fakta homma
http://www.aamuposti.fi/artikkeli/556191-maanantaina-60-vuotta-tayttava-kari-kuusiniemi-vaatii-samoja-saantoja-kaikille-ei
Sieppari Saaressa sanoi:Ikävä kyllä tämän kanssa taitaa olla pakko elää. Ja jos asiasta mainitsee, se on vain kateellisten nillittämistä. Jymyn kannattajien mielestä on täysin luonnollista, että vastustajan juoksu vaihdetaan uudeksi lyönniksi. Tai että pitää tehdä neljä paloa, jos tahtoo saada Jymyn sisävuoron loppumaan. Tai että T. Kohonen itse päättää, onko hänen lyöntinsä laiton vai ei. Näistä ei saa puhua. Se on huonojen häviäjien itkua. Joten minä olen luovuttanut. Mitäpä näistä valittamaan.
Tänä vuonna olen sentään saanut hieman hymyillä, kun muutama syöttötuomari on vain räkäisesti nauranut Koden raivoamiselle. Kunpa kaikki osaisivat pitää linjansa. Sitä en tietenkään odota, että Jymyn pelaajat saisivat varoituksia tuomarille karjumisesta. Jossain sen rajan täytyy mennä.
Hiukkahikeä sanoi:Sieppari on jo näköjään finaalimoodissa! Koittakaahan ensiksi voittaa kopla siellä vieraskentällä ;D
Miekkis sanoi:Ihmettelen että Pennanenkin totesi heidän mentaalipuolen hajonneen tuohon tilanteeseen. Siis yhteen ainoaan tilanteeseen neljässä pelissä.
RakkaudestaLajiin sanoi:Tuo JoMa pelin kopin vihellys oli mielestäni kiistaton tuomarivirhe, josta Jymy toki hyötyi mutta ei siinä oikeasti juuri muuta mahdollisuutta ollut kuin uusia lyönti. Vihellys oli kuulunut ja se kuului kotisohville asti.
Sieppari Saaressa sanoi:RakkaudestaLajiin sanoi:Tuo JoMa pelin kopin vihellys oli mielestäni kiistaton tuomarivirhe, josta Jymy toki hyötyi mutta ei siinä oikeasti juuri muuta mahdollisuutta ollut kuin uusia lyönti. Vihellys oli kuulunut ja se kuului kotisohville asti.
Minun mielestäni olisi pitänyt tuomita sen mukaan miten tilanne olisi mennyt. Ja juoksuhan siitä olisi tullut. Että oli toinenkin mahdollisuus. Ei tietenkään helppo miettiä siellä paineisessa tilanteessa.
Ja kun puhutaan Sotkamon tuomaripelistä, ei viitata syöttätuomarin linjaan tai virheisiin tiukoissa pesäkilvoissa. Niitähän tapahtuu. Esim. viime vuoden viidennessä finaalissa Kohonen oli kopin aikana irti kakkoselta. Mutta tuomarin on joskus mahdoton rekisteröidä kaikkea. Mutta sitten jos Sotkamon sisävuorolta pitää tulla neljä paloa ennen kuin vuoro vaihtuu tai JoMalta viedään selvä juoksu, niin siinä kohtaa tulee enemmän kuin vähän ihmeteltyä tuomaritoimintaa.
Urheilua sanoi:[quote author=Sieppari Saaressa]
Minun mielestäni olisi pitänyt tuomita sen mukaan miten tilanne olisi mennyt. Ja juoksuhan siitä olisi tullut. Että oli toinenkin mahdollisuus. Ei tietenkään helppo miettiä siellä paineisessa tilanteessa.
Observer sanoi:Onhan se tietenkin harrmi että JoMan pelinjohtaja Pennanen kompastuu vahingossa syöttötuomariin ja saa siitä pelikieltoa tai JoMa Pennasen sanoin hirttää itsensä yhteen juoksuun mikä ei edes sääntöjen mukaan ole syntynyt.
https://www.karjalainen.fi/urheilu/item/150505-joma-pelinjohtajalle-naytettiin-punaista-korttia-paikallispeli-jaanee-sivuun