajavaisilla kyvyillä huomioimaan, että Topi oli ihan eri tasolla, kuin kukaan muu pelaaja ottelussa. Jostain ihme syystä muistan, kun kaveri oli lyömässä viimeistä lyöntiään vaihtotilanteessa, kuiskasi pelinjohtajalle että otanko riskin. Joo, sanoi pelinjohtaja. Kakkosrajaleikkuri ja läpilyönti. Syytä en voi ymmärtää, mutta tällainen muistijälki oikeasti on…omituista ja pelottavaa.

Mielestäni sitten seuraavan vuoden keväällä uutisoitiin, että Topi pelaakin jatkossa Koplassa. Taisi tulla alkuun aloittamaan kakkoseen, mutta tähtäin oli takuulla päästä mestaruussarjaan.

Topi muuten on vetänyt minullekin jokusen liikuntatunnin sijaisena, ja olenpa pelannut sarjapelinkin kaveria vastaan.

Topin uralle osuu Koplan menestynein kausi 80-luvulla, 1985. Silloinhan hätyyteltiin jopa mitaleita Ahvenaisen Jorman johdolla. Siinä joukkueessa pelasi muuten toinenkin erehtymättömään kykyjenetsijän silmääni osunut pelaaja, eli Mikkolan Vesu, joka oli junnuna jo ihan toiselta planeetalta, kuin muut niiden kulmien pelaajat. Mitalitoiveethan kaatoi sitten se Topin nuhalääke, joka vei muistaakseni Topilta pelioikeuden ja veikö jopa yhden ottelun pisteetkin. Onkohan muuten muuta doping-tapausta pesiksessä käynyt? Tätä ehkä on kysytty ennenkin täällä.


No just samat fiilikset kaverista! Sekin sai kirjoittamaan
Topi on muistaakseni kotoisin Heinolasta.
 
Viestejä
3,478
Topi on muistaakseni kotoisin Heinolasta.

En tiedä, mutta murteesta päätellen, jostain sieltä päin? Kaakonkulmalta tai Etelä-Karjalasta. Miesie-kieltä puhui :)
Se jäi mieleen, kun itse olin eri murrealueelta... Miten mä jostain sain semmosen mielikuvan, että Mäntyharju? 🤔
 
Viestejä
3,519
Pesisvisa: Kuka KPL:n edustuksessa vuosikausia pelannut on pelannut myös Porvoon Kumurissa? Jos ei kukaan tiedä, niin annan vihjeen, minä vuonna hän voitti KPL:ssä A-nuorten mestaruuden.
 
Viestejä
11,854
Pesisvisa: Kuka KPL:n edustuksessa vuosikausia pelannut on pelannut myös Porvoon Kumurissa? Jos ei kukaan tiedä, niin annan vihjeen, minä vuonna hän voitti KPL:ssä A-nuorten mestaruuden.

Tehdäänkö kymenlaaksolainen kaksari? Lisätään visaan vuosikausia HP:n edustuksessa pelannut pelaaja, joka on pelannut myös Porvoon Kumurissa. Tarvittaessa annan vihjeen minä vuonna pelaaja voitti Suomen mestaruuden.
 
Viestejä
674
Heinolasta tulee mieleen tietenkin Heinolan Mailapojat. Kuusaalla (maakuntasarjaa) ja Kouvolassa tuli katsottua matseja, joissa vierasjoukkueena pelasivat mm. HMP, Porvoon Kumuri, IlU, SaarU jne.

Tässä aika legendaarisia joukkueita vuoden 1981 suomensarjasta:

Nuo oli hienoja aikoja.Aika harva muuten tietää Outokummun Partio pelasi pääsarjassa 60-luvulla.Ja aikoinaan Kuusaalla parikin päässrjajoukkuetta sekä Myllykosken Kilpaveikot.Sotien kummallakin puolin.
 
Viestejä
674
Tehdäänkö kymenlaaksolainen kaksari? Lisätään visaan vuosikausia HP:n edustuksessa pelannut pelaaja, joka on pelannut myös Porvoon Kumurissa. Tarvittaessa annan vihjeen minä vuonna pelaaja voitti Suomen mestaruuden.
Tapio Vahteri oli ainakin töissä Porvoossa insinöörinä.Tapsa se varmaan on.On muuten äidistä puolelta kaukaista sukua.
 
Viestejä
674
Kuka Koplan pelaaja? Voitti lyöjäkuninkuuden 1955.On edelleen elossa.Tää on niin helppo, että alkaa etsitkö netistä vastausta, vaan yrittäkää ensin miettiä.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös