Supervuoro Verkkolehti »

Haminan Palloilijat 2024

Viestejä
11,830
Kahden kuukauden kuluttua on jo sarjaakin pelattua. Kevättä näemmä vähän autettu, aurinko hoitanee loput

IMG_7591.jpeg
 
Viestejä
1,506
Mitä luulisitte Teemu Rouhiaisen tulevan kauden tuotujen määräksi? Itse luulen, että Rouhiainen rikkoo kyllä 50 tuodun rajan jos koko joukkueen peli sujuu hyvin. Paljon riippuu siitä miten kolmostilanteita syntyy.
 
Viestejä
568
Mitä luulisitte Teemu Rouhiaisen tulevan kauden tuotujen määräksi? Itse luulen, että Rouhiainen rikkoo kyllä 50 tuodun rajan jos koko joukkueen peli sujuu hyvin. Paljon riippuu siitä miten kolmostilanteita syntyy.
Viimeisen neljän kauden aikana 50 tuotua on rikottu koko sarjassa yhteensä viisi kertaa, eli tuommoiset lukemat jäänee haaveeksi. Jo 30 ylittäminen on erinomainen suoritus häntäpään jengeissä pelaaville. Sisällytetään loukkaantumiset arvaukseen ja tuotuja kertyy tasan yksi per pelattu peli.
 
Viestejä
1,506
Viimeisen neljän kauden aikana 50 tuotua on rikottu koko sarjassa yhteensä viisi kertaa, eli tuommoiset lukemat jäänee haaveeksi. Jo 30 ylittäminen on erinomainen suoritus häntäpään jengeissä pelaaville. Sisällytetään loukkaantumiset arvaukseen ja tuotuja kertyy tasan yksi per pelattu peli.

Taidat olla oikeassa. Onko sillä merkitystä pelaako Rouhi ykkösenä vai kakkosena? Olen ymmärtänyt, että kakkosena pelaava tuo yleensä enemmän juoksuja kuin ykkönen.
 
Viestejä
568
Taidat olla oikeassa. Onko sillä merkitystä pelaako Rouhi ykkösenä vai kakkosena? Olen ymmärtänyt, että kakkosena pelaava tuo yleensä enemmän juoksuja kuin ykkönen.

Tilastovoitot tosiaan menevät pääsääntöisesti kakkosille, sillä he pääsevät turvallisten takaetenemisten myötä helpommin kolmospesälle. Kuitenkin pienempien jengien kaksi parasta suoritusta ovat tulleet viime vuosina ykkösenä pelanneilta: Mikael Mäkelä viime kaudella 39 tuotua ja 2021 Lauri Vierimaa 41 tuotua. Eli hyviin lukemiin voi päästä kummallakin numerolla.
 
Viestejä
1,506
Onko kukaan seurannut Rouhin otteita miesten tämän vuoden talvisuperissa? Käsittääkseni toi kahdessa ottelussa kaksi juoksua, joka tosiaan ennustaa noin 30 tuodun kautta. Miltä otteet näyttivät?
 
Viestejä
1,153
Mitä luulisitte Teemu Rouhiaisen tulevan kauden tuotujen määräksi? Itse luulen, että Rouhiainen rikkoo kyllä 50 tuodun rajan jos koko joukkueen peli sujuu hyvin. Paljon riippuu siitä miten kolmostilanteita syntyy.

Viime kaudella esim. Teemu Nurmio toi 48 juoksua ja sarjan ehkä nopein pelaaja Mikael Mäkelä 39 juoksua. Teemu Rouhiainen pelaa yhdessä sarjan heikoimmista joukkueista, joten joku 35 juoksua on hyvä kausi hänelle.

HP:lle Rouhiainen on kyllä se tärkein yksittäinen etenijä, koska joukkue on hidas ja se tulee olemaan haaste sisäpelille, vaikka Hacklin kyllä pomputtaa tilannetta.
 

LBC

Viestejä
3,651
Niin, mikä nyt on nopein pesiksessä. Ja millä pesävälillä.

Ne e-pesiksen koko kauden tulokset voisivat kertoa jotakin. Mutta väittäisin, että jonkinlainen sähköinen mittaus - kiihtyvyysanturit tms - kavereiden kintuissa ja ulkopelaajien käsissä, niin alkaisi totuuskin selvitä.

varmaankin Padi ja Mäkelä ovat nopeimmasta päästä, nopeudella mitattuna. Mutta se, miten Kanala, Mäentausta, Eskelinen ja edellä mainitut - ym. menevät mitäkin pesävälejä milläkin merkeillä... tuosta voidaan väitellä niin kauan, kunnes data oikeasti ne todistaa.
 
Viestejä
1,153
Niin, mikä nyt on nopein pesiksessä. Ja millä pesävälillä.

Ne e-pesiksen koko kauden tulokset voisivat kertoa jotakin. Mutta väittäisin, että jonkinlainen sähköinen mittaus - kiihtyvyysanturit tms - kavereiden kintuissa ja ulkopelaajien käsissä, niin alkaisi totuuskin selvitä.

varmaankin Padi ja Mäkelä ovat nopeimmasta päästä, nopeudella mitattuna. Mutta se, miten Kanala, Mäentausta, Eskelinen ja edellä mainitut - ym. menevät mitäkin pesävälejä milläkin merkeillä... tuosta voidaan väitellä niin kauan, kunnes data oikeasti ne todistaa.

Ei ole mitään väiteltävää, kun data on olemassa ja kaikkien joukkueiden käytettävissä. Harmi, että tätä ei jaeta ja suodateta yleisölle enempää, mutta joukkueet tietävät tarkalleen kuinka kovaa kukakin etenijä tulee esim. kolmoselta kotiin ja ulkopelin etäisyydet määräytyvät sen mukaan.

Sillä, että esim. Patrik Vartama tulee kolmoselta kotiin keskimäärin 5.19s ja joku toinen esim. 5.40s on ihan valtava ero matkassa.
 
Viestejä
1,477
Olisi hauska tietää, montako peliä noissa on otanta. Varsinkin kakkos-kolmosvälillä huonokätinen lukkari, kuten vaikkapa Koplan Vainio antaa varmaan kärkkyä metrin enemmän kuin kovakätinen lukkari. Tämä tehnee noin 0,1 sekuntia eroa. Olisi hauska tietää myös se, siivotaanko tuloksista sellaiset etenemiset, joissa lyönti on niin hyvä, että pelaaja voi ottaa vähän löysemmin pesävälin ja edetä syöksymättä, puhumattakaan avarilla kentillä tehdyistä kunnareista (esim Seinäjoki), jossa pelaajat voivat hölkätä rauhassa pesävälit ja nauttia tilanteesta.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
1,248
Ei ole mitään väiteltävää, kun data on olemassa ja kaikkien joukkueiden käytettävissä. Harmi, että tätä ei jaeta ja suodateta yleisölle enempää, mutta joukkueet tietävät tarkalleen kuinka kovaa kukakin etenijä tulee esim. kolmoselta kotiin ja ulkopelin etäisyydet määräytyvät sen mukaan.

Sillä, että esim. Patrik Vartama tulee kolmoselta kotiin keskimäärin 5.19s ja joku toinen esim. 5.40s on ihan valtava ero matkassa.
E~pesiksen lisenssin voi lunastaa jokainen asiasta kiinnostunut. Ei tieto sinne itsestään ilmesty se on liiketoimintaa koossa tietoa voi halukkaat ostaa.
 
Viestejä
1,153
E~pesiksen lisenssin voi lunastaa jokainen asiasta kiinnostunut. Ei tieto sinne itsestään ilmesty se on liiketoimintaa koossa tietoa voi halukkaat ostaa.

Ymmärrän liiketoiminnan e-pesikselle, mutta Superpesiksen tai Ruutu-urheilun/Nelosen pitäisi heille maksaa euroja, että yleisölle saataisiin näitä koosteita säännöllisesti. Näinhän toimitaan esim. jääkiekossa Liigan ja Wisesportin välillä.

Jokainen yksityishenkilö voi varmaan ostaa tuon 2300€ lisenssin/kausi ja tukea yritystä, mutta tuote on suunnattu joukkueiden, kuten Haminan Palloilijoiden käyttöön.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös