Supervuoro Verkkolehti »

Yleisin sukunimi

psQ

Mikä lienee möttös-nimityksen alkuperä? Noin 400 asukkaan Möttösen kylä sijaitsee Perhossa Alajärven ja Vimpelin hankinta-alueella. Olen intuition perusteella arvellut, että Vimpelin tai Alajärven möttöset ovat aiheuttaneet kiusaa idän kultajunalle ja vähättely on tästä peräisin. Onko jollakulla varmistusta, tai parempaa tietoa asiasta?

Möttönen [tai siis möttönen] oli kauan sitten Helsingin asemahallissa myyty ISO lihapiirakka [oli tuntikausia hautunut ja rasvainen pehmeä mötkäle, minkä takia oli tekeminen, että sen sai jotenkuten ehjänä syötyä].

Ovat nyt tulleet uudestaan kaupoissa myytävinä, mutta historiaa halveksuen välissä on nakki - vai onko niitä kaksi... Eikä kooltaan ole entisen kaliiperia.

kontiola

Mikä lienee möttös-nimityksen alkuperä?
Mulle on jäänyt käsitys, että tämän palstalla kovasti tulta alleen saaneen möttös-nimityksen luoja ois nimimerkki @lorebaus. Joskus viime heinäkuun paikkeilla. Ihan viihdyttäviä viestejä ne oli :)

Edit: siis täällä jossain:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

LBC

On ollut tällä palstalla jo 2015 muistaakseni. Kaivoin sen juuri pari päivää sitten jonnekin palstalle

Mikä lienee möttös-nimityksen alkuperä? Noin 400 asukkaan Möttösen kylä sijaitsee Perhossa Alajärven ja Vimpelin hankinta-alueella. Olen intuition perusteella arvellut, että Vimpelin tai Alajärven möttöset ovat aiheuttaneet kiusaa idän kultajunalle ja vähättely on tästä peräisin. Onko jollakulla varmistusta, tai parempaa tietoa asiasta?

Eiköhän Möttönen tule Einari Ketolan komediahahmosta sotamies/korpraali Möttönen, joka taisi olla sota-aikojen suosituin komediahahmo. Möttöseen liittyi hokema "niin se on poijat", jolla Möttösen sketsit aloitettiin/päätettiin.

Mulle on jäänyt käsitys, että tämän palstalla kovasti tulta alleen saaneen möttös-nimityksen luoja ois nimimerkki @lorebaus. Joskus viime heinäkuun paikkeilla. Ihan viihdyttäviä viestejä ne oli :)

Ei se Möttöset ja Töppöset ole mitenkään tämän palstan juttu vaan niin on tupattu sanomaan joukkueiden mattimeikäläisistä ja muista täyteukoista lajissa kuin lajissa ja monessa muussakin asiassa kuin urheilussa jo kauan. Alkuperästä ei taas mitään hajua.

Kieltämättä sakeaa tajunnanvirtaa allekirjoittaneelta tuohon aikaan :alien: Mutta möttöset on luonut ihan joku muu.

Tällä kaudella myös Lassila nimisiä on miesten Superpesiksessä pelannut 4 kpl. Vimpelin Vedossa: Aleksi, Eemeli ja Severi Lassila

Kempeleen Kirissä Jani Lassila

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.