Entä kuuluuko
@zala jouluihmisiin?
Kyllä minä taidan kuulua, kiitos kysymyksestä. Kun olin armeijassa, kuuluin hieman yli kymmenen miehen varusmies-porukkaan, joille ilmoitettiin että puolet teistä saa loman jouluksi ja puolet uudenvuoden ajalle. Saimme itse päättää miten porukka jaetaan noihin kahteen loma-aikaan. Huomattavasti suositumpaa oli loma uuden vuoden ajaksi koska se soveltui paremmin "biletykseen". Porukassa alkoi heti keskustelu että ketkäs meistä saataisiin lomalle jouluksi? Muistan tulleeni ensin mainituksi joululomalijana. Asuin tuolloin vielä vanhempieni luona ja kyseinen ehdotus sopi minulle mainiosti. Tajusin että olen jouluihmisiä, biletys ei ole ikinä ollut minulle tärkeä juttu.
Ehkäpä noin viisi joulua sitten luovuin luonnonkuusesta, ne putoilevat neulaset rasittivat ja viime aikoina olen edennyt tekokuusella. Se ei ole sama juttu kuin luonnonkuusi mutta kelpaa minulle. Syömiset ovat aina olleet isossa osassa: pitää saada itsepaistettua kinkkua ja suklaata: molempiin tulee ähky mutta kun on ähky kinkkuun, voi ottaa suklaata ja päinvastoin. Tämän havainnon tein jo nuorena. Kyytipoikana on ollut kalja, joku limsa ja kahvi. Joulutortut, riisipuuro ja jäätelö marjoilla kuuluvat kuvaan, en ole joululaatikkojen ylin ystävä mutta koska en asu yksin ja en ole ainoa päättäjä, niitäkin on aina mukana. Maistan aina kaikkia laatikoita vähän.
Yleensä toivon lahjaksi jotakin luettavaa ja niitä myös saan. Joulunpyhät menee kivasti lueskellessa ja ulkoillessa, jotakin leffoja tai tv-sarjoja tulee myös katseltua. Katson aina tv:stä lähetettävän elokuvan Ihmeellinen on elämä. Perinteisiin kuuluu myös sukutapaaminen Tapaninpäivänä mutta tänä vuonna jäänee väliin yleisesti tunnetuista syistä.
Vielä loppuun ketjun nimestä. Mulla on muisikuva siitä että tämän niminen ketju oli aikoinaan Ylen keskustelufoorumilla jossa oli myös
@jjjjussi.