No joo, voi olla että oli vähän kuolleena syntynyt ajatus... Ne taloudelliset realiteetit...
Ei se välttämättä ole kuolleena syntynyt. Mun esimerkkiluvut on hihasta revittyjä lukuunottamatta sitä kaupan ja Lipon hintaa nyt.
Se suomalainen kertamaskivalmistaja sanoi mielestäni kapasiteetin olevan jotan 700 000 maskia päivässä vaikka niitä koneita ei ole kuin muutama. Koko business perustuu voluumiin. Jos maskiin halutaan painatus ja jos sen painatuksen pitäs aina olla samassa kohtaa niin menee linjan turaamiseksi ku se on suunniteltu tuuppaamaan yksiväristä. Eli pitäs olla jatkuva painatus.
Uskoakseni pitäs ostaa päivän tuotanto että se niitä tässä markkinassa kiinnostaisi. Siinä olisi haminalaisille myymistä ennenkuin Mako olisi kaupannut 700 000 kertakäyttömaskia ja rahaakin sitoutuisi jonkin verran kun ne maskit valmistuisi päivässä ja myynti kestäisi vuoden tai kaksi. Jos vain pakkauslaatikko olisi seuran logoilla niin homma olisi asteen pari ketterämpi luulen mä.
Kestomaskeissa vähän toinen maailma kun yksikköhinta valmistajalta on niin paljon korkeampi. Mutta jos haluaa kilpailukykyisen hinnan niin paljon niitäkin pitäisi kerralla teettää mutta nämä eivät sentään happanesi käsiin.
Mutta kymppitonnin netto esim Haminassa on kyllä kovan takana. Pari tonnia ehkä.