Supervuoro Verkkolehti »

ViVe - Manse PP, finaali 2022

Viestejä
153
On kyllä hieno viikonloppu edessä, jotenkin ajatuksissani toivois tuon eka viikonlopun menevän 1-1 ja sitten tokaviikonloppuna toisella se sitten katkolla Kaupissa. Jospa tuo Manselle menee sitten 3-1 ja Tampereen kultajuhlat jatkuvat Tapparan ja Leijonien peräkanassa ... No, tää sarja on 50/50.
 
Viestejä
227
Ainoa varma asia on, että Siilinjärven Pesiksen kasvatti huuhtoo jälleen kultaa. Itse asiassa jo viidennen kerran peräkkäin. Ei huono.
Kova meriitti kieltämättä Siipelle. Kuka oli muuten kasvateista mukana Sotkamon kultajoukkueessa toissa vuonna, ei tule näin ulkomuistista mieleen?
 
Viestejä
11,812
Viestejä
227
Pahoittelut myös vielä kerran ohi aiheen, mutta aika vahvasti juvalaisena Kurikkaa pidin. Kortti näyttää toki Siipeä, joten ei kai siinä sitten mitään, hyväksytään.
Jatkakoon Siipe-kasvatit finaaliputkeaan vaikka seuraavat viisi vuottakin.
 
Viestejä
464
Konsta Kurikka on Juvalla syntynyt ja Juvan Nuorisopesiksessä aivan pikkupoikana uransa aloittanut pesäpalloilija. Siirtyi junnuna SiiPen riveihin ja SiiPe on merkitty hänen kasvattajaseurakseen. Pelasi ensimmäisen miesten sarjaottelun Juvan Nuorisopesiksen riveissä suomensarjassa 2016 ja samana kesänä Kurikka debytoi myös IPV:n riveissä ykköspesiksessä. Perhe on juvalainen ja esimerkiksi Länsi-Savoon oli tehty iso juttu, jossa kerrottiin Kurikan vierailusta entisellä kotipaikkakunnallaan.
 
Viestejä
464
Jos Vimpeli voittaa mestaruuden, kultaa huuhtoo todella siinäkin tapauksessa jälleen SiiPen kasvatti eli Teemu Kinnunen. Hänkään ei tosin ole syntyjään savolainen vaan pelaajakortin mukaan syntynyt Jyväskylässä.
 

Pallo muuntajalle

Paikkakartan perusteella Kaupin finaaliin myyty sellaiset ~2000 lippua. Enemmän vapaita paikkoja enää E-katsomoissa ja muiden katsomoiden ihan piippuhyllyllä.

Sivulle ilmestynyt myös seuraavat, jotka eivät vielä ole myynnissä, mutta eivät ole olleet aiemmissa otteluissa lainkaan listattuna:

Lisäkatsomo 1Ei vapaita paikkoja.
Lisäkatsomo 2Ei vapaita paikkoja.
 
Viestejä
2,839
Itse olen tulossa sunnuntaina Tampereelle katsomaan toista finaalia. Kiinnostaa nähdä millainen pesiskulttuuri on Tampereella. Ja hyvät katsomopaikat sain, kotipesän takaa avara näkymä kentälle. Toivottavasti huippupeli tiedossa. Tietääkö paikalliset millä kulku yhteydellä pääsee kauppiin? Pääsekö ratikalla?
 
Viestejä
572
Itse olen tulossa sunnuntaina Tampereelle katsomaan toista finaalia. Kiinnostaa nähdä millainen pesiskulttuuri on Tampereella. Ja hyvät katsomopaikat sain, kotipesän takaa avara näkymä kentälle. Toivottavasti huippupeli tiedossa. Tietääkö paikalliset millä kulku yhteydellä pääsee kauppiin? Pääsekö ratikalla?
En ole paikallinen mutta osaan käyttää internettiä ;)

 
Viestejä
918
Itse olen tulossa sunnuntaina Tampereelle katsomaan toista finaalia. Kiinnostaa nähdä millainen pesiskulttuuri on Tampereella. Ja hyvät katsomopaikat sain, kotipesän takaa avara näkymä kentälle. Toivottavasti huippupeli tiedossa. Tietääkö paikalliset millä kulku yhteydellä pääsee kauppiin? Pääsekö ratikalla?
Ratikalla pääset sairaalan pysäkille ja siitä noin 500 metrin marssi kentälle. Toinen vaihtoehto on olla ajoissa liikkeellä ja viedä auto parkkiin jousiammuntaradalle, hinta aiemmin 6 euroa tai jos autossa on enemmän kuin yksi niin 5 euroa. Ilmainen parkki löytyy koiraradan, pumppulaitoksen ja UKK instituutin parkkipaikoilta.
 

kontiola

Olipa hyvä lipunmyyntisysteemi! Olin liikkeellä jo tasan kympiltä ja sen sijaan, että systeemi olisi mennyt jumiin ostajaruuhkan takia, päädyin jonoon, jossa edessäni oli kuulemma 123 ihmistä ja jonotusaika 5 minuuttia. Ja koko ajan se liikkui ja jonotusaika väheni ja tarkkaan oli tiedossa, mitä seuraavaksi tapahtuu!
@PesisJonne! Samoille kulmille sain omat liput :) Aiotko kannattaa Vimpeliä vai Mansea? Jos saa udella?
Kiitos myös Tiikerille ystävällisestä opastuksesta!
Ratikka ilmeisesti kulkee rautatieasemalta, vai kuinka?
 
Viestejä
445
Jos Veto pystyy pitämään saman tason kuin Joma-sarjassa niin Mansella ei oo mitään jakoa lauantaina alkavissa karkeloissa.

Nämä on jänniä juttuja, joka vuosi ja joka lajissa ollaan sitä mieltä, että toisessa välieräparissa jotenkin kovemmat joukkueet, moraalinen finaali jne. Tai mitä jakoa muka Mansella, joka joutui pelaamaan IPV:tä vastaan viisi peliä, voisi olla jotain Sotkamoa vastaan?

Totta kai jos ajattelet niin, että mikäli Vimpeli saa lyötyä kolmeen peliin 40 juoksua niin Manse on heikoilla, se pitää varmaan paikkansa. Mutta näinköhän saa on sitten toinen juttu.

Tämä on eri sarja, kaikki vaikuttaa kaikkeen. Eri joukkueet sopivat eri tavalla toistensa vastustajiksi, ja ylipäätään on aika mahdoton sanoa, milloin paremmuus on paremmuutta ja milloin toisen huonommuutta.

Keskinäisistä otteluista saadaan jotain suuntaa, ja tiukkaahan niiden perusteella tulee. Kanala ei (kai?) ollut niissä mukana ja kaikki pudotuspelejä varten erikseen harjoitellut kuviot ja kikat on pidetty tiukasti piilossa.
 
Viestejä
13
Hieno finaali odotettavissa ja kaksi tämän kesän ehdottomasti kovinta porukkaa vastakkain. Välierissä tunnelma oli sellainen, että sekä Tahko että Joma söivät eväänsä täysin jo puolivälierissä, eikä sitten ollut enää korissa tavaraa, kun finaaleihin pääsystä olisi pitänyt pelata.

Tänä kesänä paikanpäällä ja ruudusta sekä Vimpelin että Mansen pelejä useamman kerran nähneenä...
Mansella on todella vahvasti nousujohteinen syksy menossa haasteellisen alkukauden jälkeen. Mylläri ja Vainikainen parantaneet valtavasti, Jussila ollut vähän vaisumpi koko kesän ja se Jussilan vaisu esitys on edelleen top 10 pesäpalloilija. Kotiutuskolmikko Puputti - Puhtimäki - Ruuska => riittää pelien voittamiseen, jos Vimpeli antaa yhtään siimaa.

Vimpeli-...
No jos suurinpiirtein sata juoksua lyö runkosarjassa muita porukoita enemmän, niin se kertoo sisäpelistä paljon ja pudotuspelien alku sitten loput. Kinnunen oli kesän kysymysmerkki ja sitten suurin positiivinen yllättäjä. Kanalan Mikon paluu pudotuspeleihin nostaa odotuksia entisestään. Ehdottomasti suosikki sarjaan lähdettäessä.

Tiukkoja hienoja pelejä luvassa ja itselle sama kumpi näistä mestaruuden voittaa.
 
Viestejä
2,839
Olipa hyvä lipunmyyntisysteemi! Olin liikkeellä jo tasan kympiltä ja sen sijaan, että systeemi olisi mennyt jumiin ostajaruuhkan takia, päädyin jonoon, jossa edessäni oli kuulemma 123 ihmistä ja jonotusaika 5 minuuttia. Ja koko ajan se liikkui ja jonotusaika väheni ja tarkkaan oli tiedossa, mitä seuraavaksi tapahtuu!
@PesisJonne! Samoille kulmille sain omat liput :) Aiotko kannattaa Vimpeliä vai Mansea? Jos saa udella?
Kiitos myös Tiikerille ystävällisestä opastuksesta!
Ratikka ilmeisesti kulkee rautatieasemalta, vai kuinka?
Vimpelin puolella, sukulaisia on sieltpäin, niin tulee kyllä niitä kannatettua. Kuinkahan paljon vimpelistä porukkaa paikalle tulee? Olisi kiva jos vimpelin venlat tulisi tampuriinien kanssa paikalle. 😀
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös