Supervuoro Verkkolehti »

Kouvolan huutelutapaus

Pallo muuntajalle

Hieman erikoista, että Ruudun päälähetys ei sanallakaan ole maininnut tästä. Ei siellä tietysti kärkimatsissa Sotkamossa ole tarve mitään erikoisreportaasia ruveta vetämään, mutta nyt kuitenkin joka media on aiheesta kirjoittanut runsaasti ja aivan ylivoimainen ykkösasia pesäpallossa tällä viikolla.

Kuolee-huudon kautta kuitenkin ikään kuin takaovesta asia tuotiin esille, ja Ojanperä toteamaan että kaikkien pitää saada ja voida huudella ihan mitä vaan ellei mennä aivan törkeimpiin henkilökohtaisuuksiin.
 
Viestejä
44
Mitä veetä😀😀😀 Ettei vaa ois ite pj siellä kännipäissää kirjottelemassa
Turha takertua rasismi sanaan. Tässä yhteydessä se ei liene ihan oikea termi. Ulkonäöstä irvaileminen kuitenkin on mielestäni ihan yhtä vakavaa kuin esim. etniseen taustaan puuttuminen.
Ei, en ole. Tai oon mä pj monessakin mutten tässä yhteydessä

Olet oikeassa. Vaikea se on omaa peilikuvaa valita. Ymmärrän ao. pelaaja kyllä jotta se tuntuu pahalta arvostella. Omasta kokemuksesta jättäisin kuitenkin omaan arvoonsa ja keskittyisin kauteen etenkin pleijarien alla
 
Viestejä
166
Tästä turhasta provoyrityksestä varoitus @MakkaranPaistoTaisto
Pakko kysyä, että mikä turha provo tämä oli? Kiusaajaa suojellaan ja jos siitä sanoo pahasti niin oivoi.

Kohusta: ylipäätään koko kohua ei olisi jos kyseessä olisi jokin toinen seura kenen pelaajille huudellaa, näitä ulkonäköön tai ihmiseen meneviä huuteluita kuulee kokoajan. Tuomarit aitiopaikalta kuulee ties mitä kiusaamista mutta mitenkäs puutut. Joko tähän asiaan puututaan ihan täysin tai sitten annetaan olla ja kasvatetaan nahkaa.
Kekin peleissä alkamut itseä risoa pikkupoika porukka joka alkanut vanhemmilta kehäratsuilta huutelun jossa ei kannusteta omia vaan huudellaan lapsellisuuksia.
 
Viestejä
2,867
Kyllähä Vimpelissä on joskus huudeltu Kohoselle, että Tonilla on pieni muna siitä mainittiin supertähdet ohjelmassa. Komulaiselle huudeltu pallot pitäisi lähettää syyrian lapsille. Onhan näitä huuteluita ollu, outoa miten puheet kuulostaa ku ekaa kertaa kuulis tollasta. Ja oon kyllä samaa mieltä, jos Vimpeli olisi ollut vastassa, asia olisi sovittu nelimarkan hämyisissä tunnelmissa.
 
Viestejä
2,867
Niin siis Komulainen huuteli Rantalahdelle. Ja siitäkin nousi kohu, lehdissä kirjoiteltiin ja Komulainen pahoitteli, että ei se ihan niinkään ole, että aiemmin ei oltaisi mitenkään reagoitu.
Silti Vimpelin sikakatsomo muistuttelee siitä vieläkin, kun itse siellä viimeksi kävi. Ja ei, pelaajien ulkonäköä ja henkilökohtaisuuksiin ei saa mennä. Se on defenik nou nou.
 
Viestejä
11,941
. Komulaiselle huudeltu pallot pitäisi lähettää syyrian lapsille.

Vai oisko Komulainen huudellut pallopulasta :unsure:


Onhan näitä huuteluita ollu, outoa miten puheet kuulostaa ku ekaa kertaa kuulis tollasta.

Kysymys kait kuuluu, että tarvitsisko niitä henkilöön meneviä huutoja olla? Ennen tai tänään? Ja useimmat täällä kommentoineet ovat tainneet olla sitä mieltä, että ei tarvitse.
 
Viestejä
2,867
Kysymys kait kuuluu, että tarvitsisko niitä henkilöön meneviä huutoja olla? Ennen tai tänään? Ja useimmat täällä kommentoineet ovat tainneet olla sitä mieltä, että ei tarvitse.
Ei tartte. Ite en puhu pesäpallo pelissä mitään, voisivat muut ottaa mallia.
 

LBC

Viestejä
3,722
Kyllähä Vimpelissä on joskus huudeltu Kohoselle, että Tonilla on pieni muna siitä mainittiin supertähdet ohjelmassa. Komulaiselle huudeltu pallot pitäisi lähettää syyrian lapsille.
En mä tiedä teetkö tahallaan näitä, toisaalta melko sama. Mutta jos vaikka KVG
 
Viestejä
4,205
Hieman erikoista, että Ruudun päälähetys ei sanallakaan ole maininnut tästä. Ei siellä tietysti kärkimatsissa Sotkamossa ole tarve mitään erikoisreportaasia ruveta vetämään, mutta nyt kuitenkin joka media on aiheesta kirjoittanut runsaasti ja aivan ylivoimainen ykkösasia pesäpallossa tällä viikolla.

Kuolee-huudon kautta kuitenkin ikään kuin takaovesta asia tuotiin esille, ja Ojanperä toteamaan että kaikkien pitää saada ja voida huudella ihan mitä vaan ellei mennä aivan törkeimpiin henkilökohtaisuuksiin.

Ojanperä on kuitenkin liiton hommissa siinä pöydässä missä asiaa käsitellään ja tutkinta on kesken tässä kovin epäselvässä tapauksessa, niin ehkä parempi olla sanomatta mitään.

Varsinkin nyt kun KPL on alustavasti kertonut että kerätty näyttö osoittaa muuta kuin mitä mediassa on somekeskustelun pohjalta totuudeksi rummutettu niin maltti on valttia kaikessa julkisessa keskustelussa kunnes liitto on saanut tiedot kaikilta osapuolilta ja käsitellyt asian.
 
Viestejä
2,867
En mä tiedä teetkö tahallaan näitä, toisaalta melko sama. Mutta jos vaikka KVG
En tee tahallani. Ompas herkkää porukkaa. Pointti oli näitä huuteluita on ollu, mutta ulkonäköön liittyvät ja henkilökohtaisuuksiin ei oo ok. Sieltä kyllä löytyy aiempi viestini missä näin sanoin. Menee kakofoniseksi tää keskustelu muute
 
Viestejä
483
Pakko kysyä, että mikä turha provo tämä oli? Kiusaajaa suojellaan ja jos siitä sanoo pahasti niin oivoi.

Kohusta: ylipäätään koko kohua ei olisi jos kyseessä olisi jokin toinen seura kenen pelaajille huudellaa, näitä ulkonäköön tai ihmiseen meneviä huuteluita kuulee kokoajan. Tuomarit aitiopaikalta kuulee ties mitä kiusaamista mutta mitenkäs puutut. Joko tähän asiaan puututaan ihan täysin tai sitten annetaan olla ja kasvatetaan nahkaa.
Kekin peleissä alkamut itseä risoa pikkupoika porukka joka alkanut vanhemmilta kehäratsuilta huutelun jossa ei kannusteta omia vaan huudellaan lapsellisuuksia.
Kekin junnuja ei ehkä kannata vetää mukaan tähän keskusteluun. Käypä kuuntelemassa tarkemmin heidän huutelujaan ja kannustustaan. "Kuolee" huudon pojat jättivät pois kun heille sanottiin että se ei ole oikein fiksua. Huutelevat kyllä vastapuolelle mutta eivät henkilökohtaisuuksia. Ja kannustavat Kekiä niin kovasti että siitä voisi moni aikuinen ottaa mallia.
 
Viestejä
1,325
Kyllähä Vimpelissä on joskus huudeltu Kohoselle, että Tonilla on pieni muna siitä mainittiin supertähdet ohjelmassa. Komulaiselle huudeltu pallot pitäisi lähettää syyrian lapsille. Onhan näitä huuteluita ollu, outoa miten puheet kuulostaa ku ekaa kertaa kuulis tollasta. Ja oon kyllä samaa mieltä, jos Vimpeli olisi ollut vastassa, asia olisi sovittu nelimarkan hämyisissä tunnelmissa.
tuo huudettiin kohoselle kouvolassa, eikä vimpelissä.
 

LBC

Viestejä
3,722
En tee tahallani. Ompas herkkää porukkaa.
Tarkoitin vain, että jos vaikka ennen kommentteja tsekkaisit ensin, missä Kohoselle huudeltiin ja Mitä Komulaiselle sanottiin vai kukahan se sanoi. Kun tuota tarkistamatonta tietoa aina välillä tahtoopi tulla. Mutta jos pointtisi oli tuo mitä sanoit, niin yritän jatkossa ymmärtää tarkemmin. Pointista tietenkin olen samaa mieltä.
 
Viestejä
2,867
tuo huudettiin kohoselle kouvolassa, eikä vimpelissä.
Kiitos korjauksesta, olin väärässä. Näköjään vastustajan riveissä saanu kuitailua.
 
Viestejä
2,867
Tarkoitin vain, että jos vaikka ennen kommentteja tsekkaisit ensin, missä Kohoselle huudeltiin ja Mitä Komulaiselle sanottiin vai kukahan se sanoi. Kun tuota tarkistamatonta tietoa aina välillä tahtoopi tulla. Mutta jos pointtisi oli tuo mitä sanoit, niin yritän jatkossa ymmärtää tarkemmin. Pointista tietenkin olen samaa mieltä.
Juu kyllä. Muistan niitä asioita, jotka muistaakseni on mennyt tolleen. Niistäki on pitkä aika, joten aika kullanut muistot. Mutta google käyttöön ensi kerralla. Mutta minun puolestani asia on nyt tässä ja koplalle tsempit pudotuspeleihin, tulee kyllä jännittävä syksy.
 
Viestejä
11,941
En tee tahallani. Ompas herkkää porukkaa. Pointti oli näitä huuteluita on ollu, mutta ulkonäköön liittyvät ja henkilökohtaisuuksiin ei oo ok. Sieltä kyllä löytyy aiempi viestini missä näin sanoin. Menee kakofoniseksi tää keskustelu muute

Yritän vielä kerran. Kerroit kaksi mielestäni henkilöön menevää esimerkkiä - se, että toisessa lipsahti huutajia kohteeksi on nyt sivuseikka. Sitten ihmettelit, että mitä uutta tässä nyt on, että aina on huudeltu. Ja lopuksi toteat, että tällaiset pitää sopia jossain hämyisissä tunnelmissa esim jos ollaan Vimpelissä niin Nelimarkassa.

Sitten sanot seuraavissa viesteissä, että henkilöön menevä huutelu ei ole ok. Huomaatko ristiriidan viestiesi välillä?


Kyllähä Vimpelissä on joskus huudeltu Kohoselle, että Tonilla on pieni muna siitä mainittiin supertähdet ohjelmassa. Komulaiselle huudeltu pallot pitäisi lähettää syyrian lapsille. Onhan näitä huuteluita ollu, outoa miten puheet kuulostaa ku ekaa kertaa kuulis tollasta. Ja oon kyllä samaa mieltä, jos Vimpeli olisi ollut vastassa, asia olisi sovittu nelimarkan hämyisissä tunnelmissa.

mutta jos henkilöön menevä huutelu ei ole sinustakaan ok niin näemme asian samalla tavoin.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
201
Myllyniemeä on nimitelty jo viime kaudella useaan otteeseen ja asia ollut esillä keskusteluissa, nyt sitten sille kaikelle huutelulle saatiin ensimmäinen "syntipukki" niin palautteen määrä on arvatenkin sen mukainen. Ansaitusti toki.

Kouvolan ja Mansen välille on muodostumassa tervetullut 2020-luvun pesäpalloklassikko. Ns. porvarit vastaan työläiset. Niin kaupungista, yleisöstä ja taustajoukoista lähtien.

Joman valtakaudella näytti siltä, että laji on menossa jo hienostuneempaan suuntaan mutta kyllä tämän hetken neljän kärkijoukkueen varastoissa on syksyllä panoksia muissakin, kuin vain pelillisissä lippaissa. Osa tykkää siitä ja osa ei, mutta kyllä yleisö siitä keskimäärin enemmän maksaa.
 
Viestejä
2,867
Yritän vielä kerran. Kerroit kaksi mielestäni henkilöön menevää esimerkkiä - se, että toisessa lipsahti huutajia kohteeksi on nyt sivuseikka. Sitten ihmettelit että mitä uutta tässä nyt on, että aina on huudeltu. Ja lopuksi toteat, että tällaiset pitää sopia jossain hämyisissä tunnelmissa esim jos ollaan Vimpelissä niin Nelimarkassa.

Sitten sanot seuraavissa viesteissä, että henkilöön menevä huutelu ei ole ok. Huomaatko ristiriidan viestiäsi välillä?




mutta jos henkilöön menevä huutelu ei ole sinustakin ok niin näemme asian samalla tavoin.
Se nelimarkka oli vitsi läppä. En huomaa, olen syrjintää ja kiusaamista ja muuta vastaan. Minua on myös kiusattu, joten tiedän miten pahalta tuntuu, kun ulkonäköä kommentoidaa ja nuoriin se jättää syvät arvet. Ja toi Komusta sekä kodesta oli esimerkkiä tapauksista, että huutelua on. Mutta toivon, että ajattelemme samalla tavalla. Koska en ole sellainen ihminen.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös