Supervuoro Verkkolehti »

Oulun Lippo 2020

Viestejä
1,360
En kyllä käsitä näitä juttuja. Jos ei Vimpelin palkanalennus ja siviilityö passannut yhteen niin muutaman viikon ykköspesistaival maksaa vähintään saman verran kuin koko kausi Superia 🤔 Tai no niin, en toki tiedä mitä Isokedon ja Lipon sopimuksessa lukee...

Niin, Isoketohan olisi voinut mennä pelaamaan myös superia. Joukkueilla olisi ollut käyttöä, mutta kun niillä ei ollut varaa. Oulun Lipon ykköspesisjoukkueella oli. Samalla joukkueella, joka on joka vuodenvaihde kauden jälkeen kiikun kaakun konkurssin partaalla ja protestilistojen vakionimi.

Toki Oulu on nyt saattanut löytää jonkun mesenaatin, joka ylisuuret kulut kuittaa. Mutta omillaan tuo kulurakenne ei ole Oulussa toiminut koskaan eikä toimi, varsinkaan näin poikkeusaikana.
 
Viestejä
29
Niin, Isoketohan olisi voinut mennä pelaamaan myös superia. Joukkueilla olisi ollut käyttöä, mutta kun niillä ei ollut varaa. Oulun Lipon ykköspesisjoukkueella oli. Samalla joukkueella, joka on joka vuodenvaihde kauden jälkeen kiikun kaakun konkurssin partaalla ja protestilistojen vakionimi.

Toki Oulu on nyt saattanut löytää jonkun mesenaatin, joka ylisuuret kulut kuittaa. Mutta omillaan tuo kulurakenne ei ole Oulussa toiminut koskaan eikä toimi, varsinkaan näin poikkeusaikana.
Onhan tuo Isokedon palkka loppukaudesta varmaankin hulppeat, kun superin seuroilla ei ole varaa. Saattaa olla jopa tuhat euroa, huhhuh! Konkurssi uhkaa koko Oulun urheilua!
 
Viestejä
962
Minä puoleastni luulen että raha ei ole tässä pääasiassa. Mitä ikinä Lippo onkaan Isokedolle tarjonnut, pidän ihmeenä jos joku Superpesisjoukkue ei olisi tarjonnut vielä enemmän. Vaikkapa KPL jonka riveihin tulee nyt Saku Kapanen.
Arvelen että tässä on mukana myös muuta.
 
Viestejä
79
Mikä tuossa Isokedon tapauksessa niin kiinnosta noita pulliaisia ja muita kekiläisiä. Ikäänkuin samat tyypit maksaisivat Isokedon palkan. Kyse taitaa olla siitä, että puuttuu oma elämä ja jotenkin täytyy irvistelemällä osoittaa: "Hei, minäkin olen täällä"
 

Pallo muuntajalle

Niin, Isoketohan olisi voinut mennä pelaamaan myös superia. Joukkueilla olisi ollut käyttöä, mutta kun niillä ei ollut varaa. Oulun Lipon ykköspesisjoukkueella oli.
Mehän emme tiedä mitään niistä syistä miksi Isoketo Lipon valitsi.

Ykköspesiksessä jäljellä on ehkä ~8 ottelua ja loput pelit pelataan pääosin viikonloppuisin. Superissa kärkipään joukkueeseen liittyminen tarkoittaisi ehkä ~16 ottelua, osin arkipelejä ja sitoutumista myöhemmin syksyyn.

Ylipäänsä Superiin lähteminen vaatisi isompaa sitoutumista. Isoketo oletettavasti on jossain palkkatöissä pesiksen ulkopuolella ja välttämättä siihen ei ole yhteensovitettavissa Superin pelaaminen yhtä helposti.
 
Viestejä
101
Minä puoleastni luulen että raha ei ole tässä pääasiassa. Mitä ikinä Lippo onkaan Isokedolle tarjonnut, pidän ihmeenä jos joku Superpesisjoukkue ei olisi tarjonnut vielä enemmän. Vaikkapa KPL jonka riveihin tulee nyt Saku Kapanen.
Arvelen että tässä on mukana myös muuta.
Kylläpä luulen että juuri raha ratkaisi Ykkösessä vähemmän matkustamista näissä loppupeleissä Kopla liian kaukana ja Oulu lupasi sen mitä Mini pyysi
 
Viestejä
4,367
Ylipäänsä Superiin lähteminen vaatisi isompaa sitoutumista. Isoketo oletettavasti on jossain palkkatöissä pesiksen ulkopuolella ja välttämättä siihen ei ole yhteensovitettavissa Superin pelaaminen yhtä helposti.

Meinaat että Ouluun lähtö on helpompi juttu vs. Suomensarja/Veto-Super?
 
Viestejä
962
Kylläpä luulen että juuri raha ratkaisi Ykkösessä vähemmän matkustamista näissä loppupeleissä Kopla liian kaukana ja Oulu lupasi sen mitä Mini pyysi
Minä epäilen että tässä ei ole kyse projektista joka päättyy Lipon viimeiseen karsintasarjapeliin. Vaan molemmat osapuolet ovat kiinnostuneita siitä vaihtoehdosta että jos Lippo nousee Superiin, Isoketo on Lipon pelaaja 2021. Ja tämä kuvio on ollut keskeisenä tekijänä kun tämän kauden sopimuksesta on sovittu. Siinä on Isokedolla aikaa tutustua joukkueeseen ja tapoihin toimia.
Tällä kaudella Lipolla on jäljellä yksi runkosarjapeli (jos Isoketo siihen osallistuu, ihmettelen jos ei) ja 3-10 pudotuspeliä. Superissa otteluita olisi enemmän ja niissä pelin taso kovempi.
 
Viestejä
101
Meinaat että Ouluun lähtö on helpompi juttu vs. Suomensarja/Veto-Super?
No Suomensarjassa ei hynää tule ja Superiin portit olivat sulkeutuneet kun ei tyytynyt palkkion puolitukseen Mitä tulee ensi kesän pelaamiseen veikkaanpa ettei työantaja anna koko kesää vapaata,ainakin näin on ollut tähän asti
Kannattaisi VEdon kanssa Neuvotella tulevasta
 
Viestejä
186
Isoketo tuntuu puhuttavan.

Vimpelissähän tietääkseni kaikki muut suostuivat palkan puolitukseen. Eikö ole aivan selvää, ettei Vimpeli voinut Isokedolle sitten poikkeuksena tarjota ns. täyttä palkkaa. Sehän olisi muita pelaajia ajatellen täysin epäreilua.

Isoketo taitaa silti olla sen verran Vimpelin mies, ettei superia lähde muualle pelaamaan. Otti kuukauden pestin Oulusta ja pelaa ensi vuonna täydella palkalla Vedossa.

Jos joku oikeasti uskoo, että pesäpallossa maksellaan kymppitonnin palkkoja kuukauden sopimuksista, niin ei ole ehkä ihan tilanteen tasalla.
 
Viestejä
16
Useita pelaajia lomautettu, nyt uusia pelaajasopimuksia. Mielestäni aika ihmeellistä. Lomautukset tehty taloudellisista syistä.... lomautetut? Missä kunnioitus pelaajia kohtaan? Todennäköisesti muutama pelaaja, joka saanut pelata, joutuu nyt sivuun. Todella harmi millaiseksi hommat ovat menneet, pelaaja on vain pelinappula.
 
Viestejä
157
Useita pelaajia lomautettu, nyt uusia pelaajasopimuksia. Mielestäni aika ihmeellistä. Lomautukset tehty taloudellisista syistä.... lomautetut? Missä kunnioitus pelaajia kohtaan? Todennäköisesti muutama pelaaja, joka saanut pelata, joutuu nyt sivuun. Todella harmi millaiseksi hommat ovat menneet, pelaaja on vain pelinappula.
Täysin samaa mieltä. Lipon facebook sivuilla oli taas ilmoitus, että huomenna julkistetaan uusi soppari. Vissiin joku muutaman vuoden pelaamatta ollut stara.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös