Onko tällä kaudella Korhosten (oisko 7) jälkeen sarjassa seuraavaksi eniten Kettusia (4)?
Ei taida pelata yhtään Möttöstä, mutta möttösiä löytyy sitäkin enemmän.Taitaa paikoin olla Möttösiä sikäli runsaasti, että vienee voiton...
Mulle on jäänyt käsitys, että tämän palstalla kovasti tulta alleen saaneen möttös-nimityksen luoja ois nimimerkki @lorebaus. Joskus viime heinäkuun paikkeilla. Ihan viihdyttäviä viestejä ne oliMikä lienee möttös-nimityksen alkuperä?
Oliko niin että JoMan joukkueessa ei tänään muun nimisiä ollutkaan - koko joukkue möttösiä!No niin, vähän on jo eksytty alkuperäisestä aiheesta ton minun läpän takia. Voidaan toki palata aiheeseenkin.
Mikä lienee möttös-nimityksen alkuperä? Noin 400 asukkaan Möttösen kylä sijaitsee Perhossa Alajärven ja Vimpelin hankinta-alueella. Olen intuition perusteella arvellut, että Vimpelin tai Alajärven möttöset ovat aiheuttaneet kiusaa idän kultajunalle ja vähättely on tästä peräisin. Onko jollakulla varmistusta, tai parempaa tietoa asiasta?
Korjaus: "...niin se on poijaat".hokema "niin se on poijat",
Ei se Möttöset ja Töppöset ole mitenkään tämän palstan juttu vaan niin on tupattu sanomaan joukkueiden mattimeikäläisistä ja muista täyteukoista lajissa kuin lajissa ja monessa muussakin asiassa kuin urheilussa jo kauan. Alkuperästä ei taas mitään hajua.Mulle on jäänyt käsitys, että tämän palstalla kovasti tulta alleen saaneen möttös-nimityksen luoja ois nimimerkki @lorebaus. Joskus viime heinäkuun paikkeilla. Ihan viihdyttäviä viestejä ne oli
Edit: siis täällä jossain:
Sotkamon Jymy 2021
Mahtavan peli-ilon säilyttäminen tilanteissa, joissa vastustaja vie kuin litran mittaa on kyllä aika iso vaatimus, joskin sietokykyä voisi kai venyttää hieman. Toki noinkin, mutta eipä tuollaista julkista turhautumista ennen ole Meidän Jymyltä nähty, vaikka litran mittana on toimittu ennenkin.www.supervuoro.com
Kieltämättä sakeaa tajunnanvirtaa allekirjoittaneelta tuohon aikaan Mutta möttöset on luonut ihan joku muu.Mulle on jäänyt käsitys, että tämän palstalla kovasti tulta alleen saaneen möttös-nimityksen luoja ois nimimerkki @lorebaus. Joskus viime heinäkuun paikkeilla. Ihan viihdyttäviä viestejä ne oli
Edit: siis täällä jossain:
Sotkamon Jymy 2021
Mahtavan peli-ilon säilyttäminen tilanteissa, joissa vastustaja vie kuin litran mittaa on kyllä aika iso vaatimus, joskin sietokykyä voisi kai venyttää hieman. Toki noinkin, mutta eipä tuollaista julkista turhautumista ennen ole Meidän Jymyltä nähty, vaikka litran mittana on toimittu ennenkin.www.supervuoro.com