Supervuoro Verkkolehti »

Oulun Lippo 2018

Viestejä
4,367
Vs: Oulun Lippo 2018

Eino Järvelä on Lipon kapteeni nyt ja tulevana kesänä.

https://www.lippo.fi/blog

Kello 14 alkaen JymyJussit-Lippo Seinäjoella.
 
Viestejä
528
Vs: Oulun Lippo 2018

Tulikin Hylkilän haastattelussa selväksi että viikon päästä pitäisi Postin jo pelata. Joten ei siinä sen kummempaa.
 

LBC

Viestejä
3,643
Vs: Oulun Lippo 2018

Riukulehto sanoi:
763 kausikorttia tilattu.

Eikös tuo ole ns hyvä uutinen? Ilmeisesti, kun kukaan ei ole kommentoinut...
En tiedä, paljonko näitä keskiverto seura myy, ja paljonko se tietää paikalle tulijoita / ottelu. Mutta minusta tuo on vaan hyvä ja toivottavasti hyvä myös Lipon mielestä .
 
Viestejä
4,367
Vs: Oulun Lippo 2018

Kuis se nyt meni Lippolaisten silmissä.

Ens viikolla toki olen katsomossa kun Ouluhallissa pelataan.
 
Viestejä
35
Vs: Oulun Lippo 2018

Odotan kovasti Eino Järvelän onnistumisia kesän aikana. Eino on fiksu kaveri ja osaa kyllä pelata. Jos Hylsy saa karsittua ne lapsukset pois, niin todella hyviä suorituksia on odotettavissa. Kesä on varmasti vaikea, mutta nyt odotellaan venymistä ja sen mukana kehittymistä. Luotan kyllä Lipon pärjäämiseen ja varasin jo kausikortin. Pikkuhiljaa eteenpäin askel kerrallaan. Nyt jos koskaan, kaikki Lipon ystävät mukaan. Vaikeuksien kautta voittoon.
 
Viestejä
25
Vs: Oulun Lippo 2018

LBC sanoi:
Riukulehto sanoi:
763 kausikorttia tilattu.

Eikös tuo ole ns hyvä uutinen? Ilmeisesti, kun kukaan ei ole kommentoinut...

Oishan se hyvä määrä normaalisti, mutta nyt Lipolla on tosiaan tämä 50e/kausari-kamppis sillä ehdolla että kortteja myydään vähintään 2200 kappaletta. Tuon mainitun 763 kortin jälkeen tilattujen kausarien määrää ei olla enää julkisuuteen päivitetty. Näköjään nyt Lipon fb-sivulla on menossa joku lisäkannustinkamppis, "osta kausari niin osallistut 500 euron lahjakortin arvontaan" tjsp. Kampanja-aikaa tähän 2200 myytyyn on jäljellä enää hieman yli kaksi vuorokautta, joten eihän tämä rivien välistä luettuna kauhean hyvältä vaikuta. Toivottavasti olen kuitenkin väärässä.
 
Viestejä
186
Vs: Oulun Lippo 2018

Tasaisen vauhdin taulukolla tuo 763 myytyä olisi juuri ja juuri riittänyt. Samalla pitää muistaa, että tällaiset kampanjat ovat yleensä etupainotteisia. Alkuun myyntiä on helpompi saada, niin aika kauas taitavat tavoitteesta jäädä.

Hyvä yritys silti, ei siinä mitään.
 
Viestejä
35
Vs: Oulun Lippo 2018

Oletkos pustymaila ja muki itse jo tilanneet kausikortit. Kaikkein paras tapa olisi tukea sitä minkä toivotte onnistuvan. Kaikkien pesäpalloystävien etu olisi se, että Lippo onnistuu tavoitteissaan. Jos näin ei käy, niin se on kyllä kylmää kyytiä koko lajille.
 
Viestejä
25
Vs: Oulun Lippo 2018

Rannanmauri sanoi:
Oletkos pustymaila ja muki itse jo tilanneet kausikortit.

Olen itse asiassa, vaikken Lippoa edes kannata. Mielestäni on kuitenkin tärkeää että Oulun seudulla on Superpesis-seura, toivottavasti löytyy rahoitus nyt jotain kautta.
 
Viestejä
977
Vs: Oulun Lippo 2018

Rannanmauri sanoi:
Oletkos pustymaila ja muki itse jo tilanneet kausikortit. Kaikkein paras tapa olisi tukea sitä minkä toivotte onnistuvan. Kaikkien pesäpalloystävien etu olisi se, että Lippo onnistuu tavoitteissaan. Jos näin ei käy, niin se on kyllä kylmää kyytiä koko lajille.

Vaikea nähdä asiaa niin, että olisi "kylmää kyytiä koko lajille". Eiköhän ole ennemminkin niin, että Lipon toiminta ennen tätä kausikorttikampanjaa ole ollut kylmää kyytiä koko lajille. Ainakin ne, jotka eivät lajia kauheasti seuraa, saavat tästä "mukavia" ajatuksia liittyen lähinnä taannoiseen sopupelijupakkaan ja Lipon aiempiin sotkuihin. Jos Lippo onnistuu tässä kampanjassaan, on kaikilla taas pelko takapuolessa eli koska se seuraava sotku ja konkurssi on edessä.
 
Viestejä
186
Vs: Oulun Lippo 2018

Rannanmauri sanoi:
Oletkos pustymaila ja muki itse jo tilanneet kausikortit. Kaikkein paras tapa olisi tukea sitä minkä toivotte onnistuvan. Kaikkien pesäpalloystävien etu olisi se, että Lippo onnistuu tavoitteissaan. Jos näin ei käy, niin se on kyllä kylmää kyytiä koko lajille.

Kaksi kappaletta tilattuna, olisin toivonut että joutuisi myös lunastamaan.

Kylmää kyytiä lajille tuskin Lipon häviäminen kartalta olisi. Kyseessä on pieni laji, jota pelataan pääosin pienillä paikkakunnilla. Ihan yhtä hyvin tai huonosti lajilla meni ilman Lippoakin superissa. Yksi kriisiseura olisi vain vähemmän.
 
Viestejä
2,808
Vs: Oulun Lippo 2018

Kausareita on veikkaukseni mukaan myyty noin 1050 kappaletta. Lippo hyväksyy tuonkin määrän jos sopimuksia on kertynyt riittävästi eli vähintään yhteensä 150 000 euron edestä. Arto Ojaniemi kommentoi Kalevassa Lipon tilannetta positiiviseen sävyyn, tilanne selviää kuitenkin lopullisesti perjantain tiedotustilaisuudessa. Mikäli Lipolla on sopimuksia vaadittujen ehtojen mukaisesti niin kausarikampanjaa kannattaa jatkaa korotettuun hintaan, 60-70 €/kortti. Jos taas Lipon rahankeruu ei ole onnistunut niin se tarina päättyy perjantaina. Itse olen varannut useamman kortin, toivottavasti myös minä joudun ne lunastamaan.
 
Viestejä
2,808
Vs: Oulun Lippo 2018

Lippo on saavuttanut ensimmäisen välitavoitteensa ja jatkaa kausarikampanjaa helmikuun loppuun asti. Rahaa siis tarvitaan vielä toiminnan varmistamiseksi. Tuo kausikortin maksun siirtäminen "myöhemmäksi" kertoo vielä edessä olevan työn määrästä, rahoja ei tohdita vielä periä.

https://www.facebook.com/oulunlippo/
 
Viestejä
25
Vs: Oulun Lippo 2018

Observer sanoi:
Kausareita on veikkaukseni mukaan myyty noin 1050 kappaletta.

http://www.kaleva.fi/urheilu/lippo-pesis-selvitti-ensimmaiset-lisenssiehtonsa-sopimuksia-on-tehty-150-000-euron-edesta-rahaa-ei-ole-viela-kassassa/785117/

Lippo Pesis on siis saavuttanut tuon ensimmäisen rajapyykin, 150 000 euroa keränneet kumppanimyynnillä. Kausikorttien osuus tuosta summasta on n. neljännes.

150 000x0,25= 37 500 euroa. Tuon kun jakaa kausikortin hinnalla eli 50 eurolla, niin saadaan 750 kpl.

Että joo, löytyipähän syy sille miksei myytyjen kausarien määrää ole julkisuuteen päivitetty tuon 763 kortin jälkeen.
 
Viestejä
2,808
Vs: Oulun Lippo 2018

Meinaatko että Lippo on palauttanut kausikortteja tuon ilmoituksensa jälkeen? Missään ei kerrota tarkkaa summaa jonka Lippo on kerännyt. Lippo on saanut kasaan tuon vaaditun summan (150 000€), kerätty summahan voi silti olla vaikka 185 000€.
 
Viestejä
25
Vs: Oulun Lippo 2018

Observer sanoi:
Meinaatko että Lippo on palauttanut kausikortteja tuon ilmoituksensa jälkeen? Missään ei kerrota tarkkaa summaa jonka Lippo on kerännyt. Lippo on saanut kasaan tuon vaaditun summan (150 000€), kerätty summahan voi silti olla vaikka 185 000€.

Ei varmasti ole palauttanut, onhan tuon 763:n kortin jälkeen muutama yritysosto ainakin uutisoitu. Olisiko 800 lähellä, vaikea sanoa kun tarkkoja summia ei ole ilmoitettu.

Uutisessa kerrottujen summien perusteella tuon laskutoimituksen tein, en tiedä millä muilla summilla sitä olisi järkevää tai perusteltua laskea. Mitä Lippo Pesiksen toimintaa olen sivusta seurannut, niin ei heidän toimintaansa, mainontaansa tai julkisuuskuvaansa mitenkään erityinen kynttilän vakan alla pitäminen ole kuulunut. En tätä millään pahalla sano tai sitä huonona asiana pidäkään. Mutta mikäli jokin iso tasaluku kuten 1000 tilausta olisi täyttynyt, niin oletettavasti sitä olisi jotenkin mainostettu ja pyritty sillä nostamaan hypeä. Tätä ei kuitenkaan ole tapahtunut, joten en usko että 1000 kausikorttitilausta olisi mennyt rikki.

Mitenhän muuten sitten nuo alustavat kausikorttitilaukset, jotka tämän hetken tiedon mukaan raukeavat jos 2200 tilaukseen eivät pääse. Nämä tähän astiset kausaritilaukset on kuitenki laskettu nuihin kumppanimyynnistä saataviin tuloihin. Jos tilaukset kuitenkin raukeavat, miten tuo (ainakin) 37 500 euron suuruisen aukon paikkaavat? Joutuvatko hyväksymään pienemmän tilaajamäärän ja toteuttamaan kamppiksen sitten kuitenkin?
 
Viestejä
2,808
Vs: Oulun Lippo 2018

Lue kausarimyynnin sopimusehdot äläkä höpötä! Lippo itse päättää mikä määrä myyntiä on riittävä. TAVOITE on myydä 2200 kappaletta kausareita, lopullinen hyväksytty määrä voi olla vaikka 801 kausaria.
 
Viestejä
25
Vs: Oulun Lippo 2018

Observer sanoi:
Lue kausarimyynnin sopimusehdot äläkä höpötä! Lippo itse päättää mikä määrä myyntiä on riittävä. TAVOITE on myydä 2200 kappaletta kausareita, lopullinen hyväksytty määrä voi olla vaikka 801 kausaria.

Jep näinhän se tarkkaan ottaen näköjään on, kiitos tarkennuksesta. Lipon Facebookissa (https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2131610340184247&id=199712730040694) joku kyseli että pitääkö Kalevan jutussa pääteltävissä oleva 750 tilatun kausarin määrä paikkansa. Lippo vastasi että "piti silloin". Eli auki jää, miltä ajankohdalta Kalevan tiedot ovat. Mutta joo, kaikki tämä on pelkkää spekulaatiota ilman mitään konkreettista tietoa, joten jätän asian puinnin osaltani toistaiseksi tähän.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös