Supervuoro Verkkolehti »

Vimpelin Veto 2020

Viestejä
281
Taisi olla ensimmäinen peli Pippolalle tälle kautta Vimpelissä. On kuuluttanut myös Pattijoella ja aiemmilla kausilla joitain Vimpelin pelejä. Toivottavasti oli viimeinen kuulutus Saarikentällä tälle maestrolle. Vedon kannattaisi harkita jonkun ulkopuolisen kuuluttajan palkkaamista tuohon kuuluttajan paikalle.
Ihan varmasti naapuripitäjistä löytyisi joku Veto-henkinen ihminen, joka osaa hieman innokkaamman ja vähemmän nukuttavamman kuuloinen olla. Juha Puhtimäki ei ihan rookie ole pesäpallopiireissä, joten voisi hänen nimensä kuvitella muistettavan oikein. Samoin Vainikaisen veljekset eivät ole vuoteen pelanneet samassa joukkueessa keskenään, tämäkin olisi selvinnyt edes pienellä ennakkotyöllä (=tässä tapauksessa seuraamalla Superpesistä tänä vuonna). Samoin mainokset nyt ovat vitsejä. Jos olisin yrittäjä, minä en haluaisi ikinä, että minun mainokseni luetaan tuolla tavalla. Syy ei ole pelkästään kuuluttajan, vaan koko konseptissa mutta olisi ne innokkaammin ja oikein voinut lukea.
 
Viestejä
1,232
Ihan varmasti naapuripitäjistä löytyisi joku Veto-henkinen ihminen, joka osaa hieman innokkaamman ja vähemmän nukuttavamman kuuloinen olla. Juha Puhtimäki ei ihan rookie ole pesäpallopiireissä, joten voisi hänen nimensä kuvitella muistettavan oikein. Samoin Vainikaisen veljekset eivät ole vuoteen pelanneet samassa joukkueessa keskenään, tämäkin olisi selvinnyt edes pienellä ennakkotyöllä (=tässä tapauksessa seuraamalla Superpesistä tänä vuonna). Samoin mainokset nyt ovat vitsejä. Jos olisin yrittäjä, minä en haluaisi ikinä, että minun mainokseni luetaan tuolla tavalla. Syy ei ole pelkästään kuuluttajan, vaan koko konseptissa mutta olisi ne innokkaammin ja oikein voinut lukea.

mutku koko strategia perustuu nostalgiaan. 50-luvun sisälletulomusiikki, ei muuta musiikkia, ei viihdykettä, ei innostavaa selostusta.

peruspesäpalloa, suomi takaisin tunnelmissa
 
Viestejä
151
Ihan varmasti naapuripitäjistä löytyisi joku Veto-henkinen ihminen, joka osaa hieman innokkaamman ja vähemmän nukuttavamman kuuloinen olla. Juha Puhtimäki ei ihan rookie ole pesäpallopiireissä, joten voisi hänen nimensä kuvitella muistettavan oikein. Samoin Vainikaisen veljekset eivät ole vuoteen pelanneet samassa joukkueessa keskenään, tämäkin olisi selvinnyt edes pienellä ennakkotyöllä (=tässä tapauksessa seuraamalla Superpesistä tänä vuonna). Samoin mainokset nyt ovat vitsejä. Jos olisin yrittäjä, minä en haluaisi ikinä, että minun mainokseni luetaan tuolla tavalla. Syy ei ole pelkästään kuuluttajan, vaan koko konseptissa mutta olisi ne innokkaammin ja oikein voinut lukea.
Olikohan selostajalla kopissa Pekka Tiilikaisen tapaan kahdet kiikarit?
 
Viestejä
133
Eilinen selostaja oli tänä kesänä selostaneista kahden parhaan joukossa. Eilinen selosti alkukaudella ainakin yhden, tod.näk. kaksi peliä. Mutta ainakin ensimmäisen ottelun. Ensimmäisen pelin selostus oli kyllä paras.
Kuuluttajakin tuntuu rasittavalta jos oma suosikki häviää.
Olin muuten itsekin katsomossa enkä tiedä kumpi pelasi, Si vai Sa. Molemmat kuitenkin kovia pelimiehiä.
 
Viestejä
1,290
Selostaja = ääni- tai/ja kuvalähetystä selostava toimittaja
Kuuluttaja = tapahtumapaikalla yleisölle pelitilanteet kuuluttava henkilö

Mitä tulee asiaan, hienoa, että joillakin paikkakunnilla tuote on se pesäpallo itse. Eipä tuo Vimpelissä kovin huono tuote ole. Joillakin paikkakunnilla on valittu jumputus ja kimitys keskipisteeksi, joillakin hyvällä maulla jotain siitä välistä.
 
Viestejä
281
Tarkennetaan nyt vielä, että tällä hetkellä minusta tuntuu, etten kaipaa musiikkia Saarikentälle pelin ajaksi, mutta kuuluttaja on täysin eri asia. Kuuluttaja voi hieman innostavamman kuuloinen mielestäni olla, vaikka ei musiikkia soi kentällä. Oikeastaan juuri tuolloin kuuluttajalla on tavallaan entistä enemmän merkitystä. Lisäksi ennen käytiin mielestäni nykyistä enemmän läpi esimerkiksi joukkueiden tehokkaimpia pelaajia, nyt ei sitäkään, korjatkaa jos olen väärässä tämän kauden osalta. Minulle nuo eivät ole tärkeitä tietoja, koska selvitän asiat muista kanavista, mutta luultavasti jotakuta muuta saattaa kiinnostaa. Tai ylipäätään jotain kuuluttaja voisi "ylimääräistäkin" sanoa kuin mainita, kuka seuraavana lyö.
 
Viestejä
1,232
Selostaja = ääni- tai/ja kuvalähetystä selostava toimittaja
Kuuluttaja = tapahtumapaikalla yleisölle pelitilanteet kuuluttava henkilö

Mitä tulee asiaan, hienoa, että joillakin paikkakunnilla tuote on se pesäpallo itse. Eipä tuo Vimpelissä kovin huono tuote ole. Joillakin paikkakunnilla on valittu jumputus ja kimitys keskipisteeksi, joillakin hyvällä maulla jotain siitä välistä.

Tässähän kai oli sama ääni niin kentällä kuin fanikamerassa eli selostaja-kuuluttaja.
ja mitä tuosta muuten, niin minä kannatan otteluTAPAHTUMAn kokonaisvaltaista kehittämistä. Sisältää pesäpallon, kuulutukset, kentälletulo-show’n, musiikit, viihdytykset, screenin käytön, tietovisat, katsoja-arvonnat, haastattelut, juoksusavut yms
 
Viestejä
465
Tässähän kai oli sama ääni niin kentällä kuin fanikamerassa eli selostaja-kuuluttaja.
ja mitä tuosta muuten, niin minä kannatan otteluTAPAHTUMAn kokonaisvaltaista kehittämistä. Sisältää pesäpallon, kuulutukset, kentälletulo-show’n, musiikit, viihdytykset, screenin käytön, tietovisat, katsoja-arvonnat, haastattelut, juoksusavut yms
Juuri näin, edes jotain vastaavaa uudistusta toivoisi ensi kaudelle.
 
Viestejä
133
Kyllä nämä viimeisetkin pelit saarikentällä on olleet katsojille yhtä juhlaa, voittoja on juhlittu kuin mestaruuksia.
Ottelutapahtumat ovat olleet niin kiihkeitä että paikallaolijoista kaikki eivät jälkeenpäin osaa varmuudella sanoa oliko kuuluttaja paikalla koko aikaa.
 
Viestejä
465
Kyllä nämä viimeisetkin pelit saarikentällä on olleet katsojille yhtä juhlaa, voittoja on juhlittu kuin mestaruuksia.
Ottelutapahtumat ovat olleet niin kiihkeitä että paikallaolijoista kaikki eivät jälkeenpäin osaa varmuudella sanoa oliko kuuluttaja paikalla koko aikaa.
🤣🤣🤣
 
Viestejä
995
mutku koko strategia perustuu nostalgiaan. 50-luvun sisälletulomusiikki, ei muuta musiikkia, ei viihdykettä, ei innostavaa selostusta.

peruspesäpalloa, suomi takaisin tunnelmissa


Mistään 50-luvulta. Tän tahdissahan marssittiin Pariisiin jo kesäkuussa 1940. Itse sävellys taitaa olla 1800-luvulta.

Taitaa tämän soittaminen juontaa juurensa Vimpelin Kouluun, jonka 100-vuotisjuhlaa vietettiin muutama vuosi sitten. Saksallahan oli iso rooli niin Suomen itsenäistymisessä kuin toisessa maailmansodassa Suomen liittolaisena.
 
Viestejä
418
Vimpeli vei kolmostilanteet ensimmäistä kertaa nimiinsä välierien ja näiden pronssipelien aikana. Heti se näkyy myös tulostaululla.

Tänäänkin toisella jaksolla yritettiin vielä päästää Jomaa peliin läpäyrityksillä ja merkin siirroilla, vaikka kokoajan oli tiedossa, että Joman on tuolla sisäpelillä hyvin vaikea nousta edes juoksun kahden takaa ohi. No onneksi Mäkelällä oli niin hyvä päivä, että käytännössä aina tuli pinna miehen ollessa lyömässä. Jos Joma ei saa Hurskaista ja Hartikaista sairastuvalta kauden viimeiseen peliin, Vedolle riittää perustilanteenrakentelupeli ja yksittäisten pinnojen lyöminen. Kunhan vaihtolyönneissä vain muistetaan, ettei lyödä yhtään lyhyttä Kuosalle, niin hyvä tulee.

Sinänsä niin väliä, kuka ne pronssit lopulta vie, mutta kaitpa tuo kausi olisi mukavampi päättää voittoon. Siitä olis mukava kääntää katseet kohti ensi kautta. Josko se Henkka toisi Sonnimäeltä jonkun toisenkin pelimiehen ensi kaudeksi mukanaan, niin ei tarvitsisi ensi kauden päätteeksi pelailla merkityksettömiä matseja! (y)

Taisi olla ensimmäinen peli Pippolalle tälle kautta Vimpelissä. On kuuluttanut myös Pattijoella ja aiemmilla kausilla joitain Vimpelin pelejä. Toivottavasti oli viimeinen kuulutus Saarikentällä tälle maestrolle. Vedon kannattaisi harkita jonkun ulkopuolisen kuuluttajan palkkaamista tuohon kuuluttajan paikalle. Pahasti annetaan siimaa tuossa hommassa esim. Sotkamon Lauronen on aivan huippu selostaja. Mutta uskoisin kaverin kyllä saavan jonkunlaisen korvauksenkin tuosta hommasta.

Jos tarkoitat "Sonnimäellä" Seinäjoen Jymy-Jusseja, niin Puputin lisäksi JyJu:sta ei löydy kunnon vahvistuksia Vimpelin Vedolle J-P Vainionpäätä ja E. Lietoa lukuun ottamatta. Ja näistä jälkimmäisen ulkopelipaikkaa Vedossa pelaa S. Lassila, joka on linjapelaajana yksi maan parhaita. Lisäksi Liedolla ja J-P:lla lienee sopimus JyJu:un.

Hienoa kun O. Heikkala teki kahden vuoden jatkosopimuksen Vetoon. Hän on kehittynyt sekä ulkona että sisällä. Ykköskärki alkaa olemaan kasassa. O. Heikkala-Kanala-Anttila-Ruuska-Rinta-aho. Kun Lippo ei noussut, niin Isoketo saataneen mahdollisesti takaisin Vetoon, ja hänelle tolpat hihaan. Silloin siis jo laadukas pitkä ykköskärki (1-6) on kasassa. Jos Puputti tulee niin saataneen myös laadukas kakkoskärki (jos suostuu kakkoskärkeen?). Jos Mäkelä jatkaa, niin laadukas jokerikaksikko (Saukko-Mäkelä) on kasassa. Laajaa rinkiä täydentää vielä mm. Vihriälän veljekset, J. Heikkala, A. Lassila, V. Takala, A. Rantala ja P. Olli (ellei näistä joku/jotkut siirry esim. Kossuun).

Ensi kauden pelinjohtaja on ilmeisesti vielä kysymysmerkki. Saako Hylkilä jatkoa (Oulu ei noussut), tuleeko viuhkaan T. Niskanen vai joku muu?
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
464
Alte Kameraden on hieno kentälletulokappale Vimpelissä sanokoon kirjastoamanuenssi vai mikä apulainen se nyt on mitä hyvänsä.
Siinä on perinteen arvostusta ja retroa meininkiä. Heviä kuunteleva kaverinkin ihasteli marssia ja kysyi sen nimeä, kun olimme takavuosina finaaliottelussa Saarikentällä.
Minulla on sellainen mielikuva, että Alajärvellä olisi soinut toinen hieno marssi Ankkurit ylös ainakin Ankkurien ekana tai toisena SM-sarjakautena 70-luvulla. Tälläinen äänimaisema jäi mieleen, kun kävimme katsomassa Haminan vierailua Alajärvellä.
Kuten olen näillä palstoilla aikaisemminkin maininnut Hamina soitatti kerran Jyväskylän Lohelle pelin alussa Muistoja Pohjolasta -marssia. Se oli vastaisku Tiedonantajien jakamiselle palkintona Koskenharjulla.
Jenkeissähän marssit soivat esimerkiksi baseballmatseissa. Toki muutakin musiikkia on tarjolla.
 
Viestejä
256
Alte Kameraden on hieno kentälletulokappale Vimpelissä sanokoon kirjastoamanuenssi vai mikä apulainen se nyt on mitä hyvänsä.
Siinä on perinteen arvostusta ja retroa meininkiä. Heviä kuunteleva kaverinkin ihasteli marssia ja kysyi sen nimeä, kun olimme takavuosina finaaliottelussa Saarikentällä.
Minulla on sellainen mielikuva, että Alajärvellä olisi soinut toinen hieno marssi Ankkurit ylös ainakin Ankkurien ekana tai toisena SM-sarjakautena 70-luvulla. Tälläinen äänimaisema jäi mieleen, kun kävimme katsomassa Haminan vierailua Alajärvellä.
Kuten olen näillä palstoilla aikaisemminkin maininnut Hamina soitatti kerran Jyväskylän Lohelle pelin alussa Muistoja Pohjolasta -marssia. Se oli vastaisku Tiedonantajien jakamiselle palkintona Koskenharjulla.
Jenkeissähän marssit soivat esimerkiksi baseballmatseissa. Toki muutakin musiikkia on tarjolla.
Alte Kameraden on HYVÄ kentälletulomusiikki! Silti ottelutapahtumaa voisi kehittää, joka vuosi jotain uutta. Yleisö muuttuu (nuoremmaksi) ja kaipaa uusia juttuja. Ottelutunnelmaan, markkinointiin, myyntiin.... kaikkea voi aina parantaa. Vanhaa kunnioittaen.
 
Viestejä
995
Jos tarkoitat "Sonnimäellä" Seinäjoen Jymy-Jusseja, niin Puputin lisäksi JyJu:sta ei löydy kunnon vahvistuksia Vimpelin Vedolle J-P Vainionpäätä ja E. Lietoa lukuun ottamatta. Ja näistä jälkimmäisen ulkopelipaikkaa Vedossa pelaa S. Lassila, joka on linjapelaajana yksi maan parhaita. Lisäksi Liedolla ja J-P:lla lienee sopimus JyJu:un.

Hienoa kun O. Heikkala teki kahden vuoden jatkosopimuksen Vetoon. Hän on kehittynyt sekä ulkona että sisällä. Ykköskärki alkaa olemaan kasassa. O. Heikkala-Kanala-Anttila-Ruuska-Rinta-aho. Kun Lippo ei noussut, niin Isoketo saataneen mahdollisesti takaisin Vetoon, ja hänelle tolpat hihaan. Silloin siis jo laadukas pitkä ykköskärki (1-6) on kasassa. Jos Puputti tulee niin saataneen myös laadukas kakkoskärki (jos suostuu kakkoskärkeen?). Jos Mäkelä jatkaa, niin laadukas jokerikaksikko (Saukko-Mäkelä) on kasassa. Laajaa rinkiä täydentää vielä mm. Vihriälän veljekset, J. Heikkala, A. Lassila, V. Takala, A. Rantala ja P. Olli (ellei näistä osa joku/jotkut siirry esim. Kossuun).

Ensi kauden pelinjohtaja on ilmeisesti vielä kysymysmerkki. Saako Hylkilä jatkoa (Oulu ei noussut), tuleeko viuhkaan T. Niskanen vai joku muu?
Niin kukapa noista vanhoista vuoden 2021 sopimuksista voi olla varma. Jos ja kun sopimukset on tehty uusiksi, niin sopimus on voinut kattaa esim. vain nykyisen kauden. Jymyjussien tilanteesta en sen enempää tiedä kuin että viime vuosien aikana on liikkunut huhuja maksamattomista palkoista eräiden pelaajien kohdalla ja maaliskuulla Oy:lle tipahti n. 30k protesti maksamattomista veroista. Tuo näkyy vielä tänä päivänäkin verovelkarekisterissä.

Ei muutakuin sopimukset Puputille, Vainionpäälle ja Tyynelälle kouraan. Ja Risto viuhkaan (ei kuitenkaan saunakavereita etenijäjokeriksi tällä kertaa). Tyynelä kolmospolttajaksi ja Kanala kokoaikaiseksi kakkosvahdiksi vähemmälle ulkopelirasitukselle ja Saarikentän auringonpaisteelta piiloon. Puputti ja Tyynelä nrot 6-7 pelitaktiikan mukaan. Mitä tuohon Lietoon tulee, noin hyvälle ja lupaavalle pelaajalle löytyy varmasti paikka lähes joka joukkueesta. Varmasti myös Vimpelistä. Mahdollistaisi esimerkiksi Severin pelaamisen etutilanteessa etukentällä. Mutta on eri asia, haluaako isolla sisäpelivastuulla pelannut pelaaja lähteä pelaamaan sisäpeliin numeroille ynnä muut. Kyllä näissä siirroissa joku roolituskin pitää ottaa huomioon. Puputtia tuskin kiinnostaa muu kuin mahdollisuus menestyä.

Minä en lähtisi enää rakentamaan mitään puhdasta kakkoskärkeä vaan peräpään roolina olisi tarvittaessa tukea ykköskärjen peliä mahdollisimman hyvin. Hyvänä esimerkkinä Sotkamon Riku Niemi, joka löi pari ratkaisevaa pinnaa tuossa kolmannessa välierässä. Haukkala ja Lönni pystyivät myös lyömään tilanteessa kuin tilanteessa, vaikka heilläkin oli hihassa numerot 6 ja 7. Kyllähän esim. Lammila nro 6 ja Kode nro 7 menisivät heittämällä tuohon Vedon nykyiseen joukkueeseen, eivätkä nuo mitään pikakiitureita kumpainenkaan enää ole. Joka tapauksessa pelaajia jotka pystyvät tarvittaessa sisäpelissä etenemään, vaihtamaan tai lyömään ja ulkopelissä varmoja räpylämiehiä.

Eikä siinäkään mitään, jos Jymyjussit saa talouden kuntoon ja Vainionpää päättää pelata Jymyjusseissa. Ovathan nämä viime vuosien Jymyjussi-pelit olleet mitä mielenkiintoisimpia vääntöjä, joita näkisi mielellään lisää.

2e5fa476196b71a474cb8898da098cdf-png.jpg
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös