Supervuoro Verkkolehti »

Manse PP 2020

Viestejä
450
Olisiko Hotakainen houkutellut Niemen Manseen, jos huhu paikkansa pitää, olisi mielenkiintoista kyllä, jos Niemi Manseen menisi kyllä Manse taistelee playoff paikasta ehdottomasti kesällä
 
Viestejä
1,822
Vaikea ymmärtää näin ulkopuolisena katsojana tämä negatiivisuus ja tarkoituksenhakuisuus. Itsehän en asioista mitään tiedä mutta Kulmala nyt pelinjohtajaksi ja jos tänne Juha Niemi vielä saadaan jokeriksi niin kiitos ja kumarrus. Näillä näytöillä voin ostaa kausikortin kunhan joku vielä ilmoittaa että budjetti kestää ja rahat on olemassa jossain muualla kuin ensi kesän kuvitteellisissa lipputuloissa.
Osta vaan kausikortti. "Nisu" Niemi pelaa tulevalla kaudella Manse PP:ssa, ja talous kestää. :)
 
Viestejä
1,822
Helimo on toiminut junnuvalmentaja vuosia, ei ole mikään löytö varsinaisesti kylläkään. Toivotaan parasta mutta pelätään pahinta. Eräs johtoryhmän jäsen soitteli pitkin kautta pelinjohtajalle miten peliä pitäisi johtaa, eli ei ihan parasta johtamista mielestäni. Joukkueella oli superin tasoinen pelaaja, jota ei saanut peluuttaa, jistain kumman syystä. No siirtyi sitten KaMaan kesken kauden lopulta. Miten mahtaa Helimo onnistua kun pitäisi 2 joukkuetta Superissa peluuttaa, saapas nähdä, mielenkiintoista seurata.
Paljon tulee tekstiä, mutta vain vähän oikeaa asiaa. Helimo on ollut seuran toiminnassa juniorivalmentajan roolissa koko nykyisen seuran olemassaolo ajan - myös muita vähäisempiä tehtäviä siinä sivussa. Mies on ollut myös pelaajana "vanhan" Mansen Pesäpallon aikana miesten edustusjoukkueessa ihan pääsarjatasolla.

Ajatus Helimon siirtymisestä seuran johtoon perustui siihen, että hänellä kaupungin päättävissä elimissä poliitikkona on mahdollisuus vaikuttaa rahavirtoihin pesäpalloilun hyväksi. Tähän perustan väitteeni, että Helimo on Upin "löytö" - Upi ajoi Helimoa puheenjohtajaksi juuri mainitulla perusteella - ja ihan oikein. Ainakin minä hyväksyin tuon periaatteen.

Mielestäni Helimo - apujoukkoineen - on onnistunut puheenjohtajan roolissa erinomaisesti, ja saanut talouden nousemaan hyvälle tasolle edellisen hallituksen/johtokunnan sekä puheenjohtajan tekemien kalliiden operaatioiden jälkeen. Virheitä tehtiin surullisen kuuluisassa budjetoinnissa ja sotkeutumisessa sellaiseen liiketoimintaan, mihin ei ikinä olisi pitänyt ryhtyä.

Toistan itseäni, mutta seurajohdon ja pelinjohtajan väliset kiistat eivät kuulu tälle foorumille - ne ovat seuran sisäinen asia. Jos joku turhautunut pelaajan vanhemmista haluaa purkaa pahaa mieltään täällä useilla eri nimimerkeillä, kun oma lapsi ei mahtunut joukkueeseen, niin "VOI HELLAN LESTAS"!
 

VK

Viestejä
228
Paljon tulee tekstiä, mutta vain vähän oikeaa asiaa. Helimo on ollut seuran toiminnassa juniorivalmentajan roolissa koko nykyisen seuran olemassaolo ajan - myös muita vähäisempiä tehtäviä siinä sivussa. Mies on ollut myös pelaajana "vanhan" Mansen Pesäpallon aikana miesten edustusjoukkueessa ihan pääsarjatasolla.

Ajatus Helimon siirtymisestä seuran johtoon perustui siihen, että hänellä kaupungin päättävissä elimissä poliitikkona on mahdollisuus vaikuttaa rahavirtoihin pesäpalloilun hyväksi. Tähän perustan väitteeni, että Helimo on Upin "löytö" - Upi ajoi Helimoa puheenjohtajaksi juuri mainitulla perusteella - ja ihan oikein. Ainakin minä hyväksyin tuon periaatteen.

Mielestäni Helimo - apujoukkoineen - on onnistunut puheenjohtajan roolissa erinomaisesti, ja saanut talouden nousemaan hyvälle tasolle edellisen hallituksen/johtokunnan sekä puheenjohtajan tekemien kalliiden operaatioiden jälkeen. Virheitä tehtiin surullisen kuuluisassa budjetoinnissa ja sotkeutumisessa sellaiseen liiketoimintaan, mihin ei ikinä olisi pitänyt ryhtyä.

Toistan itseäni, mutta seurajohdon ja pelinjohtajan väliset kiistat eivät kuulu tälle foorumille - ne ovat seuran sisäinen asia. Jos joku turhautunut pelaajan vanhemmista haluaa purkaa pahaa mieltään täällä useilla eri nimimerkeillä, kun oma lapsi ei mahtunut joukkueeseen, niin "VOI HELLAN LESTAS"!

"Paljon tulee tekstiä, mutta vain vähän asiaa" sanoit, niin et kyllä näköjään pysty mitään sanomaani osoittamaan vääräksi, eli asiaa on kaikki mitä sanoin ja tekstiäkin aikas vähän kyllä. Seurajohdon ja pelinjohtajan kiistat on tosia ja täysin johdon aikaansaamia, pelinjohto ei heiltä apuja kysy pelinjohtamiseen ja heille kuuluu työrauha, eikä sitä ole annettu. Minulle ei hlökohtaisesti ole merkitystä mitä touhuatte ja minun lapseni ei hae pelipaikkaa Mansesta, enkä ole myöskään ostamassa kausikorttiakaan ja kirjoitan nimimerkilläni asioista, jotka tiedän. Ei ole tarvetta valehdella eikä luulla mitään, siihen kannattaa pyrkiä, itse kukin. Mutta onnea Manselle noususta ja menestystä tulevaan kesään.
 
Viestejä
1,822
"Paljon tulee tekstiä, mutta vain vähän asiaa" sanoit, niin et kyllä näköjään pysty mitään sanomaani osoittamaan vääräksi, eli asiaa on kaikki mitä sanoin ja tekstiäkin aikas vähän kyllä. Seurajohdon ja pelinjohtajan kiistat on tosia ja täysin johdon aikaansaamia, pelinjohto ei heiltä apuja kysy pelinjohtamiseen ja heille kuuluu työrauha, eikä sitä ole annettu. Minulle ei hlökohtaisesti ole merkitystä mitä touhuatte ja minun lapseni ei hae pelipaikkaa Mansesta, enkä ole myöskään ostamassa kausikorttiakaan ja kirjoitan nimimerkilläni asioista, jotka tiedän. Ei ole tarvetta valehdella eikä luulla mitään, siihen kannattaa pyrkiä, itse kukin. Mutta onnea Manselle noususta ja menestystä tulevaan kesään.
En ole edes pyrkinyt osoittamaan kenenkään - KENENKÄÄN - väittämiä väärikisi enkä oikeiksikaan.

Jos/kun seurajohdon ja pelinjohtajan välillä on erimielisyyksiä, erimielisyyteen tarvitaan kaksi osapuolta - yksin ei voi riidellä.
 
Viestejä
1,822
Näyttää siltä, että Niemi pelaa seuraavaksi Mansessa. Pelillisesti oikea ja perusteltu hankinta varmastikin.
Minua vaan suunnattomasti arveluttaa Mansen tilanne talous- ja johtamispuolella. Ei savua ilman tulta on vanha tuttu sanonta. Näin varmaankin tässäkin tilanteessa. Somessa olevassa kirjoittelussakin tämä usein pitää paikkansa. Kaikkihan täällä kirjoittavat nimimerkillä, joten "rekisteröimättömien" syyttely on turhaa. Siitä on parisen kuukautta kun seurajohto viimeksi puhui talousasioista. Niissä puheissa on suuri ristiriita Mansen esiintymiseen siirtomarkkinoilla miehissä ja naisissa.
Yksi ja tärkein tekijä kuitenkin vielä puuttuu. Se on pelinjohtaja, jolla pitää olla täydellinen työrauha päivästä 1. lähtien aina pestin loppuun asti. Maltetaanko Mansessa noudattaa "komentoketjua" ja työnjakoa puheenjohtajan, urheilutoimenjohtajan ja pelinjohtajan välillä. Toivottavasti olen väärässä kun uskallan tätä epäillä. Puheenjohtaja ja urheilutoimenjohtaja kun ovat aikas noviiseja hommissaan.
Toivotaan parasta ja peltään pahinta.
Rakas "Setä"! Kirjoitan sinulle ensimmäisen (toivottavasti myös viimeisen) kerran. Näin sukulaisena häpeän puolestasi, kun kirjoitat, mitä sattuu olematta asioista perillä. Saahan täällä muutenkin kirjoittaa kaikenlaisia tyhmiä juttuja, mutta jonkinlaista uskottavuutta kuitenkin luo se, että on rekisteröitynyt pesisfoorumiin.

Pahimmillaan sama henkilö voi kirjoittaa useilla nimimerkillä yhden vuorokauden aikana useita viestejä - setä varmaan tietääkin ilmiön.

Ylläpito ei taida tietää, ja jos tietääkin, niin ei ole puuttunut asiaan.
 

Setä

Paljon tulee tekstiä, mutta vain vähän oikeaa asiaa. Helimo on ollut seuran toiminnassa juniorivalmentajan roolissa koko nykyisen seuran olemassaolo ajan - myös muita vähäisempiä tehtäviä siinä sivussa. Mies on ollut myös pelaajana "vanhan" Mansen Pesäpallon aikana miesten edustusjoukkueessa ihan pääsarjatasolla.

Ajatus Helimon siirtymisestä seuran johtoon perustui siihen, että hänellä kaupungin päättävissä elimissä poliitikkona on mahdollisuus vaikuttaa rahavirtoihin pesäpalloilun hyväksi. Tähän perustan väitteeni, että Helimo on Upin "löytö" - Upi ajoi Helimoa puheenjohtajaksi juuri mainitulla perusteella - ja ihan oikein. Ainakin minä hyväksyin tuon periaatteen.

Mielestäni Helimo - apujoukkoineen - on onnistunut puheenjohtajan roolissa erinomaisesti, ja saanut talouden nousemaan hyvälle tasolle edellisen hallituksen/johtokunnan sekä puheenjohtajan tekemien kalliiden operaatioiden jälkeen. Virheitä tehtiin surullisen kuuluisassa budjetoinnissa ja sotkeutumisessa sellaiseen liiketoimintaan, mihin ei ikinä olisi pitänyt ryhtyä.

Toistan itseäni, mutta seurajohdon ja pelinjohtajan väliset kiistat eivät kuulu tälle foorumille - ne ovat seuran sisäinen asia. Jos joku turhautunut pelaajan vanhemmista haluaa purkaa pahaa mieltään täällä useilla eri nimimerkeillä, kun oma lapsi ei mahtunut joukkueeseen, niin "VOI HELLAN LESTAS"!
Heittääpä "Viuhkamiehellä" pahasti laukalle illan edetessä. Väitteesi Helimon pelaamisesta "vanhan" Mansen aikana iham pääsarjatasolla. Ainoa pääsarjavuosi oli 1991, ja Helimo oli tuolloin 14vuotias junioripelaaja. Pallopoikana ehkä kentällä pyöri?. Tuolla kaempana idän maissa on nykyisinkin vallassa ihmelapsia, jotka ovat lukeneet jo yksivuotiaina (kuulemma). Jäitpä "Viuhkamies" taas vaiheesta kiinni ja piste. Puhu totta hyvä mies!
 
Viestejä
488
Onnea Juhalle tuleviin haasteisiin! Manselle kova vahvistus, mutta kovat ovat paineet myös Nisulla, koska tällaisissa siirroissa on faneilla usein yltiöoptimistiset odotukset. Yksi mies on kuitenkin vain yksi mies eikä pelkkä Niemi tee Mansesta top-4 joukkuetta. Playoff paikka lienee kuitenkin mahdollinen, jos kaikki natsaa.
 
Viestejä
1,811
Nisun tärkein tehtävä on auttaa Mansea pysymään sarjassa. Jos onnistuu ilman karsintoja, niin Mansen kausi mennyt yläkanttiin.
 
Viestejä
134
Nisun tärkein tehtävä on auttaa Mansea pysymään sarjassa. Jos onnistuu ilman karsintoja, niin Mansen kausi mennyt yläkanttiin.

Varmasti näinkin mutta kyllä nykyisellä Mansen joukkueella mikä tahansa muu kuin playoff-paikka täytyy luokitella jonkinasteiseksi pettymykseksi. Ehkä tässä on värillisiä laseja mukana, käsi pystyyn, ja toki vielä useammalla joukkueella homma rakentamisen suhteen vaiheessa mutta mun silmiini lähempänä pudotuspelejä kuin putoamiskamppailua tuossa ollaan. Aika näyttää!

P.S. Toivottavasti illan tiedotustilaisuus tuo selkoa myös siihen, neuvotellaanko vielä jonkun kanssa (esim. Reinikka, Kero) vai onko joukkue nyt tässä.
 
Viestejä
4,363
Niemi on toki kova vahvistus yhdessä Myllyniemen kanssa. Mutta playoffeihin asti. Tuskin.
 
Viestejä
1,392
Varmasti näinkin mutta kyllä nykyisellä Mansen joukkueella mikä tahansa muu kuin playoff-paikka täytyy luokitella jonkinasteiseksi pettymykseksi. Ehkä tässä on värillisiä laseja mukana, käsi pystyyn, ja toki vielä useammalla joukkueella homma rakentamisen suhteen vaiheessa mutta mun silmiini lähempänä pudotuspelejä kuin putoamiskamppailua tuossa ollaan. Aika näyttää!
Tampereen pitäisi jättää taakseen vähintään kolme joukkuetta tästä kuusikosta (Hyvinkää, Pattijoki, Seinäjoki, Imatra, Kempele ja Kitee). Kukaan ei varmasti edes uskalla ajatella, että Tampere olisi Joensuun, Sotkamon, Kouvolan tai Vimpelin edellä runkosarjan päätyttyä.

Taitaa olla aika tekemätön paikka, kun ainakin Hyvinkää, Pattijoki, Imatra ja Seinäjoki ovat selkeästi edellä etenkin kärjen osalta.

Joensuu 62p. (heikentynyt vähän)
Sotkamo 68p. (heikentynyt jonkin verran)
Kouvola 62p. (heikentynyt vähän)
Vimpeli 74p. (heikentyy selvästi)
Hyvinkää 46p. (vahvistunut selvästi)
Pattijoki 44p. (aika auki vielä)
Seinäjoki 45p. (heikentynyt)
Imatra 37p. (vahvistunut)
.........
Kempele 26p. (vahvistunut)
Kitee 38p. (heikentynyt hieman)
.........
Tampere (joukkue valmis)
Kankaanpää 30p. (aika auki vielä)
Koskenkorva 30p (aika auki vielä)
Siilinjärvi 22p. (aika auki vielä)

Tampereen mestaruus olisi karsintojen välttäminen.
 
Viestejä
1,392
Jotain tällaista saattaa tulla olemaan Tampereen kokoonpano ensi kaudella.
Jos olen unohtanut jonkun nimen listalta kokonaan, niin saa korjata.

1. Tuohisaari 1V (2019 - 0->1, 71,80%)
2. Myllyniemi 3P (2019 - 1->2, 57,70%)
3. Eirola 2V
4. Hotakainen 3V
5. Lassila L
6. Carlson S
7. Tuomisto 3K
8. Luoma 2P
9. Lähdesmäki 2K

Niemi
Malinen
Lehto
Torppa
Peltoniemi
Alanen
Alanen

Reinikan tilanne taitaa olla vielä auki?
 
Viestejä
66
Jotain tällaista saattaa tulla olemaan Tampereen kokoonpano ensi kaudella.
Jos olen unohtanut jonkun nimen listalta kokonaan, niin saa korjata.

1. Tuohisaari 1V (2019 - 0->1, 71,80%)
2. Myllyniemi 3P (2019 - 1->2, 57,70%)
3. Eirola 2V
4. Hotakainen 3V
5. Lassila L
6. Carlson S
7. Tuomisto 3K
8. Luoma 2P
9. Lähdesmäki 2K

Niemi
Malinen
Lehto
Torppa
Peltoniemi
Alanen
Alanen

Reinikan tilanne taitaa olla vielä auki?

Olen yllättynyt, miten paljon keskusteluissa ollaan laittamassa Eirolaa nro 3. Mitää mieheltä pois ottamatta, mutta otetaan nyt huomioon se että hänellä on 4 vuoden tauko pesäpallosta eikä ole koskaan ollut Superissa sateentekijä mailassa. Räpylässä uskon, että yhä tekijämies.

Itse asettelisin Myllyniemen päävaihtajan rooliin, miehellä on kuitenkin siihen rooliin kaikki potentiaali. Tuohisaari selkeä kärki, ja Carlsson on pelannut Superissa jonkin verran nro 2, niin tällä kärjellä itse lähtisin. Loput lyökkäristä vaikka lottoamalla.

1. Tuohisaari
2. Carlsson
3. Myllyniemi
4. Hotakainen
 
Viestejä
1,822
Tampereen pitäisi jättää taakseen vähintään kolme joukkuetta tästä kuusikosta (Hyvinkää, Pattijoki, Seinäjoki, Imatra, Kempele ja Kitee). Kukaan ei varmasti edes uskalla ajatella, että Tampere olisi Joensuun, Sotkamon, Kouvolan tai Vimpelin edellä runkosarjan päätyttyä.

Taitaa olla aika tekemätön paikka, kun ainakin Hyvinkää, Pattijoki, Imatra ja Seinäjoki ovat selkeästi edellä etenkin kärjen osalta.

Joensuu 62p. (heikentynyt vähän)
Sotkamo 68p. (heikentynyt jonkin verran)
Kouvola 62p. (heikentynyt vähän)
Vimpeli 74p. (heikentyy selvästi)
Hyvinkää 46p. (vahvistunut selvästi)
Pattijoki 44p. (aika auki vielä)
Seinäjoki 45p. (heikentynyt)
Imatra 37p. (vahvistunut)
.........
Kempele 26p. (vahvistunut)
Kitee 38p. (heikentynyt hieman)
.........
Tampere (joukkue valmis)
Kankaanpää 30p. (aika auki vielä)
Koskenkorva 30p (aika auki vielä)
Siilinjärvi 22p. (aika auki vielä)

Tampereen mestaruus olisi karsintojen välttäminen.
Taidat olla oikeassa, että Mansen "mestaruus" on sarjapaikan säilyminen ilman karsintoja, ja siihen uskonkin. Hyvällä tuurillla ja muiden joukkueiden huonolla tuurilla viimeinen pudotuspelipaikka on mahdollisuuksien varassa, mutta en minäkään siihen usko.

Minulla on sellainen käsitys, että Kankaanpään joukkue olisi aikalailla valmis. Mansen rosterista pois pullahtanut Roope Reinikka mahtuisi KaMa:n joukkueeseen heittämällä.
 
Viestejä
1,392
Olen yllättynyt, miten paljon keskusteluissa ollaan laittamassa Eirolaa nro 3. Mitää mieheltä pois ottamatta, mutta otetaan nyt huomioon se että hänellä on 4 vuoden tauko pesäpallosta eikä ole koskaan ollut Superissa sateentekijä mailassa. Räpylässä uskon, että yhä tekijämies.

Itse asettelisin Myllyniemen päävaihtajan rooliin, miehellä on kuitenkin siihen rooliin kaikki potentiaali. Tuohisaari selkeä kärki, ja Carlsson on pelannut Superissa jonkin verran nro 2, niin tällä kärjellä itse lähtisin. Loput lyökkäristä vaikka lottoamalla.
Minulla on alunperin Reinikka numerona 2, mutta hänen tilanteensa on ilmeisesti aika auki.

Carlsonia en missään nimessä laittaisi numeroksi kaksi, koska hänen 10 vuoden Superpesis uran yhden kauden paras kärkilyöntiprosentti on vain 55.73% ja ei tuollaisella tai tuota huonommalla prosentilla voida peluuttaa ketään Superpesiksessä numerolla kaksi.

Tai sitten Tampereella on koko sarjan heikoin numero kakkonen sisäpelissä.
 
Viestejä
1,392
Jotenkin kummasti Superpesiksen neljän parhaan joukkueen pelaajat numero 2 ovat sisäpelissä sarjan neljä parasta numeroa 2.

Keskikastin joukkueista ensi kaudella Imatralla, Koskenkorvalla, Kiteellä, Raahessa, Seinäjoella ja Hyvinkäällä ei tilanteen tekeminen pitäisi jäädä numerosta kaksi kiinni.

Tampereella tämä on iso ongelma johon ei mielestäni ole olemassa mitään kovin varmaa ratkaisua toisin kuin muissa keskikastin joukkueissa on.

75,66% - Joni Rytkönen, Sotkamo
75,11% - Tuomas Jussila, Joensuu (IMATRA)
73,91% - Mikko Kanala, Vimpeli
70,18% - Anssi Lammila, Kouvola
69,67% - Veli-Pekka Yli-Hirvelä, Koskenkorva
67,94% - Ville Posti, Alajärvi (KITEE)
67,43% - Topi Hurskainen, Kitee (JOENSUU)
67,21% - Timo Kallio, Raahe
66,03% - Ville Viita, Seinäjoki
64,44% - Riku Hokkanen, Hyvinkää
63,88% - Konsta Hyötyläinen, Imatra
62,39% - Onni Määttä, Kempele
56,77% - Antti Rinnevuori, Siilinjärvi
56,30% - Arttu Ruuska, Kankaanpää
---------------------------------------------------
55,73% - Kimmo Carlson, Tampere (Carlsonin uran paras kärkkäriprosentti Superissa)
 
Viestejä
1,822
Jotenkin kummasti Superpesiksen neljän parhaan joukkueen pelaajat numero 2 ovat sisäpelissä sarjan neljä parasta numeroa 2.

Keskikastin joukkueista ensi kaudella Imatralla, Koskenkorvalla, Kiteellä, Raahessa, Seinäjoella ja Hyvinkäällä ei tilanteen tekeminen pitäisi jäädä numerosta kaksi kiinni.

Tampereella tämä on iso ongelma johon ei mielestäni ole olemassa mitään kovin varmaa ratkaisua toisin kuin muissa keskikastin joukkueissa on.

75,66% - Joni Rytkönen, Sotkamo
75,11% - Tuomas Jussila, Joensuu (IMATRA)
73,91% - Mikko Kanala, Vimpeli
70,18% - Anssi Lammila, Kouvola
69,67% - Veli-Pekka Yli-Hirvelä, Koskenkorva
67,94% - Ville Posti, Alajärvi (KITEE)
67,43% - Topi Hurskainen, Kitee (JOENSUU)
67,21% - Timo Kallio, Raahe
66,03% - Ville Viita, Seinäjoki
64,44% - Riku Hokkanen, Hyvinkää
63,88% - Konsta Hyötyläinen, Imatra
62,39% - Onni Määttä, Kempele
56,77% - Antti Rinnevuori, Siilinjärvi
56,30% - Arttu Ruuska, Kankaanpää
---------------------------------------------------
55,73% - Kimmo Carlson, Tampere (Carlsonin uran paras kärkkäriprosentti Superissa)
Mansessa Roope Reinikan (kärkkäritilaston voittaja) ykkösessä onnistumisprosentti oli 72,09, mutta jostakin kumman syystä ei mahtunut tulevan kesän kokoonpanoon. Toki prosentit putoavat jonkin verran, kun sarjataso vaihtuu.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös