Supervuoro Verkkolehti »

Vimpelin Veto 2024

Viestejä
1,251
Nyt kun zoomailin lähetystä niin siellä oli aika kirjavasti erilaisia kenkiä käytössä, järkeen käy että hallipeleihin on turf-kentät hankittu nyt kun asiaa miettii.

Joillakin oli sitten isompaakin nappulaa alla, ainakin Olli Heikkalalla mitä Ruudun kuvanlaadusta sai selvää. Kokemusasiantuntijat voivat sanoa kumpi parempi liukkaalla tekonurmella.
Äkkiä katsomalla Viven pojilla on turfia alla ja jomalla enemmän piikkari linjalla. Kuitenkin aika monenlaisella kengällä pelaavat.
 
Viestejä
229
On tuo Vedon jokerikolmikko aivan jäätävä, pakko se on tänäkin vuonna heti kauden alkuun todeta. Kaksi lyöjäjokeria joista nyt tarvitse sen enempää tietäville kertoa ja etenijäjokeri Saukko, joka menee kentälle yhdeksän kertaa kymmenestä ja nopeutta löytyy, ei sentään taida sarjan nopein kaveri olla, mutta lähellä sitä kuitenkin.
 
Viestejä
285

Ikuisuuskysymys on, miten osasta perinteistä saadaan pidettyä kiinni niin, että uudemmatkin sukupolvet kokevat tapahtuman viihtyisäksi.

Minä en muista musiikkia kuin ennen ottelua, jaksotauoilla, Vedon jokipalloissa ja Vedon juoksujen jälkeen, mutta kaippa sitä on sit muissakin kohdissa ollut. Ilmeisesti sopivissa kohdissa, kun ei ole mieleeni jäänyt. Selostus puolestaan riippuu siitä, kuka siellä selostaa. Minä en muista yleisöä lietsovaa selostajaa kuin yksittäisestä ottelusta. Tai sitten vertaan liikaa muihin pelipaikkakuntiin.
 
Viestejä
444

Ikuisuuskysymys on, miten osasta perinteistä saadaan pidettyä kiinni niin, että uudemmatkin sukupolvet kokevat tapahtuman viihtyisäksi.

Minä en muista musiikkia kuin ennen ottelua, jaksotauoilla, Vedon jokipalloissa ja Vedon juoksujen jälkeen, mutta kaippa sitä on sit muissakin kohdissa ollut. Ilmeisesti sopivissa kohdissa, kun ei ole mieleeni jäänyt. Selostus puolestaan riippuu siitä, kuka siellä selostaa. Minä en muista yleisöä lietsovaa selostajaa kuin yksittäisestä ottelusta. Tai sitten vertaan liikaa muihin pelipaikkakuntiin.
Saarikentällä mielestäni kuulutusten taso pysynyt tarpeeksi puolueettomana ainakin niissä harvoissa otteluissa joissa esim. viime kesänä ehdin käymään. Toki esim. oman joukkueen juoksuista saa vähän innostuakin yleisön mukana.

Musiikin suhteen Saaressakin välillä menty siihen, että musiikkia soi omasta mielestänikin väärissä kohdissa liikaa. Musiikkia saa ja pitää olla osana luomaan tunnelmaa kentälle. Se sopii ennen ottelua nostattamaan tunnelmaa, vuoronvaihtoihin ja jaksotauoille, kun on muutenkin "tyhjää" kentän tapahtumien suhteen, ja kuten Matti tuossa jutussa kirjoitti, "kiitoksena" ja tunnelman luojana kun juoksu syntyy. Ja mielestäni voisi soittaa silloin molempien joukkueiden juoksujen osalta. Joka väliin musiikkia ei kannata tunkea, koska peli itsessään luo viihdettä ja yleisö hoitaa myös viihtyvyyden ja kannustamisen. Yleisön kannustus on hyvä olla välillä pääosassa, ettei jää musiikin alle. Jännittävässä ajotilanteessa toki voisi soittaa jotain tiettyä rytmiä, joka kannustaisi yleisöä entisestään taputtamaan ja nostaisi tunnelmaa.

Nämä tietenkin mielipideasioita. Ja ei ole tarkoitus yleisesti pesisotteluiden musalinja-keskustelua vetää Vimpelin palstalle, mutta näitä ajatuksia kumpusi Saarikentän osalta musiikin soittamisesta. Musiikki hyvä lisä pelitapahtumaan, mutta tasapainoisesti ja oikeissa kohdissa. Ja niin ettei se soi häiritsevän lujaa.
 
Viestejä
120
Toivon itse että musiikkia ei soisi joka syötön välissä sen 4-8 sekuntia. Vuoron vaihdossa, tauoilla oikein hyvä. Kunnareissa taikka jokipalloissa se on oikein hyvää ja sallittua. Itse pidän kuitenkin että Saarikentällä yleisö on se joka pitää tunnelmasta pääsääntöisesti huolta. Valittu musiikki on ollut oikein hyvä, laidasta laitaan ja kaikille jotain.
 
Viestejä
22
Minä toivon että vimpelissä otetaan aina virsi " kumpukivinen" piisiksi puoliajalla eikä sitten soiteta mitään siveetöntä muuna aikana 🙏
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
3,069
Viimeisenä ennakkovuorossa suurin ennakkosuosikki Vimpelin Veto.


Pelaajisto on yhtä tulivoimainen kuin viime kesänäkin, mutta onko Kari Kleemolta mestarijoukkueen pelinjohtajaksi?
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös