Supervuoro Verkkolehti »

Yksi ennustus pesiskaudesta 2020

Viestejä
845
Miksi olisi. Joukkue ei juurikaan ole muuttunut. Lisäksi se ilmeinen sekoilu tai mitä se sitte olikaan Mikko Vainionopään kanssa ei ole nyt taakkana. Anttilakin saa yrittää uutta nousua muualla eikä tarvitse kahden/kolmen joukkueen väliä ravata.
Joukkue jää liikaa Jukkiksen ja Puputin varaan. Lisäksi Jussi Parvi PJ:nä on ainakin itselleni täysin tuntematon
 
Viestejä
4,358
Joukkue jää liikaa Jukkiksen ja Puputin varaan. Lisäksi Jussi Parvi PJ:nä on ainakin itselleni täysin tuntematon

Myönnetään sen verran että mikä on Myllyniemen etenemisvoimasta poissa on myös sen sekoilusta välttävä. Lisäksi uskon tähän Kossun mieheen että korvaa kyllä menetyt. Ja kun olettaa että viime kausi oli tosiaan myös edellisen kauden myötä alitus niin tällä kaudella ylitetään taso, myös se huomioon ottaen että kyllä siellä myös kehitystä tapahtuu.
 
Viestejä
1,469
Ensi kauden "varma ennustus" on tottakai Jorma "Eversti" Kosusen paluu Tahkon ruoriin! Sitä ovat kaikki sponsorit ja myös ylivoimainen enemmistö hyvinkääläisistä pesäpallokatsojista toivoneet! Vaviskaa JoMa, Sotkamo, ViVe ja Kopla!
 
Viestejä
1,469
Unohdin vielä lisätä, että "Eversti" palattuaan ensi työkseen potkaisee pellolle Purron ja laikkoihin palaa tuttu nimi Sotkamosta eli Sami "Sämpy" Sirviö. Kaikki on kuin vanhaan malliin! Koppi nousee taas pelaajilla!
 
Viestejä
11,779
Ennustan, että kopinnostopaloja on vähiten pesäpallohistorian aikana - kiitos vapaan välistäjättösäännön.

Ennustat siis, että ensi kaudella kopinnistopaloja on superpesiksessä vähemmän kuin edellisellä kerralla kun oli vapaa välistäjättösääntö voimassa?

Miksi sinusta näin tapahtuisi?
 
Viestejä
1,822
Onko tämä pesäpallon kannalta hyvä vai huono asia?
Mielestäni hyvä asia lajin "mediaseksikkyyden" kannalta - kuin myös ottelutapahtumien keston kannalta. Me lajiniilot jaksamme olla ottelussa tuntikaupalla, mutta moni maksava nuori"asiakas" jää tulematta otteluihin, kun ottelu saattaa jäädä kesken, kun tulee lasten nukkumaanmenoaika ennen ottelun päättymistä.
 
Viestejä
1,822
Ennustat siis, että ensi kaudella kopinnistopaloja on superpesiksessä vähemmän kuin edellisellä kerralla kun oli vapaa välistäjättösääntö voimassa?

Miksi sinusta näin tapahtuisi?
Keskustellaan asiasta - ei sinusta eikä minusta. Vaikka olen seurannut pesäpalloa vuosikymmeniä enemmän tai vähemmän aktiivisesti, en muista sellaista aikaa, jolloin olisi ollut vapaa välistäjättöoikeus. Saattaa olla sitä aikaa, kun toimin hektisesti yrittäjänä - siis sitä aikaa, kun seurasin lajia vähemmän aktiivisesti. Vastaus toiseen kysymykseen: vähemmän lyöntivuoroja ---> vähemmän kopinnostopaloja, ja siitä olen 100 %:n varma.

Tämä keskusteluketjuhan perustuu nimenomaan ennustuksiin. Otsikkona näyttää olevan yksi-ennustus-pesiskaudesta-2020, joten toistan oman ennustukseni: "Ennustan, että kopinnostopaloja on vähiten pesäpallohistorian aikana - kiitos vapaan välistäjättösäännön. " Saa olla eri mieltä . En tiedä pystytäänkö kopinnostopaloja edes tilastoimaan nykyisin tai aikaisemminkaan. Mutta näin se menee minun kristallipallon mukaan. 😊 😊😊
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
3,200
Mielestäni hyvä asia lajin "mediaseksikkyyden" kannalta - kuin myös ottelutapahtumien keston kannalta. Me lajiniilot jaksamme olla ottelussa tuntikaupalla, mutta moni maksava nuori"asiakas" jää tulematta otteluihin, kun ottelu saattaa jäädä kesken, kun tulee lasten nukkumaanmenoaika ennen ottelun päättymistä.

Eikö kopinnostopalot lyhennä peliä eikä kasvata kestoa?
 

TKL

Lukkareita vastaan tehty sääntömuutos. Ikävä tulee niitä hetkiä kun Puhtimäki nostaa hirveää tolppaa numeroille 6-9.
 
Viestejä
11,779
Keskustellaan asiasta - ei sinusta eikä minusta.

—-

Vastaus toiseen kysymykseen: Vähemmän lyöntivuoroja —> vähemmän kopinnostopaloja.

Tämä keskusteluketjuhan perustuu nimenomaan ennustuksiin ... Mutta näin se menee minun kristallipallon mukaan. 😊 😊😊

Kysymykseni koski sinun ennustetta ja siksi kysyin sinulta ja kiitos vastauksesta. Tavallaan siis kaksi ennustetta yhdessä siis järkiperäine ja kristallipallosta, kyllä se vain kelpaa.

Ja minun muistuni mukaan pesäpallossa on ollut vapaa välistäjättö, tosin vain miesten superissa - tai sitten se olen minä joka olen elänyt osan elämääni jossakin vaihtoehtoisessa todellisuudessa mikä on ihan hyvin mahdollista. En kyllä yhtään muista milloin noin oli mutta arvaisin että -90 -luvun jälkipuoliskolla. Vai olko sekin rajattu kolmeen tai kahteen?

Muok: 2001 tuli välistäjättö superiin jos tavasin liiton sivun historiaa oikein. Ja edelleen muistikuva on että se oli silloin nimenomaan vapaa välistäjättö.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
1,822
Eikö täällä pitänyt ennustaa?
Kysymykseni koski sinun ennustetta ja siksi kysyin sinulta ja kiitos vastauksesta. Tavallaan siis kaksi ennustetta yhdessä siis järkiperäine ja kristallipallosta, kyllä se vain kelpaa.

Ja minun muistuni mukaan pesäpallossa on ollut vapaa välistäjättö, tosin vain miesten superissa - tai sitten se olen minä joka olen elänyt osan elämääni jossakin vaihtoehtoisessa todellisuudessa mikä on ihan hyvin mahdollista. En kyllä yhtään muista milloin noin oli mutta arvaisin että -90 -luvun jälkipuoliskolla. Vai olko sekin rajattu kolmeen tai kahteen?

Muok: 2001 tuli välistäjättö superiin jos tavasin liiton sivun historiaa oikein. Ja edelleen muistikuva on että se oli silloin nimenomaan vapaa välistäjättö.
Olen iloinen, että muillakin kuin minulla on muistissa tarkentamisen varaa.:)

Mitenkäs pariskunnalla J&K menee?
 
Viestejä
139
Mielestäni hyvä asia lajin "mediaseksikkyyden" kannalta - kuin myös ottelutapahtumien keston kannalta. Me lajiniilot jaksamme olla ottelussa tuntikaupalla, mutta moni maksava nuori"asiakas" jää tulematta otteluihin, kun ottelu saattaa jäädä kesken, kun tulee lasten nukkumaanmenoaika ennen ottelun päättymistä.

Uskoisin, että olet oikeilla jäljillä kaikesta mitä tuohon ylle lainasin. Sinulta kuitenkin kysyttiin, että "Onko kopinnostopalojen väheneminen hyvä vai huono asia". Lainaamani teksti ei vastannut siihen kysymykseen.

Pesäpallosäännöt ovat jo pitkään ruokkineet pelaajien erikoistumista omiin vahvuuksiinsa. Ulkopelijokeri-nimitys tulee luultavasti lisääntymään tulevalla kaudella. Toiset tykkää tästä pelin tason noustessa, toiset taas haluaisivat kaikkien tai ainakin melkein kaikkien hallitsevan useampia pesäpallon osa-alueita. Ymmärrän mainiosti molempia osapuolia, enkä siksi osaa sanoa, että onko vapaa välistäjättö hyvä vai huono asia.
 
Viestejä
1,234
Uskoisin, että olet oikeilla jäljillä kaikesta mitä tuohon ylle lainasin. Sinulta kuitenkin kysyttiin, että "Onko kopinnostopalojen väheneminen hyvä vai huono asia". Lainaamani teksti ei vastannut siihen kysymykseen.

Pesäpallosäännöt ovat jo pitkään ruokkineet pelaajien erikoistumista omiin vahvuuksiinsa. Ulkopelijokeri-nimitys tulee luultavasti lisääntymään tulevalla kaudella. Toiset tykkää tästä pelin tason noustessa, toiset taas haluaisivat kaikkien tai ainakin melkein kaikkien hallitsevan useampia pesäpallon osa-alueita. Ymmärrän mainiosti molempia osapuolia, enkä siksi osaa sanoa, että onko vapaa välistäjättö hyvä vai huono asia.
Milestäni "ennustan" tuolla muutoksella ei tule olemaan juurikaan vaikutusta tapahtuman kestoon.
Jos tapahtumaa halutaan "vakioida" kestoltaan "ennustan" sen toteutuvan, kun sisävuorossa on 12 pelaajaa vapaassa lyöntijärjestyksessä 3xpalo tai lyöjät lopuu ei mitään toisia kierroksia. Ulkopeliin osallistuu pelaajista kulloinkin 9 pelaajaa ei erillistä nimeämistä kuitenkin ulkonaaloittanut pelaa koko ulkovuoron ilman loukaantumista.
Tällä saadaan peli aktiiviseksi ja ajallisesti tarkemmin ennustettavaksi.
 

Urheilun ystävä

Superpesiksessä kopinnostopaloja syntyy varsin vähän. Varsinkin niiden kohdalla, jotka ovat siihen "erikoistuneet" eli häntäpään lyöjät. Vapaa välistäjättö on erittäin hyvä muutos, jolla pelin kesto lyhenee ja peli aktivoituu.

Siitä voi olla taas monta mieltä, että onko se häntäpäässä lyöville hyvä juttu. Itse olen sitä mieltä, että kukaan ei taatusti halua olla lyöjä joka muistetaan tyhjään kenttään lyödyistä kynttiläkopeista. Täytyy muistaa, että eihän heitä jätetä välistä jatkossakaan, kun heidän sisäpelipanosta tarvitaan ja jos materiaali on laaja, niin silloin pelinjohtaja voi pelata koko arsenaalilla vaikka aina.
 
Viestejä
3,200
Milestäni "ennustan" tuolla muutoksella ei tule olemaan juurikaan vaikutusta tapahtuman kestoon.
Jos tapahtumaa halutaan "vakioida" kestoltaan "ennustan" sen toteutuvan, kun sisävuorossa on 12 pelaajaa vapaassa lyöntijärjestyksessä 3xpalo tai lyöjät lopuu ei mitään toisia kierroksia. Ulkopeliin osallistuu pelaajista kulloinkin 9 pelaajaa ei erillistä nimeämistä kuitenkin ulkonaaloittanut pelaa koko ulkovuoron ilman loukaantumista.
Tällä saadaan peli aktiiviseksi ja ajallisesti tarkemmin ennustettavaksi.

Mitä ehdotat (tai keskusteluketjun nimen mukaisesti ennustat) tällaisen uuden pallopelin nimeksi?
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös