Supervuoro Verkkolehti »

Hyvinkään Tahko 2024

Viestejä
895
Kärjistäen sanon et niin kauan kun hallituksessa on nämä samat vanhat naamat niin seurana ei päästä tälle vuosikymmenelle. Tarvitaan tietenkin kokemusta ja vahvaa paikallistuntemusta, mutta myös nuorta verta ymmärtämään esim. somen voima. Ei voida laittaa vain TJn syyksi sitä, että Tahkon näkyvyys somessa on ollut ala-arvoista päättyneellä kaudella.
Sitä somen voimaa kyllä liiotellaan. Ei se ole ihmeitä tekevä työkalu, varsinkaan nyt kun kaikki ovat jo siellä. Algoritmi valitsee mitä näyttää, vaikka itse tekisi kuinka paljon sen eteen, voi olla että sinne laitetut efortit menee ihan näkemättä ihmisiltä. Eikä se tee jostain lajia tuntemattomasta tyypistä pesiksen ystävää, että se näkee jonkun pelaajan kuvan instagramissa. Jos näkee.

Kallistun tälle näkökannalle tehtyäni paljon somesisältöjä tapahtumille ja bändeille. Kyynistynyt olen hiukan. Pitäisi löytää joku kulma, jota muut joukkueet eivät ole vielä löytäneet.

Mutta periaatteessa olet oikeassa. Ei tällaisella johtamisella mitä tuolta nyt kuuluu kautta rantain, nykyään saavuteta mitään hyvää. Siinä on vain se pieni juttu, että niillä vanhoilla naamoilla on pääomaa ja ne päättää miten sitä käyttää. Nuorella verellä saattaisi olla ideat ja työkaluja, mutta tarvittavia rahoja ei missään.
 
Viestejä
135
Sitä somen voimaa kyllä liiotellaan. Ei se ole ihmeitä tekevä työkalu, varsinkaan nyt kun kaikki ovat jo siellä. Algoritmi valitsee mitä näyttää, vaikka itse tekisi kuinka paljon sen eteen, voi olla että sinne laitetut efortit menee ihan näkemättä ihmisiltä. Eikä se tee jostain lajia tuntemattomasta tyypistä pesiksen ystävää, että se näkee jonkun pelaajan kuvan instagramissa. Jos näkee.
Tahkosta kun puhutaan ja rummutetaan Etelä-Suomen kirkkaimmasta ja menestyneimmästä pesäpalloseurasta, niin kyllä siinä somen merkitys on melko tärkeä. Jos halutaan oikeasti olla ammattimainen seura 20- luvulla

Tällä kaudella oli paranemaan päin kokoaika, verrattuna viime talveen. Varsinkin matsien happy hourit ja junalipulla makkara vedot näytti toimivan.
 
Viestejä
9
Sitä somen voimaa kyllä liiotellaan. Ei se ole ihmeitä tekevä työkalu, varsinkaan nyt kun kaikki ovat jo siellä. Algoritmi valitsee mitä näyttää, vaikka itse tekisi kuinka paljon sen eteen, voi olla että sinne laitetut efortit menee ihan näkemättä ihmisiltä. Eikä se tee jostain lajia tuntemattomasta tyypistä pesiksen ystävää, että se näkee jonkun pelaajan kuvan instagramissa. Jos näkee.

Kallistun tälle näkökannalle tehtyäni paljon somesisältöjä tapahtumille ja bändeille. Kyynistynyt olen hiukan. Pitäisi löytää joku kulma, jota muut joukkueet eivät ole vielä löytäneet.

Mutta periaatteessa olet oikeassa. Ei tällaisella johtamisella mitä tuolta nyt kuuluu kautta rantain, nykyään saavuteta mitään hyvää. Siinä on vain se pieni juttu, että niillä vanhoilla naamoilla on pääomaa ja ne päättää miten sitä käyttää. Nuorella verellä saattaisi olla ideat ja työkaluja, mutta tarvittavia rahoja ei missään.
Somen voimalla tarkoitan proaktiivista sisältöä talvikaudella ja toki kesän aikana. Miten pidetään seuraajan mielenkiinto yllä harjoituskauden ajan. Naisten puolen some oli ennen päättynyttä kautta tosi mielenkiintoinen ja piti sitä sitouttamista yllä koko pitkän talven. Sieläkin puolella kävi notkahdus päättyneellä kaudella. Mutta itse haluaisin nähdä somen kautta usein päivittyvää sisältöä joukkueiden kuulumisista myös harjoittelukaudella. Useammin kuin kerran kuukaudessa jos silloinkaan.
 
Viestejä
135
Somesta puheen ollen. Kuinka moni tietää että tänään on varsin perinteinen Hyvinkään Itä-Länsi?

Toki päivä on mainittu, mutta kokoonpanoista, tuloksista, tunnelmasta ei ole aavistustakaan
 
Viestejä
1,246
Somen voimalla tarkoitan proaktiivista sisältöä talvikaudella ja toki kesän aikana. Miten pidetään seuraajan mielenkiinto yllä harjoituskauden ajan. Naisten puolen some oli ennen päättynyttä kautta tosi mielenkiintoinen ja piti sitä sitouttamista yllä koko pitkän talven. Sieläkin puolella kävi notkahdus päättyneellä kaudella. Mutta itse haluaisin nähdä somen kautta usein päivittyvää sisältöä joukkueiden kuulumisista myös harjoittelukaudella. Useammin kuin kerran kuukaudessa jos silloinkaan.
Kyllä suunnitelmallisessa viestinnässä kaikki viestintä pitää keskittää löytymään web sivuilta. Some on julkaisukanava jossa se jaetaan sitten : FB, X, ig, tiktok, niknak, jodel ym kautta niiden seuraajille.
 
Viestejä
1,485
Minä väsään juuri hakemusta Tahkon uudeksi toimariksi. Tausta Ale-pubin vakioasiakkaana ja kaljakatsomon huutojengin jäsenenä pätevöittää kyllä erinomaisesti tehtävään. Hups, en ehdi nyt kirjoittaa enempää. Alko menee kohta kiinni ja kossut on vielä hankkimatta. Morjens!
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
253
Tämän päivän (lauantain) Aamupostissa oli haastateltu Johanna Vuorenmaata.

Irtisanominen ei tullut hänelle yllätyksenä, mutta kuvaa oloaan kuitenkin huojentuneeksi. "Olen aika sokkona ilman kunnon keskusteluyhteyttä hallitukseen tehnyt töitä koko kesän, joten osasin odottaa jotain tälläistä". Hän kertoo tehneensä omien töidensä ohella noin kolmen ihmisen töitä (mediavastaavan, tapahtumaorgaisaattorin ja sihteerin). Jos toimitusjohtajan tehtävä on johtaa, niin ei ollut paljon johdettavaa, koska hän oli ainoa palkattu työntekijä Tahko Pesis Oy:llä.

Lisäksi hänen olisi pitänyt myydä enemmän, vaikka palkkauksen yhteydessä kerrottiin, että taustaorganisaatio hoitaa myynnin.
Kun vielä ylimääräisenä tulivat heti toisena työpäivänä ilmi, että joukkueelta puuttuu pelinjohto ja myöhemmin "case" Rantanen, niin ne söivät entistä enemmän aikaa muista tehtävistä.

Hän kertoo saaneensa pestistä paljon kokemuksia, mistä on varmasti hyötyä jatkossa. Hampaankoloon ei jäänyt mitään ja hän aikoo jatkossakin seurata Tahkoa.
Täähän on monen pesispomon arkea pyörittää myyntiä, markkinointia, viestintää ynnä muuta yksistään. Ei voi tulla yllätyksenä.
 
Viestejä
449
Somesta puheen ollen. Kuinka moni tietää että tänään on varsin perinteinen Hyvinkään Itä-Länsi?

Toki päivä on mainittu, mutta kokoonpanoista, tuloksista, tunnelmasta ei ole aavistustakaan
Sitä ihmettelin, että pelaajat näyttivät olevan paljolti muualta kuin Hyvinkäältä. Eikös siellä perinteisesti ole pelanneet nimenomaan hyvinkääläiset pelaajat? Eikö enää ole omia?
Oli instassa pelaajalista.
 
Viestejä
449
Sitä somen voimaa kyllä liiotellaan. Ei se ole ihmeitä tekevä työkalu, varsinkaan nyt kun kaikki ovat jo siellä. Algoritmi valitsee mitä näyttää, vaikka itse tekisi kuinka paljon sen eteen, voi olla että sinne laitetut efortit menee ihan näkemättä ihmisiltä. Eikä se tee jostain lajia tuntemattomasta tyypistä pesiksen ystävää, että se näkee jonkun pelaajan kuvan instagramissa. Jos näkee.

Kallistun tälle näkökannalle tehtyäni paljon somesisältöjä tapahtumille ja bändeille. Kyynistynyt olen hiukan. Pitäisi löytää joku kulma, jota muut joukkueet eivät ole vielä löytäneet.
Tavallaan kirjoitat tässä itsekin ristiriitaisuuden. Sillä ei ole välttämättä merkitystä kuinka paljon eforttia laitat tai kuinka paljon sisältöä tuotat, vaan pitäisi löytää joku kulma. Eli suomeksi sanottuna mitä tekee.

Ehkä se some ei saa ketään urheilusta kiinnostumatonta Pihkalaan läpsyttämään käsiä, mutta se some voi oikeasti aktivoida niitä nukkuvia potentiaalisia katsojia. Eikä kyse ole oikeastaan nykypäivänä siitäkään, vaikka se toki kiva lisä onkin. Jos ajatellaan myyntiä ja markkinointia, ne sponsorien laitamainokset ja huhuilu ottelutapahtumissa on aika 1900-lukua. Nykypäivänä puhutaan kumppanitoiminnasta, ja mitä ne kumppaniyritykset haluavat? Näkyvyyttä. Mikä on vuonna 2023 helpoin tapa saada näkyvyyttä? Aivan, sosiaalinen media. Helpottaa aika paljon sen mitä ilmeisimmin olemattoman myyntitiimin toimintaa, jos somessa tavoittavuus on suuri.

Eipä Tahkollakaan mitään massiivista määrää suurempia yrityksiä ole taustalla rahaa syytämässä. Paremmalla sosiaalisen median hoidolla olisi 100% varmuudella lisää rahaa jos ei suoraan tarjolla, niin ainakin otettavissa. Ties vaikka joku suuryritys haluaisi tarjota muutakin kuin nykyisten kumppanien Hyvinkään seurakunta ja herran siunausta. Ja peleissäkin voisi tarjota jotain näkyvämpää kuin sitä iänikuista Nelipyörän jollottamista (ei siis mitään pois olemassa olevilta sponsoreilta, hienoa että jaksavat tukea toimintaa).

On oikeasti käsittämätöntä, ettei Tahkossa ymmärretä tämän asian päälle, vaikka omistusportaasta löytyy ihminen, jolla ei ilman somea olisi ollut mitään edellytyksiä investoida tällaiseen harrastukseen yhtään mitään.
 
Viestejä
681
Aikanaan JoMaa onnisti, kun tekivät Jonne Kemppaisesta toimitusjohtajan. Oli paljon draivia ja hyviä ideoita kehittää seuran toimintaa uudelle tasolle. Siirtyikin sitten isompiin ympyröihin, kun oli liian hyvä mies pesikselle.
Ja paljon paloi myös euroja
 
Viestejä
1,485
Minulle henkilökohtaisesti jäi huono maku kaudesta näiden Johannan potkujen vuoksi. Karvaalta tuntuu! Toinen, jota kohtaan tunnen vastenmielisyyttä on tämä Riku Rantanen. Ilman häpeän häivää ajoi omaa agendaansa (=Huusko pihalle) ajattelematta lainkaan joukkueen menestystä. Joukkue joutui sekasortoon tämän herran takia. Häpeäisit Riku Rantanen! Kirjoittaisin vielä pahemmin ellen pelkäisi ylläpidon puuttuvan asiaan!
 

LBC

Viestejä
3,643
Kai Kuosmanen on ihan ok onnistunut ainakin. Melkoiselle dynastialle pystynyt tekemään jatkumoa ja kehittämään Jymyn toimintaa koko suomalaisen urheilun kärkipaikoille.
Vähän huono esimerkki minun mielestä, ainakin verrattuna Vuorenmaahan. Kuosmasella on "Sotkamo-uraa" takana vuodesta 1998 ja lienee käytännössä ollut Jymyn johtohommissa tai hiton lähellä niitä kauan ennen toimariksi ryhtymistään.
 
Viestejä
112
Vähän huono esimerkki minun mielestä, ainakin verrattuna Vuorenmaahan. Kuosmasella on "Sotkamo-uraa" takana vuodesta 1998 ja lienee käytännössä ollut Jymyn johtohommissa tai hiton lähellä niitä kauan ennen toimariksi ryhtymistään.
Joo ei ollut itsellä tarkoitus verrata Vuorenmaahan. Se jäi epäselväksi. Vastasin vaan, kun kysyttiin, että onko missään ikinä toimitusjohtaja onnistunut. On niitä varmasti kyllä muitakin.
 
Viestejä
496
Joo ei ollut itsellä tarkoitus verrata Vuorenmaahan. Se jäi epäselväksi. Vastasin vaan, kun kysyttiin, että onko missään ikinä toimitusjohtaja onnistunut. On niitä varmasti kyllä muitakin.
Aika monessa paikassa on joku toiminnanjohtaja niin toimitusjohtajia ei niin paljoa ole taitaa JoMa myös olla osakeyhtiö. Otanta on aika pientä, loppujen lopuksi.
 
Viestejä
895
Aivan odotetut poistumiset, vaikka Kuitusen olisin vielä mieluusti nähnyt joukkueessa. Jos jotain positiivista hakee, niin eipä vielä ainakaan hyvästelty Korea. Eikä KT:ta, sen puoleen.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös