Supervuoro Verkkolehti »

Haminan Palloilijat 2024

LBC

Viestejä
3,644
Nelosen uudessa sarjassa " Mies, joka kuoli" haminalainen pesäpallo saa näkyvyyttä
Toki. Vähän vaatimattomasti pesäpallo tosin. Mutta Haminahan on siinä hyvin esillä muutenkin, kuten myös romaanissa, joka on käännetty monelle kielelle. Melkein kaikki tapahtumathan olivat Haminassa.
 
Viestejä
1,485
Pertusta voi lähivuosina tulla ihan kovakin tekijä etukentälle, kunhan suoritusvarmuutta tulee kokemuksen myötä. Heitto lähtee aika iloisesti, huolimattomuusvirheet kiinniotoissa ja palautusheitoissa karsiutuvat pikkuhiljaa kyllä pois.

Ekin heitoissa perussuoritus ei valitettavasti riitä polttamaan superpesiksessä lyhyistä lyönneistä. Muuten kyseessä olisi aivan luotettava etupelaaja superpesikseenkin.
 
Viestejä
1,490
Kyllä minua huolestuttaa jos sekä Kirin, että Rouhiaisen heittovoima ei riitä polttamaan etenijöitä edes takakentän keskiosasta. Tahkossa Matikka (nyt jo muualla) ja Nurmio pystyivät kohtuullisen hyvin polttamaan ainakin takakentän keskiosasta. Osaako Hacklin kopparipelin? Käsi ilmeisesti melko hyvä. Miten jalka nousee koppariksi?
 
Viestejä
1,490
Hacklinista saataisiin todennäköisesti kohtuullinen koppari. Ei huippu, mutta kohtuullinen. Parempi kuin minä vaikka harjoittelisin 24/7. Kyllä pelaajaa pitää arvostaa jos pystyy pelaamaan superpesistasolla. Parempi kuin 1-2% harrastajista!
 
Viestejä
11,818
Hacklinista saataisiin todennäköisesti kohtuullinen koppari. Ei huippu, mutta kohtuullinen. Parempi kuin minä vaikka harjoittelisin 24/7. Kyllä pelaajaa pitää arvostaa jos pystyy pelaamaan superpesistasolla. Parempi kuin 1-2% harrastajista!

Hacklin on pelannut superpesiksessä 114 ottelua kakkos- ja 349 ottelua kolmoskopparina. Viimeisenä kolmena kautenan vähemmin mutta sitä ennen kymmenkunta tms vuotta Koplan vakikopparina.

Kysymys lienee kait ennemmin, että vieläkö Hakista on koppariksi superiin eikä siitä saadaanko hänestä kohtuullinen koppari superiin. Minä näen tuossa semantiikassa eron. Mutta se jää nähtäväksi.

 
Viestejä
1,490
Hacklin on pelannut superpesiksessä 114 ottelua kakkos- ja 349 ottelua kolmoskopparina. Viimeisenä kolmena kautenan vähemmin mutta sitä ennen kymmenkunta tms vuotta Koplan vakikopparina.

Kysymys lienee kait ennemmin, että vieläkö Hakista on koppariksi superiin eikä siitä saadaanko hänestä kohtuullinen koppari superiin. Minä näen tuossa semantiikassa eron. Mutta se jää nähtäväksi.


No, sano nyt oma mielipiteesi suoraan! Pystyykö Hacklin vielä pelaamaan superpesistasolla kopparina olematta riippakivi joukkueelle? Kyllä itse ottaisin pelaajan, jonka käsi on sentään jonkinlainen uhka vastustajajoukkueelle vaikka liikkuvuus ei olisi enää mikään erityisen hyvä. Kiri ja Rouhiainen ovat käsittääkseni niin heikkoja heittämään, että mitään hyötyä ei ole kohtuullisen nopeista jaloista. Vastustaja pystyy vaikka kävelemään kolmoselta kotiin kun mitään pelkoa tappoheitosta ei ole. Hacklinin heitto on käsittääkseni sentään jonkinlainen uhka vastustajalle. 38-vuotiaana tietysti numerolla palaamisessa alkaa kilometrit tulla täyteen, mutta kyllä minä pelinjohtajana ottaisin kaiken irti pelaajasta, joka sentään pystyy kohtuullisesti liikkumaan ja heittämään.
 
Viestejä
11,818
No, sano nyt oma mielipiteesi suoraan! Pystyykö Hacklin vielä pelaamaan superpesistasolla kopparina olematta riippakivi joukkueelle? Kyllä itse ottaisin pelaajan, jonka käsi on sentään jonkinlainen uhka vastustajajoukkueelle vaikka liikkuvuus ei olisi enää mikään erityisen hyvä. Kiri ja Rouhiainen ovat käsittääkseni niin heikkoja heittämään, että mitään hyötyä ei ole kohtuullisen nopeista jaloista. Vastustaja pystyy vaikka kävelemään kolmoselta kotiin kun mitään pelkoa tappoheitosta ei ole. Hacklinin heitto on käsittääkseni sentään jonkinlainen uhka vastustajalle. 38-vuotiaana tietysti numerolla palaamisessa alkaa kilometrit tulla täyteen, mutta kyllä minä pelinjohtajana ottaisin kaiken irti pelaajasta, joka sentään pystyy kohtuullisesti liikkumaan ja heittämään.

En minä tiedä pystyykö Hakki pelaamaan räpylässä olematta riippakivi joukkueelle vai ei.

En ole nähnyt Hakin pelaavan kopparina vähään aikaan ja muutenkin mun kyky arvioida moista on melkoisen rajallinen. En ole meedio eikä lajiosaamiseni oikein riitä moisten juttujen arvioimiseen. Minusta olisi hyvä jos HP:n ei tarvitsisi Hakkia peluuttaa räpylässä muuta kuin Kirin varusmiespalveluksen aikana (käsittääkseni sellaiseen menee tai meni jo) mutta meneekö kesä näin jää nähtäväksi. Hakilla on varmaan motiivi olla räpylään oikeuttavassa iskussa.

No mä luulen, että me ei olla Kirin heittokättä superissa vielä nähty. Viime kauden perusteella sanoisin, että vaikka se ei missään nimessä ole mikään Elmeri Anttila tai Iivari Vihanto niin ei Johannes mikään täysin kädetön heittäjä ole, vaikka se yksi pelattu peli olisi näyttänyt miltä siellä Kuopiossa. Jos vaan paikat ovat olleet ehjät. Sama pätee kyllä Rouhiaiseenkin mutta mitään maagista kättä siellä ei kyllä ole kummallakaan, mutta onkohan kaikissa muissakaan superin joukkueissa vähintään yksi koppari maagisella kädellä? Ja ensin ne pallot pitää saada kiinni ennenkuin sitä voi heittää pesille.

Voin olla ylläolevien juttujen suhteen totaalisen väärässä mutta sen näkee sitten aikanaan.

Kyllähän mä mieluusti ottaisin joukkueeseen vaikka toisen Hämäläisen yksöis V:llä koppariksi HP:hen mutta ei nämä jutut taida olla mun haluista kiinni. Niillä pelataan ketä on joukkueeseen saatu ja musta tämä näyttää tällä hetkellä varsin hyvältä HP:n kannalta. Eniten tässä ehkä huolestuttaa se, että Pekka A on syksyn aikana sanonut melko positiivisia lausuntoja joukkueesta siis Pekka A:ksi :)
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
4,132
No, sano nyt oma mielipiteesi suoraan! Pystyykö Hacklin vielä pelaamaan superpesistasolla kopparina olematta riippakivi joukkueelle? Kyllä itse ottaisin pelaajan, jonka käsi on sentään jonkinlainen uhka vastustajajoukkueelle vaikka liikkuvuus ei olisi enää mikään erityisen hyvä. Kiri ja Rouhiainen ovat käsittääkseni niin heikkoja heittämään, että mitään hyötyä ei ole kohtuullisen nopeista jaloista. Vastustaja pystyy vaikka kävelemään kolmoselta kotiin kun mitään pelkoa tappoheitosta ei ole. Hacklinin heitto on käsittääkseni sentään jonkinlainen uhka vastustajalle. 38-vuotiaana tietysti numerolla palaamisessa alkaa kilometrit tulla täyteen, mutta kyllä minä pelinjohtajana ottaisin kaiken irti pelaajasta, joka sentään pystyy kohtuullisesti liikkumaan ja heittämään.

Minä näen erityisesti avaralla kentällä ongelmaksi lähinnä sen että jos ajolähdössä liikkuvuus ei riitä pallon kiinniottoon takakentällä niin yhden juoksun sijaan tulee neljä. Huonolla heitolla tulee korkeintaan se yksi.

Ja kyllähän se on nähty viime vuosina että se Hacklinin kiinniottokyky on heikentynyt huomattavasti takavuosiin nähden.

Se on sitten oma asiansa että pystyykö asialle tekemään mitään ja kuinka paljon jos jo talvikaudella panostaa siihen ajatukseen että Hacklin pelaa ulkona, eli fokusoi harjoittelun siihen.
 
Viestejä
114
Kyllä viime kesänä pelotti ne kerrat, kun Hakki kopparina Jomassa joutui pelaamaan. Käsi on kyllä vähintään keskiverto, mutta kaikki muu sitten hasardia. Ja mutulla sanoisin, että vaihtopeli sisällä kärsi myös, jos joutui pelaamaan myös ulkona. Lisäksi numerolla pelatessa joutui liian usein tulpaksi, jos ei kahta etenijää ollut jo valmiiksi edessä.
 
Viestejä
11,818
Jos junnupesis kiinnostaa, sunnuntaina alkuillasta sitten naisten ykköspesistä Puhti vs Jana

 
Viestejä
107
Kyllä viime kesänä pelotti ne kerrat, kun Hakki kopparina Jomassa joutui pelaamaan. Käsi on kyllä vähintään keskiverto, mutta kaikki muu sitten hasardia. Ja mutulla sanoisin, että vaihtopeli sisällä kärsi myös, jos joutui pelaamaan myös ulkona. Lisäksi numerolla pelatessa joutui liian usein tulpaksi, jos ei kahta etenijää ollut jo valmiiksi edessä.
Aika lailla samaa mieltä kaikesta. Vaihtopelin huononemiseen en kiinnittänyt huomioita, mutta etenijänä todellinen tulppa. Jalat niin hitaat että takakentällä jalkanopeus ei tule riittämään ja uskon että vastustajat tulisivat käyttämään sitä hyväksi.

Kopparin tärkeimpinä taitoina tärkeysjärjestykseen laitettuna pidän:
1. Pelinluku/pallon lentoradan arviointi
2. Kiinniotto- ja pysäytysvarmuus
3. Jalkanopeus
4. Heittokäsi / Kiinniotto/heitto yhdistelmän tehokkuus(Jussi Korhonen)
 
Viestejä
1,490
Hyvää keskustelua täällä ja Hacklin pelaa erittäin todennäköisesti jokerina. Mutta olisiko joukkueessa vielä joku toinen pelaaja, joka pystyisi pelaamaan kopparina? Jolla olisi suhteellisen hyvä liikkuvuus ja käsi?
 
Viestejä
227
Hyvää keskustelua täällä ja Hacklin pelaa erittäin todennäköisesti jokerina. Mutta olisiko joukkueessa vielä joku toinen pelaaja, joka pystyisi pelaamaan kopparina? Jolla olisi suhteellisen hyvä liikkuvuus ja käsi?
Pystyisiköhän Korteenperästä taikomaan kopparin? Katselin tilastoja niin oli vuonna 2017-2015 pelannut 13 peliä enimmäkseen 2K olikohan b-poikien superpesiksessä. Myös nuorempana pelannut suurimman osan ajasta polttajana, mikäköhän lie vienyt kulmapelaajiksi... Lukkari taustaakin löytyi.

Sittenhän tuolla Haminan sivuilla luki tuo Niilo Heiskasen (17-vuotias) ulkopelipaikan olevan koppari.
 
Viestejä
3,241
Pystyisiköhän Korteenperästä taikomaan kopparin? Katselin tilastoja niin oli vuonna 2017-2015 pelannut 13 peliä enimmäkseen 2K olikohan b-poikien superpesiksessä. Myös nuorempana pelannut suurimman osan ajasta polttajana, mikäköhän lie vienyt kulmapelaajiksi... Lukkari taustaakin löytyi.

Sittenhän tuolla Haminan sivuilla luki tuo Niilo Heiskasen (17-vuotias) ulkopelipaikan olevan koppari.
Jos tälle tielle lähdetään, niin ei muuta ku Heiskanen koppariksi. Samahan se on, kuka niitä palloja sieltä valleilta hakee. Heiskasella on ainakin nuorimmat jalat. 😅 Mutta vakavasti ottaen, eiköhän siellä pelaa kaksi kolmikosta Hacklin, Rouhiainen, Kiri. Jos veikata saa, niin kaksi ensimmäistä.
 
Viestejä
1,485
Ei muusta joukkueesta löydy kovempaa kopparia jo pelanneiden lisäksi. Jos tuosta kolmikosta kaksi jostain syystä puuttuu kokoonpanosta, täydennetään takakenttä luultavasti Heiskasella tai J. Toikalla.

Kirillä on ihan kohtalainen heitto. Ehkä tuolla hallissa näkyi varovaisuus, kun verkot ovat aika alhaalla ja jonkinmoisella kaarella pallo tulee kotipesään.

Pitää myös muistaa, että toissa kesästä viime kesään Kirin kehitys oli todella huomattavaa. Yhtä isoa harppausta tuskin voi odottaa, kun armeijakin osaltaan sekoittaa treenikuvioita, mutta tekeminen voi hyvinkin kehittyä vielä tämänkin talven aikana.

Tulevana kautena Rouhiainen on lähtökohtaisesti aina kakkospuolella, kolmoskoppari menee varmaan päivän kunnon ja saatavuuden mukaan. Sisäpelin kannalta olisi parempi, että Kiri onnistuisi vakiinnuttamaan ulkopelipaikan.
 
Viestejä
1,490
Hacklin jokerina tai ulkona. Joka tapauksessa antaa kivasti väriä Haminalle ja on fanien suosikki. Tästä täytyy olla tyytyväinen. Kansaa tulee katsomoon!
 
Viestejä
601
Ei kuulu tähän ketjuun enkä jatkossa tee vastaavia päivityksiä, mutta ei pysty olla kertomatta että Rätön ensimmäinen lyönti Joman paidassa kolmoselta läpi, juoksu ja itse kakkoselle....
Toisella lyöntikerralla 2juoksua yhdellä lyönnillä , takaal äpi kolmoselta..
 
Viimeksi muokattu:
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös