Supervuoro Verkkolehti »

Yleinen keskustelu koronapandemiasta

Viestejä
995
Minä en ainakaan koskaan tule käyttämään Suomessa minkäänlaista kasvomaskia.
 

Sie ja mie

Unohdetaan vaan koko paska ja mennään kaljoille!
No eilenhän hallitus sitten jos ei suosittanut tai ohjeistanut, niin antoi luvan mennä terassille - ja vieläpä ilman henkilörajoituksia, saa vaikka sylikkäin istua. Sisällä on oltava omissa pöydissä istumapaikoilla. Kummallista, kun urheilukatsomo on ministerien mielestä se vaarallisin paikka tässä tilanteessa.
Entä jos pesiskentällä on ravintola, ja sillä terassi? Saako sinne tunkea väkeä niin paljon kuin sinne mahtuu??
 
Viestejä
2,807
No eilenhän hallitus sitten jos ei suosittanut tai ohjeistanut, niin antoi luvan mennä terassille - ja vieläpä ilman henkilörajoituksia, saa vaikka sylikkäin istua. Sisällä on oltava omissa pöydissä istumapaikoilla. Kummallista, kun urheilukatsomo on ministerien mielestä se vaarallisin paikka tässä tilanteessa.
Entä jos pesiskentällä on ravintola, ja sillä terassi? Saako sinne tunkea väkeä niin paljon kuin sinne mahtuu??

Ei kannata höpöttää mitä sattuu. Terasseilla pitää huolehtia etäisyyksistä ja hygieniasta. Ravintolat itse vastaavat valvonnasta asetusten ja määräysten mukaan.
 

Sie ja mie

Ei kannata höpöttää mitä sattuu. Terasseilla pitää huolehtia etäisyyksistä ja hygieniasta. Ravintolat itse vastaavat valvonnasta asetusten ja määräysten mukaan.
"Hallitus päätti myös terasseista. Niitä eivät asiakaspaikkarajoitteet koske. Hallitus luottaa siihen, että ravintolat itse huolehtivat ulkoterassien turvallisuudesta eli etäisyyksistä ja hygieniasta. Vahtimestaripakkoa järjestystä valvomaan ei ole."
Luotatko oikeasti siihen, että päivän ja illan mittaan humaltuva asiakaskunta huolehtii itse etäisyyksistä, kun se vähä henkilökunta on siellä tiskillä, eikä kukaan valvo, montako asiakasta on a) ravintolassa, b) sen terassilla?
Ja ravintolahan ottaa mahdollisimman monta asiakasta, kun raha on niille nyt todella tarpeen.
 
Viestejä
2,807
"Hallitus päätti myös terasseista. Niitä eivät asiakaspaikkarajoitteet koske. Hallitus luottaa siihen, että ravintolat itse huolehtivat ulkoterassien turvallisuudesta eli etäisyyksistä ja hygieniasta. Vahtimestaripakkoa järjestystä valvomaan ei ole."
Luotatko oikeasti siihen, että päivän ja illan mittaan humaltuva asiakaskunta huolehtii itse etäisyyksistä, kun se vähä henkilökunta on siellä tiskillä, eikä kukaan valvo, montako asiakasta on a) ravintolassa, b) sen terassilla?
Ja ravintolahan ottaa mahdollisimman monta asiakasta, kun raha on niille nyt todella tarpeen.

Ulkoterasseja asiakasmäärän puolittaminen ei koske, mutta kaikki muut säädökset koskevat myös terasseja.
  1. Ravitsemisliikkeen on järjestettävä sisä- ja ulkotilansa rakenteet ja kalusteet sekä asiakkaidensa palvelukäytännöt siten, etteivät asiakkaat altistu tartuntataudin leviämiselle. Ravitsemisliikkeen on huolehdittava erityisesti siitä, ettei sen tiloissa synny tarpeetonta tungosta ja että asiakkaiden saapuminen liikkeeseen toteutetaan tavalla, jossa pidetään asiakkaiden ja seurueiden välillä riittävä etäisyys.
  2. Asiakas ei saa annostella ruokaa ja juomaa itse muualla kuin omassa pöydässään.
  3. Asiakkaita ja seurueita ei saa vastoin heidän tahtoaan sijoittaa niin lähelle toisia asiakkaita tai seurueita, että heidän välinen etäisyytensä aiheuttaa tartuntataudin leviämisen vaaraa
 
Viestejä
995

Pallo muuntajalle

Periaatteesta. Suomi on yksi maailman puhtaimmista maista ja olisi sääli jos täällä alettaisiin kulkea jotkut maskit päässä. Ja korona ei pelota.
Puhtaus ei kuitenkaan vaikuta virukseen mitenkään, eikä virus sitä hätkähdä. Kasvosuojiahan ei pidetä sen takia, että ne viruksen saamisen estäisivät, vaan jotta emme itse levittäisi sitä muille. Tällä hetkellä toki tartuntojen määrä niin pieni, että käyttö tai käyttämättömyys ei juuri nyt niitä oikein hetkauta lainkaan.
 
Viestejä
995
Puhtaus ei kuitenkaan vaikuta virukseen mitenkään, eikä virus sitä hätkähdä. Kasvosuojiahan ei pidetä sen takia, että ne viruksen saamisen estäisivät, vaan jotta emme itse levittäisi sitä muille. Tällä hetkellä toki tartuntojen määrä niin pieni, että käyttö tai käyttämättömyys ei juuri nyt niitä oikein hetkauta lainkaan.
Enkä minä ja 99% ihmisistä hätkähdä koronaa.

Tässähän joutuu ihmiset lähtemään radalle neljää tuntia aiempaa aikaisemmin, että porukka saa saman kännin päälle klo 22 kuin aiemmin klo 02.
 
Viestejä
3,478
No nyt kyllä tais mennä rosentit nurinperin? 🤔
Sanosin kyllä milteinpä, että 99% kyllä tuota kavahtaa, enempi toiset ehkä vähempi, ja syystäkin! Kyllähän sitä pittääkin olla extrasti varovainen tai paremminkin huolehtivainen!

Ihan niinkuin hyvä hygienia yms on paikallaan kyllä ilman covidiakin.

Vaikka nyt täälläkin Satakunnassakin on pari, kolmisen viikoa ollut todetut tartunnat 0, ei se tarkota vielä, etteikö huomenna vois olla niitä? Valitettavasti... Toki toivotaan parasta, ja nythän tilanne näyttää yllättävänkin hyvältä! 👍

Pitäis nyt vaan vielä olla malttia ja sinnikkyyttä noudattaa näitä ohjeita!
Mielummin vaikka kuukausi tiukilla säännöillä, kuin koko loppuvuosi... 🙄

Mutta turha tästäkään on sen enempää rähjätä ja väitellä, vaikka se onkin tän voorumin tavaramerkki! 😄😛
 

Pallo muuntajalle

Menkää nyt vaikka polttamaan kännykkämastoja. Paljon parempi salaliittoteoria se.
 
Viestejä
1,945
^ Valviran ohjeistukset ovat itsessään täyttä syöpää.. Hyvä esimerkki tästä, ohjeistavat suosituksissaan lääkäreitä määräämään ihmisille paljon eri haittavaikutuksia aiheuttavia psykoosi / masennuslääkkeitä vaivaan kuin vaivaan. Oikeasti auttavat kipu ja rauhoittavat lääkkeet ovat Valviran mielestä aivan kauhistuttuvia ja koukuttavia.
 
Viestejä
1,945
^ Paikalla poliisin arvion mukaan noin 3000 ihmistä. Omaan silmään näyttää porukkaa olevan enemmän. Vihervasemmiston järjestämiä tilaisuuksia eivät rajoitukset koske.

 
Viimeksi muokattu:
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös