Supervuoro Verkkolehti »

Hutunkeitto uusiksi

Hutunkeiton voisi jo uusia niin perinteikäs kuin se onkin!

Koska

- ei näy katsomoon ( tai korkeintaan hyvin huonosti.. )
- pelaajien "taidoilla" ei käytännön merkitystä

Tämä voitaisiin korvata katsojaystävällisemmäksi vaikkapa, että kapteenit heittäisivät/löisivät palloa mahdollisimman lähelle kakkos-kolmos linjaviivaa (tai tiettyä merkittyä pistettä kentässä).
Joka saa pallon lähemmäksi viivaa tai merkkipistettä, voittaa oikeuden valita aloituksen.

:)

Vapaataival

Vs: Hutunkeitto uusiksi

Vielä yksinkertaisempi vaihtoehto olisi se, että vierasjoukkue valitsee miten aloitetaan.

Tai niinku futiksessa, ruuna ja laava? Eipä tuo nyt kuitenkaan elämää mullistava asia ole, vaikka jatkettas perinteiseen malliin...

Raumalla muuten naisten peleissä hutunkeitto suoritetaan erikseen sitä varten tuodulla, korotetulla lavalla. Niin se siis näkyy selkeemmin katsomoonkin. Jos sillä nyt edelleenkään on ainakaan ns. satunnaisseuraajalle hirveää merkitystä edes...? :)

Kyllä minä kannatan perinteitä tässä asiassa, tai voisihan tuomari laittaa vaikeutta ja heittää mailan pyörimään kuin helikopteri :p

"Hutunkeiton voisi jo uusia niin perinteikäs kuin se onkin, koska pelaajien "taidoilla" ei käytännön merkitystä"

Ja minä kun olen miettinyt, että sillä taitaa sittenkin olla merkitystä. Minulla ei ole tilastotietoa (sellainen kiinnostaisi!), mutta Jani Komulaisen hutunkeittovoittoprosentin täytyy olla korkea. Pelkkä tuuri ei sitä selitä. Ja onhan hutunkeitto on myös sitä aidointa pesisperinnettä. En luopuisi.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.