Supervuoro Verkkolehti »

PattU 2014

Viestejä
643
Vs: PattU 2014

Kyllä Pattijoella oli tänään eri tavalla taistelua kuin aiemmin. Edessä on varmastikin nuorennusleikkaus. Nykyporukalla suunta on vain alaspäin.
 
Viestejä
1,234
Vs: PattU 2014

Kyllä näin jomalaisin lasein katsottuna Pelkonen oli pelottavampi kotiuttaja kuin Viittanen. Ehkä se oli vain mielikuva, mutta näin sen itse koin.

Korhonen oli ok tänään. Mäkelän vaihtopeli hyvää. Onneksi Väisänen sotki kärjen pelin. Jos kärki olisi tehnyt tilannetta enemmän, niin tiedä miten olisi käynyt.
 
Viestejä
309
Vs: PattU 2014

Niinhän siinä sitten kävi, että kausi on paketissa. Pettymys oli tietenkin kova, kun remonttia tehdessä kuulin radiosta ottelun kääntyvän Jomalle. Ailahtelun merkit olivat näkyvissä koko kauden ajan, palloja tiputeltiin räpylästä, helppoja läpäreitä päästettiin läpi ja tuttua venymistä ei juurikaan nähty. PattU ei kuitenkaan hävinnyt huonolle joukkueelle, mutta ehkä tiukemman vastuksen olisi voinut antaa. Ajattelin omalta osaltani laittaa kauden nippuun arvioimalla pelaajat.

Kiitettävä:
Topi Kosonen - Palasi viimeistään tällä kaudella Superin parhaiden lukkarien joukkoon. Joukkueen kantavia voimia ulkopelissä, sisäpelikin Ok.
Pertti Mäkelä - Joukkueen tasaisin suorittaja. Näytti Kososen kanssa esimerkillä, miten tilanteisiin tullaan.

Hyvä:
Antti Korhonen - Vaisu alkukausi, mutta kauden edetessä alkoi ottaa roolia. Pää kesti pudotuspeleissä.
Tapio Salo - Otti ulkopelistä oman paikkansa, silloin tällöin pieniä virheitä, mutta muuten Ok. Sisäpelissä potentiaalia, kunhan annetaan vastuuta.
Timo Kallio - Kesken kauden mukaan tulleena ihan hyvä esitys. Virheitä toki sattui Timollekin, mutta toi kaivattua liikettä polttolinjaan.
Lauri Kaartokallio - Runkosarjassa kiitettävä tulos, mutta pleijareissa välttävä. Lisää tasaisuutta ja monipuolisuutta kentällemenolyönteihin.

Tyydyttävä:
Marko Pelkonen - Hiipui viimekaudesta. Teki kuitenkin runkosarjassa yli 50 juoksua, mutta ratkaisuhetkien juoksut jäivät lyömättä.
Jarmo Viittanen - Pelkosen tapaan löi yli 50 juoksua, mutta on tulos on köykäinen, kun verrataan lyöjämörssäreiden lukemiin.
Hannu Ikonen - Hoiteli hommansa ilman suurempia virheitä, mutta gamesaverit ulkokentällä jäivät puuttumaan.
Antti Vihtkari - Alkukaudesta hyvässä iskussa, mutta Juha Niemen läpärin ja loukkaantumisen jälkeen tuli epävarmaksi. Pelasi suurella riskillä, ja riskit kostautuivat ratkaisuhetkillä.
Harri Kolehmainen - Pelasi tyydyttävällä tasolla ne pelit, jotka pelasi.

Välttävä:

Jussi Kemilä - Alkukaudella hyviä suorituksia, mutta juhannuksen jälkeen vaikeuksia mailanvarressa ja ulkopelissä. Paljon virheitä.
Paavo Pelto - Hyviä suorituksia ulkopelissä, mutta ei mitenkään loistanut kärkenä. Vaikeuksia kentällemenoissa, huonot pesiltälähdöt. Flegmaattinen yleisilme.

Heikko:

Jyri Suhonen - Ei potentiaalia. Ei kehittynyt talven aikana juurikaan.
 

Asko

Vs: PattU 2014

En tiedä montako Pattijoen peliä tämä nimimerkki Kine on tällä kaudella nähnyt, mutta erityisesti Kemilän arvostelu ei kohtaa todellisuutta, ei lähellekään, ei sisäpelin eikä ulkopelin osalta. Itse olen nähnyt tällä kaudella suurimman osan niin vieras- kuin kotipeleistä ja Jussi oli Topin ja Pertin kanssa ylivoimaisesti parhaat ulkopelaajat läpi kauden.
 
Viestejä
643
Vs: PattU 2014

Itse olen nähnyt Kemilän vain muutamassa pelissä Jomaa vastaan. Ulkona ongelmia on ollut. Räpsän alta palloja on todellakin mennyt. Ihan kuin selkä ei taipuisi maapalloissa. Toisaalta pitkänä miehenä mies ottaa hyvin kiinni linjassa korkeampiakin palloja. Sisällä mielestäni Kemilä oli Jomaa vastaan ekassa pelissä väärässä paikassa kun pelasi kakkoskärjen takana. Vaihtoi minusta ihan hyvin numerolla 3.
 
Viestejä
309
Vs: PattU 2014

Asko sanoi:
En tiedä montako Pattijoen peliä tämä nimimerkki Kine on tällä kaudella nähnyt, mutta erityisesti Kemilän arvostelu ei kohtaa todellisuutta, ei lähellekään, ei sisäpelin eikä ulkopelin osalta. Itse olen nähnyt tällä kaudella suurimman osan niin vieras- kuin kotipeleistä ja Jussi oli Topin ja Pertin kanssa ylivoimaisesti parhaat ulkopelaajat läpi kauden.

18 kpl PattU:n pelejä olen tällä kaudella nähnyt halli- ja harjoituspelit mukaanlukien. Ihan kaikkiin kotipeleihin en ole päässyt, kun Rännärille on matkaa 90 km ja talon peruskorjaus päällä. Vieraspeleissä olen käynyt vain kerran Sotkamossa ja Vimpelissä. Mutta kuten huomaat tekstistäni, niin alkukaudenhan Jussi pelasi hyvin, mutta loppukaudesta ei enää selkä tahtonut taipua ja pomppu pysyä ruudussa. Häpläsi mm. Vimpelissä 3 juoksua. No, ehkä "välttävä" on turhan ankara, mutta parempaakin on Jussilta nähty. Loppukauden pelisuoritukset eivät vastanneet ainakaan minun odotuksiani. Jos Kemilällä olisi mennyt kausi nappiin, niin Jussilla olisi ollut joukkueesta eniten kärkilyöntejä. Nyt niitä kärkkäreitä oli eniten Mäkelällä, joka joutui monesti purkamaan 1-2 -tilanteen Kemilän jälkeen.

Teepä oma listasi, niin vertaillaan :)
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös