Supervuoro Verkkolehti »

KPL 2017

Viestejä
3
KOUVOLA VIMEO

KOUVOLA /VIMPELI pelissa hairitsi kylla kohtuullisesti kouvolan kuuluttaja..oli jaany pojilta mikki aina paalle.kylla pojilla ainaki vi..u oli mielessa koska sita niin jankkasivat
 
Viestejä
939
Vs: KPL 2017

Monta sivullista mielenkiintoista keskustelua, eikä kukaan ole valittanut, että se tapahtuu väärän otsikon alla.

Tuosta lukkarin aseman heikentämisestä olisin muuten samaa mieltä, mutta kun vastapainona on se, että samalla parannettaisiin pompunlyöjien asemaa, en voi kannattaa. Pompun lyömistä olisi hyvä saada rajoitettua.
 

salapoliisi

Vs: KOUVOLA VIMEO

Niin ja puolivälierissä vielä huusi mikrofoniin: ei kiroilla siellä täällä on lapsia katsomossa. Tapaus jossa alkoi nuhtelemaan vastustajan lukkaria kesken tilanteen.
 
Viestejä
198
Vs: KPL 2017

Helsingin Herra sanoi:
Monta sivullista mielenkiintoista keskustelua, eikä kukaan ole valittanut, että se tapahtuu väärän otsikon alla.

Tuosta lukkarin aseman heikentämisestä olisin muuten samaa mieltä, mutta kun vastapainona on se, että samalla parannettaisiin pompunlyöjien asemaa, en voi kannattaa. Pompun lyömistä olisi hyvä saada rajoitettua.

Täysin samaa mieltä pompun suhteen. Sille pitäisi oikeasti tehdä jotain. Ei tee lajille hyvää jos numerot 1-3 lyö pelkkää rajapomppua. Kentän ei pitäisi olla niin kimmoisa, että pomppu nousee niin "helposti" ottamattomiin korkeuksiin. Ei kaartakaan voi enää paljoa kauemmas viedä.
 
Viestejä
918
Vs: KPL 2017

Miksei sitä sitten kaikki lyö? Taitolyönti siinä missä muutkin, lukkari saa hillittyä sitä kyllä taitavalla lautasen käytöllä, rytmityksellä ja syötön korkeudella. Ja veikkaan että tuo nykymallinen maskipelaaminen aukaisee niin paljon tilaa muualle kentällä että se taas ajaa pomputtajat opettelemaan lyömään muuta.
 
Viestejä
198
Vs: KPL 2017

Vince sanoi:
Miksei sitä sitten kaikki lyö? Taitolyönti siinä missä muutkin, lukkari saa hillittyä sitä kyllä taitavalla lautasen käytöllä, rytmityksellä ja syötön korkeudella. Ja veikkaan että tuo nykymallinen maskipelaaminen aukaisee niin paljon tilaa muualle kentällä että se taas ajaa pomputtajat opettelemaan lyömään muuta.

Toivottavasti näin. Pomppu on taitolyönti tottakai, mutta pointti oli enemmänkin se, että tietyillä kentillä pomppu nousee liian helposti ja kouvolan kenttä on se kaikista kimmoisin. Vastaavaa peliä pelattiin pattijoen rännärillä joskus kymmenen vuotta takaperin. Kyllä esim pihkalassakin rajapompulla pystyy vaihdon tekemään mutta se ei tapahdu läheskään yhtä helposti. Pompun pitää olla todella hyvä eikö etenijä saa myöhästyä.
 
Viestejä
11,817
Vs: KPL 2017

Eikös KSS-Areenan pinta ole jo aika vanha? Oliko silloin miten tarkat normit edes pohjan tiiveydelle? Yhtäkaikki kun pinta menee uusiksi myös pohjatyöt pitää tehdä nykyvaatimusten mukaiseksi jonka jälkeen kenttä tuskin eroaa niin paljoa muista kimmo-ominaisuuksiltaan.

Itse lyönnistä olen sitä mieltä, että taitolyönti ja näyttää olevan kohtuullisen vaikea jo nyt kun ei niitä pomputtajia ihan älyttömästi ole.
 

kopla

Vs: KPL 2017

Ai että olisi ollut mukava saada kopla sotkamon vastustajaksi finaaleihin , olisi päässyt Kode entiselle kotikentälleen lukkaroimaan , no ensi vuonna sitten

Tämä ihan kuuluttaja Laaksosen mieliksi !
 
Viestejä
939
Vs: KPL 2017

Pomppupelissä on se ikävä piirre, että se rajoittuu lukkarin ja lyöjän väliseksi kamppailuksi. Muilla ulkokenttäpelaajilla on vain statistin osa. He eivät voi vaikuttaa tilanteeseen, ellei lyöjä epäonnistu.

Tuon syyn takia baseball ei ole minua viehättänyt.

Parasta pesäpalloa on sellainen, jossa hyvää sisäpelisuoritusta seuraa hyvä ulkopelisuoritus.
 
Viestejä
3,509
Vs: KPL 2017

Tänä kesänä on nähty hienoja pesäkilpoja ja ulkopelisuorituksia, kun pomppua kulmissa varttuvat ovat huikeilla heitoillaan tappaneet huippuetenijöitä. Latvala, Kanala, Hartikainen ja Niko Korhonen tulevat ensimmäisinä mieleen. Kun Kouvolan kenttä aikanaan uusittiin tekonurmeksi, tehtiin samalla hyvin toimivat salaojat kaivoineen. En tiedä, olisiko tämä syynä kimmoisuuteen ja poikkeaako Kouvolan kenttä pohjustuksen suhteen muista kentistä. Luulen, että kentän pinnoituksen uusiminen on Kouvolassa aika helppo työ eikä kenttä välttämättä siinä menetä kimmoisuuttaan kuin lyhyeksi ajaksi.
 
Viestejä
32
Vs: KPL 2017

Vince sanoi:
Mulla on joku hämärä muistikuva jostain tv-kokeilusta missä ottelun aluksi toi matalan raja "kalibroitiin" lukkarin kanssa ja sitä dataa käytettiin sitten noissa tuomioissa. Mutta saattoi olla joku urheiluruudun juttu, testi ennen kautta tms. Tai sitten se oli vaan jokin ihana enneuni.

Pahoitteluni asian vierestä, mutta tuollainen tv-peli oli ainakin jo vuonna 1990 Vaasan Maila - Oulun Lippo. Kalibrointi näkyi tv:ssä, mutta muuten koko asiaan ei siinä lähetyksessä palattu.
 
Viestejä
939
Vs: KPL 2017

Tilastoniilo sanoi:
Tänä kesänä on nähty hienoja pesäkilpoja ja ulkopelisuorituksia, kun pomppua kulmissa varttuvat ovat huikeilla heitoillaan tappaneet huippuetenijöitä.

Varmasti näin on tapahtunut, mutta tarkoitin näitä tilanteita, joissa ulkopelijoukkue ei voi kuin odotella pomppulyönnin laskeutumista etenijän ollessa jo lähellä pesää. Taitolyönti epäilemättä, mutta ei sellaista pesäpalloa, jota minä kaipailisin.
 

Ak

Vs: KPL 2017

Helsingin Herra sanoi:
Tilastoniilo sanoi:
Tänä kesänä on nähty hienoja pesäkilpoja ja ulkopelisuorituksia, kun pomppua kulmissa varttuvat ovat huikeilla heitoillaan tappaneet huippuetenijöitä.

Varmasti näin on tapahtunut, mutta tarkoitin näitä tilanteita, joissa ulkopelijoukkue ei voi kuin odotella pomppulyönnin laskeutumista etenijän ollessa jo lähellä pesää. Taitolyönti epäilemättä, mutta ei sellaista pesäpalloa, jota minä kaipailisin.

Ja mitä pomppupeliin tulee niin se ei voi kyllä oikein olla ainut lyönti vaihtopelissä. Kyllä pitäisi jotain muutakin osata. Ainakin mikäli halutaan mestaruudesta pelata.
 
Viestejä
198
Vs: KPL 2017

Helsingin Herra sanoi:
Pomppupelissä on se ikävä piirre, että se rajoittuu lukkarin ja lyöjän väliseksi kamppailuksi. Muilla ulkokenttäpelaajilla on vain statistin osa. He eivät voi vaikuttaa tilanteeseen, ellei lyöjä epäonnistu.

Tuon syyn takia baseball ei ole minua viehättänyt.

Parasta pesäpalloa on sellainen, jossa hyvää sisäpelisuoritusta seuraa hyvä ulkopelisuoritus.

Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Juuri tätä olen yrittänyt jo monta kertaa sanoa, mutta en ilmeisesti ole saanut sanoja oikeaan järjestykseen.

Ja mitä tulee baseballiin niin olen välillä tuotakin lajia seurannut ja nähnyt hienoja, jopa upeita lyöntisuorituksia, joka sinänsä on ihan viihdyttävää mutta kuten edellä kirjoitettiin niin ulkopelaajilla on tällöin vain statistin osa. Pesis on pelinä paljon mielenkiintoisempi.
 
Viestejä
139
Vs: KPL 2017

Helsingin Herra sanoi:
Taitolyönti epäilemättä, mutta ei sellaista pesäpalloa, jota minä kaipailisin.
Olen nyt katsellut pääasiassa pomppupeliin perustuvaa vaihtolyöntipeliä Kouvolassa jo useamman vuoden. Oma mittani alkaa olla täynnä. Jos voisin, niin poistaisin tuon typerän pompun pelistä kokonaan. Lisäksi on jotenkin älytöntä, että jossain sitä voi lyödä ja jossain ei. Koplalle se on etu, kun pelaa puolet pelistä erittäin kimmoisalla alustalla. Jos pomppu ei nousisi, niin Kopla menettäisi osan kotiedustaan. Voihan sitä vastustajakin lyödä, mutta ei ole järkeä panostaa harjoittelussa siihen jos omalla kotikentällään ei sitä pysty käyttämään.

On tietysti muillakin kentillä omat erikoisuutensa, jotka tuovat kotietua enemmän tai vähemmän. Mutta lyönti on tylsä kuin mikä ja saisi joutaa pois.
 
Viestejä
939
Vs: KOUVOLA V

Jaska sanoi:
wiklow66 sanoi:
nyt kuuluttajan kaveri suunnittelee lahtevansapelin jalkeen ryyppaamaan.voi jeesus minkalaista amatooritoimintaa.etta miksi pelia pidetaan junttien lajina.kiitos taman kaksikon siita ei paasta ikina eroon.voi hyvanen aika.kouvola hapean paikka

Näemmä joku trollipari on ottanut tehtäväkseen Laaksosen mollaamisen. Trollia ei pitäisi ruokkia, mutta kerro Nyt mistä ihmeen kaksikosta puhut.

Varmaan puhutaan erään pesäpalloaiheisen videon kommenttiraidasta, joka on netissä nähtävillä. Enempää en paljasta, ettei videota viedä pois. Haluaisin ensin kuulla sen kokonaan.
 
Viestejä
3,509
Vs: KPL 2017

Näitä nyt on sattunut iät ja ajat ja huomattavasti paremmissakin piireissä ja aikoina, jolloin tällaiset "mokat" olivat periaatteessa vakavampia. Aikanaan lasten rakastama, paljon kuunneltu Markus Setä totesi radiossa eetteriin, että nyt Markus Setä lähtee paskalle. Legendaariset selostajat Pekka Tiilikainen ja Paavo Noponen keskustelivat puhumisen välissä henkeviä: "annapas se pullo minulle." Mutta pikkusieluiset tonkijat: kaivakaa ja repostelkaa, siitähän te elätte...
 
Viestejä
939
Vs: KPL 2017

En ajatellut repostella, pelkästään kuunnella. Ja toisaalta, kyllähän sinäkin mainitsit pari legendaarista mokaa ihan nimien kanssa. Eli kyllähän tällaiset mokat ovat hauskoja, kunhan ei ota liian tosissaan. Hymyä huuleen vaan, elämä on hauskempaa.
 
Viestejä
198
Vs: KPL 2017

Tilastoniilo sanoi:
Näitä nyt on sattunut iät ja ajat ja huomattavasti paremmissakin piireissä ja aikoina, jolloin tällaiset "mokat" olivat periaatteessa vakavampia. Aikanaan lasten rakastama, paljon kuunneltu Markus Setä totesi radiossa eetteriin, että nyt Markus Setä lähtee paskalle. Legendaariset selostajat Pekka Tiilikainen ja Paavo Noponen keskustelivat puhumisen välissä henkeviä: "annapas se pullo minulle." Mutta pikkusieluiset tonkijat: kaivakaa ja repostelkaa, siitähän te elätte...

Vertaus on ihan hyvä. Markus sedän paikalle lähtö taitaa kuitenkin olla legenda, joka ei oikeasti eetteriin päätynyt. Oli miten oli. Hyvä juttu on hyvä vaikkei täysin totta olisikaan.
 
Viestejä
1,393
Vs: KPL 2017

Tästä pomppupelistä haluan ottaa esimerkkinä sarjan selkeästi TOP-kolmeen kuuluvan pomputtajan eli Anssi Lammilan.

Lammila on sarjan kaikki pelaajat huomioiden kärkilyönneissä myös TOP-kolmessa. Hän osaa pompun lisäksi myös muut pienet lyönnit sekä omaa erittäin hyvät pystymailalyönnin. Lammilalla on jopa kohtalaisen hyvä läpilyöntiuhka, koska hän osaa tarvittaessa lyödä joka puolelle kenttää.

Tässä kauden 2017 kärkilyöntitilastot:
Runkosarja: 1. Anssi Lammila 77.39%
Pudotuspelit: 2. Anssi Lammila 86.53%

Titanian tilastoja en valitettavasti pääse nyt katsomaan, mutta ulkomuistista heitän, että Lammilan muiden lyöntien kuin pompun onnistumisprosentti oli vain 4% alle tuon runkosarjan onnistumisprosentin. Tämä kertoo siitä, että vaikka pomppu kiellettäisiin, missä ei olisi mitään järkeä, niin Lammila olisi edelleen sarjan TOP-kolmessa kärkilyöntiprosenttien suhteen.

Olisihan se ihan saakelin tyhmää olla lyömättä pomppua, jos se on muutamilla pelaajilla prosentuaalisesti paras lyönti!
Lisäksi pomppua puoltaa tietyissä tilanteissa se, että sillä saadaan riskitön eli paloton vaihto, jos lyönti osuu kenttään.

Pomppu on ongelmista pienin. Minulla olisi noin kymmenen hyvää ehdotusta mitä lajille ja säännöille pitäisi tehdä, mutta saattaa mennä vuosia ennen kuin nuo fiksuimmat sääntömuutokset menevät läpi.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös