Supervuoro Verkkolehti »

Vimpelin Veto 2021

Viestejä
418
Eli jos joukkue aloittaa surkeasti ja loppukaudesta peli on suunnilleen sen tasoista kuin usean itä-länsi miehen miehittämän joukkueen pelaamisen kuuluukin olla, on kausi onnistunut yli odotusten?

Ketä muita itä-länsi tason pelaajia Viven tämän kauden joukkueessa oli Kanalan ja ehkä O. Heikkalan lisäksi?

Joukkueesta lähti pois kolme itä-länsi pelaajaa: Haapakoski, Isoketo ja Heimonen (ja vuotta aikaisemmin Puputti). Lisäksi itä-länsi tason kotiuttajajokeri P. Ruuska vaihtoi lautasen ääreen, jossa hän ei vielä tällä kaudella ollut itä-länsi tason pelaaja. Edellä olivat ainakin Kosonen, Kivipelto, Puhtimäki ja ehkä joku muukin. Kyllä tällaisten huippupelaajien poistuminen näkyy vääjäämättä menestyksessä. Näihin menetyksiin nähden Vive ylisuoritti kun sai pronssia, ja pelinjohtajalla oli siihen oma tärkeä osuutensa.

Lopuksi kysynkin, kuka pelinjohtaja olisi menestynyt paremmin Viven viuhkassa ja kuka nyt vapaana olevista tulisi palkata Viven pelinjohtajaksi? Sulla varmaan löytyy helposti vastaukset näihin kysymyksiin kun kerran asiantuntemusta löytyy enemmän kuin muilla asiantuntijoilla.
 
Viestejä
226
Lisäksi itä-länsi tason kotiuttajajokeri P. Ruuska vaihtoi lautasen ääreen, jossa hän ei vielä tällä kaudella ollut itä-länsi tason pelaaja

Väitätkö, että jos tänä vuonna olisi itä-länsi pelattu, niin Perttu ei olisi ollut mukana?

Varmasti olisi ja eikös hän silloin ole itä-länsitason pelaaja?
 
Viestejä
281
Ketä muita itä-länsi tason pelaajia Viven tämän kauden joukkueessa oli Kanalan ja ehkä O. Heikkalan lisäksi?

Joukkueesta lähti pois kolme itä-länsi pelaajaa: Haapakoski, Isoketo ja Heimonen (ja vuotta aikaisemmin Puputti). Lisäksi itä-länsi tason kotiuttajajokeri P. Ruuska vaihtoi lautasen ääreen, jossa hän ei vielä tällä kaudella ollut itä-länsi tason pelaaja.
Lassilalla on paljon kokemusta Itä-Länsi-peleistä. Ruuska olisi pomminvarmasti valittu Itä-Länteen jokeriksi.
 
Viestejä
418
Väitätkö, että jos tänä vuonna olisi itä-länsi pelattu, niin Perttu ei olisi ollut mukana?

Varmasti olisi ja eikös hän silloin ole itä-länsitason pelaaja?

P. Ruuska ei olisi ollut lännen lukkari tällä kaudella, vaan se olisi ollut T. Kosonen.

Kotiuttajajokeriksi lännessä olisi ollut tosi kovia kilpailijoita Pertulle: esim. J-P Vainionpää ja P. Wahlsten.
 
Viestejä
792
P. Ruuska ei olisi ollut lännen lukkari tällä kaudella, vaan se olisi ollut T. Kosonen.

Kotiuttajajokeriksi lännessä olisi ollut tosi kovia kilpailijoita Pertulle: esim. J-P Vainionpää ja P. Wahlsten.
Hylkilästä olen samaa mieltä kanssasi. Vuonna 2018 Kivimäen, paperilla selvästi nykyistä kovempi joukkue joutui tyytymään pronssiin.

Ruuska on Kanalan kanssa Vimpelin paras pelaaja ja lienee itsestään selvästi itä- länsi-tasoa. Kosonen on huippulukkari ja häntä hehkutettaisiin paljon enemmän, jos hän pelaisi paremmassa seurassa. Oma kantani on kuitenkin, että Ruuskan kokonaispanos olisi arvioitavissa Kososta kovemmaksi.
Itä-länsi on pesäpallon jonkinlainen näyteikkuna ja ihmepoikamme tähän ikkunaan valitaan.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
1,733
Rinta-Aho, Ruuska, Lassila, Mäkelä

Miten turha Itä-Länsi pelaaja on sellainen joka ei osaa lyödä kun kuitenkin aivan yhtä hyviä ellei jopa parempiakin ulkopelaajia löytyy kuin tuossa listassa eräs ja joille on edes jotain roolia myös sisäpelissä. Muutenkin tuosta listasta ei olisi valittumuita kuin Ruuska ja hänetkin jokeriksi, ei lukkariksi.

Kuka määrittää mikä on itälänsi taso. Luetelluilla pelaajilla kuitenki kaikilla itälänsi pelejä alla. Jokuhan täälä laski hylsynki yhden itälänsi valinnan pj:ksi isoksikin meriitiksi.
 
Viestejä
194
Minä en oikein ymmärrä tuota Perttu Ruuskan lukkarifantasiointia. Toisaalta katsoin kesän aikana vain muutaman pelin max 5, missä Ruuska syötti. Kyseisen pelaajan syöttäminen ei herättänyt minkäännäköisiä tunteita ainakaan itselläni, mikä voi myös johtua siitä, että en ole veto fani. Itse pidän ruuskaa toistaiseksi perus lukkarina, mutta pitää ymmärtää, että oli ensimmäistä kesää vasta. Ruuskalla on melkoisesti kirittävää esimerkiksi : Kivipeltoon, Kososeen, Puhtimäkeen, Eskeliseen ja Komulaiseen. Suurin ero mielestäni on, että Ruuska on hieman hidas/kömpelö hakemaan lyhyitä. Pidän hyvin todennäköisenä, että muutaman vuoden päästä Ruuska on todella kova lukkari, mutta paljon se vaatii töitä.
Kuitenkin Ruuska on todella kova pelaaja, ainakin lyömään, mutta jos puhtaasti katsotaan lukkarointia, niin melko normaalin kokoinen kala järvessä.
Ja tämä on sitten vain minun mielipide.
 
Viestejä
792
Rinta-Aho, Ruuska, Lassila, Mäkelä

Miten turha Itä-Länsi pelaaja on sellainen joka ei osaa lyödä kun kuitenkin aivan yhtä hyviä ellei jopa parempiakin ulkopelaajia löytyy kuin tuossa listassa eräs ja joille on edes jotain roolia myös sisäpelissä. Muutenkin tuosta listasta ei olisi valittumuita kuin Ruuska ja hänetkin jokeriksi, ei lukkariksi.
Tarkoittanet erästä pelaajaa, joka on niin huono sisäpelaaja, että on valittu itä-länteen vasta neljästi. Kutsumme häntä tässä Salvatoreksi, mikä ei ole hänen oikea nimensä.
 
Viestejä
792
Mitä väliä sillä on vaikka onkin valittu neljä kertaa. Minun mielestäni pelaajan pitää hallita myös sisäpeli jos valitaan. Jos olisin valitsemassa niin pelkällä ulkopelin osaamisella en valitsisi, varsinkaan kun saman tason palaajia ja jopa parempiakin ulkopelaajia löytyy joille on roolia myös sisäpelissä.
Itä-länteen valinnan tekevät henkilöt, joille pesäpallo on ammatti. On kohtuullista antaa heidän mielipiteelleen enemmän painoa kuin sinun ja minun käsityksille. Sanot Severi Lassilaan viitaten, että lännessä olisi hänen paikalleen valittavissa parempia ulkopelaajia. Sanotaanko suoraa, ettet ole miettinyt koko asiaa, kunhan jotain höläytit.
Rinta-aho valittaisiin lännen joukkueeseen vuoren varmasti, jos valinta tehtäisiin huomenna. Hän oli ylivoimaisesti paras kotiuttaja pudotuspeleissä numerolla lyöneistä.
 
Viestejä
792
Joo jokaisella on oikeus mielipiteeseen ja sen voi sanoa. Mitä tulee noihin valitsijoihin ja heidän ammattitoitoonasa, on varmaan ok, mutta sekin pitää muistaa että seurat suosittelevat omiaan ja valitsijat myös sopivat keskenään keskenään. Valitse sinä meiltä miesten joukkueeseen tämä niin me valitaan A-poikien joukkueeseen teiltä tämä pelaaja. Näin se menee ja sen takia tulee valituksia sellaisiakin joille paikka ei kuulu.
Lopuksi vielä, minä en höläyttele, minä puhun painavaa ja harkittua asiaa.
Onhan sitä monta monessa. Minua vain ihmetyttää kaunainen asenteesi. Olisit iloinen, että voit 15 km päässä käydä katsomassa huippu-urheilua, olettaen, että tekoseudullasi edelleen elelet.
 
Viestejä
347
Näihin menetyksiin nähden Vive ylisuoritti kun sai pronssia, ja pelinjohtajalla oli siihen oma tärkeä osuutensa
Mutta oliko pelinjohtajalla osuutensa menetyksiin? Itse olen väsymiseen saakka lukenut, kuinka Jymyn pelinjohtaja karkottaa pelaajia pois Sotkamosta.
 
Viestejä
995
Ketä muita itä-länsi tason pelaajia Viven tämän kauden joukkueessa oli Kanalan ja ehkä O. Heikkalan lisäksi?

Joukkueesta lähti pois kolme itä-länsi pelaajaa: Haapakoski, Isoketo ja Heimonen (ja vuotta aikaisemmin Puputti). Lisäksi itä-länsi tason kotiuttajajokeri P. Ruuska vaihtoi lautasen ääreen, jossa hän ei vielä tällä kaudella ollut itä-länsi tason pelaaja. Edellä olivat ainakin Kosonen, Kivipelto, Puhtimäki ja ehkä joku muukin. Kyllä tällaisten huippupelaajien poistuminen näkyy vääjäämättä menestyksessä. Näihin menetyksiin nähden Vive ylisuoritti kun sai pronssia, ja pelinjohtajalla oli siihen oma tärkeä osuutensa.

Lopuksi kysynkin, kuka pelinjohtaja olisi menestynyt paremmin Viven viuhkassa ja kuka nyt vapaana olevista tulisi palkata Viven pelinjohtajaksi? Sulla varmaan löytyy helposti vastaukset näihin kysymyksiin kun kerran asiantuntemusta löytyy enemmän kuin muilla asiantuntijoilla.
Eiköhän tässä ole pitkä liuta itä-länsi miehiä listattu. Vedon top 5 olisi ollut hyvin mahdollisesti lännen top 5. Lassilan tasoista kakkospolttajaa ei lännestä löydy.

Kuten aiemmin kirjoitin Risto lienee todennäköisin pelinjohtaja. Tuollaisiin suoriin kysymyksiin siitä, että kuka olisi ollut parempi pj on sinänsä vaikea vastata, kun Hylkilä oli joka tapauksessa viuhkoissa. Kaikki muuhan on käytännössä arvailua. Mutta sanotaan nyt muutama nimi, joiden näkisin olevan parempia pelinjohtajia: J. Liikala, R. Ojanperä, Lehto, M. Iivarinen. Siinä muutama. Hyviä pelinjohtajia löytyy varmasti nimimiestenkin ulkopuolelta. Loppuviimein vain yksi mies voi olla pääkallopaikalla.

Viimeisten kahden vuoden perusteella olen joka tapauksessa tyytyväinen, että pj vaihtuu ensi kaudeksi. Minua Hylkilän arka sisäpelipeluuttaminen ei missään vaiheessa vakuuttanut. Tätä arkuutta hän yritti paikata täysin päättömillä kotiutus- ja vaihtotilanneratkaisuilla, joilla omaa sisäpeliä onnistuttiin tuhoamaan ilman, että vastustajan tarvitsi käytännössä tehdä mitään.
 
Viestejä
101
Eiköhän tässä ole pitkä liuta itä-länsi miehiä listattu. Vedon top 5 olisi ollut hyvin mahdollisesti lännen top 5. Lassilan tasoista kakkospolttajaa ei lännestä löydy.

Kuten aiemmin kirjoitin Risto lienee todennäköisin pelinjohtaja. Tuollaisiin suoriin kysymyksiin siitä, että kuka olisi ollut parempi pj on sinänsä vaikea vastata, kun Hylkilä oli joka tapauksessa viuhkoissa. Kaikki muuhan on käytännössä arvailua. Mutta sanotaan nyt muutama nimi, joiden näkisin olevan parempia pelinjohtajia: J. Liikala, R. Ojanperä, Lehto, M. Iivarinen. Siinä muutama. Hyviä pelinjohtajia löytyy varmasti nimimiestenkin ulkopuolelta. Loppuviimein vain yksi mies voi olla pääkallopaikalla.

Viimeisten kahden vuoden perusteella olen joka tapauksessa tyytyväinen, että pj vaihtuu ensi kaudeksi. Minua Hylkilän arka sisäpelipeluuttaminen ei missään vaiheessa vakuuttanut. Tätä arkuutta hän yritti paikata täysin päättömillä kotiutus- ja vaihtotilanneratkaisuilla, joilla omaa sisäpeliä onnistuttiin tuhoamaan ilman, että vastustajan tarvitsi käytännössä tehdä mitään.
Ei löydy tuleva pelinjohtaja tuosta listasta Rippe on Vedossa näyttönsä antanut ,joka suhteessa .Ei jatkoon
Jukka Liikala tuskin lähtee ,yrittäjän elämä ja sitova pelinjohtajuus ,joissa molemmissa sesonki on kesällä
Riku Lehto on myöskin yrittäjä, teollisuusyrityksen luotsaaminen on kokopäivätyötä,ei taida jäädä ylimääräistä aikaa pelillisille kuvioille
Iivarinen on tehnyt sopimuksen Manse PP :n kanssa
Joten lista tyhjeni ,seuraavaa jakoon
 
Viestejä
995
Ei löydy tuleva pelinjohtaja tuosta listasta Rippe on Vedossa näyttönsä antanut ,joka suhteessa .Ei jatkoon
Jukka Liikala tuskin lähtee ,yrittäjän elämä ja sitova pelinjohtajuus ,joissa molemmissa sesonki on kesällä
Riku Lehto on myöskin yrittäjä, teollisuusyrityksen luotsaaminen on kokopäivätyötä,ei taida jäädä ylimääräistä aikaa pelillisille kuvioille
Iivarinen on tehnyt sopimuksen Manse PP :n kanssa
Joten lista tyhjeni ,seuraavaa jakoon
Ehkä Jukkalan Ossi voisi tehdä comebäckin?
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös