Supervuoro Verkkolehti »

otteluraportit ja palkitut

Torppari

Ihmetyttää että ulkopelisuorituksia ei tunnuta arvostavan ollenkaan. Kaikki otteluraportit ovat yksitoikkoista luettevaa kuka löi ja kuka toi juoksuja. Samoin palkittavat ovat lähes poikkeuksetta juoksujen lyöjät. Itse olen aina arvostanut myös ulkopelisuorituksia ja yrittänyt palkita peölaajia myös niiden perusteella.
 
Viestejä
3,478
Vs: otteluraportit ja palkitut

Totta! Tästä on ollu muistaakseni aikasemminki puhetta... Harvoinpa hyviä ulkopelisuorituksia tosiaan muistetaan, mutta sen räkäsen koppilyönnin auringon häikäsemän kopparin eteen lyöny ja näin voittojuoksun ratkaissut saa usein ykköspalkinnon :)

Ainoo ulkopelaaja jota suorituksista palkitaan joskus on lukkari. Samahan se usein on muissakin pallopeleissä. Maalin tekijät muistetaan, ja korkeintaan nollan pitäny veskari saa joskus sen maininnan....
 
Viestejä
1,234
Vs: otteluraportit ja palkitut

Tänään juuri palkintojen ja iltalehden sekä paikallislehden tähtien jaossa jäi kaikilta huomaamatta JoMa-PattU matsissa Mikko Kemppaisen suoritukset. Sisälläkin oli tuotu ja lyöty pinna ja 6 kärkkäriä, mutta erityisesti upea ulkopeli jäi minulle mieleen. Palkintoa se ei kuitenkaan tuonut.
 

Torppari

Vs: otteluraportit ja palkitut

Kun olin itse palkintoraadissa, pidin kirjaa myös ulkopelistä, milloin ja missä annettiin juoksuja räpylästä ja milloin taas tuli huippusuoritus ja niitä kun "ynnättiin" saatiin myös ulkopelaajille palkintoja. Aikoinaan oli myös tapana palkita paras sisäåelaaja ja paras ulkopelaaja. Sitten oli erikseen vielä ns. avainpelaaja joka tavallaan ratakaisi pelin tai oli ratkaisevassa roolissa.
 
Viestejä
1,328
Vs: otteluraportit ja palkitut

KaMalla on käytännössä nollatason sisäpeliroolilla pelaava Jussi Kivelä palkittu nyt kahdessa viimeisimmässä ottelussa. Ja muutoinkin taitaa nykyään ulkopeli olla niin tappiinsa hiottua joukkuepeliä, että sieltä on vaikea ketään yksittäistä pelaajaa poimia ja huomioida. Varsinkin kun palkintoraadit monasti koostuvat henkilöistä, joilla ei välttämättä ole minkäänlaista pelaaja- tai aktiivitaustaa pesäpallosta kuin sponsoroinnin saralta.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös