Supervuoro Verkkolehti »

Manse PP 2023

Viestejä
500

Itse asiassa ymmärrän Vihtkaria tässä tietyllä tavalla. Kyse ei ole siitä, etteikö asiantuntijan pidä kertoa omia näkemyksiään, mutta Österlundilla oli tapana kommentoida sanavalinnoilla tyyliin "Aivan käsittämätön ratkaisu" omien kollegoiden tekemisiä. Jos tuon muotoilisi "Olisin itse toiminut eri tavalla" ja siihen perustelut perään, niin krittiikki saa aivan uuden sävyn heti.
 
Viestejä
1,499
Itse asiassa ymmärrän Vihtkaria tässä tietyllä tavalla. Kyse ei ole siitä, etteikö asiantuntijan pidä kertoa omia näkemyksiään, mutta Österlundilla oli tapana kommentoida sanavalinnoilla tyyliin "Aivan käsittämätön ratkaisu" omien kollegoiden tekemisiä. Jos tuon muotoilisi "Olisin itse toiminut eri tavalla" ja siihen perustelut perään, niin krittiikki saa aivan uuden sävyn heti.
Samaa mielipuolta olen. - Toi on diplomaatin virka ja silloin "totuus" tai töräyttely voi tuntua pahalta.
 
Viestejä
3,229
Itse asiassa ymmärrän Vihtkaria tässä tietyllä tavalla. Kyse ei ole siitä, etteikö asiantuntijan pidä kertoa omia näkemyksiään, mutta Österlundilla oli tapana kommentoida sanavalinnoilla tyyliin "Aivan käsittämätön ratkaisu" omien kollegoiden tekemisiä. Jos tuon muotoilisi "Olisin itse toiminut eri tavalla" ja siihen perustelut perään, niin krittiikki saa aivan uuden sävyn heti.
Selitys ku selitys, mutta ei se vaan voi tuolla tasolla mennä noin tunteisiin, ettei pysty yhtä haastattelua hoitaa kunnialla. On sitten Österlund sanonut mitä tahansa.
 
Viestejä
1,499
Selitys ku selitys, mutta ei se vaan voi tuolla tasolla mennä noin tunteisiin, ettei pysty yhtä haastattelua hoitaa kunnialla. On sitten Österlund sanonut mitä tahansa.
Eikös tämä Österperi tiennyt suorassa lähetyksessä merkin vaihdot sun muut fibat? Jos kerran asia ei ollut sinne päinkään, niin täytyyhän tietoniekalle näpäys antaa. - Ei nää TV:n mini voque miehet nyt mitään lajin hidalgoja ole --yksin oikeudella !
 
Viestejä
3,229
Eikös tämä Österperi tiennyt suorassa lähetyksessä merkin vaihdot sun muut fibat? Jos kerran asia ei ollut sinne päinkään, niin täytyyhän tietoniekalle näpäys antaa. - Ei nää TV:n mini voque miehet nyt mitään lajin hidalgoja ole --yksin oikeudella !
Nyt tehdään niin, että sä pidät oman mielipiteesi ja mä omani. Sillä tästä päästään eteenpäin. :D
 
Viestejä
4
Selitys ku selitys, mutta ei se vaan voi tuolla tasolla mennä noin tunteisiin, ettei pysty yhtä haastattelua hoitaa kunnialla. On sitten Österlund sanonut mitä tahansa.
Niinkö se on että "kommentaattori" saa sanoa "kommentaattorin" roolissa mitä tahansa, mutta pelinjohtaja ei? Aika outoa. Ihan käsittämätöntä!

Kait se joku taso pitäisi "kommentaattorillakin" olla? Millä tasolla tämä "kommentaattori" kommentoi? Mikä koulutus hänellä tehtävään on?

Oli muuten mukava katsoa Ylen lähetystä kun ei tarvinnut kuunnella "kommentaattorin" jatkuvaa nälvimistä. Toivottavasti saadaan jatkossa pelejä enemmän Ylen kanaville. Tai jospa saataisiin edes puolueettomat kommentaattorit, jotka kommentoisivat peliä eivätkä nälvisi pelaajia ja pelinjohtajia.
 
Viestejä
3,229
Niinkö se on että "kommentaattori" saa sanoa "kommentaattorin" roolissa mitä tahansa, mutta pelinjohtaja ei? Aika outoa. Ihan käsittämätöntä!

Kait se joku taso pitäisi "kommentaattorillakin" olla? Millä tasolla tämä "kommentaattori" kommentoi? Mikä koulutus hänellä tehtävään on?

Oli muuten mukava katsoa Ylen lähetystä kun ei tarvinnut kuunnella "kommentaattorin" jatkuvaa nälvimistä. Toivottavasti saadaan jatkossa pelejä enemmän Ylen kanaville. Tai jospa saataisiin edes puolueettomat kommentaattorit, jotka kommentoisivat peliä eivätkä nälvisi pelaajia ja pelinjohtajia.
Ruudun kommentaattori ja selostus oli timanttia ja siksi katsoin pelit Ruudulta! Yllätyn, jos olen ainoana sitä mieltä. Onneksi pääsee valitsemaan, ettei ole pelkkää YLE:n pakkosyöttöä.
 
Viestejä
210
Ruudun porukka on sinänsä tehnyt viime vuosina erinomaista työtä. Mutta päättyneen kauden aikana heistä alkoi tulla jo ”liian viisaita”. Selostajan ja haastattelijan / studioisännän tehtävä ei ole mielestäni neuvoa ja opastaa, viisastella yms, heidän tehtävä on välittää tunnelmia, kertoa taustoja ( ei liikaa tilastoja) ja esittää kysymyksiä asiantuntijoille ja ottelussa pelaaville. Asiantuntijan/kommentaattorin tehtävä on avata pelin taktisia hienouksia, kyseenalaistaakin asioita tasapuolisesti. Vihtkarin antama palaute Österlundille meni yli, mutta oli tunnekuohussa kuitenkin osin ymmärrettävää. Varsinkin kun ”pesispiirit” ja Vihtkari tietävät kommentaattorin Pesäkarhut-taustan ja sen että hän on myös Pokelan tuleva työpari Tahkossa.
 
Viestejä
500
Selitys ku selitys, mutta ei se vaan voi tuolla tasolla mennä noin tunteisiin, ettei pysty yhtä haastattelua hoitaa kunnialla. On sitten Österlund sanonut mitä tahansa.
Ajatella, että ihmisellä voi mennä tunteisiin kitkerän tappion hetkellä, kun entinen työkaveri (samaan aikaan Pesäkarhuissa) käyttää harkitsemattomia sanavalintoja. Se ei ollut oikein toimittu ehkä, mutta itse pystyn ymmärtämään inhimillisestä näkökulmasta. Voi olla hyvinkin, että ovat jo sopineet välinsä, kun vähän ehtinyt Vihtkari vetämään happea.

Österlund kaikkinensa oli hyvä lisä Ruudun tiimiin, mutta tuosta mielestäni ansaitsee kritiikkiä.
 
Viestejä
4,128
On aivan käsittämätöntä, ettei Österlund ole tajunnut jäävätä itseään ottelusta, jossa pelaa hänen läheisensä.
Tää asia kuului hänen ylistävästä kommentoinnistaan.

Österlund on kommentaattori eikä tuomari. Mies tekee Ruudulle viihdettä eikä siitä tarvitse kenenkään jäävätä itseään.

Tuolla logiikalla Riston olisi pitänyt jäävätä itsensä joka pelistä missä Vimpeli pelaa tai Tokkari peleistä missä JymyJussit pelaa, kun fanittavat kyseisiä seuroja.
 
Viestejä
500
Niin, tarkoitetaanko läheisellä jotain läheistä ihmistä jommassakummassa joukkueessa vai ainoastaan Pesäkarhut -kytköstä? Mielestäni Österlundin Pesäkarhut -menneisyys ei näkynyt kommentoinnissa.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös