Supervuoro Verkkolehti »

Imatran Pallo-Veikot 2019

Viestejä
90
Tätä juuri tarkoitin.
Kärki: Nurmio, Lattu, Partanen....6-8 tai jokeri: Hyötyläinen.
Kysymyksenä oliko Lattu eilen huonompi kuin Hyötyläinen tällä kaudella ulkona? Vastaan itse, ei.
Pitänee tehdä Muuruvirta koppariksi -kansalaisaloite. Saataisiin takakentällekin urheilullisuutta.
Ankkureiden 3-v tarjosi 3 pisteen voiton.
 
Viestejä
449
Tätä juuri tarkoitin.
Kärki: Nurmio, Lattu, Partanen....6-8 tai jokeri: Hyötyläinen.
Kysymyksenä oliko Lattu eilen huonompi kuin Hyötyläinen tällä kaudella ulkona? Vastaan itse, ei.
Pitänee tehdä Muuruvirta koppariksi -kansalaisaloite. Saataisiin takakentällekin urheilullisuutta.
Ankkureiden 3-v tarjosi 3 pisteen voiton.

Kopparit on kyllä olleet hasardeja IPV:llä tämän alkukauden, ja sikäli Muuruvirralle voisi näytön paikan antaa. Mutta se mitä kuullut tuolta huhuja, niin kaverin kehityskäyrä näyttää vain alaspäin. Ja kai siinä joku syy on, ettei hän ole näytönpaikkoja oikein saanut pariin vuoteen.

Lattu nyt on mailan varressa illasta toiseen joukkueen tasaisin ja varmin suorittaja, hyvä jos pallot tarttuu ulkona.
 
Viestejä
448
Eilisestä pelistä katselin vain pieniä pätkiä tallenteelta, joten sen kommentointi ei ole järkevää. Hienoa on tietysti Pesosen onnistuminen. Näkisin itse, että sekä Hyötyläinen että Lattu voisivat kokeilla samanaikaisesti pelaavassa yhdeksikössä. Hyötyläinen numerolle 9 ja pitkä kärki sitä kautta, etenemään. Kuka sitten pois ja jokeriksi, siinä haastava kysymys ja en heti ainakaan keksi selvää vastausta.

IPV:lle tärkeä voitto kuitenkin, mutta paljon pitää parantaa, jos seuraavista peleistä joukkue aikoo hakea pisteitä.
 
Viestejä
3,509
"Kysymyksenä oliko Lattu eilen huonompi kuin Hyötyläinen tällä kaudella ulkona? Vastaan itse, ei."

Varmaan ei pitäisi sanoa eikä minulle kuulu, mutta... Jos ainoa kriteeri harkita Lattua ykköskärjessä ja ulkokentällä on se, että onko hän huonompi tai parempi ulkona kuin Hyötyläinen, on outo. Joukkueen parhaalle sisäpelaajalle pitää antaa se rooli, mikä hyödyttää joukkuetta eniten. Paras etenijä ja vaihtaja eli Lattu voidaan toki laittaa numeroille 2 tai 3, mutta silloin joissakin vuoroissa hän menee hukkaan. Sen sijaan jokerina hän ei mene juuri koskaan hukkaan. Lattu kannattaa laittaa mielestäni numerolle siinä tapauksessa, että hän on tärkeä pelaaja ulkokentällä. Syyksi ei siis riitä, että hän on parempi kuin Hyötyläinen. Sitä paitsi Lattu pelasi pienessä roolissa kolmosvahtina eikä isossa roolissa kolmospolttajana kuten Hyötyläinen. HYötyläinen ja Lattu eivät nähdäkseni ole toistensa kilpailijoita samoista rooleista. Molemmat eli Lattu varmasti mutta myös Hyötyläinen ovat joukkueensa kantavia voimia eivätkä korvaa toisiaan vaan molemmille löytynee järkevä rooli, joka ei välttämättä ole kummallekaan jokerin rooli.
 
Viestejä
90
Olen harrastaja, kannattaa katsoa pelejä vaikka fanikamerasta ennen kuin kommentoi ulkopelirooleja. Lattu taisi eilen pienessä roolissaan polttaa etenijöitä lähellä kakkospesääkin. Näkyypä noita huippuvaihtajia useimmilla joukkueilla pelaavan ulkona, jopa koplalla.
 
Viestejä
11,812
Kun en ole fanikameraan sijoittanut niin onko niin, että Latun liikkuminen ulkona, varmuus räpylässä ja heittokäsi(?) on parantunut edellisvuosista? Koska muistelen kuulleeni useammalta taholta, ettei voi oikein ulkona linjassa peluuttaa tai että redseistä löytyy linjapelaajat ilman Lattuakin.

Jos on kehittynyt niin älyttömän hyvä juttu. Latussa on aineksia kehittyä IPV:n avainpelaajaksi jos vain seurassa pysyy.
 
Viestejä
2,637
Siis Tilastoniilo arvioi Latun roolia pöytäkirjaan merkityn pelipaikan perusteella? Ei muuten oikeasti pelannut kolmosvahtina kuin kolmostilanteet. Vaikea oli katsomosta nähdä Hyötyläisen puuttumista, ja aika näkymätön mies on muutenkin ulkokentällä ollut. Ei missään nimessä ole toistaiseksi vastannut ennakkohypeä huippuluokan ulkopelaajasta. Ehkä sitten on niin hyvä, ettei oikein pääse edes peliin mukaan. Ei tosin virheitäkään ole hirveästi tehnyt, mutta Kankaanpäässä sellainen tuli sitäkin raskauttavampaan paikkaan.

Sikiöltä tosi kehno peli eilen, joten pitää olla tyytyväinen, ettei Ankkurit tuon enempää saanut aikaan. Positiivisiakin asioita toki oli monia, mutta eihän tuo pelaaminen mihinkään riitä kovempia joukkueita vastaan.
 
Viestejä
296
IMHO hyvin perusteltuja näkemyksiä edellisillä kirjoittajilla. Näyttäisi vähän siltä, että IPV:llä on linjalla ns. positiivinen ongelma, paino ensimmäisellä sanalla. Mukavaa :)
 
Viestejä
3,509
Ainoa, mitä olen yrittänyt arvioida, on se, yritetäänkö Hyötyläisellä jollain tapaa korvata Lattua missään roolissa niinkuin täällä yritettiin analysoida. Johtopäätöshän tuntui olevan, ettei Hyötyläinen korvaa Lattua, koska Lattu on ilmeisesti joka osa-alueella parempi. Voi olla, mutta se ei ole se pointti. Pointti on se, että Lattu on IPV:n paras pelaaja ja häntä on kenenkään vaikea korvata missään roolissa. Eikä pidäkään. Jokaiselle pitäisi löytää joukkuetta eniten hyödyttävä rooli. Olipa Latun rooli mikä hyvänsä, ei se tarkoittane sitä, että Hyötyläisen oikea paikka on jokerina. Voi tietenkin olla, en tiedä, mutta luulen ettei se olisi järkevää. Sitäkin luulen, ettei IPV:n kannattajilla ole selkeää, yksimielistä näkemystä siitä, mikä olisi Latulle paras rooli IPV:n peluutuksessa. Kuten sanottua: Ikävää, ettei Lattu repeä sääntöjen takia useampiin rooleihin kuin nyt.
 
Viestejä
939
Itse ymmärsin niin, että Lattu korvaa sisäpelissä Miikka Matikan ja Hyötyläinen Latun. Voisi tietysti ajatella, että Partanen korvaisi Matikan, mutta silloin jää yksi kotiuttaja pois.
 
Viestejä
3,509
Itse ymmärsin niin, että Lattu korvaa sisäpelissä Miikka Matikan ja Hyötyläinen Latun. Voisi tietysti ajatella, että Partanen korvaisi Matikan, mutta silloin jää yksi kotiuttaja pois.

No nyt en ymmärrä sitäkään vähää, mutta vika on tietysti minun. Tuostahan voisi päätellä loogisesti, että loppujen lopuksi Hyötyläinen korvaa Matikan:).
 
Viestejä
296
Niin, ja Alajärvi-pelissä Lattu oli vanhassa roolissaan numerolla 2 ja "Matikan korvaajana" numerolla 3 Partanen. Toimi, mutta hintana oli se, että Partasen kotiutustaidot jäivät vähemmälle käytölle. Niin ja Hyötyläisen taidot jäivät vajaasti hyödynnetyiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
11,812
Sarkasmia vai ironiaa vai vain faktaa? Kun ainakaan tilastojen mukaan Hyötyläinen ei pelannut AA pelissä.
 
Viestejä
448
Hyötyläinen ei pelannut Alajärveä vastaan todellakaan. Edelleen näen, että Hyötyläinen voisi olla numero 9 sisäpelissä ja käyttökelpoinen etenijä. Miksi ei numerolle kaksi, niin syynä on Lattu, joka on mielestäni siinä roolissa parempi. Teemu Nurmio pystyy myös vaihtamaan, joten hänelle ehdottomasti se ykkönen. Lattu jää varmaan harvoin tässä tapauksessa ilman "ruokaa", joten ei merkitys jokerina ole siinä tapauksessa korvaamaton.

Samille tulee tässä myös riittävästi joko vaihto- tai kotiutustilanteita, joten siinäkään mielessä ei ole ongelmaa. Dahlström tarvitsee joka vuoroon lyöntivuoron ja sehän ei ole myöskään ongelma, tarvittaessa myös vaihtotilanteisiin lyömään. Mikä on sitten Jarkko Matikan numero, niin itse laittaisin numeroksi 8, jolloin on rakennettavissa todella pitkä kärki. Hyötyläinen ja Lattu eivät ole eivätkä saa olla toisiaan poissulkevia vaihtoehtoja ulkopelissä.

IPV:llä riittää lyönti- ja etenemisvoimaa olla sarjan keskikastissa, suurin ongelma on tällä hetkellä syöttölautasen äärellä, jossa olemme sarjan alakastia ja edelleen se Vallen osaaminen jää suureksi kysymysmerkiksi. Toivottavasti nämä kummatkin osoittavat näkemykseni vääräksi.
 
Viestejä
939
Tänään mennään järjestyksellä, jossa kakkosena on Hyötyläinen ja Lattu on jokerina. Hyötyläinen oli vatsataudin takia pois viimeksi. Näin kertoi IPV:n Twitter-tili.
 
Viestejä
939
No, enpä tullut ajatelleeksi, että voihan se Lattu tulla lyömään ennen Hyötyläistä. Paremmin on toiminut niin. Hyötyläinen löikin kunnarin ja tavallisen toisella lyöntivuorollaan.
 
Viestejä
11,812
No, enpä tullut ajatelleeksi, että voihan se Lattu tulla lyömään ennen Hyötyläistä. Paremmin on toiminut niin. Hyötyläinen löikin kunnarin ja tavallisen toisella lyöntivuorollaan.

Kun itse seuraa vain pesisliveä eikä ole nähnyt matseja niin kysymys kuuluu:

Onko niin, että IPV ei juurikaan ajolähdöksi täytä kun pelaa ulkona?
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös